Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä olemisen hyviä puolia; onhan niitäkin: Listataanpas niitä.

Vierailija
06.09.2016 |

- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras meinas vallan unohtua: palkkapäivä on silti turvallisesti joka kuukausi - ja sillä elää ihan mukavasti, säästöönkin jää. Saa nukkua, saa ulkoilla, saa seurustella, niin jaksaa tehdä omaa työtään kuukaudesta toiseen!

Palkkapäivä?? Eiköhän se ole työttömyystukipäivä, tai millä nimellä sitä kutsutaankaan. Palkkaa se  meidän veronmaksajien raha ei sulle ole.

Ja tulee turvallisesti? Tiesitkö, että duunistakin saa liksan turvallisesti joka kuukausi? Mulle tulee kahdesti kuussa.

Kjiäh, kjiäh, provo osui, ja uppos! Jihuu!

Vierailija
22/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse työskennellä.. just. Kyllä teidän tarvitsee, mutta ette vaan viiti.

Ilmeisesti kaikki aika menee harrastuksiin eikä työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kukaan ei kehtaa vinkua rahaa lainaan, luulevat ettei työttömällä sitä kuitenkaan ole.

- voit jäädä kaikista sukujuhlista, häistä, kissanristiäisistä, kimppalahjoista ym. pakkopullasta pois vetoamalla siihen että ei oo rahaa :D

Vierailija
24/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia

Eikö tarkoitus ollut listata hyviä puolia? Tuohan on suurin miinus työttömyydessä.

Vierailija
25/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon hengen suuressa joutilaisuudessa, että edes muilla olisi töitä, jotta on millä maksaa työttömänkin saamiset.

Vierailija
26/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään se, että arvokasta elämäänsä ei tarvitse antaa jollekkin orjuuttajalle. +Ei tarvitse palvella ketään surkeaa korvausta vastaan. Onhan näitä hyviä puolia vaikka kuinka paljon.

Olen kokenut työttömyyttä ja olen nyt osapäivätyössä surkealla palkalla. Voin pienestä palkasta huolimatta hyvin enkä koe, että "annan arvokkaan elämäni jollekulle orjuuttajalle" vaan että en ota almuja vaan tienaan itse elantoni enkä syö muiden leipää (=muiden palkasta otettavat verot).

Vierailija
27/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetken työtön alkuvuodesta ja se menetteli kun tiesin et uusi työ odottaa kuukauden päästä. Oli Ok kun ei tarvinnut kovilla pakkasilla lähtee raappaamaan autoa, tekemään lumitöitä ja sai lämmittää takkaa keskellä päivää. Minut pelasti se että oli uusi työsoppari jo kirjoitettuna ennen kuin vanha työ päättyi.

Vierailija
28/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras meinas vallan unohtua: palkkapäivä on silti turvallisesti joka kuukausi - ja sillä elää ihan mukavasti, säästöönkin jää. Saa nukkua, saa ulkoilla, saa seurustella, niin jaksaa tehdä omaa työtään kuukaudesta toiseen!

Palkkapäivä?? Eiköhän se ole työttömyystukipäivä, tai millä nimellä sitä kutsutaankaan. Palkkaa se  meidän veronmaksajien raha ei sulle ole.

Ja tulee turvallisesti? Tiesitkö, että duunistakin saa liksan turvallisesti joka kuukausi? Mulle tulee kahdesti kuussa.

Joo, mutta se ansiosidonnainen työttömyystuki tulee ihan ILMAISESTI, ilman orjuutta.

Vapaudessa on ihana elää. Ei tarvitse suoda ajatustakaan työnantajalle.

Orjuus? Missä utopiassa sä elät, jos sun mielestä OMAN ELANNON hankkiminen on nii kamalaa?

Ei ole valtion homma kuule sua elättää. Perusta yritys. Opiskele hyvä ammatti, niin ei tartte "orjana" jossain Hesessä olla.

Vierailija
29/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua, valvoa ja ryypätä miten haluaa. Siinä varmaa tärkeimmät.

Vierailija
30/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yrittäjänä voin nauttia näistä kaikista listatuista hyvistä puolista.

Sen vähän mitä työtä teen, teen ihan mielelläni hyvällä korvauksella.

Vierailija
31/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää omassa päivärytmissä. Voi tulla ja mennä miten haluaa. Jos vaikka haluaa lähteä yöllä lenkille, voi tehdä niin, jos uskaltaa. Tai roikkua netissä yöllä. 

Ei ikäviä työkavereita.

Voi harrastaa monenlaista. Siis sellaista, johon ei mene paljon rahaa ja hyvin moneen asiaan ei mene. Itse tykkään lukemisesta, lähiretkeilystä, käsitöistä ja opiskelusta, kaikki nuo onnistuvat hienosti. 

Ei ikäviä sunnuntaifiiliksiä.

Olo on jotenkin paljon levollisempi kuin silloin, kun olin töissä. 

Vierailija
32/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda rauhassa aamukahvin, uutisia lukien, elämää punniten.

Voi omistaa arkensa filosofoinnille.

Voi olla oman itsensä pomo ja kehittää itseään tietoisin valinnoin, itse laadituin aikatauluin ja säännöin; käsitys siitä, että on todellakin vapaa, kirkastuu.

On huomattavasti vähemmän sosiaalisia sidonnaisuuksia kuin työssä olevalla, minkä vuoksi perspektiivi yhteiskuntaan syventyy, tarkentuu, on puolueettomampi. Tämän kaiken kielteisenä sivuvaikutuksena on riski, varsinkin introverteilla persoonilla, että peilit katoavat: ajatuksilleen ei saa palautetta kasvokkaisessa vuorovaikutuksessa.

