Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on hyötynyt globalisaatiosta enemmän kuin muut tutkituista 42 maasta - saksalainen tutkimus

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt se ullatus

Vierailija
2/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan että samalla rahalla saa nyt paljon enemmän kaikkea kuin ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan että samalla rahalla saa nyt paljon enemmän kaikkea kuin ennen. 

Miksi maa on sitten historiansa syvimmässä lamassa? Tuo raportti ei ole kuin pelkkää propagandaa. Kiinalaisen krääsän hinta on laskenut ei muun. Mulla ei palkka ole noussut 10 v kuin 1€ tunti. Ainut mistä olen hyötynyt on matalammat asuntolainojen korot ja koko totuus on asiasta että en asu pk seudulla vaan alueella mistä suurien teollisuuden työnantajien kadottua työttömyys on suurempi kuin koskaan mikä on saanut asuntojen hinnat romahtamaan. Ei ne luukut täällä tosin ennen lamaakaan nyt Helsingin hinnoissa olleet.

Mulla on ollut vain tuuria että olen saanut pidettyä 11€ paskatyöni. Kokonaisuudessaan kaupungilla menee heikommin kuin koskaan. Töitä ei ole ja liikehuoneistojen ikkunoita on tyhjänä enemmän kuin 90-luvun laman aikana. Ryhdy sitten yrittäjäksi täällä kun entisillekään ei ole töitä.

Vierailija
4/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa hävettää mamukriittisiä.

Vierailija
5/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa hävettää mamukriittisiä.

Mikä? Uusliberalisitisen politiikan tukemiseksi tehty tarkoitus hakuinen tutkimus joka on puhdasta propagandaa. Globalisaatio on vain yksi uusliberalimin nimityksistä. Se on mahdolistanut sen että kapitalisiti voivat kilpailuttaa kansallisvaltioita siitä mikä niistä heikentää eniten työehtoja perii vähiten veroja. Kansa saa halpaa rihkama, käännyköitä, telkkareita ja kapitalistit vievät suurimman hyödyn. Tällä politiikalla on kuitenkin taipumus syödä omia perustuksiaan mikä näkyy nyt kun ostovoima on kadonnt Euroopasta työttömyyden kasvaessa ja palkkojen laskiessa.

Vierailija
6/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt se ullatus

On, vieläköhän irtisanotut insinöörit jaksavat Suomessa iloita globalisaation eli uusliberalistisen politiikan voitoista:D

Vierailija
7/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL.

Vierailija
8/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitten toisissa maissa myydyt elektroniikka, vaatteet ja ihan kaikki maksaa about kolmasosan Suomihinnoista? Tutkimus taisi vahingossa paljastaa vain, että ketjujen pomot ja verottaja hyötyy globalisaatiosta - ei koko Suomi.

Vierailija
9/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätalouden kutistuminen on hyödyttänyt meitä huimasti. Samoin Nokian ja Microsoftin irtisanomiset, jotka aloitettiin Suomesta helppouden takia verrattuna muihin maihin.

Vierailija
10/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä aina hehkutetaan että kun niin halvalla nykyään saa kehitysmaissa pilkkahinnalla tuotettua krääsää niin ei duunarilla pitäisi olla mitään hätää? Mitä helvettiä se mua lohduttaa että mulla on jotain viihde-elektroniikkaa (älypuhelin, joka on käytännössä nykyään välttämätön) kun sen vastapainoksi ei ole töitä eikä mahdollisuutta oman asunnon ostamiseen ja suurin osa vähistä tuloista menee vuokraan?

Vierailija
11/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa asuminen yks, missä tuo globalisaatio näkyisi. Ja vientipuolella.

Vierailija
12/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa asuminen yks, missä tuo globalisaatio näkyisi. Ja vientipuolella.

Tai ruuassa

Vierailija
13/13 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla takahikiöiden kujilla rettelöivät neekeerit ja ähläämit ovat hyödyttäneet Suomea?

Siten, että sen mahdollistajat ja poliitikot saavat olla rauhassa.