Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
4181/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Mikkoa. Hän muistuttaa ulkoisesti eksääni. Samalla tavalla komea. Yhtä pitkä. Sama ruumiinrakenne. 

Eksällä oli kissa, kunnes hän vei sen lopetettavaksi.

Eksä osti kalliita merkkivaatteita ja ajoi kalliilla autolla. Kaupassa hän valitsi elintarvikkeet hinnan mukaan ja otti aina kalleimman vaihtoehdon silloinkin, kun tuotteilla ei ollut muuta eroa kuin hinta.

Eksällä ei ollut korkeaa koulutusta, mutta noin viiden tonnin kuukausipalkka. Äänesti Niinistöä presidentiksi.

Jos otin puheeksi eksän loukkaavan käytöksen, hän sanoi hölmistyneenä, että sehän oli riitatilanne ja että riidellessähän  pyritään tietenkin loukkaamaan toista mahdollisimman pahasti. Se oli hänen käsityksensä riitelystä.

No hyvä että eksäsi edes jotain teki oikein tuon kamaluuden keskellä, presidentinvaaleja tarkoitan.

Vierailija
4182/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä puolustellutkin Mikkoa, kun hän on saanut paljon aiheetontakin kuraa niskaansa, mutta onhan tuo kissanhiekoista ja -ruuista kilahtaminen nyt aivan älytöntä. Jos jotain unohtuu, niin kaupasta saa. Näitä sattuu aina välillä, ja jos sille toiselle aina tuollaisesta huutaa, niin usein saa riidellä.

Asiat kannattaisi laittaa oikeisiin mittasuhteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullinen tuo Heidin ja Mikon ensijakson klippi. Pariskunnan välillä ei tunnu olevan oikein mitään. Kasuaalisti istuvat toistensa vieressä mutta Heidi kyynelehtii ja Mikko ei tee mitään! James joutuu pyytämään miestä hakemaan Heidille edes nenäliinan.... Heidillä vaikuttaa olevan kauhean vaikea istua tuossa juttelemassa.

Kyllä tuosta väistämättä tulee mieleen, millaista heidän yhdessäolonsa mahtaa olla silloin, kun kamerat eivät ole kuvaamassa. Nyt ei enää Heidi pysty peittelemään pahaa oloaan vaan itkee koko ajan, vaikka yrittää tsempata kovasti. Tuo on minustakin aika paljon kertova kohta, että Jasonin pitää pyytää Mikkoa hakemaan nenäliinaa Mikolle. Ei ole kai ennenkään sitä tehnyt, kun Heidi on itkenyt.

Sorry, siis hakemaan nenäliinaa Heidille, tietenkin.

Miksei Heidi, tai ihan kuka tahansa nainen, voi hakea sitä nenäliinaa ihan itse?

Mietin samaa ja tulkitsin, että Mikolle piti näyttää ihan konkreettisesti, että hänen pitää huomioida Heidi. Minusta tuo oli Jasonilta hyvä veto. Tuo kun näyttää olevan pariskunnan ongelma: Heidi yrittää saada Mikkoa ymmärtämään tunteensa siinä onnistumatta. Mikko taas tuntuu huutavan pahan mielensä ääneen olettaen, että sen jälkeen kaikki on hyvin ja tavallaan sulkee keskustelun ylenmääräisellä pusuttelulla ja kainalossa pitämisellä. Heidinhän on varmasti tuossa vaiheessa jo hirveän vaikeaa lähteä puhumaan mistään, kun toinen osoittaa käytöksellään, että mitäs tässä nyt muka enää, menneen talven lumia jo.

Tuo oli sellainen hienovarainen "katso Mikko, vaimosi itkee, tee jotain!". Tai näin ainakin toivon. Mutta tuskin Mikko tätä huomasi, eikä nyt ehkä pitäisikään noin pienestä. Mutta jospa jotain jäisi alitajuntaan siitä, että kun toinen reagoi noin niin sitä ei kannattaisi vain sivuuttaa.

En minäkään olisi pomppinut sohvalta yhtään mihinkään ilman lupaa. Siinä tehdään tv-ohjelmaa. Olisiko ollut kiva hakea oma-aloitteisesti paperia ja siihen ohjaaja: "Okei, otetaan tämä kohtaus alusta." Mutta kiva kun av n täynnä luontevasti ja omin päin toimivaa väkeä, joka tietää, mitä kameroiden edessä saa ja suorastaan pitää tehdä.

Vierailija
4184/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä puolustellutkin Mikkoa, kun hän on saanut paljon aiheetontakin kuraa niskaansa, mutta onhan tuo kissanhiekoista ja -ruuista kilahtaminen nyt aivan älytöntä. Jos jotain unohtuu, niin kaupasta saa. Näitä sattuu aina välillä, ja jos sille toiselle aina tuollaisesta huutaa, niin usein saa riidellä.

Lentoemo-Miia kilahti oliiviöljystä. Kissa on sentään elävä eläin!

Vierailija
4185/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ne Mikon kaverit olivat häissä, yleensä kavereista saa jonkinlaisen kuvan millainen itsekin on (tosin ei aina), mutta esim. läppien perusteella selviää yleensä jotain. En muista kavereista mitään. Toisaalta se miten ollaan kavereiden kanssa ei kyllä välttämättä korreloi miten ollaan puolison kanssa. 

Osaan itse samaistua vähän Heidin ja Mikon tilanteeseen.

Mulla on ittelläni mies, (yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta) joka tulistuu nollasta sataan sekunnissa ja voi suuttua tosi pienistä jutuista, kun taas itse olen tosi rauhallinen ja riitoja välttelevä ihminen ja lisäksi vielä tosi herkkä. Mieheni ei yleensä ikinä nimittele tai ivaa mua, kunhan vain raivoaa. Mutta leppyy myös tosi nopeasti ja unohtaa asian, kun taas itse jään märehtimään asiaa, alkuvuosina jopa useiksi päiviksi.  Mieheni kyllä myös osaa pyytää aidosti anteeksi. Meillä on siis aivan päinvastaiset tavat riidellä, no täytyy myöntää, että itse joskus hyvin harvoin suutun tosi lujaa, mutta kukapa ei joskus, mutta pointti on se, että mieheni tulistuu sellaisista asioista, joista itse en. 

Itse myös aloin alkuvuosina itkeä herkästi riidellessä ja mieheni ignoorasi sen usein täysin. Jälkeenpäin olemme keskustelleet tästä ja hän sanoi, että inhoaa itkeviä naisia ja se ei saa hänessä välttämättä myötätuntoa aikaan RIIDAN aikana ja itkeminen vain "sotkee" sitä tilannetta. Mutta jos itken esim. lemmikin/mummon kuolemaa, niin silloin hän on empaattinen. 

Mä en nyt tosiaankaan puolustele Mikkoa, koska tuossa Lepojärven kohtauksessa Mikon olisi pitänyt tajuta Heidin herkkyys, lukea tilannetta ja hakea se hemmetin talouspaperi käteen. Mutta sarjassa ei ole vielä kertaakaan näytetty näitä huutoriitoja, joten arvailuksi jää, miten kumpikin käyttäytyy. Joka tapauksessa ihmisillä on niin eri tavat suuttua ja huutaa/olla huutamatta/nimitellä/olla nimittelemättä ja Mikon pitäisi kuitenkin käsitellä ne riidat Heidin kanssa. Miksei Heidi sano suoraan, että hei, mua vaivaa nää meidän riidat, mutta hän on itse asiassa sanonut niistä (Helvetinjärvellä ja Jasonin läsnäollessa), mutta sitten ne jotenkin päättyvät Mikon ympäripyöreyksiin ja asia jää siihen. Miksei Jason sanonut siinä, että hei Mikko, Heidi on nyt aika järkyttynyt teidän riidoista ja oltais keskusteltu lisää asiasta, että tää on big issue Heidille. Mikko lakaisee nää maton alle. Ja Mikon pitäis osata pyytää anteeksi, jos on sanonut jotain ilkeää, mutta kun nyt ei tiedetä, miten tilanteet on mennyt.

Joillekin naisille miesten mielestä normiriidat huutoineen voivat olla tosi järkyttäviä. Silloin pitää miettiä, että onko tämä sellainen asia, jonka hyväksyn osana parisuhdettamme. Itsekin jouduin miettimään tätä, mutta nyt yli 10 vuoden jälkeen mies on rauhoittunut nuoruusvuosistaan ja suuttuu harvemmin, ehkä meidän vakaa parisuhde myös on auttanut asiaan ja osaamme lukea toista paremmin.

Vierailija
4186/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemo-Miia kilahti oliiviöljystä. Kissa on sentään elävä eläin!

Se nyt ei ollut varsinainen kilahdus, ns oliiviöljygate.

Eikä nyt ollut kyseessä kissa, vaan kissanhiekka.

Vierailija
4187/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh mikko yrittää terapeutillekin kaunistella "ei me huudettu olla, ääntä vaan korotettu"... Karmiva ukko.

Vierailija
4188/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira ja jos lähden tai lähdemme sen kanssa reissuun, niin MINÄ ilman muuta hoidan koirani kamppeet mukaan. Sama se olisi kissankin kanssa. Ja parisuhteessa se on edelleen MINUN koira, ei yhteinen. Että on se kumma, jos ei mies itse huolehtinut lemmikkinsä tavaroista. Toivottavasti asiantuntijat nyt auttavat siten, että tuo avioliitto loppuu mahdollisimman pian, ennenkuin pahempia traumoja syntyy. 

Ennen ohjelman alkua hehkutettiin, että nyt on ohjelmassa miehiä, jotka osaavat puhua tunteistaan. Missä niitä on ?????????Samuli ehkä, mutta hänkin enemmän näyttää niitä, kuin puhuu(hyvä niinkin). Jotenkin kauhean sekainen koko ohjelma, eikä yhdestäkään parista näe kunnollista arkea. 

Vierailija
4189/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan huomannut että Kimmo näyttää ihan Jussi69:ltä?! Mä tajusin just! :D

Siis mitä, kukaan muuko ei huomaa yhdennäköisyyttä??

http://im.mtv.fi/image/6091820/landscape16_9/1024/576/bcc194813a04116a8…

https://www.instagram.com/p/BKu-TVCDH9O/

Vierailija
4190/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidin vieressä istuu todella kylmän oloinen ihminen. Ei minkäänlaista myötätunnon osoitusta, vaikka toinen kyynelehtii. Selittää vain omaa näkemystään riidoista. Heidi ei yksin syytä Mikkoa riidoista, jota ei edes todennäköisesti uskalla tehdä. Kun Heidi sai myötätunnon osoitusta rakkaustohtorilta, niin itkuhan siitä pääsee. Niin tuttu tunne. Huomatka myös, että näyttää Mikko olevan se, joka on taas äänessä ja jos Heidi sanoo jotain, katsoo aina Mikkoa, aivan kuin hyväksyntää hakien. Kyllä tuo tilanne on ahdistavaa katsottavaa. Mikko on ihminen, joka ei näe omia virheitään, eikä ole tunneihminen. Se pusuttelu on jokin näytös häneltä, siihenkään ei liity tunnetta. Joo, en tunne Mikkoa, mutta näen noista klipeistä aika paljon. Tähän ikään on ehtinyt nähdä yhtä ja toista, jonka myötä on aika hyvä ihmistuntemus.

Miten niin ei minkäänlaista myötätuntoa? Hänhän istuu siten sohvalla, että toinen käsi on Heidin hartioiden ympärillä ja kämmenellä silittää Heidiä. Et sitten tätä huomannut? Ja ehkä häntä pyydetään hakemaan paperia siksi, että ollaan hänen asunnossaan ja luonnollisesti tietää missä paperia on. Mistä voisi tietää, että "haastattelutilanteessa" kameroiden kuvatessa saa nousta paperia hakemaan, saattaa ajatella asiaa ja miettiä että käsikirjoituksen mukaan tässä kohtaa varmaan pitäisi istua vierekkäin.

Ja itse teen mieheni kanssa ihan samaa kuin Heidi eli katson miestäni tukea hakeakseni kun meitä puhutellaan yhdessä.

Ihmistuntijat, te unohdatte kokoajan sen, että emme ole kärpäsinä katossa katsomassa tilannetta vaan mukana on aina kolmas osapuoli eli kamera.

Vierailija
4191/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Mikkoa. Hän muistuttaa ulkoisesti eksääni. Samalla tavalla komea. Yhtä pitkä. Sama ruumiinrakenne. 

Eksällä oli kissa, kunnes hän vei sen lopetettavaksi.

Eksä osti kalliita merkkivaatteita ja ajoi kalliilla autolla. Kaupassa hän valitsi elintarvikkeet hinnan mukaan ja otti aina kalleimman vaihtoehdon silloinkin, kun tuotteilla ei ollut muuta eroa kuin hinta.

Eksällä ei ollut korkeaa koulutusta, mutta noin viiden tonnin kuukausipalkka. Äänesti Niinistöä presidentiksi.

Jos otin puheeksi eksän loukkaavan käytöksen, hän sanoi hölmistyneenä, että sehän oli riitatilanne ja että riidellessähän  pyritään tietenkin loukkaamaan toista mahdollisimman pahasti. Se oli hänen käsityksensä riitelystä.

JA ÄÄNESTI NIINISTÖÄ PRESSAKSI???

PSYKOPAATTI!!!

Vierailija
4192/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse teen mieheni kanssa ihan samaa kuin Heidi eli katson miestäni tukea hakeakseni kun meitä puhutellaan yhdessä.

Mitä hittoa?

Vierailija
4193/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa?

No sanotaan esimerkkinä vaikka neuvola, jos terkkari kysyy jotain vaikka lapseemme liittyen, saatan vilkaista miestäni kun vastaan ja yleensä siinä kohtaa hän komppaa olevansa samaa mieltä (jos siis on). :) Mielestäni tämä on ihan normaalia puolison tukemista.

Vierailija
4194/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin vieressä istuu todella kylmän oloinen ihminen. Ei minkäänlaista myötätunnon osoitusta, vaikka toinen kyynelehtii. Selittää vain omaa näkemystään riidoista. Heidi ei yksin syytä Mikkoa riidoista, jota ei edes todennäköisesti uskalla tehdä. Kun Heidi sai myötätunnon osoitusta rakkaustohtorilta, niin itkuhan siitä pääsee. Niin tuttu tunne. Huomatka myös, että näyttää Mikko olevan se, joka on taas äänessä ja jos Heidi sanoo jotain, katsoo aina Mikkoa, aivan kuin hyväksyntää hakien. Kyllä tuo tilanne on ahdistavaa katsottavaa. Mikko on ihminen, joka ei näe omia virheitään, eikä ole tunneihminen. Se pusuttelu on jokin näytös häneltä, siihenkään ei liity tunnetta. Joo, en tunne Mikkoa, mutta näen noista klipeistä aika paljon. Tähän ikään on ehtinyt nähdä yhtä ja toista, jonka myötä on aika hyvä ihmistuntemus.

Miten niin ei minkäänlaista myötätuntoa? Hänhän istuu siten sohvalla, että toinen käsi on Heidin hartioiden ympärillä ja kämmenellä silittää Heidiä. Et sitten tätä huomannut? Ja ehkä häntä pyydetään hakemaan paperia siksi, että ollaan hänen asunnossaan ja luonnollisesti tietää missä paperia on. Mistä voisi tietää, että "haastattelutilanteessa" kameroiden kuvatessa saa nousta paperia hakemaan, saattaa ajatella asiaa ja miettiä että käsikirjoituksen mukaan tässä kohtaa varmaan pitäisi istua vierekkäin.

Ihmistuntijat, te unohdatte kokoajan sen, että emme ole kärpäsinä katossa katsomassa tilannetta vaan mukana on aina kolmas osapuoli eli kamera.

Kyllä huomasin, mutta minun mielestäni se ei ollut mitään myötätuntoa. Samaa kuin ne hiton pusuttelut. Ihan eri asia hakea tukea mieheltä katseellaan kuin pelosta hakea katsekontaktia. 

Vierailija
4195/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Kissan ois pitäny ajaa, tavaratetupenkille ja Heidi sekä Mikko bylsimään takapenkille. Näin olisi juhannustunnelmakin ollut vapautuneempi.

Vierailija
4196/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomasin, mutta minun mielestäni se ei ollut mitään myötätuntoa. Samaa kuin ne hiton pusuttelut. Ihan eri asia hakea tukea mieheltä katseellaan kuin pelosta hakea katsekontaktia. 

...ja tässä oli kyseessä pelosta haettu katsekontakti, koska?

Vierailija
4197/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullinen tuo Heidin ja Mikon ensijakson klippi. Pariskunnan välillä ei tunnu olevan oikein mitään. Kasuaalisti istuvat toistensa vieressä mutta Heidi kyynelehtii ja Mikko ei tee mitään! James joutuu pyytämään miestä hakemaan Heidille edes nenäliinan.... Heidillä vaikuttaa olevan kauhean vaikea istua tuossa juttelemassa.

Kyllä tuosta väistämättä tulee mieleen, millaista heidän yhdessäolonsa mahtaa olla silloin, kun kamerat eivät ole kuvaamassa. Nyt ei enää Heidi pysty peittelemään pahaa oloaan vaan itkee koko ajan, vaikka yrittää tsempata kovasti. Tuo on minustakin aika paljon kertova kohta, että Jasonin pitää pyytää Mikkoa hakemaan nenäliinaa Mikolle. Ei ole kai ennenkään sitä tehnyt, kun Heidi on itkenyt.

Itkee koko ajan? Yhdessä klipissä, ohjelman kahdeksannessa jaksossa ei mielestäni ole yhtä kuin koko ajan.

Vierailija
4198/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii paljon olla kokemusta luonnehäiriöisistä ihmisistä, että tunnistaa jo näin monen jakson jälkeen varoitusmerkit, ihan vaikka oliskin "kärpäsenä katossa" eli joutuu katsomaan tätä telkkarista. Ahdistava ohjelma, jossa toisilleen täysin sopimattomat ihmiset on pakkonaitettu ja laitettu kärsimään huonossa suhteessa, saamaan siitä traumoja ja sitten kulkemaan loppuikänsä avioero-merkinnän kanssa, ihan vaan viihteen vuoksi. Tuontanto, hävetkää!!

Vierailija
4199/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voisi tietää, että "haastattelutilanteessa" kameroiden kuvatessa saa nousta paperia hakemaan, saattaa ajatella asiaa ja miettiä että käsikirjoituksen mukaan tässä kohtaa varmaan pitäisi istua vierekkäin.

No totta hitossa kun rouva itkee, sille lähdetään hakemaan nenäliina! Ihan sama mitä joku kuvaustiimi asiasta sanoo. Ottakoot kohtauksen uusiksi jos meni pilalle.

Vierailija
4200/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ottavat tahallaan näihin ohjelmiin mukaan traumatisoituneita ihmisiä. On ihan tunnettu tosiasia, että heille herkemmin nousee kaikkea epämääräistä pintaan suhteeseen mentäessä. Toki ohjelma on epäeettinen ei-traumaattisillekin. 

Näen Heidissä itseäni ajalta, jolloin olin yhdessä luonnehäiriöisen ihmisen kanssa, jonka kanssa tapeltiin paljon eikä hän pyytänyt koskaan anteeksi. Painotin aina, että ymmärrän oman viallisuuteni, mutta yritin saada toista osapuolta tunnistamaan omansa, jotta tilanne olisi voinut parantua. 

Ketju on lukittu.