Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä olemisen hyviä puolia; onhan niitäkin: Listataanpas niitä.

Vierailija
06.09.2016 |

- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. 485 euroa asumiskulujen jälkeen. Siitä menee 15 euroa puhelinlaskuun ja 100-200 euroa ruokaan. Loput säästöön tai johonkin kivaan itselleni.

Käytät ilmeisesti tt-tukea väärin, jos laitat sitä jonnekin säästöön mutta haet lisää.

Ei tuosta voi moittiakaan. Toimeentulotuki on se minimi, millä ihminen saa itselleen kaikkein välttämättömimmän hankittua. Jos joku tulee pienemmällä toimeen ja laittaa osan sukanvarteen, niin sehän on omatekoinen harkinnanvarainen toimeentulotuki. Säästää yhteiskunnan rahoja, kun ei käy erikseen kinuamassa rahaa milloin mihinkin.

Vierailija
82/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis aikaa koiran hoitoon (mutta ei välttämättä rahaa). Nyt itsellä on niin epäsäännöllisesti töitä epäsäännölliseen aikaan, ettei koiraa voi ottaa. Koiran hankinta on ollut suunnitteilla viimeset 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii matkustella aika paljon. Lähden kohta taas reissuun. Turkkiin äkkilähtö 125 €/vko. Siellä eläkiin sen verran halavasti + tupakan salakuljetus, että käytännössä ilmainen reissu. 

Vierailija
84/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työtön.

Joka päivä siivoaa, monta krt vkossa imuroi, pyykkää, kun tulen kotiin on siistiä, ruoka valmis.

Voin pyytää käymään kaupassa jne.

Yt neuvottelut kestivät vuosia. Laitoimme säästönapin päälle, myimme mm toisen auton ja 85% tavaroista ja näillä elimme, palkkatuloilla teimme ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaan.

Nyt lainaa on sen verran jäljellä että pärjäämme, loppuu 3 v päästä joulun aikaan.

Mies ei ole vielä edes alkanut hakemaan kunnolla töitä. Vuosikausia tehnyt stressintäyteistä työtä, nyt ei mitään stressiä.

Nyt ei ole myytävää, palkkani ja työttömyyskorvaus riittää just ja just mutta väliäkös sillä, pääasia on että asiat ovat hyvin.

Ollaan miehen kanssa laihduttukin.

Vierailija
85/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.

Kyllä sinäkin voit jättäytyä työttömäksi. Ilmoitat vain pomolle että en tule enää.

Turha vinkua kateellisena.

Vierailija
86/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikaa valmistella ja tehdä omia start-up projekteja. Tietenkään ei voi mitään tässä vaiheessa  julkaista ettei putoa työttömyysturvalta.

Vierailija
87/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ei tarvitse tavata ärsyttäviä ihmisiä

-Voi valvoa ja nukkua milloin sattuu sopimaan

-Voi harrastaa kun harrastuspaikat ovat tyhjillään

-On aikaa kokkailla terveellistä ja laadukasta ruokaa

-On aikaa kehittää itseään ja opetella uusia taitoja

-On aikaa ja energiaa kavereille

-On aikaa matkustella ja käydä tapaamassa kauempanakin asuvia kavereita

-Pääsee hyödyntämään hyvät tarjoukset, kun voi mennä kauppaan milloin haluaa

-Ei jonoja sovituskoppeihin vaateostoksilla tai jonoa ruokakaupassa käydessä

-Pystyy seuraamaan vaikka keskellä yötä tulevaa viihdettä

Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.

Mitä ihmeen tukia saat jos niistä jää säästöön asti? Minulla ainakin jää laskujen maksun jälkeen 300e loppukuun menoihin. Saan siis työmarkkinatukea ja asumistukea.

Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. 485 euroa asumiskulujen jälkeen. Siitä menee 15 euroa puhelinlaskuun ja 100-200 euroa ruokaan. Loput säästöön tai johonkin kivaan itselleni.

Käytät ilmeisesti tt-tukea väärin, jos laitat sitä jonnekin säästöön mutta haet lisää.

Toimeentulotuki lasketaan erikseen joka kuukauden tuloista ja menoista. Voit säästää jos pystyt.

Vierailija
88/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä vaikka muutamaksi kuukaudeksi Kaakkois-Aasiaan matkustelemaan. Siellä elääkin herroiksi ansiosidonnaisella, ai ai. Voi käydä vaikka sukeltelemassa välillä, hieronnoissa ja syödä ravintoloissa. Aaah. Kyllä kelpaa. Voi sitten uhrata ajatuksenpuolikkaan Suomen räntäsateessa raataville zombieille.

Vierailija
89/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään se, että arvokasta elämäänsä ei tarvitse antaa jollekkin orjuuttajalle. +Ei tarvitse palvella ketään surkeaa korvausta vastaan. Onhan näitä hyviä puolia vaikka kuinka paljon.

Olen kokenut työttömyyttä ja olen nyt osapäivätyössä surkealla palkalla. Voin pienestä palkasta huolimatta hyvin enkä koe, että "annan arvokkaan elämäni jollekulle orjuuttajalle" vaan että en ota almuja vaan tienaan itse elantoni enkä syö muiden leipää (=muiden palkasta otettavat verot).

Se on kyllä kumma, jos otsikko on, että työttömyyden hyviä puolia, sinne tulee heti joku vinkumaan, että ei syö muiden leipää ja tuomitsemaan.

Itse olen vääntänyt persereikä pitkällä töitä 14 vuotiaasta asti ja olen päälle 50v ja työelämän takia on kulumaa ja lonkkavikaa yms. 

Silti minusta on kiva lukea, että ihmiset osaavat löytää positiivista elämään työttömyydenkin keskellä. Pitäisikö kaikkien itkeä ja märehtiä koko ajan ja olla vetämässä ranteita auki. Kyllä se työttömyys rassaa varmaan ihan tarpeeksi muutenkin.

Hienoa, jos jaksatte pitää yllä kaikesta huolimatta positiivista elämänasennetta.

Työttömyydessä ylivoimaisesti ärsyttävin asia on sosiaalinen paine. Kaveritkin alkavat vaikuttamaan ärsyyntyneeltä, kun kerron heille mitä minulle kuuluu. Ihan selvästi ovat kateellisia, että minulla on aikaa tehdä kaikkia juttuja, joita teen.

Treffailun kannalta työttömyys on myös erittäin negatiivinen asia, koska monen mielestä työtön on automaattisesti luuseri, jolla ei ole mitään tavoitteita minkään suhteen. Etenkin siinä tapauksessa jos työttömyyttä on jatkunut pidempään. Tästä syystä valehtelen kaikille naisille olevani töissä.

Kolmas asia on yksinäisyys. Työttömänä on todella paljon aikaa käsillä ja vaikka paljon teenkin, niin joudun tekemään paljon noista asioista yksin. Minulla ei ole työttömiä kavereita, joiden kanssa voisin tehdä asioita pitkin päivää. Ei työssä käyvät kaveritkaan jaksa tehdä iltaisin mitään kuin korkeintaan kerran viikossa.

En aio olla koko elämääni työttömänä, joten siitä johtuen aika ajoin stressaa se, että mihin meinaan mennä töihin ja millaista työtä haluan tehdä. Olen tosin onnistunut sivuuttamaan tämän kohtalaisen hyvin rennolla asenteellani. Nyt olen työtön ja jossain toisessa vaiheessa ehkä en olekaan. Minulle ei ole kovin merkityksellistä missä vaiheessa työllistyminen tapahtuu, kunhan se tapahtuu hyvään työpaikkaan.

Viimeinen kappale kertoo, että taivaanrantaa maalaillaan.

Miksi niin? Minulle hyvä työpaikka ei tarkoita hyvää palkkaa, vaan riittävää palkkaa. Tärkeintä hyvässä työpaikassa on hyvä työilmapiiri ja työkaverit. Minä olen akateemisesti koulutettu, joten voi se palkkakin olla ihan hyvä ainakin jossain vaiheessa.

Vierailija
90/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.

Mitä ihmeen tukia saat jos niistä jää säästöön asti? Minulla ainakin jää laskujen maksun jälkeen 300e loppukuun menoihin. Saan siis työmarkkinatukea ja asumistukea.

Tästä on jo ennakkotapaus ja toimeentulotuesta saa säästää. Olisiko siinäkään järkeä, että kaikki rahat pitäisi aina tuhlata, jotta saisi lisää? Siihenhän se vääjäämättä menisi, koska tottakai minä käytän rahat jos säästämäni rahat leikataan seuraavasta tuesta.

Vierailija
91/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kaipaan niitä aikoja kun olin työtön. Olisin nytkin, jos se ei sotisi tulevaisuuden haaveita vastaan. Haluan lapsia mieheni kanssa sekä talon maalta. Siksi minun pitää tehdä vielä töitä.

Työttömänä parasta oli vapaus. Minun harrastukseni eivät maksa mitään (metsässä samoilu, lukeminen) ja olen muutenkin vähään tyytyväinen. Joskus mietin että haluaisin uusia sukkia tms. pientä, mutta sitten tajuan että vanhatkin ovat vielä ehjiä.

