Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoatko lapsesi kaverille ruokaa, jos muut syövät? Entäpä esim. jätskiä?

Vierailija
02.07.2008 |

...koska tiedän, että naapurin perheen (=lasten kaverit) ruoka-ajat on erit kuin meillä, en tarjoa ruokaa, muuten kuin eri sopimuksesta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti niin päähän, kun olin laittanut ruokaa ja kutsuin pojan syömään ja sitten selvisikin, että oli syönyt jo naapurissa. Senpä takia meillä olevat kaverit joutuvat aina kysymään luvan saavatko syödä meillä.

Sen sijaan jätskipuikon saa aina jokainen, joka talossa on. Olkoonkin, että ruoka saattaa olla ihan pian kotona... joo epäloogista ;)

Vierailija
22/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusta. En pidä siitä, että naapurustossa syödään kenen luona satutaan kulloinkin olemaan. Rahasta ei ole kysymys, vaan ihan käytöksestä. Kunnon kyläilyt ovat ihan eri juttu. Iso perhe meilläkin, ja naapurustossa paljon lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siitä yli jää. Sitä paitsi nykyajan lapset on niin nirsoja ettei niille varmaan edes kelpaisi kun omatkin aina valittaa ruoasta.

Jäätelöitä ollaan annettu, mutta naapureilta eivät ole saaneet edes jäätelöitä.

Vierailija
24/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettelemassa ruokatarjoilua koska tuntuu että yhden perheen kaksi tyttöä tulee ruokittua joka päivä.

Tulevat meille aina samaan aikaan meidän tyttärien ruoka-aikaan ja tähän asti olen tarjonnut myös heille.

Heidän oma äitinsä tekee heille ruoan kuulemma vasta illalla.

Olen itse monesti jäänyt ilman ruokaa ja aina ei ole riittänyt omillekkaan vatsan täyteen saamiseksi jos olen edellisen päivän ruokia lämmitellyt.

Vierailija
25/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa koulun jälkeen tai muuten vaan. silloin ilman muuta tarjoan ruuan/välipalan.

Mutta jos meidän pihalle ilmestyy kavereita naapurista ja käyvät välillä sisällä leikkimässä niin silloin saatan sanoa että meidän lasten ruoka-aika olisi nyt. "Pekka" voisi tulla hakemaan sinua ulos kunhan on syönyt ensin.

Ihan ystävällisesti sanon. Meillä tämä ainakin toimii.

Tosin jotakin keksiä/jäätelöä saatan antaa jos sattuu olemaan välipalan aika.

Vierailija
26/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tuolla periaatteella, että jos jätskejä on yksi liian vähän niin en todellakaan anna vain omille lapsille, sehän olisi ääliömäistä ja antaisi mielestäni aivan vääränlaisen mallin toimia.

Vierailija
27/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tietysti, jos tulee jo aamupäivällä ja viipyy iltaan ja asia (vierailu) sovittu lapsen vanhempien kanssa.

Vierailija
28/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan tarjotakin (soitan/tekstaan kyllä yleensä kaverin äidille, että onko ok), mutta jos tosiaan on varattu yksi pihvi tmv. jokaiselle perheenjäsenelle, niin en kyllä omastani luovu lapsen kaverin takia.

Vierailija
29/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa yli sataa ruoka-annosta kuukaudessa ylimääräistä. Minä pidän ruoanlaitosta, ja meillä tarjotaan ruoka ja herkkujakin lasten kavereille silloin, kun joku on sovitusti meillä kylässä tai hoidossa. Mutta oman kuuden lapsen lisäksi on joka päivä vähintään neljä lasta meillä käymässä, joten meillä ei vain yksinkertaisesti ole ruokaa tai rahaa niin paljon, eikä sillä ole käytöstapojen kanssa mitään mielestäni tekemistä.

Vierailija
30/30 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ns.kunnon ruokaa tarjonnut,mutta esim.mehua ja keksejä/jäätelöt oon aina antanu=)