Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä naisille kannattaa puhua? (töissä esim kahvitunnilla)

Vierailija
06.09.2016 |

olen huono puhumaan ja miesten kanssa ystävystyn palloa potkimalla. harvempi nainen kuitenkaan pitää siitä.
eli mitä juttelemalla pääsen naisten ystäväksi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuisin siitä että en osaa millään päättää, ottaisinko Balin reissulle ranteeseen Breitlingin, Panerain vai Rolexin. Vai pitäisikö ehkä ottaa kaksi kelloa, että voi vaihdella?

Ko. kellomerkkien omistajat ei lomaile Balilla.

Vierailija
42/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuisin siitä että en osaa millään päättää, ottaisinko Balin reissulle ranteeseen Breitlingin, Panerain vai Rolexin. Vai pitäisikö ehkä ottaa kaksi kelloa, että voi vaihdella?

Voi, voi, kun siellä lomailee ihan Casion omistajiakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ole yhteisestä muotista niinkuin eivät miehetkään; kaikkia naisia ei kiinnosta puhua omista tai toisten lapsista, sisustamisesta tai muusta perinteisesti naiselliseksi mielletyistä asioista. Monesti tietyllä alalla on ihmisillä myös tietyt kiinnostuksenkohteet. Kainsainvälisemmässä työyhteisöissä oon ajautunut paljon keskustelemaan ja kyselemään ihan aidosta kiinnostuksestani muiden kotipaikoista ja kulttuureista, kielistä, matkustelusta jne. Enemmän kantasuomalaisia sisältävässä työyhteisöissä enemmän sitten taas muista jutuista, esimerkiksi valtakunnan politiikasta. Jos ei ensin keksi mitään, niin ne yhteiset työasiat on se, mistä on helppo aloittaa. Siitä mennä sitten vaikka ajankohtaisiin aiheisiin ja vaikkapa lomasuunnitelmiin ja vapaa-ajan harrastuksiin tai vaikka tv-ohjelmiin. Tärkeintä on, että on kiinnostunut siitä, mitä toinen sanoo/vastaa, silloin keskustelu sujuu.

Vierailija
44/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu ihan naisesta. 

Usein kavereiden kanssa aiheet siirtyvät yhteiskunnallisiin asioihin jossain vaiheessa vaikka ensin puhuisimme jostain arkipäiväisemmästä.

Vierailija
45/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan töissä ihan arkisista asioista, eli ruuasta (tää on aika looginen lounastauolla kun kaikki syö), pihan hoidosta, autoista, lemmikeistä, vähän lapsista mutta aika vähän, kuntoilusta, kesälomasuunnitelmista, päivän uutisotsikoista, matkailusta, sijoittamisesta, töistä.... Porukka naisvaltaista ja aika eri-ikäistä, mutta päivästä riippuen usein on miehiäkin joukossa. Naisporukalla puhutaan henkilökohtaisemmista asioista, kun tunnetaan toisemme paremmin ja no, tietyt asiat on semmoisia joista on luontevampaa puhua naisille, lähinnä siis esim terveyteen tai parisuhteeseen liittyviä asioita.

Vierailija
46/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi, kun siellä lomailee ihan Casion omistajiakin...

Ja siksi juuri Panerain omistajia siellä ei näy. Kuinka yksinkertaisia ihmiset tällä palstalla oikein on?!

Vierailija
47/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan normaaleista arkipäiväisistä asioita sitä siellä kahvituvassa puhutaan, kuka mistäkin. Yks kyselee, mitähän tekis tänään ruoaksi, kun menee kotiin, toinen selittää työtehtäviään, kolmas kertoo kissansa oksennelleen matolle ja neljäs valittaa lapsen päivähoidon hankaluutta. Kuka mitäkin. Ja niihin sitten muut ottavat osaa omilla näkökannoillaan. Ei se ny niin vaikeeta ole. Eikun mukaan vaan juttelemaan. Aina sieltä joku yhteinen jutunaihe löytyy. Kuuntele niiden muiden keskustelua ja ota niihin kantaa. Siitä se lähtee.

ok, mutta työpaikka on melko pieni ja olen usein kahvitunnilla sattumanvaraisen naisen kanssa joten en voi peesata keskustelussa.... joten keskustelu menee  onpa hyvää kahvia llinjalla joten minua pidetään heti vähä-älyisenä.   joten ehkä pitää kokeilla matkailusta juttelua kun pelasin ammattilaisena euroopassa nuoruudessani.

Matkailu on hyvä, nopeasti huomaat ketkä on niitä jotka siitä aiheesta innostuu. Päivän uutiset ja ajankohtaiset asiat on myös aika varma, voit vaikka kysyä että kuulitko/luitko uutisen siitä, mitä mieltä olet. Tai ihan voi kysellä ihmisen kiinnostuksen kohteita, tykkäätkö urheilusta, oletko matkustellut jne., semmoisia juttuja josta itsellä on jotain sanottavaa. Siinä sitä oppii mistä kenenkin kanssa kannattaa puhua.

Vierailija
48/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä ystävystyt miesten kanssa? Onko teillä kahvihuoneessa palloja?

olen naisvaltaisella alalla... en tapaa miehiä töissä kuin asiakkaina.

kaverimiesten kanssa puhun vain urheilusta. 

ap

Minä ainakin tykkäisin, jos mies puhuisi minun kanssani urheilusta. 

N38

Vierailija
49/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuisin mielelläni vaikka musiikista, elokuvista ja reissaamisesta.

N42

Vierailija
50/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä, Facebookista, Benjamin Peltosesta ja Robin Packalenista. Näistä meidän työpaikan 40+ mimmit jaksaa jauhaa joka kahvi- ja ruokatauko, eli puhu niistä.

M 45

Vierailija
51/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä kuppikokoa tai kysyä onko Canesten combi tai Vagifem tuttuja kun niitä niin mainostetaan.

Vierailija
52/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras tapa aloittaa keskustelu on kysyä häneltä jotain. Seuraatko urheilua, mitä ajattelet jostain työjutusta, luitko uutista aiheesta x, oletko katsonut jonkun elokuvan jne. Sitten kuunnella. Voi myös aloittaa kertomalla itsestään, esim olen miettinyt auton vaihtoa, millainen sinulla on, tai mitähän sitä tänään laittaisi ruuaksi, kuulin tämmöisen hauskan jutun jne. Moni selailee kännykkäänsä, jostain uutissivustolta voi myös löytää jutun juurta, me on joskus töissä tehty tyyliin "mikä karkki olet" testejä ja muuta hömppää mitä sieltä löytyy. Ja ollaan ihan korkeasti koulutettua porukkaa :D

Vierailija
53/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro rehellisiä omia mielipiteitä, naiset arvostavat niitä, varsinkin jos he ovat eri linjoilla alkuun..

Vierailija
54/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan normaaleista arkipäiväisistä asioita sitä siellä kahvituvassa puhutaan, kuka mistäkin. Yks kyselee, mitähän tekis tänään ruoaksi, kun menee kotiin, toinen selittää työtehtäviään, kolmas kertoo kissansa oksennelleen matolle ja neljäs valittaa lapsen päivähoidon hankaluutta. Kuka mitäkin. Ja niihin sitten muut ottavat osaa omilla näkökannoillaan. Ei se ny niin vaikeeta ole. Eikun mukaan vaan juttelemaan. Aina sieltä joku yhteinen jutunaihe löytyy. Kuuntele niiden muiden keskustelua ja ota niihin kantaa. Siitä se lähtee.

ok, mutta työpaikka on melko pieni ja olen usein kahvitunnilla sattumanvaraisen naisen kanssa joten en voi peesata keskustelussa.... joten keskustelu menee  onpa hyvää kahvia llinjalla joten minua pidetään heti vähä-älyisenä.   joten ehkä pitää kokeilla matkailusta juttelua kun pelasin ammattilaisena euroopassa nuoruudessani.

Minä luulen että suurin osa on ihan kiinnostuneita kuuntelemaan juttuja siltä ajalta kun olet pelannut ammattilaisena, vaikka itse laji ei kiinnostaisikaan. Onhan se erilaista. Toki rajansa silläkin kuinka paljon jaksaa samasta aiheesta kuulla, mutta siitäkin voi mainita, ja vastailla sitten jos tulee lisää kysymyksiä.

Vierailija
55/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista ja niiden nussimisesta kannattaa ainakin puhua, niin et ainakaan homoksi leimaudu mikä on vaarana jos olet liian kaverillinen naisten kanssa.

Vierailija
56/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerro rehellisiä omia mielipiteitä, naiset arvostavat niitä, varsinkin jos he ovat eri linjoilla alkuun..

näimpä kerro naisille faktoja ja näytä vaikka netistä että heidän mielipiteensä ei nyt ollutkaan oikea, naiset rakastavat kun heitä korjataan oikealle polulle, saat varmasti huippusuosiota piireissä

Vierailija
57/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerran kun meet kahvitunnille, niin huudat tytöille: "No mitä emäntäkoululaiset" ..saat jutun aihetta.

mies54v

Vierailija
58/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja mieslääkärit haluaa yleensä jostain jutella. Yleensä aluksi heittävät jotain tökeröä mukahauskaa. Ollaan puhuttu golfista, lomakohteista, työmatkaliikunnasta, asuinpaikoista ym. Yleensä kysyn jotain itseäni kiinnostavaa lääketieteellistä potilashoidosta, kun on asiantuntija paikalla suu auki. Itseä ei ne lääkärit miehinä kiinnosta pätkääkään kun on oma mies kotona.

Vierailija
59/59 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavoitteeksi tutustua kaikkiin kahvihuoneessa samaan aikaan kanssasi oleviin paremmin ja kerro se avauksena. Helpottaa myös jos aloitat siitä työpaikan vanhemmasta selvästi varatusta, joka kertoo asiasta muillekin, myös sen että jutun keksiminen on hankalaa sinulle kun et tunne oikein ketään.

Jos henkilö on ollut työssä pidempään kuin sinä, voi vaikka kysyä onko milloin tullut taloon, mitä on muuttunut tuossa ajassa ja onko ollut töissä muualla aiemmin, missä on opiskellut. Ei heti mitään viikonloppusuunnitelmien kyselyjä, niistä voi syntyä vääriäkin käsityksiä, niitä kyselet sitten kun jo vähän tunnette toisianne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi