Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työosoitukset...ei hitto

Vierailija
07.09.2016 |

Mulle tuli eilen kotiin kirje, jossa kehoitetaan hakemaan yhtä työpaikkaa 8.9 mennessä. No kyllä mä sitä haen, mutta mietin vaan mitä olisi taas tapahtunut jos olisin sattunut olemaan muutaman päivän pois kotoa niinkuin usein olen...Eipä ihan kauheasti aikaa taas annettu.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain eilen tekstarin TEpalveluilta. Halusivat tietää olenko vielä työtön? Mut joo kova luotto on TEpalveluilla Postiin että toimittavat kirjeet ajoissa oikeaan osoitteeseen. Jos saavat minulle tekstiviestin niin eikö nämä työtarjoukset voisi tulla myös tekstiviestinä esim. sinulle on työtarjous te-palveluiden omilla sivuilla. Ei sitten ole luottoa operaattoreihin että saisivat tekstiviestit perille :) vai onkohan kyseessä vain laki tai periaate että paperisena sen on mentävä?

Oletko ihan varma että lähettäjä oli todella te-toimisto eikä mikään huijaustaho? Mieheni sai vastaavan, lähettäjänä ei ollut 0295-alkuinen numero, numeroa ei edes näkynyt.

Osoite johon olisi pitänyt mennä oli joku kiinankielinen sivu.

Te-toimiston henkkoht sivuille ei ollut tullut minkäänlaista viestiä.

Vierailija
42/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain eilen tekstarin TEpalveluilta. Halusivat tietää olenko vielä työtön? Mut joo kova luotto on TEpalveluilla Postiin että toimittavat kirjeet ajoissa oikeaan osoitteeseen. Jos saavat minulle tekstiviestin niin eikö nämä työtarjoukset voisi tulla myös tekstiviestinä esim. sinulle on työtarjous te-palveluiden omilla sivuilla. Ei sitten ole luottoa operaattoreihin että saisivat tekstiviestit perille :) vai onkohan kyseessä vain laki tai periaate että paperisena sen on mentävä?

Oletko ihan varma että lähettäjä oli todella te-toimisto eikä mikään huijaustaho? Mieheni sai vastaavan, lähettäjänä ei ollut 0295-alkuinen numero, numeroa ei edes näkynyt.

Osoite johon olisi pitänyt mennä oli joku kiinankielinen sivu.

Te-toimiston henkkoht sivuille ei ollut tullut minkäänlaista viestiä.

Lähettäjänä näkyi TEPalvelut, mikä on kyllä outoa koska minulla ei ole mitään numeroa tallennettu. Mutta viesti oli: Hyvä työnhakija, onko asiakkuutesi TE-toimistossa vielä ajankohtaista? Lue tärkeä tiedotteemme http....

Ja tuo linkki vei heidän sivuilleen ajankohtaista osuuteen. Eli kyllä tuo ihan asialliselta vaikutti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet poissa kotoa, kannattaa kirjautua mol:lin sivuille oma asiointi -kohtaan katsomaan, josko olisi jotain velvoittavaa ilmaantunut.

Mitä jos ihminen on esim. mökillä, jossa ei ole tietokonetta tai nettiyhteyttä? Vai eikö työtön saa lähteä kotoaan minnekään edes pariksi päiväksi. Kunhan pohdin..

Mitäs jos hankkisit puhelimen, joka ei ole Nokian 3310? Kaikissa puhelinliittymissä kun taitaa netti tulla nykyään joka tapauksessa kaupanpäälle.

Onko se sitten sitä elämää, että jokaikisenä päivänä pitää kytätä työkkärin sivuja mielivallan varalta? Toki pidemmällä reissulla ne pitäisi tajuta tarkistaa, mutta on se kumma, jos ei lomallakaan saisi olla päivää tai paria. Onhan työssäkäyvälläkin lomaa, kumma ettei työttömällä siis. Voisin myös kuvitella, että puhelimella on aika hankalaa kirjoittaa ja lähettää työhakemuksia.

T. Ei onneksi enää työtön

Työssäkäyvä ei tietääkseni ole missään suhteessa te-toimistoon (paitsi on töissä siellä). Kuinka usein työssäkäyvälle lähetetään työosoituksia? Niin.

Luojan kiitos työttömyysaika ei kerrytä lomapäiviä, mutta eiköhän sekin aika koita tällä paapomistahdilla.

Vierailija
44/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on ihme suojatyöpaikka. Ei muualla katseltaisi reagoimatta sitä, että tekee työnsä koko ajan niin hutiloiden. Virhehän se on, jos lähettää esim. ajotaidottomalle työtarjouksen, jossa vaaditaan ajokorttia tai eri alan koulutuksen omaavalle tarjouksen, jossa vaaditaan juuri sen alan koulutusta.

Vierailija
45/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän saa jotain bonusta sen mukaan kuinka paljon työ"tarjouksia" lähettävät. Ei siis ihme, että niitä lähetetään täysin kritiikittömästi mitä tahansa kelle tahansa. Voisivat kyllä poistaa tämän kohdan nettisivuiltaan: "Kun saat TE-toimistosta tarjouksen työpaikasta, TE-palvelujen asiantuntija on arvioinut, että työ ja tehtävät vastaavat sitä, mitä sinä haluat ja että ammatillinen osaamisesi ja työkykysi vastaavat tehtävien vaatimuksia."

Anteeksi, mutta mikä vitun tarjous? Mikään työtarjoushan se ei ole. Ja mikä "asiantuntija"? Ei kyllä oikein vakuuta näiden asiantuntijuus...

Vierailija
46/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki TE-toimistot pitäisi säästöjen vuoksi lakkauttaa, koska niiden toiminnasta ei ole työllisyyden parantamisen kannalta mitään hyötyä. Työhönosoitukset on turhia, koska jokaista työpaikkaa kohden on muutenkin satoja hakijoita ja työttömät osaa ihan itsekin lukea työpaikkailmoituksia. Työnhakuvalmennukset on turhia, koska netistä löytyy lukuisia ohjeita työhakemuksen ja cv:n kirjoittamiseen ja yleensä ihmisille on jo koulussa äidinkielen tunneilla opetettu nuo asiat. Kaikki TE-toimistossa asioinnit on turhia, koska siellä vain todetaan tilanne, mikä ei millään lailla paranna työttömän työllistymismahdollisuuksia.

Tälläkin hetkellä tuohon turhaan byrokratiaan uppoaa valtavia summia veronmaksajien rahoja, jotka voitaisiin mieluummin käyttää vaikka pitkäaikaistyöttömien palkkatukeen (jolloin yrityksillä, joilla ei muuten olisi varaa palkata työntekijää, olisi mahdollisuus palkata se työntekijä ihan normaalilla palkalla). Mutta ei, sen sijaan että "norminpurkuhallitus" edistäisi työllisyyttä, se päättää lisätä tätä byrokratiaa ja turhaa verovarojen tuhlausta näillä 3 kuukauden välein tapahtuvilla "haastatteluilla".

Jos lukisit uutisia niin tietäisit, että ne lakkautetaan vuoteen 2019 mennessä.

Luen kyllä uutisia ja tiedän mitkä on suunnitelmat, mutta kyse ei todellakaan ole TE-toimistojen lakkauttamisesta, vaan nimenomaan byrokratian lisäämisestä ja ulkoistamisesta yksityisille firmoille, jolloin valtion maksettavaksi tulee kaiken muun lisäksi näiden yksityisten firmojen vaatimat voitot.

Vierailija
47/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ainoa saamani velvoittava työtarjous oli paikkaan, joka oli jo täytetty ennen kuin sain tiedon. Luin "tarjouksen" samana päivänä, kun se verkkopalveluun oli laitettu ja laitoin heti hakemuksen. Puoli tuntia myöhemmin rekrystä vastaava meilasi, että olisin varmasti ollut sopiva paikkaan, mutta se on jo täytetty. Ilmoitin työkkärille saman tien. Viikkoa myöhemmin sama työtarjous saapui postitse kotiin.

Vierailija
48/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet poissa kotoa, kannattaa kirjautua mol:lin sivuille oma asiointi -kohtaan katsomaan, josko olisi jotain velvoittavaa ilmaantunut.

Mitä jos ihminen on esim. mökillä, jossa ei ole tietokonetta tai nettiyhteyttä? Vai eikö työtön saa lähteä kotoaan minnekään edes pariksi päiväksi. Kunhan pohdin..

Mitäs jos hankkisit puhelimen, joka ei ole Nokian 3310? Kaikissa puhelinliittymissä kun taitaa netti tulla nykyään joka tapauksessa kaupanpäälle.

Onhan mulla, mutta puhelimella on kyllä hankala laittaa ja kirjoitella työhakemuksia. Ap

Lue tarkemmin, mitä siinä työ"tarjouksessa" sanotaan. Ei käsketä hakea paikkaa vaan ottaa yhteyttä työnantajaan. Jos sinä olet työmarkkinoitten käytettävissä, sinä seuraat MOL:n omia tietoja vähintään joka viikko. Toinen mahdollisuus on se, että joku tarkistaa sinun postisi ja ilmoittaa sinulle, jos on tullut TE-toimistosta postia.

Minäkin haluaisin tietää, mitä virkailijat hakevat sillä, että "tarjous" - joka on muuten täysin harhaanjohtava nimi sille kirjeelle - lähetään niin myöhään, että tuskin ainakaan postin mukana ehtii hakemusta laittaa.

Ettekö te muut työttömät oikeasti itse oma-aloitteisesti laita hakemuksia sopiviin paikkoihin? Odotatteko vaan työkkärin määräyksiä vai mitä tarkoitatte sillä, että pitää hätäpäissään kyhätä pikahakemus kun on saanut "tarjouksen"?

Toisaalta, kun on itse ehtinyt lähettää hakemuksen jo ennen kuin työkkäri on päivännyt tarjouksen ja rehellisesti ilmoittaa omissa tiedoissa hakemuksensa oikean päivän, ei käy! "Yhteydenottopäivä ei voi olla aikaisempi kuin työtarjouksen päiväys" tai jotain sellaista siinä luki. Annoin kohtuullisen kiukkuista palautetta, kirjaamon kautta sähköpostissa. Minähän saan hakea töitä ihan mielin määrin ja milloin haluan, kun työnhakusuunnitelmaani on kirjattu "omatoimista työnhakua"! Ei minun tarvitse tarjouksia odottaa.

Tuleehan niitä tarjouksia sellaisiinkin paikkoihin, joihin en todellakaan olisi itse älynnyt hakea ... mutta se on taas aivan toinen juttu se.

Vierailija
49/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten toinen kysymys: miksi niin sanottu työnvälitystoimisto ei vuonna 2016 kykene itse asiakkaan puolesta noita työpaikkoja ja työntekijöitä toisiinsa yhdistämään? Siellähän ne tiedot varmaankin molemmilta puolilta ovat joita tarvitaan että sen ihmisen voi sinne ilmoittaa. Yritys sitten kutsuu haastatteluun jos kutsuu.

Aivan totaalisen vammaista tämä touhu.

Kyllä pystyisi, jos olisi halua. Mutta kun työnantajat eivät jostakin syystä enää nykyään kysele työntekijöitä te-toimiston kautta niin kuin ennen, eli vielä 1980-luvulla. Vielä vähemmän työkkäristä haetaan paikkoja työttömille, vaikka olisivat kuinka avuttomia ja tuen tarpeessa.

Kun työnantaja erikseen pyytää johonkin työhön sopivien tietoja, niitä ei saa tietosuojan vuoksi antaa listana. Nimenomaan listojen antaminen on kielletty. Yksittäisten työnhakijoitten tietoja saa toki antaa samassa tiedostossa tai paperissa, jos ovat antaneet luvan tietojensa antamiseen työnantajille.

Vierailija
50/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin olla koko jutun, sanoisin että en ollut pariin päivään kotona ja kehoittaisin lähettämään ensi kerralla ajoissa.

Näinkin voi tehdä, mutta sitten katkaistaan työttömyyskorvauksen saanti. 

Itse en ole työtön ja näin sivustaseuraajana pakko kysyä, että mihin lakiin ja pykälään tuo toiminta perustuu? Siis millä oikeudella se työttömyysetuus käytännössä evätään ja millä sitä perustellaan?

Työttömyysturvalain 2a luku ja 4 § : 

Työstä kieltäytyminen

Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 60 päivän ajalta työstä kieltäytymisestä lukien, jos hän ilman pätevää syytä kieltäytyy vastaanottamasta työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamaa tai hänelle muuten yksilöidysti tarjottua työtä...

Jos henkilö on omalla menettelyllään aiheuttanut sen, ettei työsuhdetta ole syntynyt, hänen katsotaan kieltäytyneen työstä."

Noissa tapauksissa katsotaan, että henkilö on omalla menettelyllään aiheuttanut sen, ettei työsuhdetta ole syntynyt, jos ei ole ottanut yhteyttä työkkärin lähettämän tarjouksen perusteella työnantajaan. Näin siinäkin tapauksessa, että hakija olisi ollut täysin kelvoton sopimaton siihen työhön ja olisi ollut suorastaan naurettavaa hakea siihen.

Vierailija
51/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ennenkin kertonut, mutta menkööt nyt taas, ehkä ymmärrätte sitten työkkärin työntekijöitäkin.

Olin työllistettynä pätkätyöläisena työkkärissä. Aina jännitystä siitä, että kuinka kauan pesti jatkuu ja millä osastolla. Aina toiveena että joskus saisi vakiviran tai edes pidempiaikaisen työpätkän että voisi vähän elämäänsä suunnitella eteenpäin.

Meidän johtaja, minun pomoni, seurasi ura:sta (tietokoneohjelma), miten paljon työpaikkatarjouksia ja pakollisia kurssihakemuksia kukin virkailija lähtetti. Mitä enemmän lähetti, sitä parempi työntekijä, kehut tuli pomolta.

Joten niitä sitten lähetettiin. En todellakaan ehtinyt lukemaan mitenkään tarkkaan asiakkaan tietoja, että sopiskohan tuo-tai-tuo-työpaikka sille. Kunhan laitoin menemään. Se on sitten työnantajan asia että palkkaako vai ei, ja työnhakijan tehtävä hakea. Mun osuus oli niiden tarjousten lähettäminen.

Sitäpaitsi se on jokaisen asiakkaan ihan omalla vastuulla täyttää ne tietonsa niin että ne työpaikat ja osaamiset pitää paikkaansa ja tulee esiin työpaikan tietoja selatessa. Usein tuli joku huutamaan että "miksi mulle tämmöisiä paikkoja lähetetään" ja sitten kun katsottiin tietoja, niin kas kummaa, kun olikin juuri se ammatti siellä tiedoissa hakuammattina.

Kannattaa kuulkaa päivittää ne omat tietonsa, oikein.

Vierailija
52/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän ennenkin kertonut, mutta menkööt nyt taas, ehkä ymmärrätte sitten työkkärin työntekijöitäkin.

Olin työllistettynä pätkätyöläisena työkkärissä. Aina jännitystä siitä, että kuinka kauan pesti jatkuu ja millä osastolla. Aina toiveena että joskus saisi vakiviran tai edes pidempiaikaisen työpätkän että voisi vähän elämäänsä suunnitella eteenpäin.

Meidän johtaja, minun pomoni, seurasi ura:sta (tietokoneohjelma), miten paljon työpaikkatarjouksia ja pakollisia kurssihakemuksia kukin virkailija lähtetti. Mitä enemmän lähetti, sitä parempi työntekijä, kehut tuli pomolta.

Joten niitä sitten lähetettiin. En todellakaan ehtinyt lukemaan mitenkään tarkkaan asiakkaan tietoja, että sopiskohan tuo-tai-tuo-työpaikka sille. Kunhan laitoin menemään. Se on sitten työnantajan asia että palkkaako vai ei, ja työnhakijan tehtävä hakea. Mun osuus oli niiden tarjousten lähettäminen.

Sitäpaitsi se on jokaisen asiakkaan ihan omalla vastuulla täyttää ne tietonsa niin että ne työpaikat ja osaamiset pitää paikkaansa ja tulee esiin työpaikan tietoja selatessa. Usein tuli joku huutamaan että "miksi mulle tämmöisiä paikkoja lähetetään" ja sitten kun katsottiin tietoja, niin kas kummaa, kun olikin juuri se ammatti siellä tiedoissa hakuammattina.

Eli työkkärin toiminta on täysin luokatonta, mutta sinäkin syyllistät siitä työttömiä?

Vierailija
53/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin meidän työkkärissä on ohjeena, että pitää vähintään viikko antaa aikaa hakea paikkaa. Meillä on aika monta tommosta poste-restante- asiakasta. He käy tarkistamassa postinsa työkkärin kirjeiden varalta kerran viikossa. Tämä pitää riittää ja meidän virkailjoiden pitää jättää viikko aikaa yhteydenottoon. 

Eli ainakin Turun toimiston alueella voi lähteä viikoksi mökille ja sitten vasta lähteä takaisin kotiin tarkistamaan posti.

Vierailija
54/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa on arkena tarkistaa päivittäin työkkärin palvelu? Kyllähän sitä nettiä käyttää vaikka iltiksen selaamiseen tai vauvalehden lähes päivittäin...

Vierailija
55/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työkkärin toiminta on täysin luokatonta, mutta sinäkin syyllistät siitä työttömiä?

No kukas ne työttömän hakuammatit, koulutukset , ajokortit, ohjelmointikielet sinne saa oikein laittaa ellei työtön työnhakija itse?? Kyllä se niin on, että ihan itse pitää ottaa vastuu siitä, että mitä tietoja sielä on. Ja ihan itsellään on jokaisella vastuu siitä, että ne on oikein.

Aivan liian monta kertaa on alettu jälkikäteen lukemaan omia tietoja ja ihmetellään, että minkä takia täällä lukee että mulla on auto ja ajokortti,kun ei mulla enää ole? No sen takia kun et ole korjannut tietojasi, ihan itse. Ei niitä kukaan muu voi tietää eikä saa laittaa. Itse pitää ottaa vastuuta ihan omista asioista.

Voi voi sentään näitä avuttomia, jotka odottaa että kaikki niille tehdään valmiiksi ja itse ei tarvi mitään tehdä.

Vierailija
56/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa on arkena tarkistaa päivittäin työkkärin palvelu? Kyllähän sitä nettiä käyttää vaikka iltiksen selaamiseen tai vauvalehden lähes päivittäin...

Nettipankkitunnuksilla kirjautuminen on raivostuttavaa! Sitten kun pelkkä käyttäjätunnus ja salasana riittää niin voin käydä vaikka kolme kertaa päivässä!

Vierailija
57/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä systeemi, eihän tuota mitenkään asiakas voi käyttää oikein. Täällä juuri vähän aikaa sitten kirjoitti joku ranskan(?) kääntäjä, jolle oli laitettu työtarjous ihan potentiaaliselle työantajalle, mutta venäjän (?) kääntäjäksi, Paitsi että työtön haki turhaan, hän myös joutui tekemään itsestään idiootin työnantajan silmissä.

Maailmassa on vaikka kuinka paljon ammatteja, joiden sisällä on hurjasti vaihtelua työtehtävissä ja vaadittavassa osaamisessa. Onko siis parempi, että rajaa pois kaiken sellaisen, joka oi pitää sisällään töitä, joihin ei ole pätevä tai kykenevä?

Nykyisessä työttömyystilanteessa ei ole mitään järkeä tuhlata aikaansa hakemalla töitä, joita ei voi saada. Vaikka sivulauseessa sanottaisiin, että tietyn alan tuntemus on eduksi, niin voi olla varma, että työtä hakee kymmenet pakolliset vaatimukset täyttävät, joilla on sen alan kokemusta. Olen hakenut lukuisia töitä, joihin kokemukseni ja koulutukseni olisi sopinut pilkulleen, eikä minua edes ole kutsuttu haastatteluun.

Vierailija
58/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettipankkitunnuksilla kirjautuminen on raivostuttavaa! Sitten kun pelkkä käyttäjätunnus ja salasana riittää niin voin käydä vaikka kolme kertaa päivässä!

Voih. Töissäkin joutuu tekemään kaikenlaista raivostuttavaa päivittäin.

Vierailija
59/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri lähettää tahalleen noita työhönhaku lappusia myöhään, että ihmiset ei ehtis hakea niihin työpaikkoihin, jotta saisivat lätkäistä karenssia. ja päästä vittuilemaan.

Olkaa tarkkana. Älkää antako työkkärin voittaa teitä.

Vierailija
60/133 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukas ne työttömän hakuammatit, koulutukset , ajokortit, ohjelmointikielet sinne saa oikein laittaa ellei työtön työnhakija itse?? Kyllä se niin on, että ihan itse pitää ottaa vastuu siitä, että mitä tietoja sielä on. Ja ihan itsellään on jokaisella vastuu siitä, että ne on oikein.

Aivan liian monta kertaa on alettu jälkikäteen lukemaan omia tietoja ja ihmetellään, että minkä takia täällä lukee että mulla on auto ja ajokortti,kun ei mulla enää ole? No sen takia kun et ole korjannut tietojasi, ihan itse. Ei niitä kukaan muu voi tietää eikä saa laittaa. Itse pitää ottaa vastuuta ihan omista asioista.

Voi voi sentään näitä avuttomia, jotka odottaa että kaikki niille tehdään valmiiksi ja itse ei tarvi mitään tehdä.

Kaikkia tietoja ei pysty päivittämään itse. Valmistuttuani olin vähän aikaa työttömänä ja ilmoittauduin työttömäksi. Tällöin päivitin esim. koulutustietoni. Sitten olin reilun vuoden töissä, minkä jälkeen ilmoittauduin uudelleen työttömäksi. Olisin halunnut päivittää erästä koulutustietoani, mutta sitä ei pääse muuttamaan.

Lisäksi ne valittavat ammatit. Viestintäalalta on järjestelmässä valittavana kaksi: viestintäpäällikkö ja -johtaja. Ja sitten on jokin tieto- ja viestintätekniikkaan liittyvä nimike, johon vaaditaan tekninen koulutus. Minkä näistä valitsee vastavalmistunut? (Uran alkupäässä nimikkeitä voivat olla viestintäharjoittelija, -assistentti yms).

Muutenkin vaihtoehdot ovat todella jähmeitä ja niukkoja. Siinä pitää yrittää sitten valita edes jollain tasolla läheltä liippaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi