Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sille mitään, että mua kuvottaa varattujen työkavereideni salasuhde

Vierailija
06.09.2016 |

Sain noin kuukausi sitten tietää, että kahdella läheisellä työkaveriksi on suhde keskenään. Miehen vaimo on raskaana ja heillä on lapsi jo ennestään. Käy niin sääliksi se vaimo, raskausajan ja perheen kasvamisen pitäisi olla onnellista aikaa, mutta en tiedä miten tämä mies käyttäytyy kotonaan kun ajatukset ovat varmaan tässä työkaverissa. Kukaan muu työpaikallamme ei tiedä tästä salasuhteesta, enkä minäkään haluaisi tietää, mutta satuin näkemään jotain mitä minun ei pitänyt nähdä. Nyt minulla on suuria vaikeuksia olla tämän työkaveripariskunnan kaveri ja viettää aikaa heidän kanssaan, kun asiasta tietävänä näen nyt sitten heidän välillään sellaisia asioita, joita en haluaisi nähdä. Asia ei minulle siis mitenkään kuulu, mutta jotenkin tekee vaan niin pahaa heidän kumppaniensa puolesta. Vahingossa vihjailen sitten välillä tietäväni heidän suhteestaan, vaikka haluaisin pitää tilanteen siinä, että he luulevat etten tiedä mitään. Pelkään, että kohta joku luulee minun olevan ihastunut tähän mieheen, kun erityisesti hänelle heitän välillä vahingossa ilkeääkin kommenttia.
Olisiko jollain hyviä vinkkejä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä? En haluaisi olla yksin tämän asian kanssa, vaan haluaisin kertoa yhdelle läheiselle työkavereillemme tilanteesta, mutta jotenkin se tuntuisi väärältä. Olen ajatellut myös vältellä tätä pariskuntaa, mutta kun sekin tuntuu kurjalta kun he molemmat ovat kuitenkin olleet tähän saakka kavereitani ja olemme käyneet yhdessä syömässä ja kahvilla yms. Kahdenkesken pystyn käyttäytymään normaalisti heidän molempien kanssa, mutta jos he ovat yhdessä, minua alkaa kuvottamaan se heidän kaksinaamaisuutensa..

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun, mutta vihjaa vaimolle vaikka nimettömä, voisi olla kiitollinen.

Vierailija
2/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa märehtimästä toisten tekemisiä. Ei tuo ole sinun murheesi. Keskity töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa yksi pomo sai helmikuussa kolmannen lapsen ja ensimmäisen lapsen jälkeen aloitti suhteen työkaverin kanssa. Ällöttää koko äijä. Sitten vielä saarnaa muille kuinka työntekijöiden tulee käyttäytyä. Hyi.

Vierailija
4/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu muiden asioihin. Niin se vaan on parempi.

Vierailija
5/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä nimettömänä kirjeet heidän puolisoille ja ehkäpä myös esimiehelle ja muutamalle työkaverille jotta asia tulee kunnolla julki. Sinulla on velvollisuus kertoa puolisoille. Jos tiedät pettämisestä etkä tee mitään, olet myös osallinen tähän luottamuksen pettämiseen ja yhtälailla pettäjä itsekin.

Vierailija
6/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kuvottaisi.

En puuttuisi toisten asioihin, mutta en myöskään kunnioittaisi salasuhteita erityisemmin esim salassapidolla tai huomioon ottamisella.

Vierailija
7/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta vaan omista asioistasi!

Vierailija
8/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen miettinyt tätä raskaana olevaa vaimoa paljon (liikaakin). En voi sotkeentua heidän asioihinsa, eiväthän ne minulle mitenkään kuulu. Mutta minua harmittaa kun satun tahtomattani tietämään tästä asiasta, tuntuu, että nämä työkaverit eivät ole niitä ihmisiä, joita luulin heidän olevan. Luulisi, että tämän miehen vaimokin arvaisi jotain, koska he viestittelevät toisilleen yötä päivää ja tämä mies ei muuten ole mitään viestittelevää sorttia. Ja tuntuu jotenkin väärältä, koska pidän naispuolista työkaveriani (joka on myös kaverini muutenkin) enemmän syyllisenä, perheenrikkojana, vaikka ainahan sitä syytä on varmasti yhtä paljon molemmissa osapuolissa ja enemmänhän se mies väärin tekee vaimoaan kohtaan..

Ap

Vierailija
9/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä nimettömänä kirjeet heidän puolisoille ja ehkäpä myös esimiehelle ja muutamalle työkaverille jotta asia tulee kunnolla julki. Sinulla on velvollisuus kertoa puolisoille. Jos tiedät pettämisestä etkä tee mitään, olet myös osallinen tähän luottamuksen pettämiseen ja yhtälailla pettäjä itsekin.

Tuollaisesta saa potkut kun tulee ilmi. Lasketaan ihan vaan ilmapiirin pilaamiseksi ja juoruiluksi.

Vierailija
10/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en halua olla suhteessa yhdenkään miehen kanssa, ei tiedä vaikka omalle kohdalle sattuu pettäjä.

Vierailija
11/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta saa potkut kun tulee ilmi. Lasketaan ihan vaan ilmapiirin pilaamiseksi ja juoruiluksi.

Ensinnäkin milläs todistat kuka on nimettömien kirjeiden takana? Se pitää todistaa, vaikka ehkä arvaisit kuka tästä tietää niin pitää silti konkreettiset todisteet löytyä. Toisekseen mikä olisi lainvoimainen syy työsuhteen irtisanomiseen? "Juoruilu" se ei voi olla.

Vierailija
12/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla ihan syystä harmittaa, ja hyvä niin. Kultainen sääntö kuuluu, tee toisille, niikuin toivot itsellekkin tehtävän. Silloin ei voi kovin pieleen mennä, haluan uskoa että rehellisyys maan perii. Nykyään vaan pelätään liikaa toisten asioihin puuttumista, ja silloin se onkin väärin, jos halutaan toiselle vaan pahaa. Sinähän toivot hyvää vaimolle, ja tämä mies toimii väärin niin vaimoaan, kuin perhettäänkin kohtaa. Minä kertoisin, heti.

Vierailija
13/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin milläs todistat kuka on nimettömien kirjeiden takana? Se pitää todistaa, vaikka ehkä arvaisit kuka tästä tietää niin pitää silti konkreettiset todisteet löytyä. Toisekseen mikä olisi lainvoimainen syy työsuhteen irtisanomiseen? "Juoruilu" se ei voi olla.

Epäluotettavuus. Ja kyllähän tuosta nyt jää kiinni, ellei ole aivan mestarivalehtelija. Samalla leimautuu itse hulluksi stalkkeriksi.

Vierailija
14/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma yksityisasia miten elää.

Siinä vaiheessa kun muut seataan mukaan valheisiin se on törkeää.

Useimmista tuollainen on ahdistavaa.

Itse en henkilökohtaisesti missään tilanteessa enkä missään asiassa luottaisi henkilöön joka pettää puolisoaan.

Vierailija
15/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain, että noilla miehillä saattaa olla ihan vaimon lupa harrastaa seksiä muiden kanssa. Itsekkin tiedän yhden perheen, jossa vaimo antanut miehelleen luvan panna muita kunhan tunteita ei ole mukana. Heidän suhteensa on todella hyvä eikä mies viivy noilla reissuilla kauaa joten se ei haittaa heidän suhdettaan mitenkään.

Vierailija
16/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu jo nyt, että tämä asia kaatuu mun päälleni jotenkin. Jos asia tulisi jotenkin ilmi, niin hehän tietysti kieltäisivät sen. En ole enää voinut olla heidän (ja meidän ison porukan) seurassa oma, iloinen itseni, kun tämä kaksinaamaisuus kuvottaa niin paljon. Molemmat valehtelevat kokoajan kaikille. Muutkin ovat varmaan jo huomanneet vihaiset töksäyttelyni ja sen, että pyrin välttelemään heidän seuraansa. Kohta kukaan ei varmaan enää pidä minusta, kun kaikki ajattelevat minulla olevan joku ihme ongelma näitä mukavia ihmisiä kohtaan..

Ap

Vierailija
17/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet ymmärtänyt pienen kujeilun väärin ja ylidramatisoit vaan sitä, näin oletan!

Vierailija
18/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua kuin Olive Kitteridge:

"Tämähän ei kuulu minulle, vai kuuluuko."

Vierailija
19/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä aina hoetaan että "ei kuulu muille". Miten niin ei kuulu muille, jos jollekin ihmiselle valehdellaan ja häntä petetään? Jos olisi kyse rahasta, olisi rikos olla antamatta petoksen tehnyttä ilmi. Onko niin, että oikein tarvitsee tehdä vain silloin jos laki niin määrää?

Kyllä minä annan ilmi mielelläni valehtelijat siinä kuin varkaatkin. Se on oikeudentajuni mukaista.

Vierailija
20/56 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, että viestittelevät koko ajan vapaa-ajalla?  Ap:han ei ole keskustellut asiasta osapuolien kanssa. Taitaa nyt olla fantasiaa tämäkin ketju, vaikka salasuhteita töissä luonnollisestikin välillä syntyy. Parasta olla puuttumatta, sillä kohun nostaminen asiasta vaikuttaisi hyvin negatiivisesti työilmapiiriin, monella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi