Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työosoitukset...ei hitto

Vierailija
07.09.2016 |

Mulle tuli eilen kotiin kirje, jossa kehoitetaan hakemaan yhtä työpaikkaa 8.9 mennessä. No kyllä mä sitä haen, mutta mietin vaan mitä olisi taas tapahtunut jos olisin sattunut olemaan muutaman päivän pois kotoa niinkuin usein olen...Eipä ihan kauheasti aikaa taas annettu.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista työkkärin pomputuksista pitää alkaa kieltäytyä. Ei se meno muutu ennen kuin se muutetaan.

Vierailija
62/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista työkkärin pomputuksista pitää alkaa kieltäytyä. Ei se meno muutu ennen kuin se muutetaan.

Ne sun kutsumat työkkärin pomputukset on Eduskunnassa Lakiin laitettu ja sinne on myös laitettu semmmoiset pykälät että kieltäytyminen ei kannata eikä kukaan, joka haluaa syödkäkseen, sitä tee.

Että se siitä sun muuttamisista. Missä sä luulet että täällä asutaan? Että huutoäänestyksellä ja jollain joukkovoimalla yhtäkkiä Laki Työttömyysturvasta tosta vaan muuttuis?

Ei tule tapahtumaan. Aina kun Työttömyysturvalakia on säädetty, niin kokoomuksen kansaedustajat ovat yhtenäisenä rintamana olleet sitä mieltä. että kiristetään vaan lisää niin alkaa työt maistumaan.

Käy vähän tutustumassa lainsäädäntöön siellä Eduskunnassa. Pitäisi sunkin alkaa jotain sitten tajuamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet poissa kotoa, kannattaa kirjautua mol:lin sivuille oma asiointi -kohtaan katsomaan, josko olisi jotain velvoittavaa ilmaantunut.

Mitä jos ihminen on esim. mökillä, jossa ei ole tietokonetta tai nettiyhteyttä? Vai eikö työtön saa lähteä kotoaan minnekään edes pariksi päiväksi. Kunhan pohdin..

Mitäs jos hankkisit puhelimen, joka ei ole Nokian 3310? Kaikissa puhelinliittymissä kun taitaa netti tulla nykyään joka tapauksessa kaupanpäälle.

Onko se sitten sitä elämää, että jokaikisenä päivänä pitää kytätä työkkärin sivuja mielivallan varalta? Toki pidemmällä reissulla ne pitäisi tajuta tarkistaa, mutta on se kumma, jos ei lomallakaan saisi olla päivää tai paria. Onhan työssäkäyvälläkin lomaa, kumma ettei työttömällä siis. Voisin myös kuvitella, että puhelimella on aika hankalaa kirjoittaa ja lähettää työhakemuksia.

T. Ei onneksi enää työtön

Taitaa se kokopäivätyöttömänä pysyminen olla kokopäivähommaa.

Vierailija
64/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista saada kuulla, miten näitä TE-keskusten työntekijöitä ohjataan työhönsä, tai jos ketjun kokemuksiin on uskominen, "työhönsä".

Vierailija
65/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada kuulla, miten näitä TE-keskusten työntekijöitä ohjataan työhönsä, tai jos ketjun kokemuksiin on uskominen, "työhönsä".

Ei mitenkään ohjata: Joku atk-vastaava, sandaalit jalassa hiippaileva suojatyöpaikkalainen näyttää miten ohjelma toimii, vähän siis pintaa.Sitten istutaan vastaanotossa joku viikko ja kuunnellaan, että miten vakivirkilijat vastaa puhelimeen ja puhuu asiakkaille.  Sitten mennään huoneeseen ja aletaan ottaan asiakkaita vastaan. 

Mitään aikaa mihinkään paneutumiseen eikä tutustumiseen ei ole. Ministeriön omia koulutuksia ei ole, eikä niitä ikinä saakaan mitkään uudet työntekijät. Ne on varattu vakivirkojen laiskaperseille, jotka haluaa kurssikeskukseen kauas kotoa vetään kännit.

Koska työkkärillä ei ole mitään minimikoulutusvaatimuksia niin siellä ollaan myös kansakoulupohjalta. Siis kansakoulun käyneenä 6 v. Nykyään ne  kohottaa omaa asemansa ja yrittää palkata vain jotain valtsikasta valmistuneita. Mulla oli työkavereina vanhan ajan merkonomeja, yo-merkonomeja, joitain nuoriso-ohjaajia, kesken jääneitä yliopiston droppiksia. 

Olisihan se nykyaikaa ja kiva, jos työnantajan arvot ja asenteet kerrottaisiin uusille työntekijöille, annettaisii koululutuksia, olisi mahdollisuus kehittyä ja työnantaja sitä tukisi. Mitään semmoista ihmettä ei niissä toimistoissa ole ikinä ollut. En usko että tulee olemaankaan.

Vierailija
66/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle tuli selvityskirje että mikset hakenut työpaikkaan XXX koska tullut työtarjous... sitten seuraavana päivänä tuli se työtarjous jossa oli päivämäärä jo ummessa. Sitten aikasemmin tuli työtarjous kun olin reissussa toisella paikkakunnalla.. ei auttanut selittelyt kummassakaaan todettiin vaan ettei valitusoikeutta. 2kk karenssi kummastakin

Vierailija
67/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa on arkena tarkistaa päivittäin työkkärin palvelu? Kyllähän sitä nettiä käyttää vaikka iltiksen selaamiseen tai vauvalehden lähes päivittäin...

Nettipankkitunnuksilla kirjautuminen on raivostuttavaa! Sitten kun pelkkä käyttäjätunnus ja salasana riittää niin voin käydä vaikka kolme kertaa päivässä!

Voih. Töissäkin joutuu tekemään kaikenlaista raivostuttavaa päivittäin.

Mutta siitä a kunnon palkan ja muut edut eikä ole sitä halveksuttavaa työtön-kastia.

Vierailija
68/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän ennenkin kertonut, mutta menkööt nyt taas, ehkä ymmärrätte sitten työkkärin työntekijöitäkin.

Olin työllistettynä pätkätyöläisena työkkärissä. Aina jännitystä siitä, että kuinka kauan pesti jatkuu ja millä osastolla. Aina toiveena että joskus saisi vakiviran tai edes pidempiaikaisen työpätkän että voisi vähän elämäänsä suunnitella eteenpäin.

Meidän johtaja, minun pomoni, seurasi ura:sta (tietokoneohjelma), miten paljon työpaikkatarjouksia ja pakollisia kurssihakemuksia kukin virkailija lähtetti. Mitä enemmän lähetti, sitä parempi työntekijä, kehut tuli pomolta.

Joten niitä sitten lähetettiin. En todellakaan ehtinyt lukemaan mitenkään tarkkaan asiakkaan tietoja, että sopiskohan tuo-tai-tuo-työpaikka sille. Kunhan laitoin menemään. Se on sitten työnantajan asia että palkkaako vai ei, ja työnhakijan tehtävä hakea. Mun osuus oli niiden tarjousten lähettäminen.

Sitäpaitsi se on jokaisen asiakkaan ihan omalla vastuulla täyttää ne tietonsa niin että ne työpaikat ja osaamiset pitää paikkaansa ja tulee esiin työpaikan tietoja selatessa. Usein tuli joku huutamaan että "miksi mulle tämmöisiä paikkoja lähetetään" ja sitten kun katsottiin tietoja, niin kas kummaa, kun olikin juuri se ammatti siellä tiedoissa hakuammattina.

Kannattaa kuulkaa päivittää ne omat tietonsa, oikein.

Eli työkkärin toiminta on täysin luokatonta, mutta sinäkin syyllistät siitä työttömiä?

No kukas ne työttömän hakuammatit, koulutukset , ajokortit, ohjelmointikielet sinne saa oikein laittaa ellei työtön työnhakija itse?? Kyllä se niin on, että ihan itse pitää ottaa vastuu siitä, että mitä tietoja sielä on. Ja ihan itsellään on jokaisella vastuu siitä, että ne on oikein.

Aivan liian monta kertaa on alettu jälkikäteen lukemaan omia tietoja ja ihmetellään, että minkä takia täällä lukee että mulla on auto ja ajokortti,kun ei mulla enää ole? No sen takia kun et ole korjannut tietojasi, ihan itse. Ei niitä kukaan muu voi tietää eikä saa laittaa. Itse pitää ottaa vastuuta ihan omista asioista.

Voi voi sentään näitä avuttomia, jotka odottaa että kaikki niille tehdään valmiiksi ja itse ei tarvi mitään tehdä.

Minun tiedoissani on ollut 90-luvulta asti ja on edelleen (olen toki ollut yli 20 vuotta työelämässä tässä välissä) ollut että ei autoa aikä ajokorttia. Silti te-toimisto katsoo että olen sopiva hakemaan töitä joissa "oma auto välttämätön".

Vierailija
69/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa on arkena tarkistaa päivittäin työkkärin palvelu? Kyllähän sitä nettiä käyttää vaikka iltiksen selaamiseen tai vauvalehden lähes päivittäin...

