Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi pahinta työttömyydessä? Sukulaisten utelut? Toivon hiipuminen?

Vierailija
05.09.2016 |

Kuten melkein puoli miljoonaa suomalaista tietää, työttömyys on syvältä. Se ottaa päähän monella tavalla, voi alkaa jopa masentaa raskaamman mukaan.
Mutta mikä on sinun mielestäsi pahinta? Toinen otsikossa mainituista vai jokin muu?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei ole varaa kaljaan ja tupakkaan :( vaikka olen kuullut huhuja, ettei työttömät muuta teekään kun puuhailee näiden parissa..

Vierailija
82/113 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus, kun puolisokin on melko pienituloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että en uskalla edes miettiä raskautta, kun mistään ei ole mitään varmuutta :( näillä rahoilla ei elätä perhettä, ja lapsen syntymän jälkeen pätkätöiden tekeminen ympäri suomea ei varmaan ole enää kovin mielekästä.

Vierailija
84/113 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahinta, että tunnen rajoittavani myös avokkini elämää ja suunnitelmia. Avokilla on alle kahden tonnin kuukausitulot eli ei kovin hyvä palkka, mutta se riittää siihen, että hänellä on minuun elatusvelvollisuus. Ei siis tipu muita tukia kuin peruspäiväraha. Inhoan elää toisen rahoilla. Avokki itse on kyllä ollut koko ajan tsemppaava ja kannustava, mistä olen todella kiitollinen.

Sukulaiset taas syyllistävät minua ja pitävät B-luokan kansalaisena. Kaverit kaikkoavat vähitellen, koska minulla ei ole varaa harrastaa tai tehdä mitään heidän kanssaan. Koitan pitää itseni virkeänä ja aktiivisena, mutta yksinäisyys kalvaa välillä.

Vierailija
85/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ajankohtainen vieläkin. Rahan väheneminen, turhautuminen nyt ainakin. Toisaalta työuupumuksen kokeneena tervetullut tauko työelämästä.

Vierailija
86/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika rikkonainen työhistoria, välillä töissä, välillä ei. Jotenkin on tuntunut siltä, että aina silloin kun tilanne on hyvä, kukaan ei kysele mitään, mut annas vaan kun et ole töissä ja menet johonkin sukuloimaan, ni johan kysellään, että mitäs mä nykyään puuhaan ja koen sen tosi kiusalliseksi. Etenkin kun tuntuu, että nämä vanhemmat ihmiset edelleen elää siinä ajassa, kun ilman koulutuksia jne pääsi töihin ihan tosta vaan lamppaamalla ovesta sisään, että minä tulin nyt hommiin.

Vierailija
87/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta työttömyyttä takana. Haihattelut työttömyyden huonoista puolista ovat pikkuhiljaa karisseet.

Vierailija
88/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Arvottomuuden tunne

- erakoituminen kun ei pysty näkemään ketään häpeän takia

- ihmisten halveksunta

- laiskistuminen

- Masennus

- syrjäytyminen

- netti addiktio

Vierailija
89/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha asia ettei enää pääse töihin kun jää työttömäksi. Firmat suhtautuu kuin elinkautisvankiin. Kaikki koulutus ja kokemus osaaminen pyyhkiytyy olemattomiin.

Myös kaikki kaverit kaikkoaa ja pidetään pellenä. Perhesuhteet loppuu. Kukaan ei halua olla missään tekemisissä. Ikään kuin olisi tehnyt jonkun rikoksen.

Elämä loppuu ja se lopetetaan. Myös virallisesti saat korvausta 570 euroa.

Mitenkään ei pääse enää ulos työttömyydestä. 

Myös ikärasismi on vahva suomessa. Jos on yli 40+ hakija ja mies on sama kuin vetäisi pellenaamarin päälle ihan sama. Kaikilla elämän alueilla. Loppu.

Jäät haamuksi yhteiskuntaan. Spitaalinen.

Vierailija
90/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa rikolliseksi, koska ei ole mitään paikkaa yhteiskunnassa.

Vierailija
91/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että en uskalla edes miettiä raskautta, kun mistään ei ole mitään varmuutta :( näillä rahoilla ei elätä perhettä, ja lapsen syntymän jälkeen pätkätöiden tekeminen ympäri suomea ei varmaan ole enää kovin mielekästä.

Työttömyys on varmaan yksi huonoimmista syistä olla haaveilematta lapsista. Maahan tuodaan afrikkalaisia työttömiksi eikä se estä heitä sikiämästä kanien lailla.

Vierailija
92/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että työkkäri kuvittelee ihmisillä olevan elämänhallinnan puutteita ja vakavia mt- ongelmia vain siitä syystä, että ovat työttöminä.

Vierailija
93/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä klippi vaikka oikeassa elämässä työttömät on miehiä.

Vierailija
94/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivisuus. Työssäni jouduin ponnistelemaan ja ylittämään itseni aamusta iltaan. No eihän se kestävällä pohjalla ollut, ja sille tuli stoppi, kun keho alkoi laittaa sille stoppia. Nyt olen sitten haahuillut yli vuoden kotona, enkä haluaisi mennä töihin, koska työelämä näyttäytyy synkän mustana. Tässä sitten ajelehdin vailla päämäärää.

Vierailija
95/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihmeellistä etti työttömät 570 euron tuloilla lähde kadulle, virastoihin, eduskuntaan ja firmoihin pistämään paikat remonttiin. Eikö ihmisiä harmita kun elämä varastetaan? Itse olen valmis ja hampaankolossa on äärettömästi kaikkea. Törkeitä juttuja joita viranomiset on tehneet ja iänkaikkinen kaltoinkohtelu. Vaikka alkuun se työnhakusirkus "emme halua sinua mutta hae uudelleen uudelleen meille".

Miksi korvaus on 570 euroa? Miksei kunnon korvaus esim 3000 euroa? Rahaa suomen valtiolla on ihan turha valehdella joku yle pyörii 600 000 000 eurolla, fortumille annettiin 10 miljardia. Kaikki julkisen suojatyöpaikat 10 tonnin kuukauspalkoilla. Finnairin pyöritys verorahoilla. Rahaa on antakaa!

Vierailija
96/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihmeellistä etti työttömät 570 euron tuloilla lähde kadulle, virastoihin, eduskuntaan ja firmoihin pistämään paikat remonttiin. Eikö ihmisiä harmita kun elämä varastetaan? Itse olen valmis ja hampaankolossa on äärettömästi kaikkea. Törkeitä juttuja joita viranomiset on tehneet ja iänkaikkinen kaltoinkohtelu. Vaikka alkuun se työnhakusirkus "emme halua sinua mutta hae uudelleen uudelleen meille".

Miksi korvaus on 570 euroa? Miksei kunnon korvaus esim 3000 euroa? Rahaa suomen valtiolla on ihan turha valehdella joku yle pyörii 600 000 000 eurolla, fortumille annettiin 10 miljardia. Kaikki julkisen suojatyöpaikat 10 tonnin kuukauspalkoilla. Finnairin pyöritys verorahoilla. Rahaa on antakaa!

Näitä puheita ihmettelen aina. Mulle maksetaan rahaa ilman työpanosta, ja kiitokseksi pitäisi mennä hajottamaan paikkoja?

Vierailija
97/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisten asenne työttömiä tönhakjoita kohtaan on kakaramainen ja kisuaava. En anna töitä hähää. Kiusaamista. Siitä suomalaiset tykkää. Mitä tuosta kuin turpiin takaisin. Oikeen isän kädestä työllisille nilkeille kiusaajille.

Vierailija
98/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä puheita ihmettelen aina. Mulle maksetaan rahaa ilman työpanosta, ja kiitokseksi pitäisi mennä hajottamaan paikkoja?

Kysy suurimmalta osalta työllisistä, töitä tehdään muodon vuoksi. Soviet Suomen työteho on teollisuusmaiden häntäpäästä. Etätöissä ollaan vaikkei töitä alkujaankaan ollut. Sinullakin nilkki aikaa olla keskustelupalstalla työaikana.

Vierailija
99/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
100/113 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mustamaalaaminen, että minä olen laiska. Vaikka olen hyvässä kunnossa oleva mies joka treenaa ja liikkuu paljon ja tekee vähän kaikkea muutenkin, en juo alkoa ollenkaan enkä käytä muita päihteitä myöskään. Mutta niin, kai mä oon sit laiskempi kuin se keskiikänen möhömaha kuka ajaa rekkaa.