mistä naisille kannattaa puhua? (töissä esim kahvitunnilla)
olen huono puhumaan ja miesten kanssa ystävystyn palloa potkimalla. harvempi nainen kuitenkaan pitää siitä.
eli mitä juttelemalla pääsen naisten ystäväksi?
Kommentit (59)
Kuule, ihan normaaleista arkipäiväisistä asioita sitä siellä kahvituvassa puhutaan, kuka mistäkin. Yks kyselee, mitähän tekis tänään ruoaksi, kun menee kotiin, toinen selittää työtehtäviään, kolmas kertoo kissansa oksennelleen matolle ja neljäs valittaa lapsen päivähoidon hankaluutta. Kuka mitäkin. Ja niihin sitten muut ottavat osaa omilla näkökannoillaan. Ei se ny niin vaikeeta ole. Eikun mukaan vaan juttelemaan. Aina sieltä joku yhteinen jutunaihe löytyy. Kuuntele niiden muiden keskustelua ja ota niihin kantaa. Siitä se lähtee.
Jos matkustelet kerro siitä.harrastuksista. Uutisaiheista. Hauskoista tapahtumista mitä olet kokenut tai nähnyt.
Mulle ei ainakaan kahvitunnilla kannata puhua yhtään mistään. Haluan juoda kahvini rauhassa ja inhoan muutenkin sitä kun jotkut puolitutut yrittävät jutustella ja varsinkin jos kyselevät minulta jotain.
Jos teillä on kahvihuoneessa päivän lehti, niin silmäile sitä ja viritä keskustelua jostain uutisesta. Vaikka niistä urheilu-uutisista, jos mielelläsi aiheesta puhut. Monet naisetkin seuraavat urheilua.
Arkipäiväiset aiheet ovat tylsiä, jos on tylsä ihminen niistä puhumassa. Jännämiehet saavat tiskaamisenkin kuulostamaan jännittävältä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ihan normaaleista arkipäiväisistä asioita sitä siellä kahvituvassa puhutaan, kuka mistäkin. Yks kyselee, mitähän tekis tänään ruoaksi, kun menee kotiin, toinen selittää työtehtäviään, kolmas kertoo kissansa oksennelleen matolle ja neljäs valittaa lapsen päivähoidon hankaluutta. Kuka mitäkin. Ja niihin sitten muut ottavat osaa omilla näkökannoillaan. Ei se ny niin vaikeeta ole. Eikun mukaan vaan juttelemaan. Aina sieltä joku yhteinen jutunaihe löytyy. Kuuntele niiden muiden keskustelua ja ota niihin kantaa. Siitä se lähtee.
ok, mutta työpaikka on melko pieni ja olen usein kahvitunnilla sattumanvaraisen naisen kanssa joten en voi peesata keskustelussa.... joten keskustelu menee onpa hyvää kahvia llinjalla joten minua pidetään heti vähä-älyisenä. joten ehkä pitää kokeilla matkailusta juttelua kun pelasin ammattilaisena euroopassa nuoruudessani.
Ajankohtaisista asioista nyt alkuun. Sää, lomasuunnitelmat, telkkari tai elokuvat jne. Kun osaat jutella näistä, voit siirtyä henkilökohtaisimpiin aiheisiin, kuten tulevaisuudensuunnitelmiin, toiveisiin, pelkoihin tms.
Riippuu naisesta. Ei voi yleistää. Itse innostun, jos keskustelunaiheet koskevat metallimusiikkia tai tekniikkaa.
Kuukautiset ja jännämiehet on ihan hyviä puheenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ystävystyt miesten kanssa? Onko teillä kahvihuoneessa palloja?
olen naisvaltaisella alalla... en tapaa miehiä töissä kuin asiakkaina.
kaverimiesten kanssa puhun vain urheilusta.
ap
Voi naisenkin kanssa urheilusta puhua. (Tai no riippuu toki naisesta) Muita ehdotuksia ois esim. ajankohtaiset/kiinnostavat aiheet, kysellään kuulumiset yms. Normi aiheet, joista itsesikin on helppo puhua :)
N25
Kaikenlaisesta mistä nyt ihmisten kanssa yleensä puhutaan.
Kysy! Moni miettii omia puheitaan, mutta jos haluat olla mukava juttukumppanini, kyselet muilta etkä liikaa tuputa omia juttujasi.
Kysy, onko toisella viikonloppusuunnitelmia, mitä mieltä hän on asiasta x tai y, kysy mitkä ovat hänestä kivoja matkakohteita, kysy vinkkiä uuden pesuaineen valintaan... kunhan kysyt ja kuuntelet vastauksen huolella ja reagoit siihen. Sitten voit kertoa jotain omaakin kokemusta aiheeseen liittyen.
Paras juttukaveri on ennen kaikkea hyvä kuuntelija.
Parempi olla puhumatta naisille töissä yhtään mitään.
Itse olen puhunut mies ystäväni kanssa uutisista, historiasta, radiokanavista, elokuvista, sarjoista ja peleistä, sarjakuvista, säästä, työstä, elämästä ylipäätään. Ei sitä tarvii meikeistä, vaatte+merkeistä ja niiden hinnoista puhella jos ei ole kiinnostunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostelet, mitä joku työkaverisi harrastaa. Voit sitten kahvitauolla alkaa juttelemaan, että "kuulin, että pidät juoksemisesta. Ihanko omaksi iloksi vai onko sulla jokin tavoite?"
Samaa voi käyttää myös useimmista kamppailulajeista. Toinen voi olla, että joku puhuu innoissaan jostain lajista, mitä et tunne niin voit kysyä, että "Millainen laji on curling? On minulle vieraampi." jne.
Jos jokin laji on itsellesi tuttu, esim. Tv:n kautta maantiepyöräily ja joku pyöräilee niin voit kysyä jotain itseäsi askarruttavaa asiaa pyöräilystä.
Kyllä osa meistä naisistakin innostuu urheilusta.
Puhuisin siitä että en osaa millään päättää, ottaisinko Balin reissulle ranteeseen Breitlingin, Panerain vai Rolexin. Vai pitäisikö ehkä ottaa kaksi kelloa, että voi vaihdella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Naistenkin kanssa voi puhua urheilusta. Itse olen miesvaltaisella alalla ja paljon jutellaan NHLstä, Mestareiden liigasta, NBAsta jne
Rasvaiset jutut. Ne todistaa ettet ole homo.
Mä yleensä puhun muiden kanssa ajankohtaisista uutisaiheista tai tapahtumista. Vaikka lue lehti ja puhu jostain isosta uutisesta. Tai kerro jotain henkilökohtaista tapahtumaa, tai harrastatko jotain. Oletko lukenut jonkun kiinnostavan kirjan? Mua ei naisena kiinnosta mikään kotityöhön liittyvä tai ruoja-aihe, eikä mikään muoti tms. Olen yhteiskunnallisella alalla ja toki muiden kollegojen kiinnostuksenkohteet ovat sellaisia.