Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien vihaajat

Vierailija
06.09.2016 |

Eikö oo jännä, miten eniten työttömiä vihaavat ne, jotka käyvät palkkatöissä ja ihan mukisematta ottavat sairastuessaan sairasajan palkkaa vastaan? Niin. Tekemättä mitään sen rahan eteen. Makaavat vaan kotona ja rahaa tulee työnantajan taikataskuista, vaikka pärjäämisen kannalta se on aika turhaa, jos työntekijä on kerta hyvin toimeentuleva "iiihan omilla ansioillaan ja ahkeruudellaan".

Samanlaisesta toimeentulon takaamisesta työttömyyspäivärahassa kuitenkin kyse. Se on vaan jotenkin niin paljon parempaa kotonamakaamista se, kun on työsopimus. Ja sitten möykätään, miten mekin elätetään teidät työttömät meidän veroilla.

Samat ihmiset on myös hyvin ärhäkästi neuvomassa työttömiä perustamaan yrityksen. Vaikka itse eivät viitsi. Varmaan tietäen itsekin, miten kallis kasa paskaa itsekin omalle työnantajalleen on.

Oletteko itse havainneet vastaavia epäloogisuuksia?

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän tuollaista propagandaa koko juttu, että kaikki työssäkävijät muka vihaisivat työttömiä. Eiköhän monet vihaajat ole sellaisia hyväonnisia ja hyväosaisia oikeistolaisia.

Olen itse duunari-alalla, eikä meillä ainakaan ole kukaan puhunut pahaa työttömistä. Moni meistä on itsekin ollut jossakin vaiheessa työtön, monen tuttu/sukulainen on työtön, ja moni meistä jää työttömäksi jos saa fudut nykyisestä hommastaan. Meillä ainakin työttömiä ymmärretään. Tukia hyväksikäyttävät lusmut alkoholistit on eri juttu, mutta heitähän työttömistä on vain pieni osa. Valtaosa työttömistä on ihan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Eikä työttömän elämä herkkua ole, etenkään nykypäivänä.

Mustamaalauskampanjaa koko juttu, että saataisiin luotua joku tällainen vastakkain asettelu, ja työttömistä saataisiin maalattua kuva inhottuna yhteiskunnan pohjasakkana. Älkää uskoko kaikkea.

Ihan syystä työttömiä mustamaalataan. Työttömyysturva ja kaikenmaailman tuet ovat aivan liian suuria ja myöntämisperusteet liian heppoisia. Tämä on saanut työttömät ajattelemaan, että miksi mennä töihin kun töitä tekemällä saa vain parisataa enemmän kuin kotona makaamalla. Mutta kun ei yhteiskunta tuolla tavalla toimi!!! Talous romahtaa, kaikki romahtaa paitsi hinnat ja verot, jotka räjähtävät pilviin jos tuillaloisiminen jatkuu enää yhtään kauempaa. Tämän on oikeasti loputtava, ja siksi meidän työssäkäyvien on nostettava asiasta meteli. Meidän on itse otettava ohjat käsiimme.

Minä muuten en ole todellakaan mikään hyväonninen enkä hyväosainen, sillä tulen köyhästä perheestä ja minulle on sattunut elämässä kaikenlaista pahaa. Mutta sen olen oppinut, että töitä pitää tehdä ei pelkästään oman elantonsa saamiseksi vaan yhteisen hyvän eteen. Meistä jokainen on osa yhteiskuntaa, ja jokaisen velvollisuus on kantaa oma kortensa kekoon omalla työnteolla. Tuet ovat yksinkertaisesti liian suuria, olen päässyt ihan läheltä seuraamaan tätä. Minulla on ihan lähipiirissäni pitkään tukien varassa olleita ihmisiä, ja voin kyllä kertoa että heillä ei tunnu olevan mitään huolen häivää kun esim. heidän asumisensa kustannetaan meidän muiden verorahoista ja päälle annetaan vielä vajaa 500 euroa, joka meneekin sitten äkkiä kurkusta alas. Kun yhteiskunta antaa erinäisten tukien muodossa n. reilun tonnin (tai kaksi!) kuussa niin kyllähän vaan sillä rahalla pystyy paatunut pummi elämään aika leveästi. Ne tuet ovat meidän työtä tekevien maksamia verorahoja, joten meillä on ihan täysi oikeus olla vihainen asiasta! Ei ole meitä kohtaan oikein, että toiset pystyvät lusmuamaan MEIDÄN rahoillamme!

