Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ne kotityöt ym vaan jääkin naiselle

Vierailija
02.09.2016 |

Tietysti pitäisi laittaa heti rajat mutta tuntuu tyhmältä että aikuiselle miehelle pitäisi paasata aivan kuin teinille.

Rupesin vain miettimään tätä kun muistelin aikaa kun muutin pois kotoa 17-vuotiaana ja suoraan yhteen 3 vuotta vanhemman poikaystävän kanssa. Itse vasta opettelin kaikenlaista ja lopulta päädyin opettamaan poikaystäväänikin. Hänen syynsä oli aina ettei voi tehdä kun ei osaa. Enhän minäkään osannut mut pakko oli oppia. Jos sovittiin että molemmat tekee kaikkea niin lopulta minä tein kaiken kun häntä ei mikään häirinnyt jne. Sitten kun tuli vieraita hän kiukutteli kun joutui siivota paljon kerralla. Tai jos pyysin häntä vaikka hoitamaan lemmikkiä jonka yhdessä ostimme koska hän halusi omistaa puolet siitä. Alunperin kyse oli siitä että minä halusin lemmikin itselleni.

No juu avautuminen tästä tuli. Nyt olen pari vuotta vanhempi. Silloin ajattelin että mikä ihmeen kotirouva minusta tuli automaattisesti jos halusi että arki oli edes jotenkin kunnollista ja kotona siistiä.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne on nyt? Vieläkö poikaystävä välttää siivoamisen sillä, ettei vain suostu eikä "osaa"?

Vierailija
2/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... kyllä meillä molemmat teekee kotityöt ihan ilman "käskynjakoa" oma-aloitteisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset siisteyskäsitykset tekevät tuota.

Vierailija
4/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
5/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpia miehiä vaivaa tämä lapsille tuttu En osaa tauti. Eikä viitsitä opetella, kun ei kiinnosta/huvita/haluta. Se on kaikista hulluimpaa, että nämä miehet elää luulossa, että ihan kun naisia siivoaminen älyttömästi kiinnostaisi. Pakko sekin on vain hoitaa, ettei huku p-sk--n.

Vierailija
6/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo lemmikki on koira niin tiedätkö miksi se nuolee pallejaan? Koska se voi tehdä niin...

Vierailija
7/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYM:n tutkimuksen mukaan parisuhteessa olevat miehet tekevät noin 8 tuntia viikossa enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin heodän kumppaninsa. Eli valtaosassa perheitä se on mies, joka raataa perheensä hyvälksi enemmän kuin nainen.

On huonoa tuuria, että teillä on sattunut se tilastopoikkeama.

Vierailija
8/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYM:n tutkimuksen mukaan parisuhteessa olevat miehet tekevät noin 8 tuntia viikossa enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin heodän kumppaninsa. Eli valtaosassa perheitä se on mies, joka raataa perheensä hyvälksi enemmän kuin nainen.

Mikä taho tämä SYM on?

Vierailija
9/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpia miehiä vaivaa tämä lapsille tuttu En osaa tauti. Eikä viitsitä opetella, kun ei kiinnosta/huvita/haluta. Se on kaikista hulluimpaa, että nämä miehet elää luulossa, että ihan kun naisia siivoaminen älyttömästi kiinnostaisi. Pakko sekin on vain hoitaa, ettei huku p-sk--n.

Vai että ihan "useimpia miehiä"? Naiset käyttävät kotitöihin muutaman tunnin enemmän viikossa, ja sinun mielestäsi suurin osa miehistä ei viitsi kotitöitä opetella. Joopa joo.

Vierailija
10/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo naisen vartalosta näkee, että evoluutio on tarkoittanut naisen näihin kodin ns. puskurihommiin! Mies on varattu autotalliin ja muihin "ulkohommiin".

Vierailija
11/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on asioita, joita poikkis ei osaa tehdä, ei halua tehdä eikä jaksa opetella? Asioita, jotka ovat ehkä vastenmielisiä ja raskaitakin? Minua aina hämmentää, että tuollaiset henkilöt kuitenkin tosi mielellään antaa sellaiset tehtävät sille rakkaalleen, eikä hoida kotiin esim. siivoojaa.

Vierailija
12/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho tämä SYM on?

Suomen yksinkertaisimmat miehet.

Vierailija
13/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo naisen vartalosta näkee, että evoluutio on tarkoittanut naisen näihin kodin ns. puskurihommiin! Mies on varattu autotalliin ja muihin "ulkohommiin".

Miten se vartaloon liittyy? Mieheltä jäisi **** mankelin  väliin vai?

Vierailija
14/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin katse peiliin, ja miettimään, miten saadaan seuraava sukupolvi kasvatettua sellaiseksi, että sekä siisteyskäsitykset että -taidot käyvät yksiin. Geeneissähän ei mitään siivousopetusta anneta, joten ihan opittua tuo roolijako on. Miten opetat omia tyttöjäsi ja poikiasi tasa-arvoisiksi, jos itse hyväksyt kotonasi kodinhoitajan aseman?

Vierailija
15/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho tämä SYM on?

Näyttäisi olevan mopojen moottoreiden valmistaja, ihan asiallinen tutkimustaho siis:)

www.sym-finland.fi

Vierailija
16/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin utelias kuulemaan miten se näkyy vartalosta? Meillä kun on hyvin usein niin että mies hoitaa vauvaa ja laittaa ruokaa ja mä puolestani teen ulkohommia. Viimeisimpiä hommia esim muuraus, puiden kaato ja pilkkominen, parin hyllyn asentaminen autotalliin jne.

Vierailija
17/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana siivota kerran viikossa kunnolla, muuten vain pientä siistimistä tarvittaessa. Ongelma (oli) että mies ei osaa siivota yhtä hyvin kuin minä. Kyllä sillä imuri pysyy kädessä mutta työn jälki on huonompaa kuin minun tekemänä ja siivousprojekti kestää koko päivän jos hän siihen ryhtyy. Ollaan ratkaistu asia sillä, että jaetaan työt puoliksi (mies laittaa ruuat, tiskaa ja pyykkää, silläaikaa kun minä siivoan raivokkaasti) tämä järjestely sopii meille koska olen aika perfektionisti ja tykkään siivota. Mutta välillä ärsyttää vääntää rautalangasta, kun tavarat eivät meinaa löytää paikoilleen.

Vierailija
18/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toimii jo paremmin. Mies on motivoitunut tosin vain itselleen tärkeissä asioissa, ei niinkään yhteisten. Esimerkiksi tiskit ovat hänelle tällainen asia mikä on siis mielestäni hieno homma. Toisinaan vain silti rasittaa että hän kuvittelee ettei muuta olekaan. Siis valittaa mulle jos on jäänyt jotain tiskaamatta ja sillon yritän selittää että no olen pessyt pyykkiä ja vienyt roskia mutta niistä hän ei valita kun ei välitä. Ei ymmärrä että täytyy tehdä kaikenlaista ja siten välillä joku muu homma jää. Mutta pyydettäessä tekee silti jo kaikenlaista. Saattaa silti sanoa että täällä on nyt niin siistiä että jospa minä siivoan loppuun että hän imuroi seuraavan kerran. Imuroi jos etukäteen sovitaan päivä eikä ymmärrä että sen pitäisi olla homma mitä molemmat tekee joka tapauksessa.

Ihan hyvä tilanne silti nyt. Olen ajatellut että jos mulle siisteys on tärkeää niin minä sit siivoan kun haluan. Ongelma lähinnä se etten ymmärrä miksei hän ajattele yhteistä viihtyvyyttä. Kyselee myös minulta kiireessään missä hänen työvaatteet on vaikka aina sanon että ne on siellä minne itse jätit, ei ole minun asia.

Ap

Vierailija
19/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi pystyä huolehtimaan edes omista tavaroistaan ja tiloistaan.

Vierailija
20/130 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taho tämä SYM on?

Se on STM:n eli sosiaali- ja terveysministeriön tilaama selvitys. Sen mukaan siis miehet tekevät noin 8,5 tuntia viikossa enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin heidän naispuolinen kumppaninsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän