Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työosoitukset...ei hitto

Vierailija
07.09.2016 |

Mulle tuli eilen kotiin kirje, jossa kehoitetaan hakemaan yhtä työpaikkaa 8.9 mennessä. No kyllä mä sitä haen, mutta mietin vaan mitä olisi taas tapahtunut jos olisin sattunut olemaan muutaman päivän pois kotoa niinkuin usein olen...Eipä ihan kauheasti aikaa taas annettu.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin olla koko jutun, sanoisin että en ollut pariin päivään kotona ja kehoittaisin lähettämään ensi kerralla ajoissa.

Näinkin voi tehdä, mutta sitten katkaistaan työttömyyskorvauksen saanti. 

Vierailija
22/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan itse kysyisin työkkäristä suoraan; olisi ihan mielenkiintoista kuulla vastaus.

Niitten mitään tartte vastailla.palkka silti juoksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston tärkein tehtävä tuntuu olevan virkakyöstien ja -kyllikkien työllistäminen. Voi surffailla netissä ja ryystää kahvia päivät pitkät valtion maksaessa huikeaa palkkaa työn vaativuuteen ja tarpeellisuuteen nähden.

Vierailija
24/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet poissa kotoa, kannattaa kirjautua mol:lin sivuille oma asiointi -kohtaan katsomaan, josko olisi jotain velvoittavaa ilmaantunut.

Mitä jos ihminen on esim. mökillä, jossa ei ole tietokonetta tai nettiyhteyttä? Vai eikö työtön saa lähteä kotoaan minnekään edes pariksi päiväksi. Kunhan pohdin..

Saa lähteä. Saa lähteä vaikka ulkomaille. Kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä. Jos haluat lähteä mökille ilman pelkoa työosoituksista, niin ilmoitat työkkäriin olevasi lomalla. Työnhaku ei ole lomailua, velvollisuutesi on olla työmarkkinoiden käytettävissä.

Älä nyt naurata. Jokaisesta mökki - ja kyläilyreissustako sinne pitäisi ilmoittaa?

Ei tarvitse, jos on työmarkkinoiden käytettävissä eli pystyy reagoimaan mahdollisiin työtarjouksiin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
25/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki TE-toimistot pitäisi säästöjen vuoksi lakkauttaa, koska niiden toiminnasta ei ole työllisyyden parantamisen kannalta mitään hyötyä. Työhönosoitukset on turhia, koska jokaista työpaikkaa kohden on muutenkin satoja hakijoita ja työttömät osaa ihan itsekin lukea työpaikkailmoituksia. Työnhakuvalmennukset on turhia, koska netistä löytyy lukuisia ohjeita työhakemuksen ja cv:n kirjoittamiseen ja yleensä ihmisille on jo koulussa äidinkielen tunneilla opetettu nuo asiat. Kaikki TE-toimistossa asioinnit on turhia, koska siellä vain todetaan tilanne, mikä ei millään lailla paranna työttömän työllistymismahdollisuuksia.

Tälläkin hetkellä tuohon turhaan byrokratiaan uppoaa valtavia summia veronmaksajien rahoja, jotka voitaisiin mieluummin käyttää vaikka pitkäaikaistyöttömien palkkatukeen (jolloin yrityksillä, joilla ei muuten olisi varaa palkata työntekijää, olisi mahdollisuus palkata se työntekijä ihan normaalilla palkalla). Mutta ei, sen sijaan että "norminpurkuhallitus" edistäisi työllisyyttä, se päättää lisätä tätä byrokratiaa ja turhaa verovarojen tuhlausta näillä 3 kuukauden välein tapahtuvilla "haastatteluilla".

Vierailija
26/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston tärkein tehtävä tuntuu olevan virkakyöstien ja -kyllikkien työllistäminen. Voi surffailla netissä ja ryystää kahvia päivät pitkät valtion maksaessa huikeaa palkkaa työn vaativuuteen ja tarpeellisuuteen nähden.

En ole koskaan työskennellyt TE-toimistossa mutta satun tuntemaan työnkuvan ja se on aika kauakana surffailusta. Ja ELY-keskukset ja TE-toimistot lakkautetaan vuoteen 2019 mennessä. Sen jälkeen työttömät asioivat henkilöstöpalveluyritysten kanssa.

Vierailija
27/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki TE-toimistot pitäisi säästöjen vuoksi lakkauttaa, koska niiden toiminnasta ei ole työllisyyden parantamisen kannalta mitään hyötyä. Työhönosoitukset on turhia, koska jokaista työpaikkaa kohden on muutenkin satoja hakijoita ja työttömät osaa ihan itsekin lukea työpaikkailmoituksia. Työnhakuvalmennukset on turhia, koska netistä löytyy lukuisia ohjeita työhakemuksen ja cv:n kirjoittamiseen ja yleensä ihmisille on jo koulussa äidinkielen tunneilla opetettu nuo asiat. Kaikki TE-toimistossa asioinnit on turhia, koska siellä vain todetaan tilanne, mikä ei millään lailla paranna työttömän työllistymismahdollisuuksia.

Tälläkin hetkellä tuohon turhaan byrokratiaan uppoaa valtavia summia veronmaksajien rahoja, jotka voitaisiin mieluummin käyttää vaikka pitkäaikaistyöttömien palkkatukeen (jolloin yrityksillä, joilla ei muuten olisi varaa palkata työntekijää, olisi mahdollisuus palkata se työntekijä ihan normaalilla palkalla). Mutta ei, sen sijaan että "norminpurkuhallitus" edistäisi työllisyyttä, se päättää lisätä tätä byrokratiaa ja turhaa verovarojen tuhlausta näillä 3 kuukauden välein tapahtuvilla "haastatteluilla".

Jos lukisit uutisia niin tietäisit, että ne lakkautetaan vuoteen 2019 mennessä.

Vierailija
29/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin olla koko jutun, sanoisin että en ollut pariin päivään kotona ja kehoittaisin lähettämään ensi kerralla ajoissa.

Itse en ole työtön ja näin sivustaseuraajana pakko kysyä, että mihin lakiin ja pykälään tuo toiminta perustuu? Siis millä oikeudella se työttömyysetuus käytännössä evätään ja millä sitä perustellaan?

Vierailija
30/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan tahallista. Tarkoituksella lähettävät noin myöhään, että työnhakijat eivät ehtisi reagoida. Mullekin on noita tullut, silloin kun olin sen yhden kusipäämuijan asiakas.

Vierailija
31/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tollanen kirjehän voi jäädä vaikka postiin pariksi päiväksi pyörimään. Vittu mitä touhua.

Vierailija
32/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toinen kysymys: miksi niin sanottu työnvälitystoimisto ei vuonna 2016 kykene itse asiakkaan puolesta noita työpaikkoja ja työntekijöitä toisiinsa yhdistämään? Siellähän ne tiedot varmaankin molemmilta puolilta ovat joita tarvitaan että sen ihmisen voi sinne ilmoittaa. Yritys sitten kutsuu haastatteluun jos kutsuu.

Aivan totaalisen vammaista tämä touhu.

Vierailija
33/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole työtön ja näin sivustaseuraajana pakko kysyä, että mihin lakiin ja pykälään tuo toiminta perustuu? Siis millä oikeudella se työttömyysetuus käytännössä evätään ja millä sitä perustellaan?

Työttömyyskorvauksen saaminen edellyttää, että on työmarkkinoiden käytettävissä mikä tarkoittaa, että on reagoitava noihin työkkärin pilipalityöhönosoituksiin määräajassa. Jos on lomalla eikä reagoi, ei ole ollut työmarkkinoiden käytettävissä.

Työttömyysturvalaista tehty tulkinta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290

Vierailija
34/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittavat väkisin saada edes muutamalle työttömälle karenssia omalla toiminnallaan. Itselleni käynyt samoin kuin aloittajalle. Ja kyllä, katson kahdesti viikossa oma asiointi-sivut netissä. Saisipa pian töitä, niin olisi helpompaa elää. Koko työkkäri on suuri vitsi.

Vierailija
35/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksen saaminen edellyttää, että on työmarkkinoiden käytettävissä mikä tarkoittaa, että on reagoitava noihin työkkärin pilipalityöhönosoituksiin määräajassa. Jos on lomalla eikä reagoi, ei ole ollut työmarkkinoiden käytettävissä.

Työttömyysturvalaista tehty tulkinta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290

Eli ts. koko systeemi on olemassa vain tukileikkurina. Ihmisiä ei ole tarkoituskaan työllistää. Okei, selvisi tämäkin asia. Kuvottavaa touhua.

Vierailija
36/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny sähköpostiin valmiiksi sellasen työnhaku lapun, jonka sitte kaikille lähetän, eli tämmönen;

nimi xxxxx

yhteystiedot xxxx xxxxx

koulutus xxxxxx

3.viim työnantajaa xxxx

Arvoisa työnantaja, Hajen tätä paikkaa koksa olen kiinnostunt siitä. Paikasta sain tietää työnvälitykseltä.

Valitettavasti nettini ei toimi niin ensaa cv:täni laitetutta mutta voin sen tarvittaessa postittaa.

Luonteeltani olen vilkas ja melko huolellinen. Harrastan ristipistotöitä, nettisurfausta ja kävelyä. en juo mutta yupakoin vähän.

Minulla ei ole autoa.

Olen hyvä tähän paikaan koska uskon osaavani työn. Olen 56vuoias joten elämänkokemusta löytyy-

Vastusta odotellen xxxx

Vielä ei kukaan oo haastatteluun pyytänyt. Jos työkkärin virkailijat rupee känisemään että hakemus on huonosti tehty, olen ymmärtäväinen ja teen uuden, yhtä huonon mutta erilaisen..mullahan on aikaa näitä tehdä ja miettiä...häh häh häää

Vierailija
37/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen tekstarin TEpalveluilta. Halusivat tietää olenko vielä työtön? Mut joo kova luotto on TEpalveluilla Postiin että toimittavat kirjeet ajoissa oikeaan osoitteeseen. Jos saavat minulle tekstiviestin niin eikö nämä työtarjoukset voisi tulla myös tekstiviestinä esim. sinulle on työtarjous te-palveluiden omilla sivuilla. Ei sitten ole luottoa operaattoreihin että saisivat tekstiviestit perille :) vai onkohan kyseessä vain laki tai periaate että paperisena sen on mentävä?

Vierailija
38/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä myös sitä mieltä, että pitäisi lopettaa sanan 'tarjous' käyttö ja alkaa selvästi puhua työnhakukehotuksista.

Ihan tarpeeksi hankalaa ja hämäävää muutenkin tarpoa työnhakuviidakossa. Tarjous on harhaanjohtava termi!

Vierailija
39/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mollin sivuilla uskalla enää kunnon työnantajat ilmoitella, kun normaalin hakemustulvan lisäksi tulee kauhea määrä näitä pakotettujen hakemuksia.

Vierailija
40/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut noita "tarjouksia" 1.5 vuoden aikana varmaan lähemmäs kymmenen. Sen olen huomannut, että niitä tulee vain kesällä eli a) onko se jonkun kesäharjoittelijan hommaa lähettää niitä vai b) yrittävätkö tahallaan saada "lomailijan" karenessiin...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi