Lääkkeiden KELA-korvaukset tulisi lakkauttaa
Mitä järkeä valtion on maksaa ihmisten lääkitykset?!!?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yks pitkäaikaissairas. Mulla ne kelan korvaukset on puolestaan olleet aika pienet, sikäli melko sama.
Mikäs lääke on kyseessä?
Ja siis ap, haluaisitko sairastua 1-tyypin diabetekseen ja maksaa hoitosi kokonaan itse? Onnea! Jos kaikilla olisi pakko sitten käytännössä olla vakuutus, niin olisi kansantaloudellisesti myös aika älytöntä terveiden syytää rahaa vakuutusyhtiölle, ja jos vakuutuslaitokset vastaisivat kuluista, niin mikä mekanismi hillitsisi lääkkeiden hintoja? Nyt ne on neuvoteltava Hilan kanssa, jos haluaa lääkkeelle menekkiä (=korvauksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, joku voi kateellinen lääkekorvauksista, pikkusieluista. Jos kriteerit täyttyvät korvataan, muuten ei.
Se on juuri tosi väärin että joieenkin elintärkeät lääkkeet korvataan, toisten ei. Siksi koko järjestelmä tulee poistaa ehdottomasti!
Oikein tuo on. Eli,kun sinä et saa, niin ei tarvitse saada muidenkaan.
Oikeudenmukaisuus on tosi tärkeää.
insuliinipaketti maksaa lähemmäs 200 ilman korvausta!korvauksen jälkeen viitisen euroa joten kuolisin sitten..ainahan terveet ihmiset höpöttää mitä sattuu mutta kyllä ihmisen täytyisi ilmasiksi saada lääkkeet.60 e omavastuukin on kohtuutonta!se alentaa ihmisarvoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yks pitkäaikaissairas. Mulla ne kelan korvaukset on puolestaan olleet aika pienet, sikäli melko sama.
Mikäs lääke on kyseessä?
Ja siis ap, haluaisitko sairastua 1-tyypin diabetekseen ja maksaa hoitosi kokonaan itse? Onnea! Jos kaikilla olisi pakko sitten käytännössä olla vakuutus, niin olisi kansantaloudellisesti myös aika älytöntä terveiden syytää rahaa vakuutusyhtiölle, ja jos vakuutuslaitokset vastaisivat kuluista, niin mikä mekanismi hillitsisi lääkkeiden hintoja? Nyt ne on neuvoteltava Hilan kanssa, jos haluaa lääkkeelle menekkiä (=korvauksen).
Kyllä kiitos, tervetuloa 1-tyypin diabetes! Vanhempani ottivat minulle aikoinaan hyvän vakuutuksen kuten kunnon vanhempien tulee, ja itse olen jatkanut samalla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
insuliinipaketti maksaa lähemmäs 200 ilman korvausta!korvauksen jälkeen viitisen euroa joten kuolisin sitten..ainahan terveet ihmiset höpöttää mitä sattuu mutta kyllä ihmisen täytyisi ilmasiksi saada lääkkeet.60 e omavastuukin on kohtuutonta!se alentaa ihmisarvoa!
Täällä on tänään kaikenlaisten ....kokoontumisajo. Ap kannattaa jättää omaan arvottomaan arvoonsa. Mikä lie tynnyrissä kasvanut. Lääkekorvaukset ovat ja pysyvät.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Täysin epäreilu systeemi. Esim. Mistään meidän lasten jokapäiväisistä lääkkeistä ei saa kelakorvausta miksi jotkut saa. Yhdenkin lapsen lääkitys siksi että ilman kuolisi mutta kelakorvausta ei saa. Muiden lasten lääkkeiden käyttö vain hyvinvoinnin vuoksi, ettei olisi kipuja mutta tosiaan yhdelle elintärkeät päivittäiset kalliit lääkkeet. Väärin että toiset saa kelakorvausta ja toiset ei.
Mikä lääke muka sellainen, jota ei kelakorvata, mutta silti elintärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tänään kaikenlaisten ....kokoontumisajo. Ap kannattaa jättää omaan arvottomaan arvoonsa. Mikä lie tynnyrissä kasvanut. Lääkekorvaukset ovat ja pysyvät.
