Työttömänä olemisen hyviä puolia; onhan niitäkin: Listataanpas niitä.
- jos työttömällä on lapsia, saa hoitaa heidät itse ja viettää aikaa heidän kanssa ilman työn aiheuttamia katkoksia
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ei tarvitse tavata ärsyttäviä ihmisiä
-Voi valvoa ja nukkua milloin sattuu sopimaan
-Voi harrastaa kun harrastuspaikat ovat tyhjillään
-On aikaa kokkailla terveellistä ja laadukasta ruokaa
-On aikaa kehittää itseään ja opetella uusia taitoja
-On aikaa ja energiaa kavereille
-On aikaa matkustella ja käydä tapaamassa kauempanakin asuvia kavereita
-Pääsee hyödyntämään hyvät tarjoukset, kun voi mennä kauppaan milloin haluaa
-Ei jonoja sovituskoppeihin vaateostoksilla tai jonoa ruokakaupassa käydessä
-Pystyy seuraamaan vaikka keskellä yötä tulevaa viihdettä
Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.
Mitä ihmeen tukia saat jos niistä jää säästöön asti? Minulla ainakin jää laskujen maksun jälkeen 300e loppukuun menoihin. Saan siis työmarkkinatukea ja asumistukea.
Kyllähän tuo nyt onnistuu, uskon edellistä kirjoittajaa ilman epäilyksen häivää.
Itse saan juurikin samoja tukia kuin sinäkin ja kuukausitasolla säästöön jää vuoden jokaisena kuukautena keskimäärin 200 euroa. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä työttömänä kaipaa oikeastaan muuta kuin seuraa. Vääjäämättä joutuu olemaan aika paljon yksin, kun en nykyään enää edes seurustele. Hyvällä työporukalla ja miellyttävässä työpaikassa on ihan hauskaakin. Viikonloppu on myös aika merkityksetöntä aikaa tai ainakin se oli parisuhteessa. Nyt sinkkuna ei ehkä niinkään, koska lähden hakemaan naisia baarista ja siinä on riittävästi jännitystä ja odotettavaa. Raha on itselleni aika huono motivaattori mennä töihin, kun säästän tuistakin muutaman satasen kuukaudessa.
Mitä ihmeen tukia saat jos niistä jää säästöön asti? Minulla ainakin jää laskujen maksun jälkeen 300e loppukuun menoihin. Saan siis työmarkkinatukea ja asumistukea.
Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. 485 euroa asumiskulujen jälkeen. Siitä menee 15 euroa puhelinlaskuun ja 100-200 euroa ruokaan. Loput säästöön tai johonkin kivaan itselleni.
Mulla on vain yksi (en ole enää työtön): Ei ole pelkoa, että lentää yt-neuvotteluissa pihalle.
Pääsen matkustamaan. Olen vapaa.
Pääsen sieni-ja marjaretkille.
Voin nukkua.
Voin katsoa Frii-kanavaa myöhään.
Maanantai ei ole ahdistava päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään se, että arvokasta elämäänsä ei tarvitse antaa jollekkin orjuuttajalle. +Ei tarvitse palvella ketään surkeaa korvausta vastaan. Onhan näitä hyviä puolia vaikka kuinka paljon.
Olen kokenut työttömyyttä ja olen nyt osapäivätyössä surkealla palkalla. Voin pienestä palkasta huolimatta hyvin enkä koe, että "annan arvokkaan elämäni jollekulle orjuuttajalle" vaan että en ota almuja vaan tienaan itse elantoni enkä syö muiden leipää (=muiden palkasta otettavat verot).
Se on kyllä kumma, jos otsikko on, että työttömyyden hyviä puolia, sinne tulee heti joku vinkumaan, että ei syö muiden leipää ja tuomitsemaan.
Itse olen vääntänyt persereikä pitkällä töitä 14 vuotiaasta asti ja olen päälle 50v ja työelämän takia on kulumaa ja lonkkavikaa yms.
Silti minusta on kiva lukea, että ihmiset osaavat löytää positiivista elämään työttömyydenkin keskellä. Pitäisikö kaikkien itkeä ja märehtiä koko ajan ja olla vetämässä ranteita auki. Kyllä se työttömyys rassaa varmaan ihan tarpeeksi muutenkin.
Hienoa, jos jaksatte pitää yllä kaikesta huolimatta positiivista elämänasennetta.
Kaikkein eniten nautin arkiaamuna pakkasella kun työn orjat raapii autojen ikkunoita. Silloin ei vituta vähät rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään se, että arvokasta elämäänsä ei tarvitse antaa jollekkin orjuuttajalle. +Ei tarvitse palvella ketään surkeaa korvausta vastaan. Onhan näitä hyviä puolia vaikka kuinka paljon.
Olen kokenut työttömyyttä ja olen nyt osapäivätyössä surkealla palkalla. Voin pienestä palkasta huolimatta hyvin enkä koe, että "annan arvokkaan elämäni jollekulle orjuuttajalle" vaan että en ota almuja vaan tienaan itse elantoni enkä syö muiden leipää (=muiden palkasta otettavat verot).
Se on kyllä kumma, jos otsikko on, että työttömyyden hyviä puolia, sinne tulee heti joku vinkumaan, että ei syö muiden leipää ja tuomitsemaan.
Itse olen vääntänyt persereikä pitkällä töitä 14 vuotiaasta asti ja olen päälle 50v ja työelämän takia on kulumaa ja lonkkavikaa yms.
Silti minusta on kiva lukea, että ihmiset osaavat löytää positiivista elämään työttömyydenkin keskellä. Pitäisikö kaikkien itkeä ja märehtiä koko ajan ja olla vetämässä ranteita auki. Kyllä se työttömyys rassaa varmaan ihan tarpeeksi muutenkin.
Hienoa, jos jaksatte pitää yllä kaikesta huolimatta positiivista elämänasennetta.
Työttömyydessä ylivoimaisesti ärsyttävin asia on sosiaalinen paine. Kaveritkin alkavat vaikuttamaan ärsyyntyneeltä, kun kerron heille mitä minulle kuuluu. Ihan selvästi ovat kateellisia, että minulla on aikaa tehdä kaikkia juttuja, joita teen.
Treffailun kannalta työttömyys on myös erittäin negatiivinen asia, koska monen mielestä työtön on automaattisesti luuseri, jolla ei ole mitään tavoitteita minkään suhteen. Etenkin siinä tapauksessa jos työttömyyttä on jatkunut pidempään. Tästä syystä valehtelen kaikille naisille olevani töissä.
Kolmas asia on yksinäisyys. Työttömänä on todella paljon aikaa käsillä ja vaikka paljon teenkin, niin joudun tekemään paljon noista asioista yksin. Minulla ei ole työttömiä kavereita, joiden kanssa voisin tehdä asioita pitkin päivää. Ei työssä käyvät kaveritkaan jaksa tehdä iltaisin mitään kuin korkeintaan kerran viikossa.
En aio olla koko elämääni työttömänä, joten siitä johtuen aika ajoin stressaa se, että mihin meinaan mennä töihin ja millaista työtä haluan tehdä. Olen tosin onnistunut sivuuttamaan tämän kohtalaisen hyvin rennolla asenteellani. Nyt olen työtön ja jossain toisessa vaiheessa ehkä en olekaan. Minulle ei ole kovin merkityksellistä missä vaiheessa työllistyminen tapahtuu, kunhan se tapahtuu hyvään työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä muuten oikeutatte sen, että muut maksavat omalla työllään teidän lomailun?
Hmm... mites olis semmonen jutska kuin vaikkapa Suomen laki. Se kirjaimellisesti oikeuttaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Voin katsoa Frii-kanavaa myöhään.
Joo mä tykkään katsella niitä murhaohjelmia yöllä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyydessä ylivoimaisesti ärsyttävin asia on sosiaalinen paine. Kaveritkin alkavat vaikuttamaan ärsyyntyneeltä, kun kerron heille mitä minulle kuuluu. Ihan selvästi ovat kateellisia, että minulla on aikaa tehdä kaikkia juttuja, joita teen.
Treffailun kannalta työttömyys on myös erittäin negatiivinen asia, koska monen mielestä työtön on automaattisesti luuseri, jolla ei ole mitään tavoitteita minkään suhteen. Etenkin siinä tapauksessa jos työttömyyttä on jatkunut pidempään. Tästä syystä valehtelen kaikille naisille olevani töissä.
Kolmas asia on yksinäisyys. Työttömänä on todella paljon aikaa käsillä ja vaikka paljon teenkin, niin joudun tekemään paljon noista asioista yksin. Minulla ei ole työttömiä kavereita, joiden kanssa voisin tehdä asioita pitkin päivää. Ei työssä käyvät kaveritkaan jaksa tehdä iltaisin mitään kuin korkeintaan kerran viikossa.
En aio olla koko elämääni työttömänä, joten siitä johtuen aika ajoin stressaa se, että mihin meinaan mennä töihin ja millaista työtä haluan tehdä. Olen tosin onnistunut sivuuttamaan tämän kohtalaisen hyvin rennolla asenteellani. Nyt olen työtön ja jossain toisessa vaiheessa ehkä en olekaan. Minulle ei ole kovin merkityksellistä missä vaiheessa työllistyminen tapahtuu, kunhan se tapahtuu hyvään työpaikkaan.
Viimeinen kappale kertoo, että taivaanrantaa maalaillaan.
Vaikka roskia, tai risuja keräämään! Jos vaihtoehtona on se, että MINUN veroeuroillani maksetaan mokomat aikuisten ihmisten laiskottelut ja kirjastoissa kulkemiset! Ja lapsetkinhan täytyy tieten saada päivähoitoon kun itse ei vaan jaksa...Mielummin käyttäisin maksamani verot vaikka eläinten suojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et sitä rajaa, kuka kirjoittaa ja mitä. Kommentti oli vastaus työttömälle, joka halveksii työssä kävijöitä kommentillaan elämän antamisesta orjuuttajille. Niinhän monet työssä käyvät eivät koe.
Jos sellaista asenteellista kommenttia tulee, niin varmasti tulee vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. 485 euroa asumiskulujen jälkeen. Siitä menee 15 euroa puhelinlaskuun ja 100-200 euroa ruokaan. Loput säästöön tai johonkin kivaan itselleni.
Käytät ilmeisesti tt-tukea väärin, jos laitat sitä jonnekin säästöön mutta haet lisää.
Aamulla ei tarvitse kärsiä tuskaisista stressihormoonien kihahtamisista ja sydämen tykytyksistä sekä ripuloinnista.
Ei tarvitse olla työpaikkakiusaajien paskasankona.
On aikaa ja energiaa pitää koti siedettävän näköisenä.
Jaksaa ja ehtii lenkkeillä.
Ei tarvitse pelätä milloin on tehnyt jotain väärin tai liian hitaasti.
Saa perspektiiviä siihen kuinka yliarvostettua sellainen on että ihminen arvotetaan työn perusteella.
Voi naureskella netissä työttömien mollaajille ja katkerille työssäkävijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te aika lapsellisia olette noine "miksi et jää pois töistä"-kommentteinenne. Kuka teidät nahkapäät sitten elättäisi, jos kukaan ei kävisi töissä? Millä muuten oikeutatte sen, että muut maksavat omalla työllään teidän lomailun?
Työttömät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ovat alinta kastia, ainakin tämän ketjun perusteella
Sillä työllä maksetaan aika paljon muutakin mitä nyt ei vaan huvittais maksaa. Ei sun pussista mene suurinosa läheskään työttömien tukeen.
Valtion kirstunvartijako se siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te aika lapsellisia olette noine "miksi et jää pois töistä"-kommentteinenne. Kuka teidät nahkapäät sitten elättäisi, jos kukaan ei kävisi töissä? Millä muuten oikeutatte sen, että muut maksavat omalla työllään teidän lomailun?
Työttömät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ovat alinta kastia, ainakin tämän ketjun perusteella
No etkös älyä, että sun tilalle palkataan joku työtön, jos irtisanoudut? Vai oletko niin turha kaveri, ettei sun tilalle tarvitse edes palkata ketään?
Monet on työelämässä niin kovilla, että olisivat pienen huilitauon tarpeessa. Meissä työttömissä taas on paljon tarmonpesiä, jotka ilomielin tulisivat vuorostaan sorvin ääreen. Mitäs jos vaihdettaisiin paikkoja vähäksi aikaa, kelpaisiko?
Olen samaa mieltä, eikä järkeni riitä tajuamaan, miksi vuorotteluvapaan ehtoja kiristettiin. Siis wtf?!
Kyllä mielelläni kävisin töissä ja saisin parisataa enemmän kuin vaivaiset 1000€ kuussa josta käteen jää asumisen jälkeen päälle 400€. Silloin voisi säästääkin jonkin verran ja tehdä myöhemmin jotain oikeasti kivaa kun vain käydä kirjastossa pyörimässä.