Minä oikeasti luulin että pääsisimme lomalle säästöillämme, mutta ei taaskaan
Säästötilillä on nyt vähän päälle tonnin, veronpalautuksia tulossa myös vähän yli tonnin niin haaveilin jo että voisin varata matkan koko perheelle, on tässä vielä puoli vuotta aikaa säästää vähän lisää ennen kuin lähtisimme, ja miten kävikään.
Ensin auto huoltoon, nyt jääkaappi hajosi.
Heippa säästötilin rahat.
Ihan kivaa jooo että säästöjen ansiosta ei nyt olla kusessa, mutta milloin rahat oikein riittäisi johonkin hauskaankin eikä vain kaikkeen välttämättömään....
Ja joo, auto on välttämätön koska julkisilla työmatkat ei oikein suju.
Kommentit (62)
Ap, niitä pienellä budjetilla toteutettavia matkakohteita on vaikka kuinka, jos vaan viitsii nähdä vaivaa (esim. äkkilähdöt). Jos on mahdottomuus saada varauksia edullisesti niin jaa porukka: äiti ottaa yhden lapsen ja isä kaksi lasta eri kohteisiin
Mä maksan veronpalautuksella lapselle ajokortin...
Mihin teillä ne kaikki rahat kuluu?
Tupakoitteko, käytättekö alkoholia?
Me ei käytetä eikä tupakoida.
Ei osteta karkkia koskaan. Teemme itse luomukeksejä, joita syömme perheen kanssa viikonloppuisin kahvin kanssa. Ei koskaan limsaakaan. Ei tule hammaslääkärikulujakaan. Meillä ei ole reikiä.
Me ollaan ostettu KAIKKI vaatteet ja tarvikkeet vähintään puoleen hintaan aina. Koskaan ei tehdä heräteostoksia. Siirryttiin nettiruokakauppaan, ei tule koskaan heräteostoksia.
Pyydetään serkuilta aina käytettyjä vaatteita, ja niitä heillä on antaa. Jos on jotain reikiä, vaatteet korjataan.
Kaikki tavara mitä ei käytetä enää, myydään netissä. Ja uutta tavaraa ei osteta.
Asutteko vuokralla?
Voitko luetella säännölliset pakolliset kulunne, mihin ne rahat valuu?
Meillä olisi varaa matkustaa, mutta ei haluta, kun säästetään. Kiva pyöräillä ihan tuossa järven ympärillä ja ihailla joutsenia, sinistä taivasta.
Ja jos vielä tulee ruska, niin sehän on kuin olisi ulkomailla. Mikä väriloisto !
Käyttäkää mielikuvistustanne ! Matkustaminen on turhaa.
Just äsken katsottiin youtube videoita kroatiasta ja kuvia sieltä. Ne rakennuksen ja paikat voi katsoa netistä ihan yhtä hyvin.
Netistä löytyy kroatialaisen ruoan ohjeita. Ensi viikkona tehdään kroatialainen viikonloppu. Ei tartte lähteä turhaan lentokoneeseen istumaan.
Ymmärrän hyvin, tuttu tunne. Meillä käynyt noin jo kaksi kertaa.
Toivottavasti pääsette reissuun!
Suomessa reissaaminen se vasta kallista on! Tänä kesänä käytiin Lapissa, tarkoituksena säästää. Kilin vitut. Jukurtti 3e, limsa 3e, puhumattakaan ravintolahinnoista. Vaikka majoitus oli halpa, kaikki eläminen ja syöminen maksaa. Ja bensat. Olimme hotellissa joka oli halvempi kuin mökki, siksi piti syödä ulkona. 4päivän reissu teki kahdelta aikuiselta 700e. Samalla hintaa olisi päässyt turkkiin all inc. No elämä on valintoja. Myös risteilyt on kalliita. Kannattaa ennemmin säästää vaikka pari vuotta ja sitten lähteä halvalla lämpöön, johonkin maahan jossa on edullista.
Onneksi on erikseen säästössä rahat talven matkaa varten.