Nettipankkitunnuksilla kirjautuminen on raivostuttavaa! Sitten kun pelkkä käyttäjätunnus ja salasana riittää niin voin käydä vaikka kolme kertaa päivässä!

Mutta siitä a kunnon palkan ja muut edut eikä ole sitä halveksuttavaa työtön-kastia.

Ja työtön saa vastineeksi työnhaustaan korvaukset. Missä ero? Työssä olevalta velvoitetaan aika paljon enemmän sen kunnon palkkansa eteen kuin yhden nettipalvelun seurailu ja satunnainen pakko hakea jotain paikkaa.

Vierailija
70/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökkeilisin useinkin, niin katsoisin vain joka aamu työkkärin sivuilta, että mikä meininki. Siihen menee kaikki kaksi minuuttia aikaa. Sinne tulee se sama tieto (paitsi varmemmin), kuin kirjeitse. Jos olisi kehotus hakea jotain työpaikkaa, niin katsoisin, että mihin mennessä se pitää hoitaa ja jatkaisin siitä sitten eteenpäin.

Jos on niin tyhmä, laiska ja saamaton, ettei voi minuuttia päivässä työkkärin sivuihin käyttää, niin parempi pysyä sieltä mökiltäkin pois. Tai ottaa se karenssi, ihan ansaitusti.

Vierailija
71/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tullut samanaikaisesti kolme tarjousta, joista yhdessä oli seuraavana päivänä viimeinen hakupäivä. Kirjeenä siis tulivat. Kirjeet olivat aivan mahdottomia, niistä ei saanut mitään tolkkua, yhtä pötkyläkirjoitusta ilman kappalevälejä, välimerkkejä näkyvissä, nuolia yms., vähän kuin jos varttuneemmat muistatte, kuinka 80-luvulla opeteltiin ja kirjoitettiin ascii-koodia. Tai jos nyt laittaisi wordistä kaikki merkinnät näkyviin.

Vierailija
72/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työtön saa vastineeksi työnhaustaan korvaukset. Missä ero? Työssä olevalta velvoitetaan aika paljon enemmän sen kunnon palkkansa eteen kuin yhden nettipalvelun seurailu ja satunnainen pakko hakea jotain paikkaa.

Huomaisit eron jos eläisit itse sitä työttömän arkea. Nyt on helppo huudella ja kritisoida.

Vierailija
73/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaisit eron jos eläisit itse sitä työttömän arkea. Nyt on helppo huudella ja kritisoida.

Voi kuule, työtön olin lähes 2 vuotta ja missään vaiheessa ei nettipalvelun seuraaminen parhaalla tahdollakaan tuntunut isolta jutulta. Tai satunnaisesti johonkin ihan typeriin (itselle siis, työ saattoi toki olla jollekin muulle ok) töihin hakukaan. Se nyt vaan on osa prosessia.

Itse jopa työllistyin hakemalla työkkärin ehdottamaa paikkaa. Se oli kyllä taas ihan nappiehdotus itselleni. Että kyllä ne välillä onnistuvatkin.

Vierailija
74/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on parhaita. Nyt haet tätä työtä tai saat karenssia. Mulle tuli alkuvuodesta pakkohaku työterveyshoitajalso, vaatimuksena väh. 2 vuoden kokemus ja terveydenhoitajan koulutus. Olin just valmistunut sairaanhoitaja ja hyvin vähän (3kk) kokemusta. Laitoin hAkemuksen ja kirjoitin siihen, että te-toimisto pakotti hakeen, en omaa oikeaa koulutusta, enkä kokemusta. Mut tässä tää nyt on. :D en saanut työtä. Kirjoitin myös tuol palvelussa te,toimistolle, että ei mul ole oikeaa ammattia tähän saatika kokemusta, mut hain kun oli pakko

Vierailija
75/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tullut samanaikaisesti kolme tarjousta, joista yhdessä oli seuraavana päivänä viimeinen hakupäivä. Kirjeenä siis tulivat. Kirjeet olivat aivan mahdottomia, niistä ei saanut mitään tolkkua, yhtä pötkyläkirjoitusta ilman kappalevälejä, välimerkkejä näkyvissä, nuolia yms., vähän kuin jos varttuneemmat muistatte, kuinka 80-luvulla opeteltiin ja kirjoitettiin ascii-koodia. Tai jos nyt laittaisi wordistä kaikki merkinnät näkyviin.

Oletko ihan varma , että kyse oli te-toimistosta tulleesta kirjeestä?

Yksikään minun saamani kirje ei ole ollut koskaan yhteen pötkyyn kirjoitettu. Sehän on sisältänyt jonkun MOL:n sivulla olevan ilmoituksen! Niissä on kyllä jonkun verran asetteluja ja kappalejakoja.

Oliskohan kyseessä ollut joka automaattisesti tulostettu e-kirje, jossa ei olleet asetukset ihan kohdallaan.

Vierailija
76/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, työtön olin lähes 2 vuotta ja missään vaiheessa ei nettipalvelun seuraaminen parhaalla tahdollakaan tuntunut isolta jutulta. Tai satunnaisesti johonkin ihan typeriin (itselle siis, työ saattoi toki olla jollekin muulle ok) töihin hakukaan. Se nyt vaan on osa prosessia.

Itse jopa työllistyin hakemalla työkkärin ehdottamaa paikkaa. Se oli kyllä taas ihan nappiehdotus itselleni. Että kyllä ne välillä onnistuvatkin.

Mistä syystä sinä et itse voinut hakea sitä paikkaa ilman työkkärin ehdotusta?

Tiedän minäkin yhden työkkärin ehdottamaan paikkaan työllistyneen. Se paikka ei ollut missään julkisessa haussa vaan tarjottiin vain harvoille ja valituille.

Vierailija
77/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet poissa kotoa, kannattaa kirjautua mol:lin sivuille oma asiointi -kohtaan katsomaan, josko olisi jotain velvoittavaa ilmaantunut.

Mitä jos ihminen on esim. mökillä, jossa ei ole tietokonetta tai nettiyhteyttä? Vai eikö työtön saa lähteä kotoaan minnekään edes pariksi päiväksi. Kunhan pohdin..

Ei saa. Työttömyyskorvaus perustuu siihen että olet työnhakija- se on korvausta siitä että haet aktiivisesti töitä, ei mökkilomailua. Sinun siis pitää olla joka päivä kun korvausta saat- valmiina ottamaan työn vastaan. MIten voit olla valmiina jos ei ole puhelinta tai nettiä? TYöttömyyskorvaus ei ole mökkeilylomailuun tarkoitettua rahoitusta. 

Vierailija
78/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä sinä et itse voinut hakea sitä paikkaa ilman työkkärin ehdotusta?

Tiedän minäkin yhden työkkärin ehdottamaan paikkaan työllistyneen. Se paikka ei ollut missään julkisessa haussa vaan tarjottiin vain harvoille ja valituille.

Koska se oli jäänyt itseltä huomaamatta.

Vierailija
79/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökkeilisin useinkin, niin katsoisin vain joka aamu työkkärin sivuilta, että mikä meininki. Siihen menee kaikki kaksi minuuttia aikaa. Sinne tulee se sama tieto (paitsi varmemmin), kuin kirjeitse. Jos olisi kehotus hakea jotain työpaikkaa, niin katsoisin, että mihin mennessä se pitää hoitaa ja jatkaisin siitä sitten eteenpäin.

Jos on niin tyhmä, laiska ja saamaton, ettei voi minuuttia päivässä työkkärin sivuihin käyttää, niin parempi pysyä sieltä mökiltäkin pois. Tai ottaa se karenssi, ihan ansaitusti.

Tyhmät näköjään alapeukuttaa. Olen ollut kolme viikkoa ulkomaillakin työttömänä, enkä ilmoittanut siitä mihinkään. Joka päivä kurkkasin aamupalan jälkeen oma sivuni tarkistaen, onko tullut mitään uutta. Viimeisenä lomapäivänä oli joku pakkohaku ilmestynyt sivuille. Näpyttelin hakemuksen ja laitoin sen menemään. Ja työkkärin sivuille varmistus, että olen hakenut kyseistä paikkaa. En kuullut siitä paikasta mitään sen jälkeen.

Vierailija
80/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma , että kyse oli te-toimistosta tulleesta kirjeestä?

Yksikään minun saamani kirje ei ole ollut koskaan yhteen pötkyyn kirjoitettu. Sehän on sisältänyt jonkun MOL:n sivulla olevan ilmoituksen! Niissä on kyllä jonkun verran asetteluja ja kappalejakoja.

Oliskohan kyseessä ollut joka automaattisesti tulostettu e-kirje, jossa ei olleet asetukset ihan kohdallaan.

Niin, postissa tuli ja katsoin paikat sitten Omilta sivuilta, siellä ne myös olivat. Mutta tosiaan aivan mahdottomia lukea. Olen pyytänyt postin kirjeitse, koska jos kone rikkoutuu, en pysty omilla sivuillakaan käymään eikä siis älypuhelintakaan. Tein hakemukset netin kautta, mutta kiire olisi tullut, jos olisi paperiversio pitänyt lähettää, ei olisi millään ehtinyt työnantajalle. Liittyen siis tähän viime tingassa tuleviin työtarjouksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi