Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän ruoat. Mitä te muut syötte, kun ei olisi mihinkään varaa?

Vierailija
03.09.2016 |

Omia köyhäilyruokiani:

-perunoita linssikastikkeella. Linssikastikkeessa on pelkkiä linssejä, jotka on keittty hernekeittomaiseksi mössöksi.
-soijarouhetta ja makaronia. Ketsuppia, jos sitä on. Tämä on se viimeinen halpa ruoka.
-papuja, vihanneksia (mitä nyt on halvalla saatu), riisiä
-hyvin marinoituja soijasuikaleita ja perunaa
-pastaa tomaattikastikkeella (siinä on yleensä linssejä, voi olla soijarouhettakin, ja halvinta kaupan tomaattisoosia)

Metsästelen usein erilaisia halpoja hedelmiä ja vihanneksia sieltä täältä. Syön niitä runsaasti pitkin päivää. Syön paljon myös maapähkinöitä. Niitä on hyvä laittaa puuron vahvistukseksi. Yhdestä isosta pussista riittää pitkälle. Mausteet on myös tärkeitä. Valitettavasti ilman taitavaa maustamista melkein kaikki luottelemani maistuu pahvilta. Oliiviöljykin on tärkeä juttu, tai rypsiöljy, jos en raaski ostaa oliiviöljyä.

Kurkumariisi on kiva lisuke, jos sattuu olemaan tarvittavat mausteet, tai kurkumaa oikeastaan. Ei siihen paljon muuta tarvitse. Itse laitan siihen muutakin. Resepti on helppo löytää googlesta.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisikin syödä soijaa. Minulle se ei selvästikään sovi, ainakaan soijarouhe. Tosin minulla ei ole todettu soija-allergiaa, mutta olen huomannut, että minulla on aina maha sekaisin sen jälkeen, kun syön jotain ruokaa, jossa on soijaa. Korvaisin mielelläni ainakin osan lihasta soijalla, mutta en halua sen takia kärsiä siitä, että joudun käymään reilun tunnin välein kakalla.

Vierailija
82/82 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-( kirjoitti:

Voi kun voisikin syödä soijaa. Minulle se ei selvästikään sovi, ainakaan soijarouhe. Tosin minulla ei ole todettu soija-allergiaa, mutta olen huomannut, että minulla on aina maha sekaisin sen jälkeen, kun syön jotain ruokaa, jossa on soijaa. Korvaisin mielelläni ainakin osan lihasta soijalla, mutta en halua sen takia kärsiä siitä, että joudun käymään reilun tunnin välein kakalla.

Pavut ja linssit ovat hyvä korvike soijalle, itse en edes kovin usein käytä soijaa omissa ruuissa. Meneekö mahasi myös sekaisin, jos esim juot soijamaitoa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla