Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Onpas ikäviä kommentteja Mikosta. Minusta vaikuttaa ihan mukavalta peruskaverilta.
Tulkitsenko mä liikaa vai tuntuuko kenestäkään siltä, että Heidi pelkää Mikkoa? Se tuntuu olevan koko ajan varpaillaan Mikon seurassa. Aluksi se oli iloinen ja tuntui, että se puhua pulputtaa asoitaan helposti ja kevyesti.. mutta nyt vaikuttaa siltä, että se on muuttunut erittäin varovaiseksi ja tarkkailee koko ajan Mikon reaktioita.
On toki ok tarkkailla toisen reaktiota, mutta toisinaan se kielii eräänlaisesta epävarmuudesta puhua tiettyjä juttuja toisen kanssa, koska pelkää ettei toinen ymmärrä ja muuttuu hyvin aggressiviseksi puolustuskannalle.
Mikon ja Heidin ongelmista syytän osittain myös asiantuntijoita. Mielestäni asiantuntijat eivät ole koskaan auttaneet pareja tarpeeksi. Ei nytkään. Jos on kerran näin intensiivinen heittäytyminen suhteeseen jne. niin ei sitä lähdetä käsittelemään hitaasti yms. ikään kuin ois koko maailman aika käsitellä parien ongelmia. Ei ole. Turhan usein raapaistaan pintaa (niinuin Tanskanen siinä kommentoi että "kuulostaa siltä, että on huoli, että tästä saattaisi tulla ongelma" tms.) mut sit se asian puiminen jää siihen.. Toivottavasti puivat enemmän kuin mitä katsojalle näytetään.
****** SPOILERI ******
Milla ja Mikko nähty eilen yhdessä baarissa, eli ovat kai edelleen yhdessä!
(sori jos tää oli jo täällä, oon itse vasta sivulla 254...)
Vierailija kirjoitti:
****** SPOILERI ******
Siis apua Milla ja Kimmo....
Nyt ymmärrän ihmisiä joilla menee nää nimet sekaisin!
Vierailija kirjoitti:
****** SPOILERI ******
Ooh täähän menee jännäksi loppua kohden XD Sorryyyy oli pakko. :D
Mulla nousi kyllä kulmakarvat siinä kohtaa kun Mikko totesi Heidin unohduksen pilanneet koko viikonlopun fiilikset. Siis ihan oikeasti, kyllä se tavaroiden unohtaminen varmasti otti päähän, mutta että vaikutti sitten koko viikonloppuun? Itse en kestäisi tuollaista murjottajaa sekuntiakaan. Aikuiset ihmiset on vastuussa omista tunteistaan ja ihan käsittämätöntä että antaa tuollaisen mitättömän asian pilata fiilarit moneksi päiväksi. Tohon lisättynä sitten se, että 'asioita ei tarvitse vatvoa' niin varmasti molempia vituttaa jatkuvasti. Toikin unohdus kun olisi puhuttu läpi heti kun se tapahtui ei jäisi mitään hampaankoloon.
Lisäksi, ottaa päähän jatkuva jauhaminen Mikon temperamenttisyydestä: vaikka riitoja ei olekaan katsojille näytetty, tuntuu siltä, että temperamenttisuus = raivoaminen tässä tapauksessa. Itsekin olen 'aivan helkkarin' tempperamenttinen, mutta en koskaan raivoa tai käyttäydy epäkunnioittavasti varsinkaan omaa puolisoa kohtaan. Temperamenttisyys on nopeaa kiihtyvyyttä vrt. hitaasti lämpiävä, eikä sitä että pitää kaiken sisällään kunnes painekattila räjähtää ja henkilö vetää ns. kilarit.
Minua häiritsee Mikossa juuri se itsekeskeisyys (mitä kivaa olet oppinut minusta jne.) ja ihailun tarve, sekä kyvyttömyys tunnustaa omat virheet (kun puivat terapeutilla harhaan ajoa ja kautta rantain sai sanottua että se oli oma vika mutta sai silti syytettyä jollain ihmeen kaupalla siitä Heidiä). Heidin pitäisi toki sanoa suoraan mistä kenkä puristaa. Toki tämä voi olla leikkauksen tulosta, eikä Mikko ole oikeasti niin kauhea kuin mitä annetaan ymmärtää.
Tiinasta sen verran, että musta tuntuu että testaa tietämättään Samuelia olemalla hankala. Tiinalla voi olla pettymyksiä rakkaudessa ja pitkä aika sinkkuna ja oletus siitä ettei kelpaa omana viallisena itsenään ja testailee sitten että miten kauan Samuel jaksaa häntä ja jatkuvaa valitusta. Itse olen vähän samanlainen, vain siksi etten voi uskoa että nykyinen puoliso rakastaa minua ehdoitta ja välillä heikkona hetkenä tuntuu että hän jättää minut heti kun selviää miten vaikea ihminen olen (siis huomaan haastavani riitaa jostain mitättömästä ja samalla pieni ääni päässä hokee että kohta mies ilmoittaa että tää oli nyt tässä, kuka nyt tämmöisen vittumaisen akan kanssa haluaisi olla). Näistä asioista on miehen kanssa puhuttu ja kas kummaa, oma hankala käytös on vähentynyt huomattavasti kun mies ei näytä olevankaan moksiskaan siitä että olen kiukkuinen marisija aina silloin tällöin.
Mun mielestä Samuel on ihana, herkkä ja huolehtiva mutta ei yhtään tossu. Ja ainakin mun mielestä aivan helvetin hauska tyyppi ja osaa lohkaista aina oikeassa paikassa.
Ihmisillä on eri odotuksia parisuhteesta. Itse tykkäisin sellaisesta, jossa riidellään harvoin ja ratkotaan asiat jotenkin tylsemmin ihan vaan keskustelemalla. Haluan kiinnittää huomioni positiivisiin asioihin enkä haluaisi sitten valittajaa elämääni. Jollekin taas kritisointi, valitus ja huonotuulisuus on ihan vaan tavallisia jokapäiväiseen elämään kuuluvia asioita.
Vierailija kirjoitti:
****** SPOILERI ******
Sopisi hyvin yhteen sen kanssa, että Kimmo matkasi Mikon ja Heidin kanssa juhannuksenviettoon! Olisiko maailman ensimmäinen ensitreffi-parinvaihto?
No joo, jos ajatellaan, että kysymyksessä on vain nimisekaannus, niin teoriani on että Kimmo on Millan uusi Eelis.
Ja onhan ne voineet toteuttaa sen Millan idean, että muuttavat erilleen ja rupeavat treffailemaan. Itse asiassa arvelin jo muutama sata sivua sitten varmaan, että tekisivät niin. Ei välttämättä mikään huono idea edes.
Mikko ei todennäköisesti ole enemmälti ihastunut Heidiin, mutta jotenkin pitää rooli loppuun asti vetää. En osaa muuten käsittää noita riitoja, jotenkin varmasti turhautumista, kun tietää, ettei tästä mitään tule. Mutta todella huonosti hoitaa homman, sitä ei voi kieltää. Tähän sopisi se tinder kuviokin. Lisäksi Mikolla ei ole huumorintajua, ei varsinkaan itseensä kohdistuvaa. Parisuhteissa sitäkin tarvitaan, pelastaa monet tilanteet.
Tämän kauden aikana on minullekin tullut monta kertaa mieleen, että onko tämä ohjelma leikkimistä ihmisten tunteilla ja tehdään siitä viihdettä. Tietysti he ovat vapaaehtoisesti menneet mukaan, mutta ymmärsivätkö kaikki täysin, mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousi kyllä kulmakarvat siinä kohtaa kun Mikko totesi Heidin unohduksen pilanneet koko viikonlopun fiilikset. Siis ihan oikeasti, kyllä se tavaroiden unohtaminen varmasti otti päähän, mutta että vaikutti sitten koko viikonloppuun? Itse en kestäisi tuollaista murjottajaa sekuntiakaan. Aikuiset ihmiset on vastuussa omista tunteistaan ja ihan käsittämätöntä että antaa tuollaisen mitättömän asian pilata fiilarit moneksi päiväksi. Tohon lisättynä sitten se, että 'asioita ei tarvitse vatvoa' niin varmasti molempia vituttaa jatkuvasti. Toikin unohdus kun olisi puhuttu läpi heti kun se tapahtui ei jäisi mitään hampaankoloon.
Lisäksi, ottaa päähän jatkuva jauhaminen Mikon temperamenttisyydestä: vaikka riitoja ei olekaan katsojille näytetty, tuntuu siltä, että temperamenttisuus = raivoaminen tässä tapauksessa. Itsekin olen 'aivan helkkarin' tempperamenttinen, mutta en koskaan raivoa tai käyttäydy epäkunnioittavasti varsinkaan omaa puolisoa kohtaan. Temperamenttisyys on nopeaa kiihtyvyyttä vrt. hitaasti lämpiävä, eikä sitä että pitää kaiken sisällään kunnes painekattila räjähtää ja henkilö vetää ns. kilarit.
Minua häiritsee Mikossa juuri se itsekeskeisyys (mitä kivaa olet oppinut minusta jne.) ja ihailun tarve, sekä kyvyttömyys tunnustaa omat virheet (kun puivat terapeutilla harhaan ajoa ja kautta rantain sai sanottua että se oli oma vika mutta sai silti syytettyä jollain ihmeen kaupalla siitä Heidiä). Heidin pitäisi toki sanoa suoraan mistä kenkä puristaa. Toki tämä voi olla leikkauksen tulosta, eikä Mikko ole oikeasti niin kauhea kuin mitä annetaan ymmärtää.
Tiinasta sen verran, että musta tuntuu että testaa tietämättään Samuelia olemalla hankala. Tiinalla voi olla pettymyksiä rakkaudessa ja pitkä aika sinkkuna ja oletus siitä ettei kelpaa omana viallisena itsenään ja testailee sitten että miten kauan Samuel jaksaa häntä ja jatkuvaa valitusta. Itse olen vähän samanlainen, vain siksi etten voi uskoa että nykyinen puoliso rakastaa minua ehdoitta ja välillä heikkona hetkenä tuntuu että hän jättää minut heti kun selviää miten vaikea ihminen olen (siis huomaan haastavani riitaa jostain mitättömästä ja samalla pieni ääni päässä hokee että kohta mies ilmoittaa että tää oli nyt tässä, kuka nyt tämmöisen vittumaisen akan kanssa haluaisi olla). Näistä asioista on miehen kanssa puhuttu ja kas kummaa, oma hankala käytös on vähentynyt huomattavasti kun mies ei näytä olevankaan moksiskaan siitä että olen kiukkuinen marisija aina silloin tällöin.
Mun mielestä Samuel on ihana, herkkä ja huolehtiva mutta ei yhtään tossu. Ja ainakin mun mielestä aivan helvetin hauska tyyppi ja osaa lohkaista aina oikeassa paikassa.
Olen ihan samaa mieltä, myös toki sillä varauksella, että leikkaamalla ollaan saatu kärjistettyä Mikon luonteen kamaluutta. Mutta kyllä Mikolla tuntuu olevan aina joku selitys tai tekosyy paskalle käytökselle esimerkiksi juurikin tuo temperamentti.
Mikon käytös muistuttaa minua myös joiltain osin exästäni, siksikin ehkä huomaan herkemmin hänessä vikaa.
Outoa Mikossa on myös tuo, että hokee "riitojen kuuluvan hyvään parisuhteeseen" jne. ihan kuin riitoja on vaan pakko olla... todellisuudessa monet hyvät pariskunnat eivät riitele. Erimielisyyksiä on hyvillä pareilla, mutta hyvät parit eivät välttämättä riitele.
Ja kyllä sen Heidistä huomaa ihan selvästi, että on vakavoitunut ja huomannut, ettei tästä taida nyt mitään tulla. Ja se itku, jota seuraavasta jaksosta näytettiin, oli aika voimakasta ja taitaa itkeä useammassakin tilanteessa seuraavassa jaksossa. Kertoo siitä, että Heidillä on ollut paha olla.
Te puhutte ihan kuin unohtaisitte että
Tämähän on näytelmää. Jotta katsojat viihtyisivät. Leikataan pois tiettyjä osioa, yhdistellään sopivasti. Postetään jopa sanoja suuhun. Ei tämä ole mikään piilokamera.
Meillä unohtui kerran vuokramökille mennessä pyyhkeet. Ei auttanut kuin käydä äkkiä katsomassa, onko kyläkaupassa muutaman kilometrin päässä, joka oli ainoa, mihin aukioloaikojen puitteessa enää lauantaina ehditään. Onneksi oli, eli alueella, missä on paljon vuokramökkejä, kauppa on osannut varautua tällaiseen. Kolme kappaletta oli, eli miehen kanssa meille sitten yhteinen ja lapsille omat. Jos ei olisi ollut, sitten olisi käytetty vaatteita pyyhkeinä. Aina jotain keksii. Ei meistä kukaan suuttunut, vaan äkkiä mietittiin hätäratkaisua ja ensimmäinen oli mennä kyläkaupasta katsomaan, vaikka ei moiseen uskottu. Niin vain löytyi. Sitä oikeanmerkkistä kissanhiekkaakin voi löytyä kun käy muutamassa paikassa katsomassa, samoin kuin kissannaksuja, molempia olen huoltoasemilla nähnyt.
Tai sitten käännytään takaisin, vaikea sanoa, mikä matka oli. Jos se oli joku 100 km, niin ei se miehen kanssa meille ole mikään ongelma, varsinkin jos menee viettämään jotain, mihin ei ole aikatauluja, mikä on tärkeää, sitten vaan palataan hakemaan. Kerran unohdimme häälahjan kotiin. Käännyimme hakemaan. Matka oli yhteensä 150 km/suunta, olimme ajaneet 50 km kun huomasimme. Kävimme päiväseltään kotoa käsin. Ehdimme juuri ja juuri kirkkoon ennen morsianta, menimme vähin äänin lehterille, ettemme herätä huomiota siinä vaiheessa. Morsmaikun äidille ehdimme laittaa viestin, että näin kävi, mutta tulossa ollaan. Juu, me ollaan unohtelijoita, ei siitä tulee riitaa kun olemme hyviä unohtamaan milloin mitäkin. Nyt on opittu jo, että tehdään lista ja tarkistetaan että kaikki on mukana mitä listalla on. Mutta yleensä listalta unohtuu jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
****** SPOILERI ******
Siis apua Milla ja Kimmo....
Nyt ymmärrän ihmisiä joilla menee nää nimet sekaisin!
Siis Mikkoko ja Kimmoko yhdessä, vai ketkä???
Milla ja Kimmo bongattu tänään itiksessä 💕💕
Mikko bongattu tänään Tampereen Prismassa naisen kanssa...ei Heidin..
Pärnäsen Lefa bongattu Salessa naapurin Irmelin kanssa 💝
Vierailija kirjoitti:
Pärnäsen Lefa bongattu Salessa naapurin Irmelin kanssa 💝
Nämä Lefan ex-muijan katkerat avautumiset on tosi noloja.
Nähty kirjoitti:
Mikko bongattu tänään Tampereen Prismassa naisen kanssa...ei Heidin..
Oliko pusuttelu refleksi päällä?
Monella on varmasti myös mielessään joku "ihannepuoliso" ja lista kriteereistä, jotka oma ihannepuolison pitäisi täyttää. Ne kriteerit voivat kuitenkin olla arkielämässä täysin merkityksettömiä, tai voi käydä ilmi, että käytännössä ei oikeasti pidäkään siitä piirteestä.
Esim. moni toivoo, että puolison pitää olla huumorintajuinen, mutta arkielämässä sitten ärsyttää, jos toinen heittää kaiken vitsiksi. Tai joku sanoo, että tykkäisi keskustella puolison kanssa esim. aamulehden uutisista ja artikkeleista, mutta sitten parisuhteessa ärsyttää, kun se puoliso onkin eri mieltä ja keskustelut ajautuvat väittelyihin. Tai joku mainitsee todella tärkeäksi sen, että puoliso tykkää kosketuksesta ja mielellään antaa ja vastaanottaa hellyydenosoituksia pitkin päivää, mutta sitten ahdistuukin siitä läheisyyden määrästä, kun sitä oikeasti on paljon.