Sinä, jonka lapsi kiusaa koulussa tai päiväkodissa: mitä haluaisit sanoa muiden lasten vanhemmille?
Aggressiivisen ja arvaamattoman lapsen äiti täällä hei.
Haluaisin sanoa, että olen pahoillani. Ja että vaikka tiedän, ettei mikään määrä vakuuttelua pyyhi pois lapseni vääriä tekoja, vakuutan silti, että me vanhemmat teemme parhaamme lapsen käytöksen muuttamiseksi. (Ette itse asiassa edes tiedä, millainen koneisto taustalla pyörii koko ajan.) Olen silti pahoillani siitä kärsimyksestä, minkä lapseni on muille aiheuttanut.
Kommentit (5)
Mäkin voisin pyytää anteeksi, että lapseni kiusasi aikanaan päiväkodissa ja eskarissa. Hävettää ja nolottaa. Ja harmitta ihan vietävästi, että päiväkodissa ei mainittu asiasta ikinä minulle sanallakaan. Vasta kouluikäisenä sain kiusatun äidiltä kuulla, että kiusaamista on ollut ja asiaa on selvitelty päiväkodissa. Häpesin silmät päästäni.
Sanon, että älkää antako periksi kiusaajan suhteen. On inhimillistä ja kaikkien etu, että kiusaajakin pääsee ryhmän osaksi. Saman sanoisin aikuisille, joiden työpaikalla kiusataan.
Suorastaan virkistävä avaus! Jostain syystä palstalla on aina vain kiusaamisen uhrien vanhempia mutta ei koskaan niiden kiusaajien. Hmm...