En voi sille mitään, että mua kuvottaa varattujen työkavereideni salasuhde
Sain noin kuukausi sitten tietää, että kahdella läheisellä työkaveriksi on suhde keskenään. Miehen vaimo on raskaana ja heillä on lapsi jo ennestään. Käy niin sääliksi se vaimo, raskausajan ja perheen kasvamisen pitäisi olla onnellista aikaa, mutta en tiedä miten tämä mies käyttäytyy kotonaan kun ajatukset ovat varmaan tässä työkaverissa. Kukaan muu työpaikallamme ei tiedä tästä salasuhteesta, enkä minäkään haluaisi tietää, mutta satuin näkemään jotain mitä minun ei pitänyt nähdä. Nyt minulla on suuria vaikeuksia olla tämän työkaveripariskunnan kaveri ja viettää aikaa heidän kanssaan, kun asiasta tietävänä näen nyt sitten heidän välillään sellaisia asioita, joita en haluaisi nähdä. Asia ei minulle siis mitenkään kuulu, mutta jotenkin tekee vaan niin pahaa heidän kumppaniensa puolesta. Vahingossa vihjailen sitten välillä tietäväni heidän suhteestaan, vaikka haluaisin pitää tilanteen siinä, että he luulevat etten tiedä mitään. Pelkään, että kohta joku luulee minun olevan ihastunut tähän mieheen, kun erityisesti hänelle heitän välillä vahingossa ilkeääkin kommenttia.
Olisiko jollain hyviä vinkkejä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? En haluaisi olla yksin tämän asian kanssa, vaan haluaisin kertoa yhdelle läheiselle työkavereillemme tilanteesta, mutta jotenkin se tuntuisi väärältä. Olen ajatellut myös vältellä tätä pariskuntaa, mutta kun sekin tuntuu kurjalta kun he molemmat ovat kuitenkin olleet tähän saakka kavereitani ja olemme käyneet yhdessä syömässä ja kahvilla yms. Kahdenkesken pystyn käyttäytymään normaalisti heidän molempien kanssa, mutta jos he ovat yhdessä, minua alkaa kuvottamaan se heidän kaksinaamaisuutensa..
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen miettinyt tätä raskaana olevaa vaimoa paljon (liikaakin). En voi sotkeentua heidän asioihinsa, eiväthän ne minulle mitenkään kuulu. Mutta minua harmittaa kun satun tahtomattani tietämään tästä asiasta, tuntuu, että nämä työkaverit eivät ole niitä ihmisiä, joita luulin heidän olevan. Luulisi, että tämän miehen vaimokin arvaisi jotain, koska he viestittelevät toisilleen yötä päivää ja tämä mies ei muuten ole mitään viestittelevää sorttia. Ja tuntuu jotenkin väärältä, koska pidän naispuolista työkaveriani (joka on myös kaverini muutenkin) enemmän syyllisenä, perheenrikkojana, vaikka ainahan sitä syytä on varmasti yhtä paljon molemmissa osapuolissa ja enemmänhän se mies väärin tekee vaimoaan kohtaan..
Ap
Hankala juttu. Mutta en kyllä lähtisi mitään nimettömiä kirjeitä kirjoittamaan. Siis jos tämä vaimo on täysin tuntematon sulle niin, et voi tietää miten hän reagoi tollasiin uutisiin. On esim. näitä, jotka ajavat rekan eteen tms tällaisista uutisista. En tarkoita, että se olisi millään tapaa sinun vastuullasi mutta mielestäni tollaiset nimettömät kirjeet on aika pelkurimaisia. Miltäköhän raskaana olevalla naisesta tuntuu avata tollainen kirje, voihan olla että hän ei usko koko uutista, vaan alkaa vain ajattelemaan, että joku on ihastunut hänen mieheensä ja haluaa sabotoida heidän suhteensa.
Tiedätkö tai tunnetko esim. tämän naisen kavereita? Voisitko esim. ottaa heihin yhteyttä niin, että he voivat kertoa uutisin kasvokkain tälle naiselle. Tai sitten, jos sulla on pokkaa niin soitat henkilökohtaiseati tälle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää, että viestittelevät koko ajan vapaa-ajalla? Ap:han ei ole keskustellut asiasta osapuolien kanssa. Taitaa nyt olla fantasiaa tämäkin ketju, vaikka salasuhteita töissä luonnollisestikin välillä syntyy. Parasta olla puuttumatta, sillä kohun nostaminen asiasta vaikuttaisi hyvin negatiivisesti työilmapiiriin, monella tavalla.
Sen tämä naispuolinen kaverini on sanonut minulle suoraan. Tiedän lisäksi sen monista muistakin asioista, koska olemme kaikki kavereita myös keskenämme vapaa-ajallakin ja whatsappailemme keskenämme yms.
Ap
Mitä ap oikeasti on kuullut näiden kahden ihmisen suhteesta, mitä nähnyt? Muuten vaikea tietää, onko kyseisillä ihmisillä oikeasti edes suhdetta vai ainoastaan tunteita toisiaan kohtaan (joille ei kyllä mitään voi).
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen miettinyt tätä raskaana olevaa vaimoa paljon (liikaakin). En voi sotkeentua heidän asioihinsa, eiväthän ne minulle mitenkään kuulu. Mutta minua harmittaa kun satun tahtomattani tietämään tästä asiasta, tuntuu, että nämä työkaverit eivät ole niitä ihmisiä, joita luulin heidän olevan. Luulisi, että tämän miehen vaimokin arvaisi jotain, koska he viestittelevät toisilleen yötä päivää ja tämä mies ei muuten ole mitään viestittelevää sorttia. Ja tuntuu jotenkin väärältä, koska pidän naispuolista työkaveriani (joka on myös kaverini muutenkin) enemmän syyllisenä, perheenrikkojana, vaikka ainahan sitä syytä on varmasti yhtä paljon molemmissa osapuolissa ja enemmänhän se mies väärin tekee vaimoaan kohtaan..
Ap
Tarkkaan tunnut tietävän kaikki yölliset viestittelyt..Sain tekstistä kuvan että ko. tyypit eivät tiedä että sinä olet tietoinen heidän suhteesta.
Ja juu, Naisessa aina se suurempi vika.
4/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää, että viestittelevät koko ajan vapaa-ajalla? Ap:han ei ole keskustellut asiasta osapuolien kanssa. Taitaa nyt olla fantasiaa tämäkin ketju, vaikka salasuhteita töissä luonnollisestikin välillä syntyy. Parasta olla puuttumatta, sillä kohun nostaminen asiasta vaikuttaisi hyvin negatiivisesti työilmapiiriin, monella tavalla.
Sen tämä naispuolinen kaverini on sanonut minulle suoraan. Tiedän lisäksi sen monista muistakin asioista, koska olemme kaikki kavereita myös keskenämme vapaa-ajallakin ja whatsappailemme keskenämme yms.
Ap
No mitä muuta tiedät heidän suhteestaan?
Ei minua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään käräyttää jotain puuttessa olevaa kiimaista työpaikan apinaa. Nimettömien kirjeiden tai vihjailevien tekstiviestien lähettely viattomille osapuolille on mun mielestä ihan kipeetä touhua.Selvittäköön jokainen itse omat yksityiselämä- ja avio-ongelmansa kunhan työpaikalla hoitaa duuniasiat niinkuin kuuluu. Ei voisi vähempää kiinnostaa joidenkin säälittävät salapaneskelut.
Keskityn omaan elämääni ja omiin tekemisisiini.
Meilläkin yx lääkärimies pani innokkaasti hoitsua, vaikka miehen vaimo oli vielä synnyrillä (eka lapsi). Semmosta sattuu. Mutta sen tiesi moni (tais joku nähdäkin), kun oltiin semmoisessa kesäulkotilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hankala juttu. Mutta en kyllä lähtisi mitään nimettömiä kirjeitä kirjoittamaan. Siis jos tämä vaimo on täysin tuntematon sulle niin, et voi tietää miten hän reagoi tollasiin uutisiin. On esim. näitä, jotka ajavat rekan eteen tms tällaisista uutisista. En tarkoita, että se olisi millään tapaa sinun vastuullasi mutta mielestäni tollaiset nimettömät kirjeet on aika pelkurimaisia. Miltäköhän raskaana olevalla naisesta tuntuu avata tollainen kirje, voihan olla että hän ei usko koko uutista, vaan alkaa vain ajattelemaan, että joku on ihastunut hänen mieheensä ja haluaa sabotoida heidän suhteensa.
Tiedätkö tai tunnetko esim. tämän naisen kavereita? Voisitko esim. ottaa heihin yhteyttä niin, että he voivat kertoa uutisin kasvokkain tälle naiselle. Tai sitten, jos sulla on pokkaa niin soitat henkilökohtaiseati tälle naiselle.
En vaan voi sekaantua tähän. Minun ei kuuluisi tietää mitään. Ja saattaa olla, että tämä miespuolinen työkaveri on yrittänyt nyt päättää suhdetta, sellaista on ollut ilmassa. Tai niin kuvittelin, mutta nyt näyttävät taas viettävän aikaa kahdestaan useita kertoja päivässä millon missäkin lukitun oven takana hyvässä hengessä (tämä ei siis ole pakollista työtehtävien kannalta), joten tuskin suhde mihinkään on päättynyt. Tai itse en ainakaan pystyisi olemaan yhtäkkiä normaalisti kaverina tekemisissä, jos edellisenä päivänä olisin vielä ollut rakastunut/ihastunut toiseen..
Ap
Itse ehkä ajattelen niin, että kaikkea pahaa ei voi aina estää tai tässä tapauksesaa ei ole edes estämisestä kyse. Jos vaimo saisi tietoon miehen pettämisestä niin voi olla, että se tieto vaikuttaisi jo raskauteenkin.
Jos olet kerran tämän 'pariskunnan' kaveri niin puhu heille.
Kyllä kertoisin tai vihjaisin nimettömänä. Kun vaimo raskaana. Mutta jos salapari olis vaikka yli 40 niin sitten antaisin olla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia en halua olla suhteessa yhdenkään miehen kanssa, ei tiedä vaikka omalle kohdalle sattuu pettäjä.
Eikä tuon takia kukaan mies halua olla suhteessa sinun kanssasi, ties vaikka olisit pettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tarkkaan tunnut tietävän kaikki yölliset viestittelyt..Sain tekstistä kuvan että ko. tyypit eivät tiedä että sinä olet tietoinen heidän suhteesta.
4/5
Nainen on sanonut minulle, että viestittelevät paljon, molemmat valittavat väsymystä, ovat olleet samoihin aikoihin wa:ssa aina kun olen sattunut jotain viestiä molemmille laittamaan yms yms. Ja naispuolinen kaverini on saattanut arvata, että tiedän. Olen siis nähnyt heidät sellaisessa tilanteessa, joka ei jätä epäselvyyttä heidän suhteensa laadusta.
Ap
Lähettäisin naiselle nimettömän viestin, jossa kehottaisin lopettamaan suhteen tuohon mieheen. Erityisesti paheksuisin tuota tilannetta, että vaimo on raskaana.
Pettäjät ovat kuvottavaa sakkaa mielestäni. Muna ja pllu ohjaavat elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En vaan voi sekaantua tähän. Minun ei kuuluisi tietää mitään. Ja saattaa olla, että tämä miespuolinen työkaveri on yrittänyt nyt päättää suhdetta, sellaista on ollut ilmassa. Tai niin kuvittelin, mutta nyt näyttävät taas viettävän aikaa kahdestaan useita kertoja päivässä millon missäkin lukitun oven takana hyvässä hengessä (tämä ei siis ole pakollista työtehtävien kannalta), joten tuskin suhde mihinkään on päättynyt. Tai itse en ainakaan pystyisi olemaan yhtäkkiä normaalisti kaverina tekemisissä, jos edellisenä päivänä olisin vielä ollut rakastunut/ihastunut toiseen..
Ap
Sitten varmasti vastasit jo omiin epäilyksiisi, asia ei kuulu sulle. Mielestäni aika järkyttävää kuinka moni oikeasti valmis lähettelemään nimettömiä kirjeitä. Siinä kostetaan vain tälle petetylle, pettäjä varmasti saa puhuttua itsensä kuiville tilanteesta, niin että kirjeen lähettäjä on vain joku hullu. Jollei ole pokkaa omalla nimellä sekaantua tilanteeseen niin anna olla.
Itse olen kerran lapsena vastannut kotipuhelimeen, jossa naisääni luuli varmasti puhelimessa olevan äitini. Hän alkoi siis selostaa minulle isäni pettämisistä, siia täysin tuntematon henkilö. Voin kertoa ettei ollut kovin kivaa.
Ensimmäisessä työpaikassani jouduin seuraamaan tuollaista ja pidin tilannetta todella vastenmielisenä.
Vaimo odotti viimeisillään esikoislasta ja miehellä oli vakituisesti suhde yhteen naiseen ja sivusuhteita kolmen muun kanssa. Hyi yök.
Vaimo epäili pettämistä, väitti miehelle, että minä sanoin aiheesta jotain (en todellakaan sanonut, koska en halunnut loukata vaimoa) ja esimies haukkui minut. Olin erittäin vihainen tilanteesta. Mies petti - ja minua syytettiin.
Toisella työkaverilla oli avovaimo, jota hän petti vanhemman naispuolisen työkaverin kanssa, joka petti pettävää miestään (ei meillä töissä) jne.
Koulutukset inhottivat minua enkä osallistunut seksijuttuihin, joten olin - tietenkin - lesbo.
Minut siirrettiin toiselle osastolle, koska seksijutut varattujen kanssa eivät kiehtoneet. Oikeasti.
Minä menin töihin enkä huoraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
4/5
Nainen on sanonut minulle, että viestittelevät paljon, molemmat valittavat väsymystä, ovat olleet samoihin aikoihin wa:ssa aina kun olen sattunut jotain viestiä molemmille laittamaan yms yms. Ja naispuolinen kaverini on saattanut arvata, että tiedän. Olen siis nähnyt heidät sellaisessa tilanteessa, joka ei jätä epäselvyyttä heidän suhteensa laadusta.
Ap
Siis ovatko jopa suudelleet? Kai ymmärrät, ettei heidän suhteensa ole välttämättä fyysisesti mennyt yhtään pidemmälle. Loppu on vain likaisen mielikuvituksesi tuotetta. Yrität tehdä kevyestä työpaikkaromanssista jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
4/5
Niin ap, selitä miksi tiedät viestittelyistä?
Tämä nainen on lisäksi aivan samannäköinen kun tämän miehen vaimo, useita vuosia nuorempi vaan. Emmekä itsekään ole mitään vanhoja vielä. En tajua eikö tätä naispuolista häiritse tilanne yhtään? Hänenkin täytyy tietää olevansa miehen vaimon nuorempi kopio. Ja hänenkin täytyy ymmärtää se, että iltaisin tämä mies menee perheensä luo ja että pian tämä mies tulee isäksi toista kertaa. Ehkä tämä nainen sitten on vaan niin rakastunut, mutta täytyy sanoa, että ulkopuolisen silmin he eivät vaikuta mitenkään rakastuneilta, mitä tämä nainen nyt välillä luo pitkiä katseita tähän mieheen.. Tilanteen tekee hankalaksi vielä sekin, että en meinaa pystyä juttelemaan tälle miespuoliselle työntekijälle normaalisti kahvipöydässä tms., koska tämä hänen tyttöystävänsä tulee heti mustasukkaisen oloisena paikalle. Emmekä siis mitenkään todellakaan flirttaile keskenämme.
Ap
Menkää lääkäriin, jos teitä koko ajan niin kuvottaa ja oksettaa toisten asiat.
Ap, sinulle ei kuulu toisten asiat: hanki muuta ajateltavaa, käyttäydy normaalisti, juttele kiihkottomasti parin kanssa näkemyksestäsi ja lopeta wa-stalkkaaminen. Ei tietenkään mitään kirjeitä tai ilmiantoja, ne vain nolaavat sinut ja sotkevat asioita. He kyllä järjestävät asiansa ajan kanssa ilman mustavalkoisten totuudentorvien "apua".
Ja ei, en ole itse pettäjä tms. vaan elämää nähnyt ja erilaisia elämäntilanteita seurannut nelikymppinen nainen. Tiedän, ettemme me voi koskaan tietää toisista ihmisistä ja heidän suhteistaan riittävästi, jotta oikeasti voisimme puuttua. Apua voi antaa, jos sitä tarvitaan. Totuudentorvien touhuista en ole koskaan kuullut olevan mitään apua, päinvastoin ovat vain aiheuttaneet verisiä selkkauksia ja peruuttamatonta vahinkoa.
Hyvin kuvattu. Tämä on mielestäni todella ahdistavaa, eikä tunne näytä menevän ohi, vaikka kuinka yritän ajatella, että asia ei kuulu minulle millään tavalla.. Ja juurikin niin, en voi luottaa enää heihin laisinkaan ja olen lisäksi nyt nähnyt tahtomattani, että he osaavat valehdella törkeästi asioista, jotka liittyvät töihimmekin..
Ap