Jospa olenkin Porvoosta? Tunnen arvoni, älkää siitä huolehtiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs lääke on kyseessä?
Ja siis ap, haluaisitko sairastua 1-tyypin diabetekseen ja maksaa hoitosi kokonaan itse? Onnea! Jos kaikilla olisi pakko sitten käytännössä olla vakuutus, niin olisi kansantaloudellisesti myös aika älytöntä terveiden syytää rahaa vakuutusyhtiölle, ja jos vakuutuslaitokset vastaisivat kuluista, niin mikä mekanismi hillitsisi lääkkeiden hintoja? Nyt ne on neuvoteltava Hilan kanssa, jos haluaa lääkkeelle menekkiä (=korvauksen).Kyllä kiitos, tervetuloa 1-tyypin diabetes! Vanhempani ottivat minulle aikoinaan hyvän vakuutuksen kuten kunnon vanhempien tulee, ja itse olen jatkanut samalla tiellä.
Eli sinua vituttaa maksaa turhasta vakuutuksestasi, kun muut saavat lääkkensä jokatapauksessa kohtuuhintaan maksamatta muuta kuin veroja? Otan osaa. Mutta voit lohduttautua sillä, että vakuutuksesi hinta olisi ainakin 4-5 kertaa kalliimpi, jos kaikkien lääkkeet maksettaisiin siten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Täysin epäreilu systeemi. Esim. Mistään meidän lasten jokapäiväisistä lääkkeistä ei saa kelakorvausta miksi jotkut saa. Yhdenkin lapsen lääkitys siksi että ilman kuolisi mutta kelakorvausta ei saa. Muiden lasten lääkkeiden käyttö vain hyvinvoinnin vuoksi, ettei olisi kipuja mutta tosiaan yhdelle elintärkeät päivittäiset kalliit lääkkeet. Väärin että toiset saa kelakorvausta ja toiset ei.
Mikä lääke muka sellainen, jota ei kelakorvata, mutta silti elintärkeä?
Kiinnostaa minuakin. Elintärkeät korvataan, tulee täyttyä tietyt kriteerit, jotka eivät täyty.
Onhan siinä siinä järkeä siinä mielessä että hoidettu kansalainen tulee halvemmaksi kuin hoitamaton.
Mutta siin ei ole järkeä että apteekeille on monopoli ja Suomessa valtion korvaamat lääkkeet ovat kalliimpia kuin ulkomailla ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ap sullakin toinen ääni kellossa jos sairastuisit johonkin pitkäaikais sairauteen mihin tarvitset jatkuvan lääkityksen.
Siihen se saattais suurinosa palkasta mennäkkin sitten apteekkiin.Vakuutus. Hyvä vakuutus.
T. AP
Entä jos olet ollut lapsesta asti sairas? Aikuisiällä on aika vaikea saada jo todettuun sairauteen vakuutusta. Mutta miksi edes vaivaudun syöttämään trollia.
Vakuutus rajaa "lapsesta asti-sairauden" pois mutta korvaa muut. Nykyään tosin käytännössä kaikki ottavat lapselleen vakuutuksen jo odotusaikana, joten tuollaista vaihtoehtoa ei ole.
Yksi ainoa yhtiö suostui antamaan mulle lapsivakuutuksen jo odotusaikana. Helvetisti hyötyä siitäkin on ollut, kun kyseinen yhtiö on käytännössä tehnyt mahdottomaksi korvausten hakemisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, joku voi kateellinen lääkekorvauksista, pikkusieluista. Jos kriteerit täyttyvät korvataan, muuten ei.
Se on juuri tosi väärin että joieenkin elintärkeät lääkkeet korvataan, toisten ei. Siksi koko järjestelmä tulee poistaa ehdottomasti!
Oikeasti elintärkeä lääke, ja 100% itse maksettava? Esimerkiksi mikä?
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä siinä järkeä siinä mielessä että hoidettu kansalainen tulee halvemmaksi kuin hoitamaton.
Mutta siin ei ole järkeä että apteekeille on monopoli ja Suomessa valtion korvaamat lääkkeet ovat kalliimpia kuin ulkomailla ilman tukia.
Järjen ääntä. Suomen kaltaisessa oligopolitilanteessa KELA on joutunut lypsylehmäksi ja KELA:n ollessa politisoitunut, mitään ei asialle tapahdu ennen kuin kilpailun annetaan vapaasti toimia. Eri alueiden hintadifferointi pitää kieltää.
Ihan oikeastiko joku on kateellinen sairaille ihmisille lääkekorvauksista?
Suomessa on maailman kalleimmat lääkkeet. Syyttävä sormi kannattaa osoittaa ennemmin esim. lääkäreiden ja lääkeyhtiöiden bonuksiin ja palkkioihin.
Jotkut ihmiset pysyvät työkykyisinä ainoastaan lääkityksen avulla. Lisää työttömiäkö ap haluaa?
Vai pitäisikö halpoja lääkkeitä alkaa tilata ulkomailta, ehkä jopa salakuljettaa? Siitä vasta riemu repeäisi.
Ap, mitä järkeä on maksaa lapsilisiä, vanhempan rahaa, työttömyyspäivärahoja, sairaspäivärahaa. Muuta muualle jos et kestä asua Suomessa, mikä on ollut ainakin hyvinvointiyhteiskunta.. Tulevasta en tiedä.
Täällä jos ihminen sairastuu vakavasti tai krooniseen sairauteen on ihan kiva luottaa siihen, että saa siihen lääkehoitoa oli kyse syövästä, MS-taudista, astmasta tai pahasta vauvan maitoallergiasta (jolloin maitoihin voi mennä melkein 1000 euroa kk:ssa ilman KELA-korvauksia.
Siksi niitä korvauksia maksetaan, jotta ihmiset pysyisivät hengissä ja voisivat hoitaa itseään. Kaikki ei ole superrikkaita eikä kaikkea saa vakutukseen ( kokemusta on)
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla onnekas, kyllä erityiskorvauksen saa tietyillä kriteereillä jopa 100%:n korvattavuuden, muutama euro per lääke.
Miten 100% kovattavuudella joutuu maksamaan yhtään mitään?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti elintärkeä lääke, ja 100% itse maksettava? Esimerkiksi mikä?
Sandostatin on yksi. Sitä voidaan käyttää sydänpotilailla verenvuototaipumukseen sekä syöpäpotilailla.
Muistaakseni sveitsiläisen lääkefirman valmistama. Äidin sairastaessa syöpää oli määrätty Sandostatin ja sen kanssa oli kaikenlaisia vaikeuksia, sekä maksamisessa että saatavuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ap sullakin toinen ääni kellossa jos sairastuisit johonkin pitkäaikais sairauteen mihin tarvitset jatkuvan lääkityksen.
Siihen se saattais suurinosa palkasta mennäkkin sitten apteekkiin.Vakuutus. Hyvä vakuutus.
T. AP
Entä jos olet ollut lapsesta asti sairas? Aikuisiällä on aika vaikea saada jo todettuun sairauteen vakuutusta. Mutta miksi edes vaivaudun syöttämään trollia.
Vakuutus rajaa "lapsesta asti-sairauden" pois mutta korvaa muut. Nykyään tosin käytännössä kaikki ottavat lapselleen vakuutuksen jo odotusaikana, joten tuollaista vaihtoehtoa ei ole.
Yksi ainoa yhtiö suostui antamaan mulle lapsivakuutuksen jo odotusaikana. Helvetisti hyötyä siitäkin on ollut, kun kyseinen yhtiö on käytännössä tehnyt mahdottomaksi korvausten hakemisen.
Nykyyään mikään vakuutus ei korvaa pienen lapsen tai vauvan ravintovalmisteita. On siinä kiva maksaa 1000 euroa kuussa lapsen erikoismaidoista kun tuskin mikään vakuutus ei nykyään niitä korvaa.. Ennen on korvannut.
Oon itse opiskelija ja sairauksia itsellä muutamakin. Jos en sais kela korvauksia en voisi lääkitä itseäni.
Niin. Realismi on joskus syvältä :(.