Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kastelahja kummilapselle, onko tämä ihan hölmö/tylsä lahja?

Vierailija
03.09.2016 |

Ensi sunnuntaina on kummityttömme kastejuhla.

Olemme ajatelleet ostaa kultasepänliikkeestä ison paketin (12kpl) hopea kahvilusikoita, ja antaa lahjaksi yhden lusikan kaiverrettuna nimellä ja kastepäivämäärällä (ja jokaisena tulevana syntymäpäivänä uuden lusikan paketista, lisänä toki joku lapsen ikätason mukainen lelu tmv.).
Lusikan lisäksi nyt saisi iltasatukirjan, ja sinne ensimmäisille sivuille joku kaunis runo/elämänohje pienelle tytölle. (Korut/kastesormukset ei ole vanhempien mieleen)

Mitä mieltä? Onko liian tylsä lahja?
Oma tyttäremme on nyt puolitoistavuotias, ja olisin tykännyt tuollaisesta lusikkalahjasta. Olen myös itse saanut kummeilta lusikoita juuri tuolla tyylillä 12kpl, ja ne ovat olleet kovassa käytössä aina juhlallisemmilla kahvihetkillä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin kaikille kummilapsellilleni myös samalla tavalla, mutta alkaen 1 v.stä.

Kummilahjaksi annoin kaikille Hang it All naulakot.

Jokaisella on ne omissa huoneissaan ja nyt on muitakin värejä.

Vierailija
2/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni aivan ihana idea. Jotenkin kaunista tuo jatkuvuus lahjassanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja! Vauva ei kaipaa vielä edes mitään leluja ja viihdykkeitä. Itse ainakin vanhempana arvostan enemmän tuollaisia lahjoja, eikä sitä että vastasyntyneestä asti kertyy kaikenmaailman leluja nurkkiin.

Vierailija
4/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt mietitään, lapsi saisi lusikoita 11-v asti eli 5-6lk. Hirveän moni ei enää leiki tai halua mitään lusikoita sen ikäisenä.. Raha ja lahjakortit kelpaa varmaan kaikille tai joku elämys(Lintsi,leffaan,serena,Särkänniemi tai jotain shoppailua ym ) nuo kelpaavat varmaan 9-10 vuotiaille myös, nykyajan lapset ei välitä hirveästi leikistä paitsi nuorimmat

Vierailija
5/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pettyisin jos tuotaisiin vain yksi lusikka. Ei sillä mitään tee. Mistä vanhemmat tietää että lisää ehkä tulossa? Myyntiin menisi todnäk.

Vierailija
6/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pettyisin jos tuotaisiin vain yksi lusikka. Ei sillä mitään tee. Mistä vanhemmat tietää että lisää ehkä tulossa? Myyntiin menisi todnäk.

Luehan aloitus uudestaan loppuun asti ajatuksen kanssa. 

Ihan kiva idea, varsinkin kun on se lelu mukana. 

Vierailija
7/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vanhemmille kannattaa kertoa, et aikomus on täydentää kyseistä sarjaa?

Oikein mainio lahj. Aloittaisin vain kastelusikalla ja siitä eteenpäin niitä hopealusikkoja + jotain ikään sopivaa lisuketta.

Vierailija
8/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään hölmö eikä tylsä, vaan ihana!

Vierailija
9/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ajatus. Luultavasti lapsi ei osaa arvostaa lahjaa ensimmäisinä vuosina, mutta vuosikymmenten myötä lahjan arvostus kasvaa. Kun lusikat on kerätty, niin kannattaa miettiä myös muita vastaavia lahjoja esim. itse aloin saada rippijuhlista eteenpäin aina lahjaksi tietyn astiasarjan astioita (siis annettiin ko. astiasarja lahjatoiveeksi aina, kun joku kysyi), nyt 35v tämä astiasaraja on edelleen perheellämme päivittäisessä käytössä. Minulla on myös kummini ostamat viinilasit, ei tosin niin kovassa käytössä (juomme todella harvoin viiniä).

Vierailija
10/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt mietitään, lapsi saisi lusikoita 11-v asti eli 5-6lk. Hirveän moni ei enää leiki tai halua mitään lusikoita sen ikäisenä.. Raha ja lahjakortit kelpaa varmaan kaikille tai joku elämys(Lintsi,leffaan,serena,Särkänniemi tai jotain shoppailua ym ) nuo kelpaavat varmaan 9-10 vuotiaille myös, nykyajan lapset ei välitä hirveästi leikistä paitsi nuorimmat

Ap tässä. Kirjoitinkin tuolla alussa, että lusikan lisäksi synttäreinä saisi IKÄTASOONSA sopivan lelun tmv (=tai muuta vastaavaa). Eli vanhempana kun ne barbit on jo tylsiä, niin vaikkapa teatteri/huvipuistoreissu, tai mitä lapsi itse toivoisi.

Itse ajattelen, että tuollaiset ns. elämyslahjat on kivoja, mieluummin yhteistä tekemistä/muistoja kummin kanssa, kuin turhaa krääsää nurkkiin pölyttymään.

Vierailija
11/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisit lapsesi kummilusikan?

Idiootilta vaikutat kyllä..

Vierailija
12/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno lahjaidea!

Vierailija
13/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteistanne.

Kastelahjaksi en haluaisi ostaa leluja, sillä niitä hän saa kuitenkin lahjaksi tulevana jouluna. Lisäksi, "kasteikäinen" on vielä niin pieni, ettei tee suurella määrällä leluja mitään...

Ja ymmärrän myös, ettei lapsi niitä lusikoita oikein arvosta (en arvostanut itsekään! :D), mutta vanhempana kun ymmärrystä ja kokemusta karttuu, uskoisin olevan ihan hienoa että niitä lusikoita on!

Ja tietenkin ajattelin vanhemmille kertoa että niitä on tulossa lisää.

-AP

Vierailija
14/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ostaisi nyt  alkuun sitä kummilusikkaa sitten ihan oikeasti? Annat vaikka myöhemmin tuollaisen lahjan. Vauva ei oikein mitään tee tuollaisilla kahvilusikoilla. Epäilen ettei monikaan osaisi niitä siis arvostaakkaan.

Vierailija
15/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana! Musta olisi ihanaa jos itselläni olisi tuollaiset lusikat, ja olisin halunnut tytöllemmekin, muttei hän saanut edes kummilusikkaa. Musta tuo kahvilusikka on paljon parempi kuin "oikea kummilusikka"

Tytölle myös soittorasia voisi olla kiva kastelahja? Luultavasti saa koruja jonkin verran, olisi sitten paikka niillekin heti. Mä ainakin tykkäsin paljon.

Vierailija
16/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä on hyvä lahja. Itse olen saanut hopealusikoita tuolla idealla ja olen ollut kyllä tyytyväinen.

Vierailija
17/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuolla samalla tavalla 12 kpl hopealusikoita kummitädiltäni. Nyt olen viiskymppinen ja ne samat lusikat ovat yhä juhlakäytössä. On mukavaa katsella niitä kaiverruksia. Lahja ei ole rahallisesti kovinkaan arvokas - ainakaan nykyisellä tulotasollani - mutta tunnearvoltaan hyvin suuri. Kerta kaikkiaan ihana lahja, kiitos vielä, Ulla-täti!

Vierailija
18/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, ihana idea. 

Vierailija
19/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea, mutta älä osta sitä halvinta, iänikuista chippendalea vaan jotain arvokkaampaa sarjaa (vaikka Suomi).

Vierailija
20/34 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kummilta myös lusikoita lahjaksi. Tosin sain kuusi lusikkaa. Kun lusikat oli tulleet, alkoi tulla Arabian Harlekiinikattausta. Vanhempana osasin arvostaa ajatusta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi