Pettääkö mieheni?
Eli, en jaksa pitkästi selittää mutta meillä pitkä avioliitto ja mies aloitti uuden työn kesän alussa. Työpaikalla pelkkiä naisia miehen lisäksi, työajat säännölliset. Eka kk meni ihan normaalisti, mutta heinäkuussa alkoi iltamenot, virkistyspäivää, firman illanistujaisia melkein joka vkloppu...
Viime vkloppuna taas oli ja tuli kotiin la yönä kolmen aikaan, vaikka piti vaan parin työkaverin kanssa käydä "yhdellä". Nyt sitten äsken sanoi että huomenna ois taas tarkoitus käydä syömässä ja "palaveeraamassa". En käsitä, toki mä oon vaan kotiäiti eikä kokemusta tuon alan työpaikoista, mut onko tosiaan niin että joka vkloppu ollaan palaverissa vapaa-ajalla?? Oon ollu tosi kärsivällinen eikä pettäminen tullut mieleen ennen eilistä, kun mies sai raivarin lapsen vietyä hänen puhelimensa. Ennen on lapsi ihan vapaasti saanut pelailla ym iskän puhelimella. Oli jotenkin tosi epätyypillistä käytöstä miehelle. Nyt kun aloin vainoharhaiseksi niin tuntuu että muutenkin ollut tosi kireä jo tosi pitkään, ts ei oma itsensä. Kiukuttaa ja oon huolissani...
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Olen tutkinut jo, ei mitään löytynyt. Eikä miehellä siis edes lukitusta puhelimessa.
Ap
Miehen työnantajalla voisi olla tuohon asiaan sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutki puhelin kun mies nukkuu. Saat ainakin mielenrauhan.
1. Tuo on rikokseen yllyttämistä ja ilmoitettu ylläpidolle
2. Työpuhelimessa kuuluu aina olla salasana eikä sitä ole lupa kertoa edes perheenjäsenille.
Jos Suomen poliisi joutuvat tutkimaan keksittyjä tarinoita jostain vauvapalastoilta ja niihin tulevia vastauksia "rikoksina", niin oi voi mitä aikoja elämmekään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Työpuhelimessa kuuluu aina olla salasana eikä sitä ole lupa kertoa edes perheenjäsenille.
Jos Suomen poliisi joutuvat tutkimaan keksittyjä tarinoita jostain vauvapalastoilta ja niihin tulevia vastauksia "rikoksina", niin oi voi mitä aikoja elämmekään....
Enkä tarkoita, että puhelimen tutkiminen olisi ok, tietenkään ei ole, mutta mihin tässä vielä joudutaan, jos päivittäin palstoille suolletaan satoja, ehkä tuhansia viestejä ja niitä pitäisi poliisin alkaa tutkia. Ihan vain mietin tätä skenaariota. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut, että poliisi joutuisi tutkimaan mitään? Ylläpidon velvollisuus on poistaa palstalta rikokseen yllyttäminen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yllytys
Hahaha, täällä joku petturi itse taas viljelee tätä "puhelimen tutkiminen on rikos" -jankutusta.
Puhelimen voi tutkia viestien sisältöön perehtymättä. Katsoa vaikkapa viestien lähettäjien tiedot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut, että poliisi joutuisi tutkimaan mitään? Ylläpidon velvollisuus on poistaa palstalta rikokseen yllyttäminen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yllytys
Miehellä ei ole lukitusta puhelimeen kuten ap kertoi. Sitä ovat käyttäneet heidän lapsensakin.
Siinä on iso ero!
AP! Kun miehesi niin järkyttyi lapsen otettua puhelin, niin hänellä saattoi olla silloin arkoja kuvia ehkä?
Tai toinen juttu. Kun mies palaa yöllä kotiin, niin laita hänet läpikäymään yhdessä se puhelin. Jos ei sovi, niin tiedät, että hänellä on salattavaa. Eli toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, täällä joku petturi itse taas viljelee tätä "puhelimen tutkiminen on rikos" -jankutusta.
Puhelimen voi tutkia viestien sisältöön perehtymättä. Katsoa vaikkapa viestien lähettäjien tiedot jne.
Juuri näin!!
En usko, että oikeista työhön liittyvistä palavereista on kyse, jos menot aijoittuvat viikonloppuiltoihin. Olen ollut monella alalla, jossa on paljon iltamenoja (edustamista) ja ovat aina viikolla iltaisin, joskus todella harvoin perjantaisin.
Heinäkuussa ei koskaan ollut mitään työhön liittyvää edustamista, ei vapaamuotoista työkavereiden kanssa ajanviettoa työpäivien jälkeen ihan satunnaisia ex-tempore töiden jälkeen muutamalle oluelle (viikolla) iltoja joskus todella harvoin. Virkistyspäivät järjestettiin lomakauden ulkopuolella syksyllä tai keväällä. Vapaamuotoinen ajanvietto, drinkillä käynnit työkavereiden tapahtuivat aina viikolla, ei koskaan lauantaisin. Näissä illanvietoissa joskus 1990-luvun lopulla, 2000-luvun alussa oli alallani yleistä, että firman piikki oli auki, nykyisin ei enää tälläkään alalla. Muutamat tuttuni, joiden töihin kuuluu edustamista, joissa firmat maksavat, ovat kehittäneet itselleen ainakin lievan alkoholiongelman ja sen takia menee heillä itselläänkin pitkäksi usein.
Jos miehesi työhön ei kuulu edustamista, niin nuo "palaverit" ovat vaan ja ainoastaan työkavereiden kanssa viettyä aikaa ja hauskanpitoa. Yhdellä työkaverillani iski aikoinaan ikäkriisi ja haluaisi vähän väliä järjestää iltaohjelmaa työyhteisön kesken, lopulta myös aloitti suhteen yhden toisen työkaverin kanssa ja nämä yhteiset jutut toimivat syynä vaimolle. Ihmettelin aina, miten menee läpi koko ajan kotona pois oleminen ja ryyppäysillat työkavereiden kanssa.
Toinen vaihtoehto on tuo, mitä on esitetty, että on jossain muualla, missä sanoo olevansa. Sitä tukisi tuo, jos ei ole käyttänyt rahaa. Sinuna kyselisin, että kuka näissä illanvietoissa maksaa ruoat ja juomat ja miksi niitä on niin usein ja mikä niiden tarkoitus on. Jos mies suostuu vastaamaan, niin uskoisin, että pystyt päättelemään, mistä tässä on kyse. On tietysti mahdollista, että miehesi on vähän jäänyt koukkuun juomiseen ja hauskanpitoon työkavereiden kanssa ja kotona oleminen ei vaan sen takia kiinnosta. Sellaista todellisuuden pakoa. Toinen nainen ajatuksellisesti tietysti myös sopisi tähän muuttuneeseen käytökseen, ikävä kyllä.
Kysy tarkka tieto siitä, missä nuo 'palaverit' ovat, mikä osoite ja kellonaika. Sitten menet itse tai lähetät kaverin katsomaan.
Ap tässä. Olen koko päivän yrittänyt saada mieheltä tietoon ravintolaa jossa palaveri pidetään ja nyt mies laittoi lyhyen viestin että "La Tour". Onko Helsingissä tämän nimistä ravintolaa!? En ole nähnyt ja googlesta löytyy vaan jonkun lopettaneen (?) ravintolan tiedot. Ei siis asuta Helsingissä vaan pienemmällä paikkakunnalla tunnin ajomatkan päässä. Harvemmin tulee itsellä siis käytyä Helsingissä ja ravintolassa viimeksi kolme vuotta sitten.
No, sinne kuitenki on illalla menossa omien sanojensa mukaan syömään ja purkamaan jotain keissiä, tärkeä juttu.
En mä saa ketään vakoilemaan ja lapsenvahti on huomiselle. Nyt ei siis auta muu kuin sallia tämä taas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Olen koko päivän yrittänyt saada mieheltä tietoon ravintolaa jossa palaveri pidetään ja nyt mies laittoi lyhyen viestin että "La Tour". Onko Helsingissä tämän nimistä ravintolaa!? En ole nähnyt ja googlesta löytyy vaan jonkun lopettaneen (?) ravintolan tiedot. Ei siis asuta Helsingissä vaan pienemmällä paikkakunnalla tunnin ajomatkan päässä. Harvemmin tulee itsellä siis käytyä Helsingissä ja ravintolassa viimeksi kolme vuotta sitten.
No, sinne kuitenki on illalla menossa omien sanojensa mukaan syömään ja purkamaan jotain keissiä, tärkeä juttu.
En mä saa ketään vakoilemaan ja lapsenvahti on huomiselle. Nyt ei siis auta muu kuin sallia tämä taas.
Ap
Laita viesti, että "kiva juttu, sain lapsenvaihdiksi x:n ja ollaan y:n kans lähdössä syömään ni kävästään siin pikaseen moikkaamassa teitä parin minsan ajan, kiva nähdä sun työkaveritkin edes ohimennen ja mukava kun pääsee itsekin käymään jossain, nähdään" ja kato mitä vastaa.
Mä kumminkin varmaan sanoisin, että ei noin paljon voi vapaa-ajalla olla töitä, vaan töissä tehdään työt ja sen jälkeen on se vapaa-aika ja nyt pitäisi olla enemmän aikaa perheen kanssa, eikä enää noita illanistujaisia. Töiden jälkeen voi istua jonkun työhuoneessa puhumassa, jos on jotain purettavaa. Sitä varten ei tartte lähteä viihteelle. Mun mies tekee vaativaa työtä ja pitkää päivää ja kokouksia, mutta harvassa on ne kerrat, kun pitää kokoustaa viikonloppuna. Tällöin on kyse jostain tilaisuudesta, ei palaverista. Työkavereillakin on oma elämä ja perheet, ei he vietä viikonloppuja yhdessä. Toki ymmärrän, että kaikki ei tee sellaista työtä kuin minä, että 8-16, mutta toisaalta ei myöskään lauantaisin työkaverit kokoonnu palaveeraamaan, ellei kyse ole asiakastilaisuudesta, kuten joissain töissä. Ota asia puheeksi, nyt heti, vaikka soitat.
Jos meillä on sattunut jokin tiimi/tms päivä perjantaille, on iltaohjelmaan osallistuminen ollut vapaaehtoista. Olen ollut talossa viisi vuotta, ja tällaisia tilanteita perjantai-ilmoille on ollut ehkä kaksi tai kolme...
Mies on tainnut nyt viehättyä joko tuosta illanviettojen tuomasta vapaudentunteesta ja/tai tietyn työkaverin antamasta huomiosta (jos illanviettoja oikeasti on, eikä kyseessäole vain klassinen sivusuhde). Peli täytyy puhaltaa nyt poikki, kun ehkä jotain on vielä pelastettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kuinka ällöttävää tää keskustelu! Epäillä nyt omaa miestään, joka uhraa jopa viikonloppunsa perheen hyvinvoinnin eteen? Miten saatatte ajatella noin alhaisesti, oletteko itse heikkoluonteisia moraalittomia nilkkejä?!
Niinpä niin. Ei sellaisia pettämisiä oikeasti tapahdu, sehän on kaikki pelkkää satua tai pahaa unta, eikö?
Ehkä olitkin vaan sarkastinen?
Aika huvittavia nämä ketjut ovat.
" Älä ole sinisilmäinen" ja seuraavassa kommentissa" eikö ole luottamusta"
Kammottava tilanne! En tiedä, miten pysyisin järjissäni tämän illan.
AP: Aiotko viestitellä/soitella miehellesi illan aikana vai mikä on suunnitelmasi?
Heinäkuussa paljon palavereja ynm.? Vielä viikonloppuisin. Ei mee läpi. Heinäkuussa yrityksissä ei tapahdu juuri mitään, kun osa porukadta lomailee. Ei taatusti pidetä palaverejä, virkistyspäivää jne.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa paljon palavereja ynm.? Vielä viikonloppuisin. Ei mee läpi. Heinäkuussa yrityksissä ei tapahdu juuri mitään, kun osa porukadta lomailee. Ei taatusti pidetä palaverejä, virkistyspäivää jne.
Kyllä meillä ainakin pidetään, joten älä puhu vastoin parempaa tietoa.