Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kotona vauvan kanssa,esikoinen 2,5v. tarhassa 8-16 ma-pe.

Vierailija
04.03.2006 |

Tuttavalla tilanne tämä. Kaiken kukkuraksi hän on itse päiväkodissa töissä. En ymmärrä. Tuleeko vauvan myötä toisista lapsista rasitteita???

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä kuitenkin, että osa näistä ap:n kuvailemista äideistä laittaa vanhemman, alle 3-vuotiaan lapsen hoitoon ihan omasta mukavuudenhalustaan. Ei kaikilla varmasti ole masennusta, tms.

Vierailija:

erikoistilanne... Älä ole hölmö. Tuskinpa tässä tarvitaan hiustenhalkomista vaan ennemminkin empatiaa ja ymmärtämystä ja suvaitsevaisuutta. Tuntuu kovin tältä palstalta puuttuvan inhimillisyys (jopa äidin) ja toisten päätösten kunnioittaminen.

Vierailija
2/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just sama tilanne, vauva 3kk ja esikoinen 2,5 vuotta. Ja ei tulisi mieleenkään laittaa pikkuista esikoistamme hoitoon, kun olen itse kerran kotona. MUN SYDÄN SÄRKYISI, jos tekisin lapselleni noin! Mun mielestä on ihanaa, kun saan olla kotona lasten kanssa ja hoitaa heidät itse. Elämän parasta aikaa ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vanhempaa jatkaa päiväkodissa osapäiväisenä parina kolmena päivänä viikossa. En tiedä olenko itse yhtään sen parempi.

Vierailija
4/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni äiti rakastaa lastaan ja TIETÄÄ mikä on paras ratkaisu HÄNEN lapselleen. Jos se sitten on päiväkoti niin olkoon. mitä ihmettä te päivittelijät saatte siitä että arvostelette muita ja muiden päätöksiä???

Henkilökohtaisesti minä en arvosta yhtään enempää äitiä joka hoitaa lapsensa kotona, kuin niitäkään jotka vievät lapsensa hoitoon. Monesti tulee vaan semmonen olo kun tapaa äidin jolla kaikki lapset virikkeettömässä kotihoidossa, että voi noitakin lapsiprkoja! (monesti nähnyt melkein esikouluikäisiä, jotka eivät edes kerhossa) sitten käydään toimintateraupeutilla kun lapsella kaikennäköisiä keskittymis- ja käytösongelmia...

Vierailija
5/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myönnä kuitenkin, että osa näistä ap:n kuvailemista äideistä laittaa vanhemman, alle 3-vuotiaan lapsen hoitoon ihan omasta mukavuudenhalustaan. Ei kaikilla varmasti ole masennusta, tms.

Vierailija:

erikoistilanne... Älä ole hölmö. Tuskinpa tässä tarvitaan hiustenhalkomista vaan ennemminkin empatiaa ja ymmärtämystä ja suvaitsevaisuutta. Tuntuu kovin tältä palstalta puuttuvan inhimillisyys (jopa äidin) ja toisten päätösten kunnioittaminen.

Mitäs muuta se on kuin mukavuudenhalua? Jos on joku tapa päästä vähän helpommalla, ja joku haluaa niin tehdä, niin tehköön! Ei siinä ole muilla nokan koputtamista. Vaikkei ole masentunut, niin ei kai sitä tarvitse väkisin itseään ajaa siihen tilanteeseen. Kukin tehköön miten parhaaksi näkee.

Vierailija
6/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdestaan äitinsä kanssa ja olipa yllätys kun ei oikein pärjää koulussa ja kavereita on tosi vähän..

omat lapseni ovat tarhassa joka päivä 6h, jos minulla on vapaa päivä pidän sen todellakin OMANA vapaa päivänäni! miten muuten saan hoidettua asioita kun kaksi lasta " roikkuu" puntissa. kyllä minä lapsiani rakastan sitä on turha käydä arvostelemaan, mutta ehkäpä juuri siksi he ovat päiväkodissa, saavat tehdä kaikenlaista hauskaa mitä minä en todellakaan jaksaisi heidän kanssaa puuhata.

kolme vuotta putkeen olimme kaikki kotona, tarkoitan että todellakin ISTUIMME KOTONA. kerran viikossa kävimme kerhossa, muuta ohjelmaa ei ollut. olin hermoraunio ja huusin kurkkuni käheäksi harvase päivä. sekö sitten olisi lapselle reilua?!

joo ja superäidit pois netistä, tämähän on moraalitonta, menkää rakastamaan lapsianne! hus!

Vierailija
7/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla aina tuodaan esiin äidin oikeus valita hänelle parhaiten sopiva hoitoratkaisu. Alle 3-vuotias lapsi on kuitenkin vielä liian pieni puolustamaan itseään, kun äiti päättää viedä hänet 5 kertaa viikossa hoitoon. Jos perehdytte kenen tahansa kasvatusalan asiantuntijan ohjeisiin, ei alle 3-vuotiaalle ole oikea paikka olla hoidossa joka päivä. Joskus hoito on välttämätön esim. vanhempien työn tai sairauden takia, mutta on kyllä nykyajan vitsaus viedä lapsi JOKA PÄIVÄ hoitoon äidin ollessa äitiyslomalla kotona (jos ei ole esim. fyysistä tai psyykkista sairautta tms. syytä). Nykyajan trendi on vain se, että vanhempi lapsi jatkaa hoidossa ns. virikemielessä, vaikka lapsi olisi alle 3-vuotias.

Vierailija
8/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap minun mielipidettä odottaa, niin olen sitä mieltä, että subjektiivinen oikeus päivähoitoon on käsittämätöntä. Jos on vauvan kanssa kotona, voi aivan hyvin hoitaa esikoisenkin.

Jos on erityishuoltoa tarvitseva lapsi, silloin tilanne on toinen. Tosin lapsen, jolla ei ole hyvä olla kotona, ei pitäisi olla kotona vaan jossain muualla.

Vierailija
9/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä musta tuntuu aika pahalle. Miltähän siitä lapsesta tuntuuu, tuli vauva joka on äidin kanssa kaksin kotona?

Ja miksi 8 tunnin päivä, ei tuota voi virikkeilläkään selittää.

Miksi omia lapsia ei voi hoitaa :(

Vierailija
10/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi muuta kuin 2 h päivässä omaa aikaa vaunulenkkiin, mutta se ei onnistu. Mukavuudenhalua, oman terveyden ja kunnon hoitamista, olkoon mitä tahansa. Nyt olen huutanut ja kiukutellut kohta vuoden, koska pää meinaa räjähtää. Esikoisella ei ole yhtään kaveria, ystäväperheet asuvat muualla. Kotityöt ja nuoremman hoito vievät melkoisesti aikaa. Mies joutuu olemaan pitkää päivää töissä.

Palaan siis nyt töihin, paljon ennemmin kuin olisin ajatellut. Ja nyt kaksi lasta kokopäivähoitoon. Kysyttävää.

Vierailija
11/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain niin voi ajatella.

Vierailija
12/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli kunnallisessa päiväkerhossa 2 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Olisi ollut mahdollisuus myös seurakunnan kerhoon, mutta mielestäni 2 kerhopäivää viikossa riitti. Vein lapsen kerhoon kävellen ja kuopus oli rattaissa, joihin yleensä nukahti. Usein tein lenkin, kävin kirjastossa tai kaupassa.

Vierailija:

En haluaisi muuta kuin 2 h päivässä omaa aikaa vaunulenkkiin, mutta se ei onnistu. Mukavuudenhalua, oman terveyden ja kunnon hoitamista, olkoon mitä tahansa. Nyt olen huutanut ja kiukutellut kohta vuoden, koska pää meinaa räjähtää. Esikoisella ei ole yhtään kaveria, ystäväperheet asuvat muualla. Kotityöt ja nuoremman hoito vievät melkoisesti aikaa. Mies joutuu olemaan pitkää päivää töissä.

Palaan siis nyt töihin, paljon ennemmin kuin olisin ajatellut. Ja nyt kaksi lasta kokopäivähoitoon. Kysyttävää.

Vierailija
13/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hänellä on kolme lasta täyspäivähoidossa ja odottaa neljättä kotona. Sanoi, että pystyy antamaan vauvalle rakkautta ja läheisyyttä kun vanhimmat ovat hoidossa. Lisäksi sanoi, ettei jaksa niitä vanhempia kersoja(käytti tuota nimitystä) kotona juoksemassa. Oikeasti säälin hänen lapsiaan:(

Vierailija
14/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit ihmetellään miksi lapsi tulee mustasukkaiseksi tai miksi etääntyy äidistä.No,syythän on ilmiselvät.En voi sanoa että tuollainen äiti on paras äiti lapselleen.kotona oleminen on välillä raskasta mutta kyllä nyt sen ajan jaksaa.ja ei lapsi ole yksinäinen kotona.Siis alle 3-vuotiaalle riittää kodin virikkeet+päivittäinen ulkoilu ja kyläilyt.Ja kyllä 2,5 vuotias on tosi pieni.minulla on sen ikäinen poika ja hän on äärettömän kiinni minussa ja ihan pieni...pienen pieni.Hän nauttii leikkiä puistoissa ja kerhoissa ja vierailuilla kavereitten kanssa mutta viihtyy kotona.pistäisin hänet muuten päiväkotiin 3 vuotiaana mutta kun hän täyttää 3 niin meille syntyy toinen lapsi.hän siis jatkaa kotona 6 vuotiaaksi ja nuorempi 3 vuotiaaksi.juuh..tiedän itsekkin pahoja esimerkkejä missä vanhemmat lapset pistetään pois alta kun nuorempi syntyy.nää ihmiset ei sovi monen lapsen vanhemmiksi.Vanhemmuus on haaste ja kotona olo on välillä vaikeaa mutta koko tuo aika syventää lapsien ja vnhempien välejä ja juuri tuo aika kun toinen syntyy on sellainen aika joka tulisi käyttää niin että se olisi esikoiselle tilanne olisi turvallinen.

Vierailija
15/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla, jossa me asutaan ei ole mahdollisuutta saada alle kolmevuotiasta mihinkään virike- yms kerhoihin, joten kun kaksosemme syntyvät, saa esikoinen vielä olla hoidossa osapäivää tai muutamia päiviä viikossa niin kauan kun täyttää tuon kolme vuotta. Uskon, että näin on parempi nimenomaan hänelle itselleen!

Elämäntilanteet ovat niin erilaisia, ei aina tarvitse olla heti tuomitsemassa muiden ratkaisuja!

Vierailija
16/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun miehes sanoisi sulle että he kulta mulla on nyt tässä uusi mutta nähdään aina illalla 3-4 tuntia plus viikonloput ollaan yhdessä, niin tyytyisitkö siihen, siis niin tekee mieli kiroilla. Tehköön jokainen mitä tekee, mutta älköön missään tapauksessa sanoko että alle kolme vuotias tarttee virikkeitä.

Vierailija
17/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te vakavasta masennuksesta mitään. Meidän isot on päiväkodissa ja itse olen vauvan kanssa kotona. Minulla on keskivaikea masennus, joka ennen lääkitystä oli mennä niin vakavaksi että olin joutua sairaalaan. Itse asiassa itse olisin halunnut mennä sairaalaan, mutta en halunnut vauvaa sinne. Meillä kävi jopa kotipalvelusta apua pahimpina päivinä. En usko että vieraampi tietää mun tilannetta, olen siis juuri tuollainen kuvailemanne äiti joka ei rakasta lapsiaan. Älä auo päätäsi kun et tiedä faktoja. Etkä ole kokenut masennusta. Se ei ole leikin asia.

Vierailija
18/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä 44, oot säkin loistava ammattilainen, kun et mitään virikkeitä alle kolmivuotiaille keksi!

Toivottavasti mun lapset ei ikinä joudu noin epäpätevien hoidettaviks!

Vierailija
19/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti ei kärsi masennuksesta. Ja voisin mainita vielä senkin että tarhapaikka haettiin heti kun kakkonen oli tulossa. -Ap

Vierailija
20/45 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lisäksi synnytyksen jälkeinen masennus ja käyn terapiassa. Nyt toisen jälkeen tilanne ollut parempi kuin ekan mutta minulle on ihan suositeltu sitä että joku muukin hoitaisi isompaa jotta saisin nimenomaan l LEVÄTÄ. Mutta toistaiseksi äitini on riittänyt avuksi jos on ollut rankkaa.

Itse aion ja yritän hoitaa MOLEMMAT lapseni kotona mutta tiedän itse hemmetin hyvin kuinka tärkeää on että itse jaksaa henkisesti ja fyysisesti hyvin - se on lasten etu. Ennen aikaa lapsia hoitivat toiset sisarukset, suku ja naapurit. Nykyään on hiton yksin lastensa kanssa - edes oman hammaslääkärikäynnin ajaksi ei sovi pyytää ketään avuksi kun saa niin huonon leiman. Mikä SUPERäiti pitää olla??

Ja toisekseen ei minunkaan synn. jälk masennuksesta tiedä kovinkaan moni joten ihmettelijöitä senkin puoleen jo riittää että MINUN ÄITINI tulee joskus huusholliapuun... siinäpähän miettivät sitten.