Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en voi sietää joidenkin ihmisten tapaa tehdä ruokaa alusta asti pannu turbolla räiskyen

Vierailija
03.09.2016 |

Kuiva ja sitkeä ruoka on taattu.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. JOitakin ruokia pitää paistaa aluksi kovalla lämmöllä, jotta mehukkaat nesteet eivät kiehu ja leviä höyrynä pois. Syötkö useinkin muiden luona? Kokkaatko heille itse koskaan?

Vierailija
2/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. JOitakin ruokia pitää paistaa aluksi kovalla lämmöllä, jotta mehukkaat nesteet eivät kiehu ja leviä höyrynä pois. Syötkö useinkin muiden luona? Kokkaatko heille itse koskaan?

Niin että levy turbokuumuudella paistamalla neste ei kiehu?

En syö usein muiden luona mutta olen tietoinen joidenkin tavasta kuivattaa ruuat. Esim. Kana ja muu liha ei kestä tulikuumaa pannua kuivumatta korpuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se pannu lämmitetään aluksi kunnolla kuumaksi, ja myöhemmin tulee mahdollinen haudutusvaihe. Vai päinvastoinko sinä toimit?

Vierailija
4/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi turbopannuttaja!

Vierailija
5/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös kaikkea käristämistä. Lihojen täytyy olla paikoittain mustan hiiltyneitä ja muualta kunnolla ruskettuineita niin, että liha on täynnä kuivuneita ja ruskistuneita kohtia. Siis näin JOIDENKIN mielestä...

Vierailija
6/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perskele kun se pannu ei tunnu lämpiävän ensin millään muulla kuin kuutosella, ja sitten kohta se onkin jo liian kuuma ja saa pelätä palovammoja roiskeista...

Vierailija
7/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se pannu lämmitetään aluksi kunnolla kuumaksi, ja myöhemmin tulee mahdollinen haudutusvaihe. Vai päinvastoinko sinä toimit?

Keitän kuumalla ja laitan pikku hiljaa lämpöä pienemmälle, paistamisessa toimin päinvastoin. Kanani ovat meheviä, eivät koskaan kuivuneita korppuja.

Vierailija
8/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No perskele kun se pannu ei tunnu lämpiävän ensin millään muulla kuin kuutosella, ja sitten kohta se onkin jo liian kuuma ja saa pelätä palovammoja roiskeista...

Tämän takia sitä ruokaa aletaan tekemään ennen sudennälkää, niin jaksaa odotellakin kuumenemista jonkun tovin.

Vierailija
9/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Esimerkiksi pihvi pitää laittaa kuumaan pannuun, jotta pinta palaa kiinni ja nesteet pysyy sisällä ja pihvistä tulee maukas.

Vierailija
10/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tietoinen joidenkin ammattikokkien tavasta aloittaa pannu raivokkaasti räiskyen, ja varmaan jotkut ruuat "kuuluukin" niin tehdä, mutta mistä kukin sitten tykkää... fakta on se, että ruoka kuivuu takuulla sillä metodilla, enkä tykkää kuivasta ruuasta edes ammattikokin tekemänä.

Ravintolassa aika on rajallinen, kai siellä täytyy hieman oikaista. Tosin riippuupa tämäkin itse ravintolasta.

Vierailija
11/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö usein muiden luona mutta olen tietoinen joidenkin tavasta kuivattaa ruuat. Esim. Kana ja muu liha ei kestä tulikuumaa pannua kuivumatta korpuksi.

Ruokaa on vain pidetty pannulla liian pitkään.

Liian kuuman pannun ongelma on yleensä se että ruoka palaa pinnasta, mutta jää raa'aksi sisältä.

Tuo sinun ongelmasi tulee ihan puhtaasti liian pitkästä paistoajasta.

Vierailija
12/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Esimerkiksi pihvi pitää laittaa kuumaan pannuun, jotta pinta palaa kiinni ja nesteet pysyy sisällä ja pihvistä tulee maukas.

Mistä kukakin pitää. Minä inhoan käristynyttä ruokaa.

Vierailija
13/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään kylmällä pannulla kieritetyistä kanoista.

Vierailija
14/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa on vain pidetty pannulla liian pitkään.

Liian kuuman pannun ongelma on yleensä se että ruoka palaa pinnasta, mutta jää raa'aksi sisältä.

Tuo sinun ongelmasi tulee ihan puhtaasti liian pitkästä paistoajasta.

Kanoistani tulee meheviä pannulla näin: huoneenlämpöinen kana ja ripaus öljyä pannulle, mieto lämpö, kääntely, lopuksi enemmän lämpöä ja nopea loppukypsytys.

Vierailija
15/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiinalaisissa on aina kuivaa ruokaa? 

Vierailija
16/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ja mitä sitten?

Vierailija
17/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kuumensin tänään pannun niin kuumaksi että muovikauha suli 😁 Hyvin paistu jauheliha 👍

Vierailija
18/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli kiinalaisissa on aina kuivaa ruokaa? 

Ei, mutta se että vaikkapa ammattikokki tekee ruuan X tavalla Y ei ole tae mistään. Olen syönyt entisellä työpaikallani paikan kokin tekemiä ruokia ja voin sanoa, että ei ammattilaiseksi uskoisi... Kamalia väkerryksiä.

Vierailija
19/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ja mitä sitten?

Voit mennä vaikka nukkumaan.

Vierailija
20/41 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitän kuumalla ja laitan pikku hiljaa lämpöä pienemmälle, paistamisessa toimin päinvastoin. Kanani ovat meheviä, eivät koskaan kuivuneita korppuja.

Aaa... Olet niitä jotka paistavat lihat vedessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi