Olenko ainoa, jonka mielestä tämä on todella moukkamaista ja epäkohteliasta käytöstä?
Ystäväni kutsui minut ja erään toisen ystävänsä illalliselle. Kutsussa oli erittäin selvästi se, että kyse on nimenomaan ILLALLISESTA eli hän aikoo laittaa meille ruokaa. Tämän toisen vieraan kanssa suunnittelimme yhdessä viemiset - viiniä, joka sopii ko. ruuan kanssa.
No, saavumme paikalle ja emäntä pyytää käymään pöytään. Mitä sanoo tämä toinen vieras; "mä olen juuri syönyt kotona, että otan tästä ihan vähän vaan..."! Siis mitä?! Voiko enää epäkohteliaampi vieras olla? :O Vilkaisin nopeasti ruokaa laittaneen ystäväni ilmettä, tuli tosi paha mieli hänen puolesta. Toinen närkki siinä sitä haarukallistaan, jonka ruokaa otti. Tuli myötähäpeä ja harmitti tosi paljon emännän puolesta.
Kommentit (24)
No on. Meillä oli opiskeluaikoina tapana tehdä teeman mukaan ruokaa. Etukäteen sivittiin budjetti, mä kävin ostamassa safkat ja muut maksoivat minulle. Tämä toimi siihen saakka kunnes yksi pariskunta ilmoitti osallistuvansa ja tulikin paikalle syöneenä eikä näin ollen maksanut.
Vierailija kirjoitti:
On epäkohteliasta ja typerää mutta ei TODELLA epäkohteliasta. Tullaisen painoarvon saisi jos tulisi ilman tuomisia, maistelisi ruokaa, sylkäisisi ulos ja toteaisi sen olevan syömäkelvotonta, ryypiskelisi talon viinit ja puhuisi kokoajan itsestään & muiden päälle.
Meillä on ilmeisen erilainen kasvatus :D Tuo kuvailemasi käytös olisi minun mittapuullani psykoottista.
Kyllä kieltämättä puuttuu sosiaalisen tilanteen lukutaitoa: eri asia jos illallista tarjottaisiin ex tempore!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kieltämättä puuttuu sosiaalisen tilanteen lukutaitoa: eri asia jos illallista tarjottaisiin ex tempore!
O tempora, o mores ;)
On epäkohteliasta kyllä. Jäisin kyllä miettimään onko muutenkin joskus käytöstavat hukassa ja ajattelematon vai voiko taustalla olla jotain mitä ei kerrota. Syömishäiriö tai dietti? Tai herkkä makuaisti jolloin ei vaan pysty kaikkea syömään, koska tulee pahaolo.
Sammakko pääsi suusta.Miinusta tuolle möläyttäjälle, mutta ei mitään katastrofaalista. Toivon silti, että olen omat lapseni kasvattanut käyttäytymään paremmin.
No ehkä on mutta mitä sitten? Haluatko sulan hattuusi bongattuasi toisella ongelman? Käytöstapojen heikompi taso, kuin sulla?
Kyllä on nimenomaan todella epäkohteliasta ja moukkamaista. Osoittaa, ettei arvosta pätkääkään kutsua ja toisen vaivannäköä.
Nykyäänhän ei saa sanoa mitään epäkohteliaisuuksista ja moukkamaisuuksista, koska silloin syyllistetään ja aiheutetaan pahaa mieltä. Kumpa nyt kuitenkin muistettaisiin ottaa kummankin osapuolet "kokemukset" huomioon ihan jo tasapuolisuudenkin nimissä.
Mä joudun vatsavaivojeni takia sanomaan tämän tästä, että kiitos olen juuri syönyt tms. Vaikka kuinka kutsuttaisiin illallisille ja päivällisille niin poikkeuksetta on tarjolla sellaista ruokaa, jota en voi syödä. Joten, itse en pitäisi tuota epäkohteliaana mutta olisihan tämä kaveri voinut sanoa, ei kiitos jo koko illalliskutsulle, ettei hänen vuokseen tarvitse ruokaa laittaa. Mä yleensä kieltäydyn sellaisista kutsuista, joiden ainoa pointti on syöminen.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä on mutta mitä sitten? Haluatko sulan hattuusi bongattuasi toisella ongelman? Käytöstapojen heikompi taso, kuin sulla?
Vastaisitko ap tähän? Jos kerran se vieras ei arvostanut emäntää, niin miten tää sun silmien pyörittely on hyvää käytöstä? Mene nyt vielä sanomaan se sille toiselle, että oppii.
Vierailija kirjoitti:
Get off that high horse :D
Ymmärrettävää käytöstä jos on raskauspahoinvointia tai ruoassa on jotain mitä ei pysty syömään tai huomaa sen olevan epähygieenisesti laitettua, mutta ei halua ottaa em. asioita esille.
Sitten on nämä, jotka ovat juuri kovalla tohinalla aloittaneet uuden dieetin ja kuntokuurin, ja tuovat ovat proteiinit mukana ja kieltäytyvät suureen ääneen alkoholista. Ihan hienoa, mutta syyllistävät naitiskelijat, ja kuitenkaan se dieetti ei johda mihinkään, vaan jo parin viikon päästä vetävät siideriä ja pitsaa kuten ennenkin.
Mikäs ketju täällä vasta olikaan jossa päädyttiin siihen että parempi syödä kotona ensin, kun ruoka loppuu usein kesken. Taisi kaverisi myös olla av:n lukija. :)
Söisin itekin varoksi kotona jotain, ihan sillä jos emäntä laittanut jotain sellaista, josta en pidä. En miellytä nyt , enkä jatkossakaan ketään syömisilläni. Kenellä siitä on oikeus loukkaantua?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkohteliasta ja typerää mutta ei TODELLA epäkohteliasta. Tullaisen painoarvon saisi jos tulisi ilman tuomisia, maistelisi ruokaa, sylkäisisi ulos ja toteaisi sen olevan syömäkelvotonta, ryypiskelisi talon viinit ja puhuisi kokoajan itsestään & muiden päälle.
Meillä on ilmeisen erilainen kasvatus :D Tuo kuvailemasi käytös olisi minun mittapuullani psykoottista.
Vastaajan kasvatus ei liity tähän mitenkään, ei muiden ihmisten käytöstä voi omalla kasvatuksella auttaa yhtään. Jos uskoo puoliakaan mitä täällä anopeista, miniöistä ja kälyistä kirjoitetaan, on suurin osa suvuista jäänyt kokonaan kasvatusta vaille. Omalle kohdalle ei ole osunut edes nirppanokkaista ruoan närppijää.
Vierailija kirjoitti:
Söisin itekin varoksi kotona jotain, ihan sillä jos emäntä laittanut jotain sellaista, josta en pidä. En miellytä nyt , enkä jatkossakaan ketään syömisilläni. Kenellä siitä on oikeus loukkaantua?
Kyllä siitä voi loukkaantua ihan yhtä lailla kuin sinäkin pidät "oikeuksistasi" kiinni.