Niin, ja jos sinä tai työkaverisi jäisitte työttömäksi nykyisestä hommastanne, miksette voisi samantien hankkia uutta työtä? Luulisi ihan tavallisen työssäkäyvän ihmisen saavan edes jotain työtä nopeasti työttämäksi jäämisen jälkeen, sillä oletuksella tietysti että taidot ovat kunnossa eikä ole liian nirso uuden työpaikan suhteen. Esim. hanttihommiin pääsee ihan kuka tahansa ja aina voi myös kouluttautua uudelleen. Kerran jäin työttömäksi oman alani asiantuntijahommista ja kun en heti saanut uutta vastaavaa työtä, menin takaisin puhelinmyyjäksi ja siivoamaan kunnes löysin taas alani työn. Olen nyt myös perustanut oman yrityksen, jonka kautta voin alkaa tehdä alani töitä jos jään taas työttömäksi. Suosittelen samaa ihan jokaiselle, jotain pitää kuitenkin tehdä elantonsa eteen eikä nostaa mitään tukia. Mieluummin vaikka nostaa pikavippejä laskujen maksuun ja ruokaan kuin menee kelan luukulle. (Tätäkin olen tehnyt ja sitä kautta velkaantunut aikanaan...)

Sinun kaltaisesi ovatkin yleensä niitä kaikista pahimpia. Surkeissa oloissa kasvaneilla yllättävän usein empatiakyky katoaa kun omassa elämässä sattuu onnen hippuja kohdalle.

Sitä alkaa helposti ajattelemaan, että Minäkin olen pärjännyt vaikka elämä on heittänyt paskaa tielleni. Muidenkin pitää pärjätä ja muillakin pitää olla paskaa. Siinä alkaa kieriskelemään omassa erinomaisuudessaan eikä osaa kääntää katsettaan pois omasta perlävestään.

Tiedän tämän hyvin, sillä olen itsekin köyhästä perheestä lähtöisin, ja joutunut kokemaan elämäni aikana monenlaista paskaa. Nuorena olin asenteissani yhtä kylmä ja kova itsekin. Ajattelin että kaikki on vaan omasta viitsimisesta kiinni. Tämä ajatus tuli tietenkin siitä, että itse oli kovan työn kanssa mennyt läpi kivimuurin, eikä siinä osannut ajatella että kaikki eivät siinä onnistu vaikka tekisivät töitä vielä enemmän kuin itse tein.

Elämä onneksi opetti ja kasvatti ja auttoi löytämään lapsuuden syövereihin hukkaamani empatiakyvyn.

Omakin elämä on parempaa kun muillekin heruu ymmärrystä.

Vierailija
162/172 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo työttömyysviha oo vaan uus savuverho niille uusliberalistisille metkuille.

Eihän tässä ole muusta kyse kuin että Suomeen halutaan väkisin luoda entistä suurempi matalapalkkaisten ryhmä. Sekä Etla että VATT ovat toistuvasti kertoneet, että tulevaisuudessa nykyiset keskipalkkaiset kilpailevat vähemmän koulutettujen kanssa samoista matalapalkka-alan töistä.

Yrityksillä on rahaa enemmän kuin koskaan, varsinkin pörssiyrityksiltä, siitä kertovat ennätysmäiset osingot ja jopa lisäosingot, joita on jaettu jo miuutaman keväänä peräkkäin.

Nyt himmataan investointeja tarkoituksellisesti, yritykset ovat odottavalla kannalla.

Jokainen palkansaaja, joka kivittää kuorossa työttömiä, sahaa myös omaa oksaansa. Sitä nimittäin saa, mitä tilaa.

Hyvä että edes joku ymmärtää tämän.

Tuntuu että ihmiset nyt keskittyvät lähinnä haukkumaan toisiaan vaatimaan toistensa etuuksien heikentämistä  :(

Siitä ei seuraa kenellekään mitään hyvää. Paitsi niille muutamille suursijoittajille.

Tiesittekö muuten, että suursijoittajien ei tarvitse edes maksaa veroja jos ei verojen maksaminen satu kiinnostamaan. He pystyvät häivyttämään voittonsa aivan laillisesti ja siirtämään ne myös perillisille ilman perintöveroja. Eikö olekin mahtavaa?

Sijoittaja.fi  kertoo mm. seuraavaa

https://www.sijoittaja.fi/60607/vakuutuskuoret-kannattaako-kapitalisaat…

"Vakuutuskuoren hyödyt

Sijoitustoiminta vakuutuskuoren sisällä on verovapaata, joten osakekauppaa voi tehdä kuoren sisällä huoletta miettimättä verojen maksua. Verot maksetaan vasta siinä vaiheessa, kun rahat nostaa vakuutuskuoresta ulos. Hyöty syntyy korkoa korolle -ilmiöstä: vuosittaiset verot, jotka normaalisti maksettaisiin osingoista ja luovutusvoitoista, voidaan vakuutuskuoren sisällä sijoittaa uudelleen ja jättää kasvamaan ns. korkoa korolle. Mitä pidempi sijoitusaika ja suuremmat tuotot, sitä suurempi hyöty vakuutuskuoresta saadaan. Periaatteessa vakuutuskuori antaa sijoittajalle jopa mahdollisuuden välttää verotus kokonaan, mikäli sijoittaja muuttaa ulkomaille ja hakee rajoitetusti verovelvolliseksi ennen rahojen nostamista vakuutuskuoresta.

Vakuutuskuoret antavat varakkaalle sijoittajalle mahdollisuuden piilottaa osakeomistuksensa julkisuudesta ja pörssiyhtiöiden omistajalistauksista. Suomessa suorissa osakeomistuksissa tavallisesti on hyvä läpinäkyvyys – osakkeet ja niiden määrä ovat julkista tietoa. Vakuutuskuoressa vakuutusyhtiö omistaa sijoituskohteet. Sijoittaja omistaa vain vakuutusyhtiön kanssa tehdyn sopimuksen, ja tuon sopimuksen sisältö ei ole julkista tietoa."

Ja täällä köyhät työläiset ja köyhät työttömät tappelevat siitä keneltä köyhältä pitää ottaa eniten pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän on reilua antaa sairastaa tai pitää välillä huolta sairaasta lapsestaan kotona palkalla. Samoin työntekijän on reilua pitää välillä lomaa työehtosopimusten mukaisesti. Nämä on huomioitu palkan määrässä kun lasketaan työntekijöiden keskimääräistä työpanosta. 

Sen sijaan ei ole reilua se, että työttömänä voi olla vuodesta toiseen ihan vain sen takia, että työnteko ei kiinnosta. He ovat yhteiskunnalle rasite. He myös varastavat rahaa työtä tekevien lompakosta verojen muodossa. Pitkäaikaistyöttömille, jotka eivät halua tehdä töitä, pitäisikin olla työllistämispakko tai heille voitaisiin tehdä esim. lääkekokeita (suhteellisen turvallisia). Tämä olisi reilua. 

Ei ole reilua. Saikutellaan vaan kymmeniä päiviä vuodessa ja lapset "sairastelevat" vähän väliä. Se on pois toisilta työssäkäyviltä. Reilua on se, että sairastaessa eletään Kelan sairauspäivärahoilla ja lapsille hommataan hoitaja tai ollaan palkatta. Muu on toisilta varastamista.

Työttömille pitäisi tarjota mahdollisuus työntekoon, ja heidän tulisi saada siitä palkkaa. Jos ei suostu (järjelliseen) työhön, sitten korvaus pois.

Vierailija
164/172 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alinta saastaa kirjoitti:

Viisi vuotta oltiin yrittäjäperhe, alussa meni hyvin, mikä tarkoittaa sitä, että just ja just tultiin toimeen. Sitten tuli lama ja yritykset alkoivat kaatua ympärillämme. Eräs niistä "kaatuneista" jätti puolen vuoden työpalkat meille maksamatta. Siitä seurasi, ettemme pystyneet maksamaan veroja, YEL maksuja, alv:ja, palkkoja muutamaan kuukauteen. Siitä alkoi kierre ja pian ulosottokierre. Lomia ei pystytty pitämään koko aikana, eikä sairastamaan; kukaan ei maksanut palkkaa siltä ajalta vaikka itse jouduttiin maksamaan kaikki maksut täysimääräisenä. Seurasi monen vuoden helvetti ja hirressäolo, jota ei suosittele pahimmalle vihamiehellenikään. Itselläni ulosottokierre jatkui 10 vuotta, miehelläni se ei ole päättynyt vieläkään 13 vuoden kuluttua. Välillä ei ollut rahaa ruokaankaan. Aikuiset aina pärjää, mutta lapset... Älkää hyvät ihmiset vain ruetko yrittäjiksi, se on tämän hetken Suomessa suora tie helvettiin!

Tähänkin pätee se "olisitte menneet töihin". Tekevä töitä löytää ja niin edelleen.

Vierailija
165/172 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa työttömiä ihmisiä. Suurella osalla on perusteet olla työttömiä menee se sitten taantuman tai sairauden yms piikkiin. Sitten tietenkin on se "työkykyinen mutta työhaluton" osasto, jota helposti rinnastetaan edustamaan koko työtön osastoa. Mielestäni hyvinvointiyhteiskunnassa kaikille tulee olla turvattu katto päänpäälle, ruoka pöytään ja perus elämänedellytykset. MUTTA, ruoan ei kuulu olla sisäfileetä ja sen asunnon ei kuulu olla Kruunuhaassa. Nämä asiat saadaan kun niitä ei itse pystytä hankkimaan.

Kaikki näistä perusasioista ylimenevistä asioista tulee ANSAITA!!

Liian moni haluaa saada enemmän ja enemmän rahaa valtiolta tajuamatta että karu fakta on se että tukien avulla ei ole tarkoitus lyhentää lainaa, pikavippiä, käydä ulkomailla yms.

Saaminen valtiolta auttaa mutta sen ei pidä olla syy olla yrittämättä. työttömyyskorvauksen tulee olla niin pieni/ riittävä että juuri ja juuri saa nuo edellämainitut asiat hankittua mutta kaikki muu ansaitaan. Ei ole mitään järkeä käyttää muutenkin vähäisiä valtion rahoja työttömien paapomiseen ja kaikkien uudelleenkoulutkseen kun kaikilla ei kertakaikkiaan rahkeet riitä. Sairaseläkeelle ne ken sinne kuuluu ja oikeasti halukkaille se uudelleenkoulutus sekä aktiivinen työnhaun avustus.

Itselläni on yksi sukulainen, joka on ollut työhaluton työtön jo vuosikymmenen ja jatkuvasti ulkomailla äkkilähdöillä ja laittaa makeasta elämästään kuvia someen. Helvetin ylimielinen ja muutenkin narsistin luonne. Yleensä ihmiset ketkä pääsevät elämässä helpolla ja kenellä on liikaa aikaa, alkavat kehittäämään narsistisia oireita ja ovat juorulijoitat ja syyttävät muita omista virheistään. Ei täällä muutkaan maksa lainojaan ja autojaan valtion tuella. Sen idea on auttaa pahassa paikassa ja pitää homma pystyssä.

Vierailija
166/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oo jännä, miten eniten työttömiä vihaavat ne, jotka käyvät palkkatöissä ja ihan mukisematta ottavat sairastuessaan sairasajan palkkaa vastaan? Niin. Tekemättä mitään sen rahan eteen. Makaavat vaan kotona ja rahaa tulee työnantajan taikataskuista, vaikka pärjäämisen kannalta se on aika turhaa, jos työntekijä on kerta hyvin toimeentuleva "iiihan omilla ansioillaan ja ahkeruudellaan".

Samanlaisesta toimeentulon takaamisesta työttömyyspäivärahassa kuitenkin kyse. Se on vaan jotenkin niin paljon parempaa kotonamakaamista se, kun on työsopimus. Ja sitten möykätään, miten mekin elätetään teidät työttömät meidän veroilla.

Samat ihmiset on myös hyvin ärhäkästi neuvomassa työttömiä perustamaan yrityksen. Vaikka itse eivät viitsi. Varmaan tietäen itsekin, miten kallis kasa paskaa itsekin omalle työnantajalleen on.

Oletteko itse havainneet vastaavia epäloogisuuksia?

Just joo. 

Aina jos olen ollut sairaana, olen tehnyt töitä etänä kotoa käsin. Tai jos etätyöt eivät olleet mahdollisia en sitten ottanut ollenkaan palkkaa.

Työttömyyspäiväraha on kokonaan meidän veronmaksajien kustantama raha. Jos olet kotona sairaana ja olet töissä, silloin et sentään tule käyttäneeksi muiden veronmaksajien rahoja.

Ja miten niin on muka mielestäsi epäloogista meiltä käskeä työttömiä perustamaan omat firmansa, vaikka itse "emme viitsi"? Jos me jäisimme itse työttömiksi perustaisimme aivan varmasti omat firmamme, ellemme saisi äkkiä uutta työtä. 

Lopeta tuo p*askanjauhanta alkuunsa

Vierailija
167/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän tuollaista propagandaa koko juttu, että kaikki työssäkävijät muka vihaisivat työttömiä. Eiköhän monet vihaajat ole sellaisia hyväonnisia ja hyväosaisia oikeistolaisia.

Olen itse duunari-alalla, eikä meillä ainakaan ole kukaan puhunut pahaa työttömistä. Moni meistä on itsekin ollut jossakin vaiheessa työtön, monen tuttu/sukulainen on työtön, ja moni meistä jää työttömäksi jos saa fudut nykyisestä hommastaan. Meillä ainakin työttömiä ymmärretään. Tukia hyväksikäyttävät lusmut alkoholistit on eri juttu, mutta heitähän työttömistä on vain pieni osa. Valtaosa työttömistä on ihan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Eikä työttömän elämä herkkua ole, etenkään nykypäivänä.

Mustamaalauskampanjaa koko juttu, että saataisiin luotua joku tällainen vastakkain asettelu, ja työttömistä saataisiin maalattua kuva inhottuna yhteiskunnan pohjasakkana. Älkää uskoko kaikkea.

Ihan syystä työttömiä mustamaalataan. Työttömyysturva ja kaikenmaailman tuet ovat aivan liian suuria ja myöntämisperusteet liian heppoisia. Tämä on saanut työttömät ajattelemaan, että miksi mennä töihin kun töitä tekemällä saa vain parisataa enemmän kuin kotona makaamalla. Mutta kun ei yhteiskunta tuolla tavalla toimi!!! Talous romahtaa, kaikki romahtaa paitsi hinnat ja verot, jotka räjähtävät pilviin jos tuillaloisiminen jatkuu enää yhtään kauempaa. Tämän on oikeasti loputtava, ja siksi meidän työssäkäyvien on nostettava asiasta meteli. Meidän on itse otettava ohjat käsiimme.

Minä muuten en ole todellakaan mikään hyväonninen enkä hyväosainen, sillä tulen köyhästä perheestä ja minulle on sattunut elämässä kaikenlaista pahaa. Mutta sen olen oppinut, että töitä pitää tehdä ei pelkästään oman elantonsa saamiseksi vaan yhteisen hyvän eteen. Meistä jokainen on osa yhteiskuntaa, ja jokaisen velvollisuus on kantaa oma kortensa kekoon omalla työnteolla. Tuet ovat yksinkertaisesti liian suuria, olen päässyt ihan läheltä seuraamaan tätä. Minulla on ihan lähipiirissäni pitkään tukien varassa olleita ihmisiä, ja voin kyllä kertoa että heillä ei tunnu olevan mitään huolen häivää kun esim. heidän asumisensa kustannetaan meidän muiden verorahoista ja päälle annetaan vielä vajaa 500 euroa, joka meneekin sitten äkkiä kurkusta alas. Kun yhteiskunta antaa erinäisten tukien muodossa n. reilun tonnin (tai kaksi!) kuussa niin kyllähän vaan sillä rahalla pystyy paatunut pummi elämään aika leveästi. Ne tuet ovat meidän työtä tekevien maksamia verorahoja, joten meillä on ihan täysi oikeus olla vihainen asiasta! Ei ole meitä kohtaan oikein, että toiset pystyvät lusmuamaan MEIDÄN rahoillamme!

Niin, ja jos sinä tai työkaverisi jäisitte työttömäksi nykyisestä hommastanne, miksette voisi samantien hankkia uutta työtä? Luulisi ihan tavallisen työssäkäyvän ihmisen saavan edes jotain työtä nopeasti työttämäksi jäämisen jälkeen, sillä oletuksella tietysti että taidot ovat kunnossa eikä ole liian nirso uuden työpaikan suhteen. Esim. hanttihommiin pääsee ihan kuka tahansa ja aina voi myös kouluttautua uudelleen. Kerran jäin työttömäksi oman alani asiantuntijahommista ja kun en heti saanut uutta vastaavaa työtä, menin takaisin puhelinmyyjäksi ja siivoamaan kunnes löysin taas alani työn. Olen nyt myös perustanut oman yrityksen, jonka kautta voin alkaa tehdä alani töitä jos jään taas työttömäksi. Suosittelen samaa ihan jokaiselle, jotain pitää kuitenkin tehdä elantonsa eteen eikä nostaa mitään tukia. Mieluummin vaikka nostaa pikavippejä laskujen maksuun ja ruokaan kuin menee kelan luukulle. (Tätäkin olen tehnyt ja sitä kautta velkaantunut aikanaan...)

Sinun kaltaisesi ovatkin yleensä niitä kaikista pahimpia. Surkeissa oloissa kasvaneilla yllättävän usein empatiakyky katoaa kun omassa elämässä sattuu onnen hippuja kohdalle.

Sitä alkaa helposti ajattelemaan, että Minäkin olen pärjännyt vaikka elämä on heittänyt paskaa tielleni. Muidenkin pitää pärjätä ja muillakin pitää olla paskaa. Siinä alkaa kieriskelemään omassa erinomaisuudessaan eikä osaa kääntää katsettaan pois omasta perlävestään.

Tiedän tämän hyvin, sillä olen itsekin köyhästä perheestä lähtöisin, ja joutunut kokemaan elämäni aikana monenlaista paskaa. Nuorena olin asenteissani yhtä kylmä ja kova itsekin. Ajattelin että kaikki on vaan omasta viitsimisesta kiinni. Tämä ajatus tuli tietenkin siitä, että itse oli kovan työn kanssa mennyt läpi kivimuurin, eikä siinä osannut ajatella että kaikki eivät siinä onnistu vaikka tekisivät töitä vielä enemmän kuin itse tein.

Elämä onneksi opetti ja kasvatti ja auttoi löytämään lapsuuden syövereihin hukkaamani empatiakyvyn.

Minäkö muka paha ja empatiakyvytön? Minulle ei ole todellakaan mitään onnen hippuja sattunut kohdalleni! Mitään en ole saanut koskaan ilmaiseksi, en työtä, ruokaa, rahaa en mitään. Mutta koska minulla oli mentaliteetti kunnossa, tottakai pärjäsin vaikka elämä potkikin minua päähän. Minä aktiivisesti tein asioita saadakseni elämäni kuntoon. Yhtään mitään niitä sinun onnenhippujasi ei ole kohdalleni koskaan sattunut, vaan elämäni parantuminen on yksinomaan minun ansiotani.

Enkä nyt sano, että "muillakin pitää olla paskaa", mutta muiden pitää kyllä osata pärjätä ja tehdä asioita elleivät halua rypeä enää siellä pohjalla. Kovalla työllä todellakin pääsee sen sinun kivimuurin läpi, ja se on ihan vain omasta viitsimisestä kiinni. Jos ei onnistu, ei ole yksinkertaisesti yrittänyt tarpeeksi.

Vierailija
168/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostan kumman syystä keskustelupalstat, joissa asioista keskutellaan, ovat vilkkaimmillaan juuri päivätyöaikaan. Moni vetoaa vuorotyöhön tai lomaan, mutta vaikka joku yksittäinen onkin vuorotyössä tai lomalla, suurin osa kirjoittelee töistään. Ne vuorotyöt kun pakkaavat olevan hoitaja, kokki, kassa..ei nuo koneella ehdi kirjotella keskustelupalstoille eikä välttämättä edes pääse. 

Niinpä,ei sitä kädet lihapullataikinassa tai potilaan eritteissä paljon palstailla

Vierailija
169/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkö muka paha ja empatiakyvytön? Minulle ei ole todellakaan mitään onnen hippuja sattunut kohdalleni! Mitään en ole saanut koskaan ilmaiseksi, en työtä, ruokaa, rahaa en mitään. Mutta koska minulla oli mentaliteetti kunnossa, tottakai pärjäsin vaikka elämä potkikin minua päähän. Minä aktiivisesti tein asioita saadakseni elämäni kuntoon. Yhtään mitään niitä sinun onnenhippujasi ei ole kohdalleni koskaan sattunut, vaan elämäni parantuminen on yksinomaan minun ansiotani.

Enkä nyt sano, että "muillakin pitää olla paskaa", mutta muiden pitää kyllä osata pärjätä ja tehdä asioita elleivät halua rypeä enää siellä pohjalla. Kovalla työllä todellakin pääsee sen sinun kivimuurin läpi, ja se on ihan vain omasta viitsimisestä kiinni. Jos ei onnistu, ei ole yksinkertaisesti yrittänyt tarpeeksi.

Narsistista ajattelua. Tämä ketju on osoitus siitä mitä tapahtuu kun yhdistetään alhainen älykkyysosamäärä ja empatiakyvyn puute.

Vierailija
170/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia on se, kun on sairauden johdosta tilapäisesti työkyvytön esim. 2 päivää. Normikäytäntöhän monissa firmoissa on se, että työt kuitenkin edelleen kasautuvat. Eli sitten kun on tervehdytty, niin kiritään se kaksi päivää tekemättä jääneet työt kiinni.

Monet työttömät sen sijaan eivät edes halua mennä töihin. Onko jotenkin vaikeaa ymmärtää se, että jos kaikki vain olisivat työttömiä, niin nälkäkuolema ja kaaos tulisi aika nopeasti? Ketään ei olisi hankkimassa tukirahoja laiskoille vetelyksille, jotka "kasvavat" henkisesti mm. tällä palstalla kirjoitellen jne. 

Eli susta on ok ottaa rahaa vastaan tekemättömistä töistäsi, vaikka työnantaja voisi maksaa sillä välin (kun sinä makaat kotona) jollekin toiselle, että ne työt tulisi tehdyiksi? Ja vielä elättää sua lomallakin, vaikka joku tarvitaan ehkä sillonkin sua paikkaamaan?

On ok, kun kerran on työkyvytön. Ja kuten totesin, niin monasti ne sairaslomalla rästiin jääneet työt tehdään terveenä pois muiden töiden lisäksi eli työt ei jää loppujen lopuksi tekemättä. Työtön ei kuitenkaan ole työkyvytön vaan työhaluton. Näin suurimmassa osassa tapauksia, koska vapaita työpaikkoja on kymmeniätuhansia, jos vain halua riittää. Työhaluja ei kuitenkaan riitä ja ei tarvitsekaan riitää, kun vastikkeetonta tukea saa tilille, joka mahdollistaa suloisen laiskottelun ja jäätelökesän jatkumisen, töitä tekevän kustannuksella. 

Työttömänä on paljon sellaisia henkilöitä jotka todellakin kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeelle! Eivät siis ole työhaluttomia vaan työkyvyttömiä joilla on lääkärintodistukset mutta taikaiskusta muuttuneet työkykyisiksi vakuutusyhtiön lääkärin mielestä (vaikka eivät ole edes nähneet henkilöä). Tällaisia on yllättävän paljon.

Vierailija
171/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan työmarkkinatukea tukea n. 680€ plus lapsilisät kahdesta lapsesta. Tämä on sinun mielestäsi liikaa vai? Mitään muuta tukea en saa. Kylven rahassa...

Vierailija
172/172 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan työmarkkinatukea tukea n. 680€ plus lapsilisät kahdesta lapsesta. Tämä on sinun mielestäsi liikaa vai? Mitään muuta tukea en saa. Kylven rahassa...

Jokainen tulonsiirtona tienattu (eli miedän veronmaksajien rahoja) euro on liikaa. Mikset hae töihin, eläisit paljon paremmin kuin tuilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi