Jos saisit tietää sairastavasi 2tyypin diabetesta
miten toimisit? Ottaisitko itse selvää taudista vai toimisitko niinkuin "lääkäri määrää" ?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus & ruokavalio
valitettavasti voi tulla hyvin laihallekin ihmiselle. se kannattaa ottaa ensin selville
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän, että nuoruustyypin diabetes voi iskeä myös vanhemmalla iällä? Lääkärit vaan "diagnosoivat" sen aina II-tyyppiseksi..
Kyllä ne testit kertoo, miten se haima toimii eli onko ykkös- vai kakkostyyppi. Ne on kuitenkin täysin eri sairaudet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin se kolme vuotta sitten. sain lääkäriltä ohjeet aloittaa lääkityksen, tähän en kuitenkaan suostunut. Pistin ruokavalion uusiksi ja treenasin puoli vuotta lähes päivittäin. Verikokeiden perusteella sairaus on nyt poissa. Olen reilu nelikymppinen mies.
Treenaus ja painonpudotus toimivat lähes kaikilla ja varsinkin alkuvaiheessa.
Toimiiko se silloinkin, kun paino on normaalin ylärajoissa, bmi 23? Mulla oli raskausajan diabetes ja riski sairastua kakkostyypin, vaikka bmi ollu koko ajan tota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän, että nuoruustyypin diabetes voi iskeä myös vanhemmalla iällä? Lääkärit vaan "diagnosoivat" sen aina II-tyyppiseksi..
Mitähän potaskaa sinäkin taas väkerrät. Sedälläni todettiin ykköstyypin diabetes ja hän oli yli 50-vuotias. Kyllä ne ovat kaksi eri tautia ja ykkösessä lääkitys on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla todettiin se kolme vuotta sitten. sain lääkäriltä ohjeet aloittaa lääkityksen, tähän en kuitenkaan suostunut. Pistin ruokavalion uusiksi ja treenasin puoli vuotta lähes päivittäin. Verikokeiden perusteella sairaus on nyt poissa. Olen reilu nelikymppinen mies.
Treenaus ja painonpudotus toimivat lähes kaikilla ja varsinkin alkuvaiheessa.
Toimiiko se silloinkin, kun paino on normaalin ylärajoissa, bmi 23? Mulla oli raskausajan diabetes ja riski sairastua kakkostyypin, vaikka bmi ollu koko ajan tota luokkaa.
Toimii. Verensokerin pitäminen optimialueella
auttaa diabetekseen.
Paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä varsinkin tuoreena.
Viljat pois tai ainakin minimiin.
Teollisesti prosessoidut rasvat ja margariinit pois. Tilalle kylmäpuristettuja öljyjä, voita, kylmäpuristettua kookosöljyä, avokadoa, manteleita, siemeniä, pähkinöitä :)
Kun ruokavalio, liikunta ja riittävä uni on balanssissa, paino pysyy helposti normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei tule kysymykseen painonpudotus, jos kerran ylipainoa ei ole. Itse aloittaisin luultavasti ruokavalion, joku koostuisi pääasiassa kasviksista.
Ei kuule auta diabeetekseen kasvikset.
Kommentillasi ei ole mitään yhteyttä todellisuuden kanssa. Varsinkin kakkostyypin diabeteksessa kasviksilla on suuri merkitys.
Kyllä siinä ekaksi menisi tosiaan ne omat elintavat syyniin. Kuitenkin yleensä kyseessä on ihan se elintaso syy. Eikä siinä nyt mikään todella iso tartte olla, riittää että syö huonosti ja on alttius sairastua. Näin voi tulla hoikemmallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei tule kysymykseen painonpudotus, jos kerran ylipainoa ei ole. Itse aloittaisin luultavasti ruokavalion, joku koostuisi pääasiassa kasviksista.
Ei kuule auta diabeetekseen kasvikset.
Kommentillasi ei ole mitään yhteyttä todellisuuden kanssa. Varsinkin kakkostyypin diabeteksessa kasviksilla on suuri merkitys.
Toki, mutta ei kasvikset pelkästään riitä.
Väärin hoidettu!, sanoisi lääkäri ja lääketeollisuuden lahjoma suomalainen viranomainen, vain virallinen lääkehoito on oikein hoidettu!