Olen mokannut raha-asiani. Mistä ruokaa tälle kuulle?
Olen idiootti ja ihmiskunnan epäonnistunein yksilö tiedetään. Itkut on nyt itketty ja nälkä vaivaa. Mistä voisin saada vaikka pari pakettia puurohiutaleita?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti! Olen opiskelija ja asun Jyväskylässä. Lähdin eilen 3kk harjoitteluun toiselle paikkakunnalle ja jääkaappiin ja pakastimeen jäi tavaraa, joista osan sitten heitin eilenaamulla roskiin :( oli savupekoni-makkarapaketti, maitopurkki (huomenna vanhaksi), leikkelepaketti, puolikas kipparijuustopaketti, ranskalaispussi, 2x maissihernepaprikasekoitus, Vaasan ruispalapussi, ruokakermaa ja valkosipuliperunoita. Lisäksi valmispuuroja, makaronia, nuudelia ja riisiä.
Mulle kans käy usein noin. Jonkun käyttötavaran tai varaosan kanssa jota en ole tarvinnut vuosikausiin. Sitten kun annan sen ilmaiseksi jollekin tutulle, niin sen jälkeen se tarve on tullutkin itselle ja ei muutakuin ostamaan kovalla hintaa itselle uutta vastaavaa.
Sen vuoksi en enää ole mitään eteenpäin antanutkaan. Ohi ehkä hieman aiheesta, mutta kuitenkin jonkinlainen vastaus liian ystävälliseen antamiseen.
.
Olen, jolle vastasit. Itse taas ajattelen, että parempi antaa ilmaiseksi jollekin kun tietää heittävänsä pois kuitenkin seuraavana päivänä. En ymmärrä sitäkään, että esim. roskiksista dyykkaaminen on tehty vähävaraisille niin helvetin vaikeaksi nykyään.
Hei, varmaan Jyväskylässä Pelastusarmeijalla on toimintaa ? Sieltä ainakin leipää saa haettua, eikä ees kysellä tarkemmin tilanteesta.
Luetteko te koskaan aiempia vastauksia? Tää kyselijä kirjoitti että kyseli mistä saisi ruokaa muualta kuin yksityisiltä. Ei halunnut yksityisiltä hakea, koska on tyttö (näin oletin) ja pelkäsi jos siellä onkin oottamassa joku vanha äijä. Ja nyt hän oli käynyt diakoniatoimistossa ja saa sieltä apua. LUKEKAA NE EDELLISET ENNENKUIN KOMMENTOITTE!
Vierailija kirjoitti:
Luetteko te koskaan aiempia vastauksia? Tää kyselijä kirjoitti että kyseli mistä saisi ruokaa muualta kuin yksityisiltä. Ei halunnut yksityisiltä hakea, koska on tyttö (näin oletin) ja pelkäsi jos siellä onkin oottamassa joku vanha äijä. Ja nyt hän oli käynyt diakoniatoimistossa ja saa sieltä apua. LUKEKAA NE EDELLISET ENNENKUIN KOMMENTOITTE!
.
No ei tuo se syy ole. Tapaaminen oltaisiin voitu järjestää vaikka urhonkadulle poliisin tiloihin, tai lupayksikön odotustiloihin, jossa vastaanottovirkailija/infotiski valvoo koko ajan tilannetta, ja ottaa ilmoittautujia vastaan sekä toimii neuvojana. Aloittajalle tosiaan ei tainnut sitten tuossa muodossa avustus kelvata, vaan ehkä selkeä raha olisi ollut se mieluisampi vaihtoehto.
Sairasta trollata vakavalla asialla, mikäli joku sellainen oli. Unohdetaan koko asia. Ja kirjoittajana on se pupuhuhtalainen.
.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinä sinisilmäinen hömelö.
Lidlissä oli kilo punajuuria 69 senttiä. Sen saisi varmaan kun menisi kaupan eteen kerjäämään ja sanoisi, että olisiko sulla heittää 1 euro.
Tuolla elää jo viikon kevyesti.
Jos on ylipainoa, mutta muuten terve, voi juoda vettä vaikka viikon.
Muistatteko, kun jollain demin palstalla tms nuorisofoorumilla oli jonkun tytön juttu siitä, kuinka pitää päästä lempibändin keikalle ja saada vähän sidukkaa? Että hän menee vauvapalstalle ja kehittää jonkun nyyhkystoorin, niin mammat laittaa tilille rahaa..
Äh! Hetken mä aattelin, että voi, tälläkin palstalla on oikeesti valtavasti ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä. Aattelin,että pitää lukea äkkiä tää ketju loppuun, että voi oikeesti kiitellä teitä kaikkia yksityishenkilöitä, jotka tarjositte onnettomalle apuanne, vaikkei sitä nyt tällä kertaa ilmeisesti kehdattukaan ottaa vastaan. Ap voi olla toki satuhahmo, mutta yhtä lailla voi olla apua tarvitseva nuori nainen, joka ei uskalla tarttua yksityisten avuntarjouksiin. - Hänhän voi olla jossain asiakaspalvelutyössä tms. ja nykyaikana on todella helppo kytkeä vaikka joku riistakamera päälle ja siirtää pikkuvideo avunhakijasta nettiin tms.
Mutta joo, johan tänne piti kirjoitteleman eri tason ilkeyksiä noiden, jotka joka asiasta haluavat hakemalla hakea jotain pahaa ja ilkeetä!
Itse muistan vieläkin, kun syksyllä -82 eräs perheenäiti kaivoi minulle ostoskasseistaan leipää ja juustoa ja leikkelettä Helsingin metroasemalla, kun pummasin kolikoita saadakseni jotain syötävää. Aikuistuttuani olen pyrkinyt aina auttamaan hädässä olevaa kyseenalaistamatta heidän pulmansa syvimpiä syitä - juurikin tämän perheenäidin antaman esimerkin mukaan.
Miksi sitten ei enää jyväskyläläiset tarjoa ruokakassia todellisessa tarpeessa oleville?
Ajattele sitä, aloittaja! Todella rumaa trollata näin vakavalla asialla.
Sitähän emme tietenkään tiedä, kuinka monta kassinhakijaa olisi ollut jonossa, jos joku olisi seisonut siellä kaupan edessä lidlin vai oliko se prisman kassin kanssa, ja monentenako jonossa ap olisi ollut.
Vokeista saa ruokaa jos aidosti nälkä on.
Olisin oikeasti voinut auttaa, mutta jos ei yksityisiltä halua apua edes julkisilla paikoilla, niin ei voi mitään. Ei minullakaan paljoa ole, mutta aina jotain kolikoita löytyy, millä voisin hakea sinulle vaikka kaurahiutaleita ja kananmunia. Ihan kaupasta, voisit itse tulla mukaan jos et muuten luota.
T. Tuikitavallinen perheenäiti, jonka tiedot olisit voinut etukäteen tarkastaa vaikka Facesta.
Mulle kans käy usein noin. Jonkun käyttötavaran tai varaosan kanssa jota en ole tarvinnut vuosikausiin. Sitten kun annan sen ilmaiseksi jollekin tutulle, niin sen jälkeen se tarve on tullutkin itselle ja ei muutakuin ostamaan kovalla hintaa itselle uutta vastaavaa.
Sen vuoksi en enää ole mitään eteenpäin antanutkaan. Ohi ehkä hieman aiheesta, mutta kuitenkin jonkinlainen vastaus liian ystävälliseen antamiseen.
.