Oletteko jo käyneet kaikki kotimaan kaupungit? Miksi pitää mennä ulkomaille? Kohtahan globalisaatio on niin pitkällä että ei ole maiden rajoja, niin ei tarvitse lähteä enää ulkomaille, kun ei ole ulkomaita.
Kotimaanmatkailu kunniaan
Kun lapset olivat pieniä, säästettiin lapsilisät matkaa varten, lisäsi pantiin pari sataa joka kuukausi matkatilille. Sillä tavalla säästyi noin 5000€ vuodessa ihan huomaamatta.
Jaaha, teillä sentään on vara ylipäätänsä laittaa säästöön jotain. Mä olisin onnellinen kun voisin tosiaankin saada säästöön rahaa vaikka vaan sitä hajonnutta jääkaappia varten.
Täällä vähän sama, koko vuonna en tule pääsemään mihinkään reissuun. Työt loppui ja taas olisi pitkä talvi kituuteltavana köyhänä.
Noh, ehkä joskus, ehkä ensi viikolla voitan eurojackpotista...
Vierailija kirjoitti:
Mihin teillä ne kaikki rahat kuluu?
Tupakoitteko, käytättekö alkoholia?
Me ei käytetä eikä tupakoida.
Ei osteta karkkia koskaan. Teemme itse luomukeksejä, joita syömme perheen kanssa viikonloppuisin kahvin kanssa. Ei koskaan limsaakaan. Ei tule hammaslääkärikulujakaan. Meillä ei ole reikiä.
Me ollaan ostettu KAIKKI vaatteet ja tarvikkeet vähintään puoleen hintaan aina. Koskaan ei tehdä heräteostoksia. Siirryttiin nettiruokakauppaan, ei tule koskaan heräteostoksia.
Pyydetään serkuilta aina käytettyjä vaatteita, ja niitä heillä on antaa. Jos on jotain reikiä, vaatteet korjataan.
Kaikki tavara mitä ei käytetä enää, myydään netissä. Ja uutta tavaraa ei osteta.
Asutteko vuokralla?
Voitko luetella säännölliset pakolliset kulunne, mihin ne rahat valuu?
Meillä olisi varaa matkustaa, mutta ei haluta, kun säästetään. Kiva pyöräillä ihan tuossa järven ympärillä ja ihailla joutsenia, sinistä taivasta.Ja jos vielä tulee ruska, niin sehän on kuin olisi ulkomailla. Mikä väriloisto !
Käyttäkää mielikuvistustanne ! Matkustaminen on turhaa.
Just äsken katsottiin youtube videoita kroatiasta ja kuvia sieltä. Ne rakennuksen ja paikat voi katsoa netistä ihan yhtä hyvin.
Netistä löytyy kroatialaisen ruoan ohjeita. Ensi viikkona tehdään kroatialainen viikonloppu. Ei tartte lähteä turhaan lentokoneeseen istumaan.
Eletään ihan normaalia elämää niin kuin sanoin.
Miehellä puolipäiväinen työ, itselläni kaksivuorotyö. Nettomme ehkä joku 3000e/kk.
Laina+vastike joku 800e/kk, päälle sitten vakuutukset (koti, auto, lapset ja parivakuutus). Joka kuukausi jotain melkein.
Sähkö tasaisin välein, autopaikka neljä kertaa vuodessa.
Käydään harvoin ulkona, leivon paljon itse, samoin hyödynnetään paljon halvimpia lihoja patoihin yms, kampaajalla käydään harvoin jne.
Säästöön nyt vain mene se mitä ilman voimme elää joka kuukausi, toki olisi mahdollista säästää enemmänkin mutta ei oikeasti tee.mieli kun tuntuu että ne säästetyt rahat ei kuitenkaan päädy hauskanpitoon =D
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei varsinaisesti liity aloitukseen, mutta en kyl ymmärrä, että mihin viisihenkinen perhe edes pääsisi lomalle kahella tonnilla niin, että siellä voisi aidosti rentoutua ja nauttia olostaan? Ruotsin risteilyynkin menee ruokineen ja oheis ostoksineen jo toi.
Meillä taitaa olla vähän eri vaatimustaso =)
Käytiin just laivalla, perhehytti+aamiaiset 73e. Ravintolaan meni 100e. Kahvilaostokset+tax free 200e.
Minusta on paljon halvempaa mennä lasten kanssa kun ei tuu istuttua baarissa =D
Onko ne säästöt 0 korkoisella tilillä vai missä?
Me ostettiin säästöillä osakeanneista kotipizzan ja pihlajalinnan osakkeita. Todella hyvällä voitolla myytiin vasta.
Pääsee ihan ilmatteeksi matkoille koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
3 lasta ja ihmettelet kun ei ole varaa tehdä mitään :D elämä on valintoja
Jep. Tutut aina ihmettelee kun me reissataan miehen kanssa paljon, vähintään joka talvi joku kaukomatka ja sitten ympäriämpäri Eurooppaa muuten. No meillä ei ole lapsia. Ei yhtäkään. Eikä tule koska laskettiin että jo yksikin vaikuttaisi sen verran ettei olisi rahaa laittaa 5-10000 vuodessa matkailuun. Elämä on valintoja.
Et vastannut kysymykseeni, että kuinka paljon menee alkoholiin ja /tai tupakkaan rahaa? Entä makeisiin, jotka ovat turhia? Entä limppareihin tai vichyyn?
Poimitaan itse marjat ja tehdään marjamehua. Terveellistäkin ja halpaa.
Poimitaan sienet itse.
Joskus jää jäniskin auton alle vahingossa. Senkin voi tehdä pataruoaksi.
Ja sitä paitsi, ankkojakin ollaan pihalla kasvatettu, ja tutuilla oli kaksi hanhea. Ja ne oli ilmaista lihaa melkein.
Laittakaa muutamia kanoja? Kananmuna on terveellistä ja halpaa ruokaa.
Matkustaminen ei ole lapsiperheitä varten. Lapset monesti matkakohteissä häiritsee mölinällään muiden rauhaa.
Double incomes, no children ! On millä mällätä .
Entä jos jättäisitte ne risteilyt väliin. Parista kolmesta risteilystä saatkin kerättyä puuttuvan summan.
Eihän se risteily itsessään maksa juuri, mutta laskepa tarkkaan, paljonko euroja palaa kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Parilla tonnilla ei voi oikein ihmeitä vaatia. Mulla on aina se viisi tuhatta varattu seuraavaan matkaan. Aina.
Mä mietin kanssa, että mihin lämpöiseen pääsee tonnilla koko perhe. Me ei olla myöskään koskaan käyty, mutta haaveilen matkasta. Mitä olen tarjontaan tutustunut, niin tosiaan 4000-5000 tuntuu matkaan tarvittavan rahaa. Tonnilla, jos johonkin järkevään kohteeseen pääsisi, niin varaisin heti.
Sympatiat on kyllä ap:n puolella. Samaa myös siis tuskailen, että tässä elämässä ei normaali työläinen mitään hauskaa saa. Etelänmatkoista saa vain haaveilla :/.
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni, että kuinka paljon menee alkoholiin ja /tai tupakkaan rahaa? Entä makeisiin, jotka ovat turhia? Entä limppareihin tai vichyyn?
Poimitaan itse marjat ja tehdään marjamehua. Terveellistäkin ja halpaa.
Poimitaan sienet itse.
Joskus jää jäniskin auton alle vahingossa. Senkin voi tehdä pataruoaksi.
Ja sitä paitsi, ankkojakin ollaan pihalla kasvatettu, ja tutuilla oli kaksi hanhea. Ja ne oli ilmaista lihaa melkein.
Laittakaa muutamia kanoja? Kananmuna on terveellistä ja halpaa ruokaa.
Ja pointtini oli että tiedän kyllä mistä voisi säästää enemmän, mutta ei huvita.
Avautumiseni koski sitä että nyt kun olisi ollut rahat kasassa jättämättä mitään pois niin rahat kuluu taas muuhun.
(En usko et naapurit tykkäis jos otettais kanoja parvekkeelle.)
Ymmärrän hyvin, tuttu tunne! Meillä on käynyt jo kaksi kertaa noin. Säästörahat menivät joko auton korjaukseen tai kattoremonttiin.
Toivottavasti vielä pääsette reissuun!