Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sille mitään, että mua kuvottaa varattujen työkavereideni salasuhde

Vierailija
06.09.2016 |

Sain noin kuukausi sitten tietää, että kahdella läheisellä työkaveriksi on suhde keskenään. Miehen vaimo on raskaana ja heillä on lapsi jo ennestään. Käy niin sääliksi se vaimo, raskausajan ja perheen kasvamisen pitäisi olla onnellista aikaa, mutta en tiedä miten tämä mies käyttäytyy kotonaan kun ajatukset ovat varmaan tässä työkaverissa. Kukaan muu työpaikallamme ei tiedä tästä salasuhteesta, enkä minäkään haluaisi tietää, mutta satuin näkemään jotain mitä minun ei pitänyt nähdä. Nyt minulla on suuria vaikeuksia olla tämän työkaveripariskunnan kaveri ja viettää aikaa heidän kanssaan, kun asiasta tietävänä näen nyt sitten heidän välillään sellaisia asioita, joita en haluaisi nähdä. Asia ei minulle siis mitenkään kuulu, mutta jotenkin tekee vaan niin pahaa heidän kumppaniensa puolesta. Vahingossa vihjailen sitten välillä tietäväni heidän suhteestaan, vaikka haluaisin pitää tilanteen siinä, että he luulevat etten tiedä mitään. Pelkään, että kohta joku luulee minun olevan ihastunut tähän mieheen, kun erityisesti hänelle heitän välillä vahingossa ilkeääkin kommenttia.
Olisiko jollain hyviä vinkkejä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? En haluaisi olla yksin tämän asian kanssa, vaan haluaisin kertoa yhdelle läheiselle työkavereillemme tilanteesta, mutta jotenkin se tuntuisi väärältä. Olen ajatellut myös vältellä tätä pariskuntaa, mutta kun sekin tuntuu kurjalta kun he molemmat ovat kuitenkin olleet tähän saakka kavereitani ja olemme käyneet yhdessä syömässä ja kahvilla yms. Kahdenkesken pystyn käyttäytymään normaalisti heidän molempien kanssa, mutta jos he ovat yhdessä, minua alkaa kuvottamaan se heidän kaksinaamaisuutensa..

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen on lisäksi aivan samannäköinen kun tämän miehen vaimo, useita vuosia nuorempi vaan. Emmekä itsekään ole mitään vanhoja vielä. En tajua eikö tätä naispuolista häiritse tilanne yhtään? Hänenkin täytyy tietää olevansa miehen vaimon nuorempi kopio. Ja hänenkin täytyy ymmärtää se, että iltaisin tämä mies menee perheensä luo ja että pian tämä mies tulee isäksi toista kertaa. Ehkä tämä nainen sitten on vaan niin rakastunut, mutta täytyy sanoa, että ulkopuolisen silmin he eivät vaikuta mitenkään rakastuneilta, mitä tämä nainen nyt välillä luo pitkiä katseita tähän mieheen.. Tilanteen tekee hankalaksi vielä sekin, että en meinaa pystyä juttelemaan tälle miespuoliselle työntekijälle normaalisti kahvipöydässä tms., koska tämä hänen tyttöystävänsä tulee heti mustasukkaisen oloisena paikalle. Emmekä siis mitenkään todellakaan flirttaile keskenämme.

Ap

Vastaappa nyt, mitä olet oikeasti nähnyt?

Vierailija
42/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida hyvä ihminen omat asiasi ja anna muiden hoitaa omansa kuten haluavat. Jos et halua näiden kahden työkaverin kanssa enää olla tekemisissä älä ole ja syynkin voit heille kertoa jos kysyvät. Toisten parisuhdeasioihin ei pidä eikä kannata mennä sekaantumaan. Niin kuin joku aiemmin sanoi salasuhteet eivät ole lain edessä rikos eikä rangaistava teko.

Eikö sulla oikeesti muka ole päivästä toiseen muuta tekemistä/ajateltavaa kuin se että ovatko ne nyt yhdessä eivätkö ole pettävätkö ne miksi miksi kamalaa hirveetä. Hanki provo oma elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 kirjoitti:

Menkää lääkäriin, jos teitä koko ajan niin kuvottaa ja oksettaa toisten asiat.

Ap, sinulle ei kuulu toisten asiat: hanki muuta ajateltavaa, käyttäydy normaalisti, juttele kiihkottomasti parin kanssa näkemyksestäsi ja lopeta wa-stalkkaaminen. Ei tietenkään mitään kirjeitä tai ilmiantoja, ne vain nolaavat sinut ja sotkevat asioita. He kyllä järjestävät asiansa ajan kanssa ilman mustavalkoisten totuudentorvien "apua".

Ja ei, en ole itse pettäjä tms. vaan elämää nähnyt ja erilaisia elämäntilanteita seurannut nelikymppinen nainen. Tiedän, ettemme me voi koskaan tietää toisista ihmisistä ja heidän suhteistaan riittävästi, jotta oikeasti voisimme puuttua. Apua voi antaa, jos sitä tarvitaan. Totuudentorvien touhuista en ole koskaan kuullut olevan mitään apua, päinvastoin ovat vain aiheuttaneet verisiä selkkauksia ja peruuttamatonta vahinkoa.

Tämä! Ap ei voi tietää asioiden todellista laitaa ja puuttumalla pahimmillaan menettää työpaikkansa ja hajottaa perheitä, jotka saattaisivat säilyä ilman häntä. Se, mitä on muka nähty, saattaa olla ensimmäinen tai viimeinen kerta tai olla loppumassa. Ehkä avioliitot ovat loppusuoralla, ehkä vaimo jo tietää. Ei ikinä pidä sekaantua muiden asioihin.

Minkä ikäinen olet ap? Elämänkokemus yleensä auttaa asettamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiinsa. Moni on karvaasti kokenut, että viestintuoja aina ammutaan. Lopulta voisi käydä niin, että kaikki pariskunnat pysyvät yhdessä, mutta sinä olet riidoissa kaikkien kanssa.

Vierailija
44/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen on lisäksi aivan samannäköinen kun tämän miehen vaimo, useita vuosia nuorempi vaan. Emmekä itsekään ole mitään vanhoja vielä. En tajua eikö tätä naispuolista häiritse tilanne yhtään? Hänenkin täytyy tietää olevansa miehen vaimon nuorempi kopio. Ja hänenkin täytyy ymmärtää se, että iltaisin tämä mies menee perheensä luo ja että pian tämä mies tulee isäksi toista kertaa. Ehkä tämä nainen sitten on vaan niin rakastunut, mutta täytyy sanoa, että ulkopuolisen silmin he eivät vaikuta mitenkään rakastuneilta, mitä tämä nainen nyt välillä luo pitkiä katseita tähän mieheen.. Tilanteen tekee hankalaksi vielä sekin, että en meinaa pystyä juttelemaan tälle miespuoliselle työntekijälle normaalisti kahvipöydässä tms., koska tämä hänen tyttöystävänsä tulee heti mustasukkaisen oloisena paikalle. Emmekä siis mitenkään todellakaan flirttaile keskenämme.

Ap

Tuntuu että olet nyt jo mielessäsi liikaa sotkeutunut koko asiaan. Oletko siis itse ihastunut mieheen vai miksi joku nainen tulisi mustasukkaisekai teidän juttelusta? Etkö juuri aiemmin sanonut, että haluat vältellä heitä. Itse varmasti yrittäisin asiallisesti hoitaa työasiat ja muun ajan välttelisin heitä.

Vierailija
45/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko myös itse (ollut) ihastunut tähän mieheen? Viesteistäsi syntyy ainakin vaikutelma, että tunnet olosi petetyksi kun kaksi kaveriasi puuhailee selkäsi takana, vaikka sanotkin olevasi vihainen ennen kaikkea miehen vaimon puolesta.

Vierailija
46/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen nähnyt läheistä kanssakäymistä ja pussailua. Tiedän, että he ovat lähteneet yhdessä töistä useana päivänä eri paikkaan mihin ovat sanoneet menevänsä (nämä ovat ilmenneet minulle sattumalta muiden puheista yms.). He viestittelevät toistensa kanssa paljon (tämän tämä nainen on minulle sanonut) .. Sängyssä en ole (onneksi) heitä nähnyt, enkä tiedä (enkä todellakaan haluakaan tietää) ovatko he sängyssä olleet. Itse lasken pussailun, viestittelyn, halailun, työpaikalla kahdestaan päivittäin vietetyn ajan (ilman sen liittymistä töihin) yms.pettämiseksi..

Ap

Vierailija
47/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että monellakaan viestin tuojalla olisi vilpittömät aikomukset, siis ei tarkoituksena kostaa pettäjille, vaan ajatella petyttyä. Siinä kohtaa varmasti viestin pystyy viemään kasvokkainkin.

Itsellä kokemusta siitä, että samassa työpaikassa olevat nainen ja mies olivat molemmat tahoillaan naimisissa/kihloissa. Heidän salasuhteensa tuli työkavereiden tietoon ja eräs työkaveri sitten käräytti tämän pariskunnan heidän puolisoilleen. Kävi sitten ilmi, että tämä käräyttäjä olikin ihastunut tähän pettäjämieheen.

Vierailija
48/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen nähnyt läheistä kanssakäymistä ja pussailua. Tiedän, että he ovat lähteneet yhdessä töistä useana päivänä eri paikkaan mihin ovat sanoneet menevänsä (nämä ovat ilmenneet minulle sattumalta muiden puheista yms.). He viestittelevät toistensa kanssa paljon (tämän tämä nainen on minulle sanonut) .. Sängyssä en ole (onneksi) heitä nähnyt, enkä tiedä (enkä todellakaan haluakaan tietää) ovatko he sängyssä olleet. Itse lasken pussailun, viestittelyn, halailun, työpaikalla kahdestaan päivittäin vietetyn ajan (ilman sen liittymistä töihin) yms.pettämiseksi..

Ap

En ikinä lähettäisi mitään nimettömiä kirjeitä. Saatikka lähtisi noin kevein perustein käräyttämään toisia, vaikka itse lasket nuo pettämiseksi niin nyt ei kuitenkaan ole sinun suhteestasi kyse.

Vierailija
49/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuntuu että olet nyt jo mielessäsi liikaa sotkeutunut koko asiaan. Oletko siis itse ihastunut mieheen vai miksi joku nainen tulisi mustasukkaisekai teidän juttelusta? Etkö juuri aiemmin sanonut, että haluat vältellä heitä. Itse varmasti yrittäisin asiallisesti hoitaa työasiat ja muun ajan välttelisin heitä.

En ole koskaan ollut ihastunut tähän mieheen, itselläni on hyvä mies ja perhe kotona. Sitä itsekin ihmettelen, että miksi tämä nainen on mustasukkaisen oloinen, mutta on hän siis toisesta työkaveristamme myös, joka on nätti nainen. Olen yrittänytkin vältellä heitä, olen lopettanut jopa kahvilla käymisen muutamaa kertaa lukuunottamatta yms. Mutta lounas meidän on pakko syödä samassa porukassa, muuten tilanne olisi liian omituinen.. Ja vaikuttaa, että tämä mies ei nyt ymmärrä syytä välttelyyni, koska aiemmin olemme olleet useitakin kertoja päivässä tekemisissä. Siksi yritän käyttäytyä mahdollisimman normaalisti.

