Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä tämä on todella moukkamaista ja epäkohteliasta käytöstä?

noloa...
02.09.2016 |

Ystäväni kutsui minut ja erään toisen ystävänsä illalliselle. Kutsussa oli erittäin selvästi se, että kyse on nimenomaan ILLALLISESTA eli hän aikoo laittaa meille ruokaa. Tämän toisen vieraan kanssa suunnittelimme yhdessä viemiset - viiniä, joka sopii ko. ruuan kanssa.

No, saavumme paikalle ja emäntä pyytää käymään pöytään. Mitä sanoo tämä toinen vieras; "mä olen juuri syönyt kotona, että otan tästä ihan vähän vaan..."! Siis mitä?! Voiko enää epäkohteliaampi vieras olla? :O Vilkaisin nopeasti ruokaa laittaneen ystäväni ilmettä, tuli tosi paha mieli hänen puolesta. Toinen närkki siinä sitä haarukallistaan, jonka ruokaa otti. Tuli myötähäpeä ja harmitti tosi paljon emännän puolesta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan illalliselle, silloin ei syödä kotona ennen vierailua! Jos toinen näkee vaivaa ruoanlaiton kanssa, niin on mielestäni todella epäkohteliasta kertoa syöneensä kotona ennen vierailua. Olisi kyllä viimeinen kerta kun kutsu lävisi meikäläisen illallisille. Ei helmiä sioille! Piste.

Vierailija
22/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi palstalta pari viikkoa sitten, että noin tulee toimia. Ei ole tarkoituskaan syödä vaan ainoastaan maistella ja on äärettömän epäkohteliasta ottaa sellainen itselle normaali annos, koska voi käydä niin, että muut saavat tästä syystä vähemmän suosikkiherkkuaan. Kun saa kutsun, pitää ennen illallista käydä syömässä kunnolla ja sitten voi kyläpaikassa maistella muutaman suupalan. Näin ei emännälle tule ongelmaa siitä, että ruoka loppuu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

töttöröö sullekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä on mutta mitä sitten? Haluatko sulan hattuusi bongattuasi toisella ongelman? Käytöstapojen heikompi taso, kuin sulla?

Get off that high horse :D

Mitä tämä tarkoittaa? Oikeasti, onko pakko AINA ajatella pahaa muista? Jos joku ei syö, niin so what. Miksi emännän itsetunto on siitä kiinni?

Vierailija
24/24 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kaukaa haettu tai sitten ei mutta voi myös olla, että tämä henkilö vierastaa syödä vieraan eli sinun edessä, ja siksi hän käytti tekosyytä. Toki kohteliasta olisi tällöin ilmoittaa etukäteen, ja ehkä kaverisikin olisi tietoinen tästä.

Mutta itselläni oli sama homma, eräs kaverini ei ikinä suostunut syömään, jos oli hänelle vieraita henkilöitä tai sitten hän söi tosi vähän. Itse hiukan ihmettelin tätä ja koin sen hieman loukkaavanakin. Mutta sitten kerran kaveri avautui, että häntä jännittää syöminen ja siksi pyrkii aina syömään mahdollisimman vähän ettei vaan käy niin, että hän on ainoa jäljellä oleva syöjä ja katseet kohdistuvat häneen. Ymmärsin täysin ja hän saa minun luonani syödä jatkossa vaikka vaan herneen, tärkeintä ettei jätä sen takia tulematta paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän