Lääkkeiden KELA-korvaukset tulisi lakkauttaa
Mitä järkeä valtion on maksaa ihmisten lääkitykset?!!?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ap, me saadaan ilman vakuutuksia Kelan korvaukset lääkkeistä. Mulla on erityiskorvaus, ajattele 65% alennus sydänlääkkeistä. En ota koskaan vakuutusta, koska saan huippuhoidon julkisella ja maksan itse murto-osan lääkemenoista. Jään plussalle.
Et saa mitään ilmaista. Ilmaisia lääkkeitä ei ole olemassa. Ilmaista hoitoa ei ole olemassa.
Saat ne juuri niin kauan kuin maksajia riittää,
Heh heh huono provo. Lisäksi meillä suomalaisilla on juurikin sairausvakuutus, jonka maksamme veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh huono provo. Lisäksi meillä suomalaisilla on juurikin sairausvakuutus, jonka maksamme veroilla.
Mun mielestä aihe on erittäin ajankohtainen, tärkeä ja vaatii päätöksiä vielä tämän hallituksen aikana. Vielä on kautta jäljellä.
11/4
Vierailija kirjoitti:
Juu, mulla jäisikin biologisen lääkkeen oston jälkeen tilistä käteen 200 e. Palkka 1500 e netto, lääkkeen hinta 1300 e/kk. Mutta hei ihan kiva yritys!
Onko sullakin reuma? Ootko työkykyinen biologisten lääkkeiden avulla?
T. Reumaatikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, me saadaan ilman vakuutuksia Kelan korvaukset lääkkeistä. Mulla on erityiskorvaus, ajattele 65% alennus sydänlääkkeistä. En ota koskaan vakuutusta, koska saan huippuhoidon julkisella ja maksan itse murto-osan lääkemenoista. Jään plussalle.
Et saa mitään ilmaista. Ilmaisia lääkkeitä ei ole olemassa. Ilmaista hoitoa ei ole olemassa.
Kirjoitin ILMAN VAKUUTUKSIA en ilmaiseksi. Maksan vain murto-osan kalliista hoidoista ja murto-osan lääkkeistä. Lasku mikä menee hoidoista kunnalle, on todella kallis.
Minulla ei ole mitään käyttöä YKSITYISELLE sairauskuluvakuutukselle.
Terv. nro 26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin ILMAN VAKUUTUKSIA en ilmaiseksi. Maksan vain murto-osan kalliista hoidoista ja murto-osan lääkkeistä. Lasku mikä menee hoidoista kunnalle, on todella kallis.
Eli ylläpitosi tulee kunnallesi TODELLA kalliiksi.
Mutta ei se mitään. Koska taikaseinä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään käyttöä YKSITYISELLE sairauskuluvakuutukselle.
Terv. nro 26
..koska olet tuttu ennustaja-tv:stä ja tiedät ettet koskaan sairastu. Ja koska yhteiskunta maksaa lääkkeesi, koska juuri sinä olet niin tärkeä, ettei toista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Meitä on todella paljon,mutta niinhän se menee meillä sivistyneissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Meitä on todella paljon,mutta niinhän se menee meillä sivistyneissä maissa.
..niin kauan kuin maksajia riittää.
Ajatella, joku voi kateellinen lääkekorvauksista, pikkusieluista. Jos kriteerit täyttyvät korvataan, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, joku voi kateellinen lääkekorvauksista, pikkusieluista. Jos kriteerit täyttyvät korvataan, muuten ei.
Lyön lääkekorvauksesi vetoa että sieluni on isompi kuin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri tosi väärin että joieenkin elintärkeät lääkkeet korvataan, toisten ei. Siksi koko järjestelmä tulee poistaa ehdottomasti!
Joo, loppuisi minultakin pakkolääkitys. Lääke onkin kokonaan ilmainen.
No AP:n järjestelmässä jos Kelan korvaukset poistetaan, pitää poistaa myös toimeentulotuki, koska sieltähän sitten maksattaisiin ne lääkkeet.
Jokainen olisi sitten omien rahojen varassa ja kun ne loppuisivat, sitten omaisten pitäisi maskaa. Ottaen huomioon ap:n ja nykyisten ihmisten itsekkyyden ja kovasydämisyyden, tuskin maksaisivat vaan antaisivat vanhustensa ja sairaiden jäädä heitteille.
Meillä olisi sitten kadut ja puistot täynnä kodittomia työkyvyttömiä kärsiviä ja kuolevia ihmisiä. Olis vähän kuin ruttoepidemia keskiajalla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Makaaberi#/media/File:Thetriumphofdeath.j…
En tiedä mitä järkeä siinäkään olisi. Tulis sitten kiinteistönhuolto- ja yleisen siisteyden kulut aika kalliiksi kun pitäisi puhdistella yleisistä tiloista kuolleiden jäänteitä yms. AP:n kaltaiset ihmisvihaajat valittaisivat sitten niistä.
Lääkekorvaukset ehditään hyvin poistaa vielä tämän hallituksen aikana sitten kun huomataan etteivät suunnitellut työttömyyskorvauksen, kotihoidontuen ja asumistuen lakkauttaminen vielä tuo tarvittavia säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri tosi väärin että joieenkin elintärkeät lääkkeet korvataan, toisten ei. Siksi koko järjestelmä tulee poistaa ehdottomasti!
Oikein tuo on. Eli,kun sinä et saa, niin ei tarvitse saada muidenkaan.
Kateelliset,kun lukee näitä, tulee ihan etuoikeutettu olo, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli sairaskuluvakuutus. Se yhtiö teki konkurssin. En ole saanut uutta vakuutusta. Näinkin voi käydä. En saanut raskausaikana vakuutusta vielä syntymättömälle lapsellekaan.
Taidan olla onnekas, kyllä erityiskorvauksen saa tietyillä kriteereillä jopa 100%:n korvattavuuden, muutama euro per lääke.