Ap

Vierailija
50/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä aina hoetaan että "ei kuulu muille". Miten niin ei kuulu muille, jos jollekin ihmiselle valehdellaan ja häntä petetään? Jos olisi kyse rahasta, olisi rikos olla antamatta petoksen tehnyttä ilmi. Onko niin, että oikein tarvitsee tehdä vain silloin jos laki niin määrää?

Kyllä minä annan ilmi mielelläni valehtelijat siinä kuin varkaatkin. Se on oikeudentajuni mukaista.

Avioliitossahan on kyse myös rahasta ja puolisoiden avio-oikeudesta omaisuuteen. Eli ei ole pelkästään moraalinen kysymys tämä härdeli.

Vierailija
51/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaimolle vaikka kirjellä tai soitat. Sitten jatko ei ole enää sinun vastuullasi. Minä sain itse tietää puolisoni kuherteluista toisen naisen kanssa, kun sain tuntemattomasta numerosta puhelun joltain naiselta.

Hän halusi kertoa mitä oli nähnyt: Mieheni kahvilla kuhertelemassa tämän toisen naisen kanssa. Kertoi asiasta ihan rauhallisesti ja myötätuntoisesti ja halusi vain, että tiedän. Motiivina hänellä oli se, että häntä itseään oli joskus petetty ja hän olisi halunnut, että asiasta tietävä ystävä olisi hänelle silloin kertonut (ei siis kertonut).

Hän oli silloin päättänyt, että hän kertoo asiasta aina eteenpäin, jos tällaiseen tilanteeseen törmää. Olen ikuisesti kiitollinen tälle naiselle. Tilanne saatiin miehen ja tämän toisen naisen kanssa käytyä läpi, ennen kuin mitään vakavampaa ehti tapahtua. Vielä ollaan miehen kanssa yhdessä, mutta kyllähän se jäljet jätti suhteeseen ja luottamus oli pohjalukemissa vuosia.

Vierailija
52/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä aina hoetaan että "ei kuulu muille". Miten niin ei kuulu muille, jos jollekin ihmiselle valehdellaan ja häntä petetään? Jos olisi kyse rahasta, olisi rikos olla antamatta petoksen tehnyttä ilmi. Onko niin, että oikein tarvitsee tehdä vain silloin jos laki niin määrää?

Kyllä minä annan ilmi mielelläni valehtelijat siinä kuin varkaatkin. Se on oikeudentajuni mukaista.

Ehkä siksi hoetaan, kun se ei kuulu muille. Mitä ulkopuolinen oikeasti tietää.

Vierailija
53/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niinpä. Kyseessä voi olla ihan kevyt työpaikkaromanssi, jossa vähän pusutellaan, viestitellään ja käydään ehkä ravintolassa syömässä.  Vaikka tunteet saattavat olla suuria, osapuolet yrittävät olla ajautumatta vakavampaan suhteeseen, ihan niiden puolisoiden vuoksi. Näet suurena valehteluna, että yhteisiä vapaa-ajan menoja peitellään, vaikket itsekään olisi halunnut suhteesta mitään tietää.

Vierailija
54/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole koskaan ollut ihastunut tähän mieheen, itselläni on hyvä mies ja perhe kotona. Sitä itsekin ihmettelen, että miksi tämä nainen on mustasukkaisen oloinen, mutta on hän siis toisesta työkaveristamme myös, joka on nätti nainen. Olen yrittänytkin vältellä heitä, olen lopettanut jopa kahvilla käymisen muutamaa kertaa lukuunottamatta yms. Mutta lounas meidän on pakko syödä samassa porukassa, muuten tilanne olisi liian omituinen.. Ja vaikuttaa, että tämä mies ei nyt ymmärrä syytä välttelyyni, koska aiemmin olemme olleet useitakin kertoja päivässä tekemisissä. Siksi yritän käyttäytyä mahdollisimman normaalisti.

Ap

Ei vaikuta kovin selväjärkiseltä naiselta sitten, jos hän on kahdelle työkaverilleen mustasukkainen mutta ei tuota mitään ongelmaa pelleillä varatun miehen kansaa, jolla raskaana oleva vaimo kotona. Eli ei ilmeisesti tarpeeksi mustasukkainen lopettaakseen itse suhdetta tai pyytämällä miestä tekemään valintansa.

Vierailija
55/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vaimolle vaikka kirjellä tai soitat. Sitten jatko ei ole enää sinun vastuullasi. Minä sain itse tietää puolisoni kuherteluista toisen naisen kanssa, kun sain tuntemattomasta numerosta puhelun joltain naiselta.

Hän halusi kertoa mitä oli nähnyt: Mieheni kahvilla kuhertelemassa tämän toisen naisen kanssa. Kertoi asiasta ihan rauhallisesti ja myötätuntoisesti ja halusi vain, että tiedän. Motiivina hänellä oli se, että häntä itseään oli joskus petetty ja hän olisi halunnut, että asiasta tietävä ystävä olisi hänelle silloin kertonut (ei siis kertonut).

Hän oli silloin päättänyt, että hän kertoo asiasta aina eteenpäin, jos tällaiseen tilanteeseen törmää. Olen ikuisesti kiitollinen tälle naiselle. Tilanne saatiin miehen ja tämän toisen naisen kanssa käytyä läpi, ennen kuin mitään vakavampaa ehti tapahtua. Vielä ollaan miehen kanssa yhdessä, mutta kyllähän se jäljet jätti suhteeseen ja luottamus oli pohjalukemissa vuosia.

Ihmiset ovat erilaisia, jos sinä olit kiitollinen tapahtuneesta ei valitettavasti tarkoita sitä, että jokin tuntematon raskaana oleva nainen välttämättä olisi. Mielestäni taas outoa ajatella, että jonkun tuntemattoman kautta tilanne saadaan käytyä läpi ennen kuin vakavampaa ehtii sattua. Ei siihen pitäisi tarvita mitään tuntemattomia. "Hei, kulta, naapuri oli nähnyt sinut ja työpaikan rouvan kuhertelemassa, mikä juttu se on?" -"Ollaan tässä kuukauden verran tapailtu mutta vielä ei olla ehditty sänkyyn." - "Ok, hyvä juttu että ehdin puuttua tilanteeseen ennen kuin suhteenne olisi edennyt intiimiksi, kaikki hyvin."

Vierailija
56/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia, jos sinä olit kiitollinen tapahtuneesta ei valitettavasti tarkoita sitä, että jokin tuntematon raskaana oleva nainen välttämättä olisi. Mielestäni taas outoa ajatella, että jonkun tuntemattoman kautta tilanne saadaan käytyä läpi ennen kuin vakavampaa ehtii sattua. Ei siihen pitäisi tarvita mitään tuntemattomia. "Hei, kulta, naapuri oli nähnyt sinut ja työpaikan rouvan kuhertelemassa, mikä juttu se on?" -"Ollaan tässä kuukauden verran tapailtu mutta vielä ei olla ehditty sänkyyn." - "Ok, hyvä juttu että ehdin puuttua tilanteeseen ennen kuin suhteenne olisi edennyt intiimiksi, kaikki hyvin."

Pointti tässä olikin se, että pitää kertoa. Kyllä mäkin haluaisin tietää. Olipa tilanne sitten edennyt mihin pisteeseen hyvänsä. Päätökset suhteen jatkumisesta/ päättymisestä tehdään sitten tilanteen mukaan. Ei ole oikein, että raskaana olevalta vaimolta pimitetään näin tärkeää tietoa. Ei hän varmaankaan ilahdu tiedosta, mutta on tärkeää että voi tehdä oman ratkaisunsa, kun tietää totuuden. Parempihan se on, kuin elää" onnellisen tietämättömänä", aviomiehen pelatessa pelejään. Ehtii vielä rakentamaan itsellen ja lapsille paremman elämän ja ehkä jopa uuden paremman suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi