Minä oikeasti luulin että pääsisimme lomalle säästöillämme, mutta ei taaskaan
Säästötilillä on nyt vähän päälle tonnin, veronpalautuksia tulossa myös vähän yli tonnin niin haaveilin jo että voisin varata matkan koko perheelle, on tässä vielä puoli vuotta aikaa säästää vähän lisää ennen kuin lähtisimme, ja miten kävikään.
Ensin auto huoltoon, nyt jääkaappi hajosi.
Heippa säästötilin rahat.
Ihan kivaa jooo että säästöjen ansiosta ei nyt olla kusessa, mutta milloin rahat oikein riittäisi johonkin hauskaankin eikä vain kaikkeen välttämättömään....
Ja joo, auto on välttämätön koska julkisilla työmatkat ei oikein suju.
Kommentit (62)
Tiedän tunteen. Olen jo tottunut pitämään säästötiliä laitteiden huoltorahastona, kun siihen tarkoitukseen rahat tavallisesti uppoavat. Mutta toivossa on hyvä elää.
Minä taas huomasin että teinien kanssa matkat ovat järkyt hintaisia. Emme mahdu enää yhteen huoneeseen edes kotimaan hotelleissa. Ainoa mikä on järkihintaista on risteilyt.
Tuleeko auton huolto joillekkin yllätyksenä ? Itse ainakin tiedostan että autoa aina huolletaan oli se sitten uusi tai vanha .
Samoin voisi ap kertoa mitä tarkoittaa koko perheelle .
Onko kyseessä 13 jäseninen lesta lauma vai yh+1lapsi asioilla hieman eroa .
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko auton huolto joillekkin yllätyksenä ? Itse ainakin tiedostan että autoa aina huolletaan oli se sitten uusi tai vanha .
Määräaikaishuollot eivät tule yllätyksenä, mutta joku muu vika voi tulla. Veljellenikin tuli yllätyksenä, että auto hajosi katsatuskonttorin pihalle, lopullisesti. Olihan se tiedossa, että on käyttöikänsä päässä, ja oli jo uutta katselemassa, mutta että se hajosi tuosta vaan korjauskelvottomaksi, oli yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on viisi, lapset vielä alle kouluiän.
Autoon tuli yllättävä vika, perushuollot ovat erikseen.
Täällä sama tilanne, yritetään säästää 2000e niin että tonnin voisi käyttää matkaan ja toinen tonni jäisi vielä säästötilille yllättäviä menoja varten, mutta AINA kun tilin saldo ylittää sen 1000e niin auto hajoaa, tai joku kodinkone tai pitää yllättäen remontoida jotakin.
Nyt säästössä on 1200e ja veronpalautuksia tulossa 800e joten jännä nähdä mikä yllättävä katastrofi iskee tällä kertaa, vai saataisiinko vihdoinkin matka varattua.
Eikö jääkaappi mene kotivakuutukseen?
3 lasta ja ihmettelet kun ei ole varaa tehdä mitään :D elämä on valintoja
2 tiliä...toiseen yllättävät hajoamiset ja toinen matkaa varten. Sitten sieltä matkatililtä ei oteta pesukoneen hajoamiseen vaan pestään nyrkkipyykkiä.
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kotivakuutus ainakaan kata mitään normaalien käyttökodinkoneiden hajoamisia, kun yleensä ne eivät rikkoudu ihan vuoden tai parin vanhoina. Jostain kahdeksan vuotta vanhasta jääkaapista ei ole jäljellä enää juuri mitään korvausarvoa vuotuisen arvonalennuksen vuoksi ja siihen (ihan kohtuullinen) omavastuu päälle, niin eipä edes maksa vaivaa.
No ei kai ne auton kulut kellekään yllätyksenä tule? Etenkin jos on vähän vanhempi auto, tulee _aina_ jotain yllättävää. Siksi ei mulla autoa olekaan, kuljen bussilla vaikka se hidasta onkin. Säästän näin varmaan tuhansia vuodessa ja tämä raha on käytetty matkailuun. Auton kulut on helposti 300 e kk, bussikortti Tampereella 350e/vuosi!
Älä roudaa sinne matkalle koko perhettäsi. Saat lapset jonnekin hoitoon viikoksi. Menkää kahdestaan rentoutumaan. Se tekee välillä hyvää varmaan suhteellekin.
Aloittakaa retkeilyharrastus, käykää ensin totuttelemassa lähiseudulla ja lähtekää sitten viikoksi Lappiin. Majoittukaa autiotuvilla ja nauttikaa Suomen hienoimmista maisemista, luonnosta ja rauhasta. Kaukana turistivilinästä.
Rahaa menee jonkin verran bensaan mutta ei yhtä paljon kuin ulkomaanmatkaan, retkeilytavaroita voi hankkia pikku hiljaa ja osan lainatakin. Ruokaan menee saman verran kuin siihen menisi kotona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
3 lasta ja ihmettelet kun ei ole varaa tehdä mitään :D elämä on valintoja
En nyt niinkään mielestäni sanonut ettei ole varaa mihinkään.
Eletään ihan normaalisti, käydään laivalla kerran, pari vuodessa.
Se ulkomaanmatka vaan jää aina haaveeksi, koska tuntuu että aina tulee yllätyksiä juuri silloin kun rahat olisi kasassa.
Täytyiai tosiaan tehsä niin kuin joku sanoi ja laittaa toisen tilin muita kuluja varten jos saisi huijattua Murphyn lakia =D
Vierailija kirjoitti:
Aloittakaa retkeilyharrastus, käykää ensin totuttelemassa lähiseudulla ja lähtekää sitten viikoksi Lappiin. Majoittukaa autiotuvilla ja nauttikaa Suomen hienoimmista maisemista, luonnosta ja rauhasta. Kaukana turistivilinästä.
Rahaa menee jonkin verran bensaan mutta ei yhtä paljon kuin ulkomaanmatkaan, retkeilytavaroita voi hankkia pikku hiljaa ja osan lainatakin. Ruokaan menee saman verran kuin siihen menisi kotona ollessa.
Suomea nähdään aika paljon kun käydään sukulaiden luona, itse en ole ikinä missään aurinkomatkalla käynyt niin senkin takia haluaisin joskus koko perheen kanssa jonnekin =)
Miehen kanssa käyty kaupunkilomilla ennen lapsia, kahdenkeskisiä viikonloppuja kyllä saadaannykyäänkin mutta mieskin haluaa yleensä vain levätä kotona silloin.
Parilla tonnilla ei voi oikein ihmeitä vaatia. Mulla on aina se viisi tuhatta varattu seuraavaan matkaan. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omavastuu 1200...sillä saa kaupasta 3 jääkaappia :)
Tasan ei mene aina onnen lahjat. Mulla kun oli matkarahat kasassa, sainkin yllättäin vakitöitä. Olin jo asennoitunut, etten ikinä saa - toki työpaikasta olin onnellisempi. Nyt sit ei onnistu lomat samaan aikaan. Keväällä ehkä..mutta kun ei tiedä vielä koska loman saa, ei voi varata vielä.
Tää nyt ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta en kyl ymmärrä, että mihin viisihenkinen perhe edes pääsisi lomalle kahella tonnilla niin, että siellä voisi aidosti rentoutua ja nauttia olostaan? Ruotsin risteilyynkin menee ruokineen ja oheis ostoksineen jo toi.
Ihan perus meilläkin, vaikka mukavaahan se on kun ei tarvitse luottokorttia vinguttaa kun paha päivä tulee. Silti matkasta sitä aina haaveilee.