Vierailija
92/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! :D t:kahvitauolla hermo kireänä :D

Vierailija
93/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.

Useimmilta työttömyys vaatii isoja taloudellisia uhrauksia, esim. asunnon myynti, niitä ei nyt vaan tässä ketjussa kerrota, koska otsikko oli nimenomaan löytää hyviä puolia. Mutta turhaan  kosto/kiristysmielellä olet liikkeellä, luovuta työpaikkaasi jollekin joka tarvitsisi sitä kipeästi. Pääsisit sinäkin sitten nauttimaan niin työttömyyden hyvistä kuin huonoistakin puolista.

Vierailija
94/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutta kaukana pirteästä. Nukuin 14h ja vieläkin ihan tokkurassa. Kai se on hyvä puoli, että ainakin on aikaa nukkumiseen.

Ei kai sulla oo masennus?  :o

Vierailija
95/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässäni tuntuu kaikki tekeminen maksavan. Kesällä jäätelöllä tai terassilla käyminen, ostoksilla käyminen, kuntosalilla käyminen, käsitöiden materiaalit (en puhu langoista), elokuvissa käyminen, talvivaatteet lenkkeilyä varten, autolla ajaminen toisiin kaupunkeihin ystävien luokse tai johonkin luontokohteeseen lenkkeilemään, jne. Vain palkka mahdollistaa nämä asiat.

Eli todennäköisesti työttömänä nauttisin pitkistä unista ja nukkuisin 12/7.

Vierailija
96/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkeratäti kirjoitti:

Vaikka roskia, tai risuja keräämään! Jos vaihtoehtona on se, että MINUN veroeuroillani maksetaan mokomat aikuisten ihmisten laiskottelut ja kirjastoissa kulkemiset! Ja lapsetkinhan täytyy tieten saada päivähoitoon kun itse ei vaan jaksa...Mielummin käyttäisin maksamani verot vaikka eläinten suojeluun.

Sit sä varmaan tykkäät musta. Mä oon taistellut työttömänä kuntaa ja rakentajaa vastaan, etteivät saa rakentaa rauhoitettujen joutsenten levähdyspaikkaan.

Vierailija
97/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on aikaa ajaa yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
98/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään se, että arvokasta elämäänsä ei tarvitse antaa jollekkin orjuuttajalle. +Ei tarvitse palvella ketään surkeaa korvausta vastaan. Onhan näitä hyviä puolia vaikka kuinka paljon.

Olen kokenut työttömyyttä ja olen nyt osapäivätyössä surkealla palkalla. Voin pienestä palkasta huolimatta hyvin enkä koe, että "annan arvokkaan elämäni jollekulle orjuuttajalle" vaan että en ota almuja vaan tienaan itse elantoni enkä syö muiden leipää (=muiden palkasta otettavat verot).

Se on kyllä kumma, jos otsikko on, että työttömyyden hyviä puolia, sinne tulee heti joku vinkumaan, että ei syö muiden leipää ja tuomitsemaan.

Itse olen vääntänyt persereikä pitkällä töitä 14 vuotiaasta asti ja olen päälle 50v ja työelämän takia on kulumaa ja lonkkavikaa yms. 

Silti minusta on kiva lukea, että ihmiset osaavat löytää positiivista elämään työttömyydenkin keskellä. Pitäisikö kaikkien itkeä ja märehtiä koko ajan ja olla vetämässä ranteita auki. Kyllä se työttömyys rassaa varmaan ihan tarpeeksi muutenkin.

Hienoa, jos jaksatte pitää yllä kaikesta huolimatta positiivista elämänasennetta.

Sinähän et sitä rajaa, kuka kirjoittaa ja mitä. Kommentti oli vastaus työttömälle, joka halveksii työssä kävijöitä kommentillaan elämän antamisesta orjuuttajille. Niinhän monet työssä käyvät eivät koe.

Jos sellaista asenteellista kommenttia tulee, niin varmasti tulee vastauksia.

On asiallista pysyä annetussa keskustelunaiheessa.

Vierailija
99/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole hyvä että hän esim. sairastuttuaan pystyy itse maksamaan lääkärin säästöillään? Toimeentulotukea ei ainakaan saa, jos on säästöjä, vai kuinka?

Vierailija
100/119 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitääs hetki... Juu eli noin. 8 tuntia ylimääräistä aikaa per päivä.

Ja siinäpä ne hyvät puolet sitten olikin, ei ole seuraa tuolle aikavälille, eikä sitä ylimääräistä rahaa millä aktivoida itseään tuon aikaikkunan ulkopuolella.

Kyllä tää työttömyys on sitten mahtavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän