Minä oikeasti luulin että pääsisimme lomalle säästöillämme, mutta ei taaskaan
Säästötilillä on nyt vähän päälle tonnin, veronpalautuksia tulossa myös vähän yli tonnin niin haaveilin jo että voisin varata matkan koko perheelle, on tässä vielä puoli vuotta aikaa säästää vähän lisää ennen kuin lähtisimme, ja miten kävikään.
Ensin auto huoltoon, nyt jääkaappi hajosi.
Heippa säästötilin rahat.
Ihan kivaa jooo että säästöjen ansiosta ei nyt olla kusessa, mutta milloin rahat oikein riittäisi johonkin hauskaankin eikä vain kaikkeen välttämättömään....
Ja joo, auto on välttämätön koska julkisilla työmatkat ei oikein suju.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne auton kulut kellekään yllätyksenä tule? Etenkin jos on vähän vanhempi auto, tulee _aina_ jotain yllättävää. Siksi ei mulla autoa olekaan, kuljen bussilla vaikka se hidasta onkin. Säästän näin varmaan tuhansia vuodessa ja tämä raha on käytetty matkailuun. Auton kulut on helposti 300 e kk, bussikortti Tampereella 350e/vuosi!
Niinpä, minä taas satun asumaan seudulla jossa bussit vielä kulki kun tänne muutimme. Nyt oma auto on ainoa vaihtoehto päästä töihin. Toisaalta sitten asun aika edullisesti.
Auton kulut voivat tulla yllätyksenä. Meillä esim. uudet renkaat kuluivat törkeän nopeasti, jouduimme ostamaan uuden vuoden suunniteltua aiemmin. Remontit voivat maksaa mitä tahansa 100-5 000e välillä. Jne.
p.s. täällä bussikortti maksaa 80e/kk
Auton vika ei ole mikään yllätys, ainakaan rahallisesti. Jos laskee budjetin sen varaan että autosta maksetaan vain verot, katsastus ja määräaikaishuollot, niin ihan varmasti tulee "yllätyksiä".