Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en voi sietää joidenkin ihmisten tapaa tehdä ruokaa alusta asti pannu turbolla räiskyen

Vierailija
03.09.2016 |

Kuiva ja sitkeä ruoka on taattu.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan pintaa ei voi kovalla lämmöllä paistaa kiinni vaan tämmöinen liha kuivaa ihan samoin kuin liha jonka pintoja ei ole paistettu kiinni.

Lihan pinnan ruskistaminen antaa kuitenkin lihalle makua. Tämän huomaa jokainen joka paistaa lihaa  pannussa ja pinta ruskistuu 

Vierailija
22/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannu on riittävän kuuma, kun öljy väreilee sen pinnalla tai voi on hieman ruskistunut. Aseta pihvit pannulle ja anna niiden paistua rauhassa toiselta puoleltaan. Pihvejä ei tarvitse kääntää koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No perskele kun se pannu ei tunnu lämpiävän ensin millään muulla kuin kuutosella, ja sitten kohta se onkin jo liian kuuma ja saa pelätä palovammoja roiskeista...

Tämän takia sitä ruokaa aletaan tekemään ennen sudennälkää, niin jaksaa odotellakin kuumenemista jonkun tovin.

Ei sitä ruokaa nyt ruveta tekemään mitään tuntia vaikka miten olisi syönyt. Paskat systeemit jos ruoan valmistus kestää muutamia minuutteja enemmän.

Vierailija
24/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ja mitä sitten?

Voit mennä vaikka nukkumaan.

Sinä voit  opetella tekemään ruokaa

Vierailija
25/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se pannu lämmitetään aluksi kunnolla kuumaksi, ja myöhemmin tulee mahdollinen haudutusvaihe. Vai päinvastoinko sinä toimit?

Keitän kuumalla ja laitan pikku hiljaa lämpöä pienemmälle, paistamisessa toimin päinvastoin. Kanani ovat meheviä, eivät koskaan kuivuneita korppuja.

Aaa... Olet niitä jotka paistavat lihat vedessä.

Eh... en?

Vierailija
26/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannu on riittävän kuuma, kun öljy väreilee sen pinnalla tai voi on hieman ruskistunut. Aseta pihvit pannulle ja anna niiden paistua rauhassa toiselta puoleltaan. Pihvejä ei tarvitse kääntää koko ajan.

Pihviä käännetään kerran, eli pastetaan molemmin puolin.

Vierailija
27/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jos on teflonpannu, niin mausteena epäterveelllisiä fluoriyhdisteitä.

Vierailija
28/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitte varmaan sanan RAUHASSA. Ja miksi nyt peukutatte ylös kommenttiani, kun aloitusta niin kovasti morkkasitte? Ai niin, kun perässä ei lukenut ap.

Vierailija
29/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. JOitakin ruokia pitää paistaa aluksi kovalla lämmöllä, jotta mehukkaat nesteet eivät kiehu ja leviä höyrynä pois. Syötkö useinkin muiden luona? Kokkaatko heille itse koskaan?

Niin että levy turbokuumuudella paistamalla neste ei kiehu?

En syö usein muiden luona mutta olen tietoinen joidenkin tavasta kuivattaa ruuat. Esim. Kana ja muu liha ei kestä tulikuumaa pannua kuivumatta korpuksi.

HÖPÖHÖP, minun kaverini vatvoo tunnin yhtä kanapihvia pannulla ja kyllä siitä pitkään miedossa lämmössä pyörittelemällä sen kengänpohjan saa, mutta makunsa kullakin

Vierailija
30/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se pannu lämmitetään aluksi kunnolla kuumaksi, ja myöhemmin tulee mahdollinen haudutusvaihe. Vai päinvastoinko sinä toimit?

Keitän kuumalla ja laitan pikku hiljaa lämpöä pienemmälle, paistamisessa toimin päinvastoin. Kanani ovat meheviä, eivät koskaan kuivuneita korppuja.

hei porukat, ettekö huomaa. ap on se sama kokki, joka työnsi perunat karjalanpaistilihojen kanssa samassa padassa uuniin.

Tee ap mulle keittokirja ruoka- ja valmistusohjeineen. please.

Vierailija
31/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tietoinen joidenkin ammattikokkien tavasta aloittaa pannu raivokkaasti räiskyen, ja varmaan jotkut ruuat "kuuluukin" niin tehdä, mutta mistä kukin sitten tykkää... fakta on se, että ruoka kuivuu takuulla sillä metodilla, enkä tykkää kuivasta ruuasta edes ammattikokin tekemänä.

Ravintolassa aika on rajallinen, kai siellä täytyy hieman oikaista. Tosin riippuupa tämäkin itse ravintolasta.

Menee jo niin yli että pakko olla trolli.

Kommentoin kuitenkin

Pihvi tai broileri paistetaan ensin kuumalla pannulla nopeasti.

Sitten vaikka uuniin muutamaksi minuutiksi.

Tai broileriin haudutusliemi. Ja lämpö pienemmälle.

Jos lihan laittaa kylmälle pannulle tai laittaa liikaa kerrallaan, lihasnesteet tulee ulos ja tuloksena on sitkeä ja kelmeä liha.

Vaikkapa jauheliha. Liikaa pannulle, lihasta nesteet ulos ja pahanmakuinen liemessään keittyvä mössö on varma

Vierailija
32/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paistaa pihviä, kun voi ryöpätä jauhelihaa?

Vierailija
33/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisen keittiön paistaminen on enemmän friteerausta, eli öljykeittämistä.

Vierailija
34/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit. öljyssä kypsentämistä

Vierailija
35/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmenee, ettet voi sietää? Pitääkö sinun lähteä kotiin toipumaan? 

Vierailija
36/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en paista oikeastaan mitään kutosella. Käytän kutosta vaan keittäessäni jotain. Jauhelihan tai kanan laitan vitosella kuumentuneelle levylle ja paistelen, haudutan pienemmällä. Naudan pihvit paistan nelosella. Kun pannu on saanut hyvin kuumentua sillä nelosella niin lihan pinta sulkeutuu hyvin, mutta ei käristy ja medium pihvit on helppo tehdä. Nesteet pysyy siinäkin hyvin sisällä.

Tein pitkään niinkuin monet muutkin ja kärtsäsin lihoja kutosella. Huomasin että itse onnistuin saamaan lihasta joko kuivaa tai vähintään pinta oli sellainen kuiva ja selkeästi liian kuumassa paistunut.

Mielestäni siis kuumalle pannulle lihat, mutta vitoselle, koska kutonen on jo liian kuuma. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.

Vierailija
37/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Esimerkiksi pihvi pitää laittaa kuumaan pannuun, jotta pinta palaa kiinni ja nesteet pysyy sisällä ja pihvistä tulee maukas.

Tämä pöty on todistettu huuhaaksi satoja kertoja! Mutta aina bimbo sitä toistaa ;-(

Vierailija
38/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en paista oikeastaan mitään kutosella. Käytän kutosta vaan keittäessäni jotain. Jauhelihan tai kanan laitan vitosella kuumentuneelle levylle ja paistelen, haudutan pienemmällä. Naudan pihvit paistan nelosella. Kun pannu on saanut hyvin kuumentua sillä nelosella niin lihan pinta sulkeutuu hyvin, mutta ei käristy ja medium pihvit on helppo tehdä. Nesteet pysyy siinäkin hyvin sisällä.

Tein pitkään niinkuin monet muutkin ja kärtsäsin lihoja kutosella. Huomasin että itse onnistuin saamaan lihasta joko kuivaa tai vähintään pinta oli sellainen kuiva ja selkeästi liian kuumassa paistunut.

Mielestäni siis kuumalle pannulle lihat, mutta vitoselle, koska kutonen on jo liian kuuma. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan.

Maa kutsuu! Kaikissa ei ole "kutosta" ja minulla on ysikin!

Tuo "pinnan sulkeutuminen" on todistettu huuhaaksi satoja kertoja.

Vierailija
39/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvin, kuten muunkin lihan pinnan kuuluu muuten PAISTUA eikä PALAA kiinni. Siinä on ero.

Vierailija
40/41 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa kutsuu! Kaikissa ei ole "kutosta" ja minulla on ysikin!

Tuo "pinnan sulkeutuminen" on todistettu huuhaaksi satoja kertoja.

Yleisin asteikko on kuitenkin 1-6 ja varmasti suurimmalle osalle tutuin. Kaipaisin myös linkkejä joihin viittaat todisteillasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä