Oletko säällä kuin säällä ulos -mutsi?
Oletko säällä kuin säällä ulos -mutsi? Kun syksyn sateet ja tuulet alkavat kunnolla niin eikö yhtään keljuta kun vettä vihmoo tuulen kanssa ropisemalla päällesi hiekkalaatikon reunalla seistessä? Vaatteet kastuvat jo seisaaltaankin ja joka paikassa on niin märkää ettei mihinkään penkille voi istua kastelematta takamustaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap pukee sateella vaatteet, jotka ei kestä vettä ja kastuu heti? Oletko idiootti?
Mulla on vain yhdet ulkoiluvaatteet eivätkä ne kyllä pidä yhtään kaatosadetta vaan kastuvat läpi heti jos vettä oikein tuulen kanssa vihmoen ropisee. Mulla ei vielä ole erillisiä sadekelin vaatteita. Oikeastaan avauksen idea oli kuulla viitsivätkö muut mennä ulos kaikkein kurjimmassa säässä. Jos muutkaan eivät ulkoile niin ehkä sitten itsekin voin jättää väliin eikä tarvitse sadeasua hankkia. Ehkä olen idiootti kun mietin onko kaatosateessa järkevää ulkoilla. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kastu, kun mulla on goretexit ja lapsillakin on vedenpitävät vaatteet. Sadepäivinä mennään ulos vain kerran ja ollaan max tunti. Tosin nyt olen opiskelemassa ja lapset päiväkodissa, joten ulkoilen heidän kanssaan vain viikonloppuisin.
Jos likoat tunnin kaatosateessa niin eikö goretexitkin jo ala imeä vettä ja kastua läpi ainakin takin yläosasta? Kyllä mä laittaisin jo ihan kunnon sadevaatteet tuollaiseen säähän.
Hah, goretexit pitää paremmin vettä kuin joku kumipuku. Pari kertaa on mennyt kauluksesta vettä sisään ja olen kastunut kaulasta/rinnuksista vähän. Kannatti maksaa mansikoita kunnon varusteista niin pääsee lapset lotraamaan lätäköihin, eikä itseäkään vituta märkänä. Meillä lapset rakastaa kuraleikkejä. En minäkään sinne muuten menisi.
Kestääkö teidän ulkoilupuvut reippaan vesisateen vai onko teillä itsellännekin jotkut kuravehkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kastu, kun mulla on goretexit ja lapsillakin on vedenpitävät vaatteet. Sadepäivinä mennään ulos vain kerran ja ollaan max tunti. Tosin nyt olen opiskelemassa ja lapset päiväkodissa, joten ulkoilen heidän kanssaan vain viikonloppuisin.
Jos likoat tunnin kaatosateessa niin eikö goretexitkin jo ala imeä vettä ja kastua läpi ainakin takin yläosasta? Kyllä mä laittaisin jo ihan kunnon sadevaatteet tuollaiseen säähän.
Hah, goretexit pitää paremmin vettä kuin joku kumipuku. Pari kertaa on mennyt kauluksesta vettä sisään ja olen kastunut kaulasta/rinnuksista vähän. Kannatti maksaa mansikoita kunnon varusteista niin pääsee lapset lotraamaan lätäköihin, eikä itseäkään vituta märkänä. Meillä lapset rakastaa kuraleikkejä. En minäkään sinne muuten menisi.
Miten niin paremmin? Kunnon Rukan kumipuku pitää veden vaikka sataisi aivan kaatamalla tai vaikka menisi suihkun alle seisomaan. Kokeileppa goretexeilläsi samaa. Oletko vielä kuivana sen jälkeen? Kumma jos ei ole vähintään huppu, selkä ja rinnukset läpimärkänä.
Me ollaan ulkona säällä kuin säällä, lasten tarhassakin on sama meininki.
Lapsista etenkin kuopus rakastaa vesilätäköitä ja sadetta :D Oikeilla varusteilla se on ihan hauskaa ja loikin lätäköissä itsekin lasten kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö teidän ulkoilupuvut reippaan vesisateen vai onko teillä itsellännekin jotkut kuravehkeet?
Mun ulkoiluvaatteet kestää sellaista pientä tihkua ja ajoittaista sadetta. Reippaaseen vesisateeseen laitan ihan sadehousut ja sadetakin. On yllättävän lämmin eikä alle tarvitse laittaa takkia erikseen vaan tavallinen sisävaatetus yleensä riittää, jos liikkuu jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin paremmin? Kunnon Rukan kumipuku pitää veden vaikka sataisi aivan kaatamalla tai vaikka menisi suihkun alle seisomaan. Kokeileppa goretexeilläsi samaa. Oletko vielä kuivana sen jälkeen? Kumma jos ei ole vähintään huppu, selkä ja rinnukset läpimärkänä.
Eikä ole. Sulla on ollut vaan huonolaatuiset tai väärin huolletut goret, jos sulla on mennyt läpi. Rukan kumivaatteet taas on niin epämukavat ja hiostavat päällä, että ihan sama pitääkö ne vettä vai ei, niillä ei viitsi kärvistellä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä niin oikeassa, olen sen kantapään kautta oppinut. En maksanut varusteistani mansikoita vaan ostin ihan halvat eli tavallisen tuulitakin ja -housut jotka eivät ole goretexiä. Ne eivät pidä yhtään vettä kunnon sateessa vaan heti tulee vesi läpi ja voi että vituttaa hytistä tunnin ajan läpimärkänä puistossa. Mutta kun ulkoilu on osa arkea niin paha siitä on tinkiäkään. Ehkä hommaan säästöporsaan goretexejä varten.
Tiedät että päivittäinen ulkoilu on lapsille hyväksi, mutta itse kun olen laiska vilukissa niin ei tule lähdettyä aina. Tiedän kyllä, että sää on vain pukeutumiskysymys ja lapsilla kyllä viimeisen päälle varusteet, mutta kun minä en pidä kylmästä ja sateesta. Onneksi päikyssä ja koulussa jaksavat :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Sulla on ollut vaan huonolaatuiset tai väärin huolletut goret, jos sulla on mennyt läpi. Rukan kumivaatteet taas on niin epämukavat ja hiostavat päällä, että ihan sama pitääkö ne vettä vai ei, niillä ei viitsi kärvistellä ulkona.
Sulla on varmaankin liikaa päällä jos kumipuku hiostaa. Itse yllätyin siitä, että vaikka sadetakki ei tosiaan ole kuin kumikuori, se on todella lämmin ja riittää että laittaa vaikka paksumman hupparin sinne alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap pukee sateella vaatteet, jotka ei kestä vettä ja kastuu heti? Oletko idiootti?
Mulla on vain yhdet ulkoiluvaatteet eivätkä ne kyllä pidä yhtään kaatosadetta vaan kastuvat läpi heti jos vettä oikein tuulen kanssa vihmoen ropisee. Mulla ei vielä ole erillisiä sadekelin vaatteita. Oikeastaan avauksen idea oli kuulla viitsivätkö muut mennä ulos kaikkein kurjimmassa säässä. Jos muutkaan eivät ulkoile niin ehkä sitten itsekin voin jättää väliin eikä tarvitse sadeasua hankkia. Ehkä olen idiootti kun mietin onko kaatosateessa järkevää ulkoilla. -ap
No lähinnä ihmettelin tuota että ajatteletko kaikkien muidenkin ulkoilevan sateella sellaisilla vaatteilla, jotka eivät kestä vettä. Eikö se nyt ole aika itsestään selvyys että ulos laitetaan kelinmukaiset vaatteet. Talvella riittävän lämmintä eikä kesämekkoa jne.
Minulle on ihan sama sataako kaatamalla vai paistaako aurinko. Lapsi tykkää ihan kauheasti ulkoilla sateella kun voi leikkiä vesileikkejä lammikoissa.
No joo, mutta me harrastamme telttailua, retkeilyä ja vanhempi käy luontokerhossa metsässä 9h viikossa. Ei paljon eri säätilat päätä pakota ;)
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama sataako kaatamalla vai paistaako aurinko. Lapsi tykkää ihan kauheasti ulkoilla sateella kun voi leikkiä vesileikkejä lammikoissa.
No joo, mutta me harrastamme telttailua, retkeilyä ja vanhempi käy luontokerhossa metsässä 9h viikossa. Ei paljon eri säätilat päätä pakota ;)
Mitä laitat päällesi kaatosateeseen? Kestävätkö ulkoiluvaatteesi sen vai turvaudutko pahimmassa sateessa erilliseen sadeasuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä laitat päällesi kaatosateeseen? Kestävätkö ulkoiluvaatteesi sen vai turvaudutko pahimmassa sateessa erilliseen sadeasuun?
Minulla on kuoritakki tai kumitakki. Kumitakin laitan kun sataa ihan kaatamalla. Lisäksi pistän kuorihousut ja kumisaappaat. Housut kestää hyvin vettä kun ovat vähän kalliimpi ostos kuin kuoritakki jota pidän arkisin. Taitaa olla tarkoitettu purjehtimiseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuoritakki tai kumitakki. Kumitakin laitan kun sataa ihan kaatamalla. Lisäksi pistän kuorihousut ja kumisaappaat. Housut kestää hyvin vettä kun ovat vähän kalliimpi ostos kuin kuoritakki jota pidän arkisin. Taitaa olla tarkoitettu purjehtimiseen :)
Ja meillä siis varusteita aika laidasta laitaan, koska retkeily ja telttailu. Sinne metsään on turha lähteä ulisemaan märkiä vaatteita :D
Olen, mutta niin on lapsiakin. Kyllä meillä on kivaa ulkona säällä kuin säällä. Sateella ulkona on erilaisia juttuja kuin muulloin. Kesällä tietysti on usein eväät ulkona menee vaikka koko päivä. Sateella ei ole tullut oltua ulkona aamusta iltaan. Myrskyillakin pitää mennä katsomaan ja kokemaan luonnon mahti.
Mun lapseni on 15. Yleensä jankutan sille lämpimästi pukeutumisesta ja annan säätiedotuksia. Viime talvena rynni nilkat paljaina tennareissa 30 asteen pakkaseen.
Itse en viitsi mennä ulos huonolla ilmalla, jos ei ole pakko. Hiekkalaatikkoaikoja en muista.
Vierailija kirjoitti:
Olen, mutta niin on lapsiakin. Kyllä meillä on kivaa ulkona säällä kuin säällä. Sateella ulkona on erilaisia juttuja kuin muulloin. Kesällä tietysti on usein eväät ulkona menee vaikka koko päivä. Sateella ei ole tullut oltua ulkona aamusta iltaan. Myrskyillakin pitää mennä katsomaan ja kokemaan luonnon mahti.
Kuinka hyvin sun ulkoilupuku pitää sadetta?
Helteellä pysytään sisällä, samoin jos pakkasta on -30, muuten en näe ongelmaa miksei ulos voisi mennä säällä kuin säällä. Eihän sinne kaatosateeseen ole mikään pakko mennä, voi odottaa josko se sade siitä jossain vaiheessa laantuisi. Ulos mennään kuitenkin ainakin kaksi kertaa päivässä tai seinät kaatuu päälle.
Huomaan sen ihan omassakin jaksamisessani että väsyttää jos ei olla kertaakaan päivän aikana käyty ulkoilemassa, joten kyllä menemme ulos säällä kuin säällä. Jos sataa ja tulee rankasti niin avonainen leikkipuisto ei ole kauhean miellyttävä paikka mutta esim. metsässä on paljon suojaisampaa ja hauska touhuta.