Kolikossa on aina kaksi puolta.

Vierailija
33/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää plussa työttömänä, saan omaan huvitteluuni päivärahan, ellei työpaikka nappaa, niin mieheni maksaa molempien elämisen. Olemme kahden kuin nuoripari. Minulle tuo ansiosidonnainen on taskurahaa.

Ei valittamista, muutama vuosi ennen eläkeikää menee mukavasti.

Vierailija
34/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tarkoitus ollut listata hyviä puolia? Tuohan on suurin miinus työttömyydessä.

Ei minusta ollut aikoinani, kun omat lapsemme olivat sen ikäisiä, että tarvitsivat vielä hoivaa, jos olisin ollut siihen aikaan vakituisessa työssä, mutta pätkätöissäkin ollessani lasteni vielä alaikäisiä, niin kyllä itse katson jälkeen päin niin monen vuoden jälkeen tässä päivässäni tehneeni oikean ratkaisun, että olin ihan tahallani tavallaan työttömänä silloin, kun lapsemme olivat vielä alle kouluikäisiä; en kuitenkaan koko aikaa ollut tuota vaihetta työttömänä, ja itse arkisin hoitanut lapsiamme, mutta ne vuodet, jotka heidän kanssaan työttömänä ollessani vietin, ne olivat kuitenkin plussaa lasten kantilta katsoenkin.  He nimittäin itse eivät edes olisi halunneet esim. perhepäivähoitajan hoiviin arkipäivisin, jos sellaiseen päivähoitoon olisin joutunut turvautumaan, heidät hoiti nimittäin oma mummo silloin, kun olin välillä eri pituisissa työsuhteissani.

Vierailija
35/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elää omassa päivärytmissä. Voi tulla ja mennä miten haluaa. Jos vaikka haluaa lähteä yöllä lenkille, voi tehdä niin, jos uskaltaa. Tai roikkua netissä yöllä. 

Ei ikäviä työkavereita.

Voi harrastaa monenlaista. Siis sellaista, johon ei mene paljon rahaa ja hyvin moneen asiaan ei mene. Itse tykkään lukemisesta, lähiretkeilystä, käsitöistä ja opiskelusta, kaikki nuo onnistuvat hienosti. 

Olo on jotenkin paljon levollisempi kuin silloin, kun olin töissä. [/quote

Just pisti silmääni toi ikävä sunnuntaifiiliksiesi mainitseminen töissä ollessaan, ja se on totta, ja oli itsellänikin aikoinaan töissä ollessani, että aina tuli semmonen ns. pikkuahistus sunnuntai-iltana viimeistään, kun ajattelikin, että aamun koittaessa maanantain puolelle piti taasen aloittaa työviikko; se aivan ikään kuin puistattikin, kun piti vaan lähteä, vaikka olisi niin ihanata ollut jäädä vain nukkumaan ja kääntää kylkeä kellon herätellessä:)

Vierailija
36/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikäviä työkavereita.

Olo on jotenkin paljon levollisempi kuin silloin, kun olin töissä. 

Aivan noinkin, että harvassa olivat minunkin työpaikkani, missä ei mukana olisi ollut niitä ikäviä työyhteisön ihmisiä, joiden kanssa ei kyllä halunnut hengailla enempiä kuin mitä työtehtävät vaativat heidän kanssaan pakosta toimimaan, mutta onneksi oli monia sellaisia ihaniakin työkavereita, joiden kanssa oli tosi mukavaa työskennellä, ja muutenkin tykkään sellaisista ihmisistä, jotka eivät ota elämää liian ryppyotsaisesti, ja pyrkivät olemaan sopuisia, ja ymmärtävät sen, että työpaikoillakin asiat riitelevät, eivät ihmiset.

Vierailija
37/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talous on turvattu, työttömyydessä ei ole kuin hyviä puolia! Hyvinä entisinä aikoina lordit ja vapaaherrat eivät työskennelleet. Ehei, muut tekivät työt heidän puolestaan ja he nauttivat elämästä. Minä olen nykyaikainen vapaaherra.

Hyvät puolet

- saa nukkua juuri niin pitkään kuin haluaa. Tärkeä!

- jos vahingossa sattuu heräämään aikaisin aamulla ja näkee stressaantuneina töihin painelevia ihmisiä, voi hymyillä heille vienosti ja tuntea hyvänolon tunteen ettei itse tarvitse

- moniin paikkoihin pääsee puoleen hintaan ja ruuhka-aikojen ulkopuolella

- autolla ajaminen on kivaa kun ei tarvitse koskaan ajaa ruuhkassa

- voi mietiskellä asioita ja kehitellä teorioita

- Kelalta tulee tulee reilu puoli tonnia kuussa ylimääräistä party-rahaa

Pääsisin töihin mutta miksi menisin kun elämänlaatuni on nyt paljon parempi!

Huonot puolet

Ööh.. ei ole :D

Vierailija
38/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän puolisona en löydä yhtäkään hyvää puolta asiasta. En, vaikka kuinka pohtisin

Eikö puolisosi käy kaupassa, tee ruokaa töistä tulevalle tai pidä kotia kunnossa, koska on kuitenkin aikaa?

Vierailija
39/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.

Vierailija
40/119 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.

Miksi et itse jättäydy töistä pois jos pitää työttömille olla kateellinen? Ei se sinultakaan vaadi kuin irtisanoutumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan