Työttömänä olemisen hyviä puolia; onhan niitäkin: Listataanpas niitä.
- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän puolisona en löydä yhtäkään hyvää puolta asiasta. En, vaikka kuinka pohtisin
Eikö puolisosi käy kaupassa, tee ruokaa töistä tulevalle tai pidä kotia kunnossa, koska on kuitenkin aikaa?
Mä työttömänä en käy päivittäistuotteita hakemassa joka päivä kaupassa, enkä ole tehnyt ruokaa enää vuosikausiin, vaan töissä käyvä puolisoni tulee töiden jälkeen tekemään ruoan, ja hän valmistaa myös viikonloppuisin ruokamme. Melko usein käymme myös ravintolassa syömässä. Kodin siisteydestä huolehdimme miltei fifty-fifty, niin että toinen meistä tekee toiset hommat, ja toinen toiset. Emme ole miettineet, että meneekö nuo kotihommat niin tasaisesti, mutta tehtyähän nuo ovat vielä tulleet.
Ruokaostosten tekeminen käy ihan luontevasti töissä käyvälle puolisolleni, koska hänellähän on paremmat tulotkin kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia
Työttömänä jää enemmän rahaa käyttöön, kun ei tarvitse maksaa vuokria. Lisäksi saa kauniimpia naisia kunhan muistaa vain kertoa olevansa taiteilija.
Olisin voinut valita josko olisin ajautunut työttömäksi tai taistellut. Valitsin taistelun ja kolmen vuoden jälkeen olin saanut asiani kuntoon: Irtisanouduin ja jäin omakustanteiselle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.
Mistä ajattelit repiä 300 000 ihmiselle työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Jos talous on turvattu, työttömyydessä ei ole kuin hyviä puolia! Hyvinä entisinä aikoina lordit ja vapaaherrat eivät työskennelleet. Ehei, muut tekivät työt heidän puolestaan ja he nauttivat elämästä. Minä olen nykyaikainen vapaaherra.
Hyvät puolet
- saa nukkua juuri niin pitkään kuin haluaa. Tärkeä!
- jos vahingossa sattuu heräämään aikaisin aamulla ja näkee stressaantuneina töihin painelevia ihmisiä, voi hymyillä heille vienosti ja tuntea hyvänolon tunteen ettei itse tarvitse
- moniin paikkoihin pääsee puoleen hintaan ja ruuhka-aikojen ulkopuolella
- autolla ajaminen on kivaa kun ei tarvitse koskaan ajaa ruuhkassa
- voi mietiskellä asioita ja kehitellä teorioita
- Kelalta tulee tulee reilu puoli tonnia kuussa ylimääräistä party-rahaa
Pääsisin töihin mutta miksi menisin kun elämänlaatuni on nyt paljon parempi!
Huonot puolet
Ööh.. ei ole :D
Pääsisit töihin? Just. Alkoholistikin uskottelee osaavansa halutessaan lopettaa...
Ei tarvitse pelätä potkuja töistä.
(Tämä oli melkein Godard-siteeraus)
Juoksevien asioiden hoito sujuu näpsäkästi, oli se sitten jonkun asian hoito vakuutusyhtiön kanssa, auton käyttäminen huollossa tai katsastuksessa tai talvirenkaiden vaihdattaminen. Kaikki tällaiset sujuu ilman säätöä ja hammastenkiristystä.
Päivällä voi joskus käydä lounaalla töissä olevan miehen kanssa.
Kun on kauheat paukkupakkaset, ei tarvitse lähteä ulos hytisemään.
Päivällä voi käydä edullisesti elokuvissa.
Kyllähän te aika lapsellisia olette noine "miksi et jää pois töistä"-kommentteinenne. Kuka teidät nahkapäät sitten elättäisi, jos kukaan ei kävisi töissä? Millä muuten oikeutatte sen, että muut maksavat omalla työllään teidän lomailun?
Työttömät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ovat alinta kastia, ainakin tämän ketjun perusteella
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te aika lapsellisia olette noine "miksi et jää pois töistä"-kommentteinenne. Kuka teidät nahkapäät sitten elättäisi, jos kukaan ei kävisi töissä? Millä muuten oikeutatte sen, että muut maksavat omalla työllään teidän lomailun?
Työttömät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ovat alinta kastia, ainakin tämän ketjun perusteella
Sillä työllä maksetaan aika paljon muutakin mitä nyt ei vaan huvittais maksaa. Ei sun pussista mene suurinosa läheskään työttömien tukeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Tällaisia kun lukee, niin hurraan mielessäni, kun työttömien asemaa kiristetään. Jos ei tee mieli tehdä työtä, niin ei tarvitse niitä yhteiskunnan tukiakaan kyllä nostaa. Oma ehdotus - tuet poikki 1 vuoden työttömyyden jälkeen, olisi jännä nähdä, alkaisiko työnteko maittaa.
Ei ole siitä kysymys, etteikö tekisi mieli tehdä töitä. Mutta jos minua ei töihin huolita, niin minkäs teen? Vartijat taluttaa kyllä ulos, jos tomerasti menen johonkin firmaan selittämään, että aloitan työt tänään, saanko kellokortin ja avaimet, tässä olisi verokorttini olkaa hyvä, onko työsopimukseni jo valmis allekirjoitettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
No etkös älyä, että sun tilalle palkataan joku työtön, jos irtisanoudut? Vai oletko niin turha kaveri, ettei sun tilalle tarvitse edes palkata ketään?
Monet on työelämässä niin kovilla, että olisivat pienen huilitauon tarpeessa. Meissä työttömissä taas on paljon tarmonpesiä, jotka ilomielin tulisivat vuorostaan sorvin ääreen. Mitäs jos vaihdettaisiin paikkoja vähäksi aikaa, kelpaisiko?
Vierailija kirjoitti:
Työttömän puolisona en löydä yhtäkään hyvää puolta asiasta. En, vaikka kuinka pohtisin
Työttömän puolisona löydän monta hyvää asiaa. Saan nukkua aamulla 30 minuuttia pidempään kun miehen kanssa lasten aamurutiinit hoidetaan yhdessä. Usein kahvi on arkisin keitettynä kun herään. Miehen kanssa kuljetamme lasta hoitoon vuoropäivin tai menojen mukaan. Vanhemman lapsen ei tarvitse tulla koulusta tyhjään kotiin. Läksyt on jo tehty kun tulen töistä. Lasten isä tietää etten halua tekemättömien läksyjen odottavan minua työpäivän jälkeen. Oman joustavan työajanpuitteissa voimme miehen kanssa kuntoilla joinakin arki-aamuina yhdessä. Ruoka on joinakin päivinä valmiina pöydässä kun tulen töistä, pyykitkin pestynä ja vaatteet viikattuna kaapissa. Arkisin mies käy lasten kanssa uimassa ( lasten uimataidot karttuneet) ja leikkipuistossa ja harrastuksiin viemme lapsia vuorotellen. Lounastamme toisinaan yhdessä kaupungilla kahdestaan, joten kommunikointi on parantunut suhteessa. Viikonloppuisin miehellä on energiaa koko perheen harrastuksille. Mies ollut työttömänä vasta vähän aikaa ja ansiosidonnainen on hyvä, joten rahahuolia ei ole. Aiemmin miehen työ vei arkipäivät ja illat. Ja hoidin lasten kaikki arkikyydit ja aamurutiinit itse.
Vierailija kirjoitti:
Siis nythän on niin, että hei haloo, sinähän et maksa ainakaan minun "lomailuani", sillä itse en saa käteen 20 prossan veron jälkeen kuin viisisatasen työttömyyspv.rahaani, sossusta emme ole ikinä saaneet mitään, puhumattakaan asuntotuista, lapset jo aikuisia ja omillaan, joten jos puolisoni käy töissä ja tienaa moninkertaisesti tuohon viisisataseen verrattuna maksellen ansioistaan veroja, niin katsonkin tuon oman tmt:n olevan ikään kuin puolisolleni verovähennys siitä, että hän elättää myös itsensä lisäkseen minut.
Revippäs tuosta, ja työansioita veronmaksuineen on taustalla minullakin ja pitkältä ajalta onkin.
Otan ihan lungisti nyt, sillä ei ole minun vikani, että tässä valtiossa ei vaan nyt ole työpaikkoja meille kaikille alkuunkaan, ja jos jokin paikka on avoinna, niin hakijoita ei ole ainoastaan vain yksi per paikka, vaan useampi ihminen.
Olen työtön, mutta kaukana pirteästä. Nukuin 14h ja vieläkin ihan tokkurassa. Kai se on hyvä puoli, että ainakin on aikaa nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nythän on niin, että hei haloo, sinähän et maksa ainakaan minun "lomailuani", sillä itse en saa käteen 20 prossan veron jälkeen kuin viisisatasen työttömyyspv.rahaani, sossusta emme ole ikinä saaneet mitään, puhumattakaan asuntotuista, lapset jo aikuisia ja omillaan, joten jos puolisoni käy töissä ja tienaa moninkertaisesti tuohon viisisataseen verrattuna maksellen ansioistaan veroja, niin katsonkin tuon oman tmt:n olevan ikään kuin puolisolleni verovähennys siitä, että hän elättää myös itsensä lisäkseen minut.
Revippäs tuosta, ja työansioita veronmaksuineen on taustalla minullakin ja pitkältä ajalta onkin.
Otan ihan lungisti nyt, sillä ei ole minun vikani, että tässä valtiossa ei vaan nyt ole työpaikkoja meille kaikille alkuunkaan, ja jos jokin paikka on avoinna, niin hakijoita ei ole ainoastaan vain yksi per paikka, vaan useampi ihminen.
Niin ja melkoisen oleellinen jäi vielä mainitsematta, että puolisoni työpaikka on yksityisellä sektorilla. Ja sieltähän ne kaiken kattavat rahat kerätään, että valtionkin palkollisille palkkoja riittäisi. Ei ne rahat kattos tipu mistään taivaasta syliin.
-Ei tarvitse tavata ärsyttäviä ihmisiä
-Voi valvoa ja nukkua milloin sattuu sopimaan
-Voi harrastaa kun harrastuspaikat ovat tyhjillään
-On aikaa kokkailla terveellistä ja laadukasta ruokaa
-On aikaa kehittää itseään ja opetella uusia taitoja
-On aikaa ja energiaa kavereille
-On aikaa matkustella ja käydä tapaamassa kauempanakin asuvia kavereita
-Pääsee hyödyntämään hyvät tarjoukset, kun voi mennä kauppaan milloin haluaa
-Ei jonoja sovituskoppeihin vaateostoksilla tai jonoa ruokakaupassa käydessä
-Pystyy seuraamaan vaikka keskellä yötä tulevaa viihdettä
Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.
Työttömyydessä EI OLE MITÄÄN HYVÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajattelit repiä 300 000 ihmiselle työpaikan?
Ei tuo 300 000 ole oikea oikeesti työttömien lukema, vaan se on paljon isompi, kun aletaan kaivelemaan juurikin kaikki kotihoidon tuella olevat kotiäidit ja -isätkin lukemaan mukaan, ja itse tiedän myös sellaisia entisiä yrittäjien aikuisa ns. aikamiespoikia-tyttöjä tai siis ihan aikuisia miehiä/naisia, jotka eivät edes ole ilmoittautuneet työvoimatoimistoon, vaan loppailevat kotosalla kaikkea kivaa talkkarin hommista metsästykseen ja marjastukseen liittyviä tehden äidin ja isän kanssa asuen.
Vierailija kirjoitti:
-Ei tarvitse tavata ärsyttäviä ihmisiä
-Voi valvoa ja nukkua milloin sattuu sopimaan
-Voi harrastaa kun harrastuspaikat ovat tyhjillään
-On aikaa kokkailla terveellistä ja laadukasta ruokaa
-On aikaa kehittää itseään ja opetella uusia taitoja
-On aikaa ja energiaa kavereille
-On aikaa matkustella ja käydä tapaamassa kauempanakin asuvia kavereita
-Pääsee hyödyntämään hyvät tarjoukset, kun voi mennä kauppaan milloin haluaa
-Ei jonoja sovituskoppeihin vaateostoksilla tai jonoa ruokakaupassa käydessä
-Pystyy seuraamaan vaikka keskellä yötä tulevaa viihdettä
Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.
Mitä ihmeen tukia saat jos niistä jää säästöön asti? Minulla ainakin jää laskujen maksun jälkeen 300e loppukuun menoihin. Saan siis työmarkkinatukea ja asumistukea.
"Siis voi vittu noil ihmisil on liian kivaa!!!"