Työttömien kuulustelut aloitetaan ensi vuonna
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallituksen-tyollisyystoimet-lex-lindst…
Onneksi sentään yli 60 vuotiaat päästetään syytteistä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
"Vain neljä työtuntia viikossa tarjoavaan työpaikkaan oli hakijoita yli sata. Heistä 20 valittiin haastatteluun. Kertokaa nyt joku vielä työttömille, että työttömyys poistuu ihan vain menemällä töihin. Tämä todennäköisesti ei ole edes kuvaavin tilanne. Jo sen, että maassa on yli kymmenen kertaa enemmän työttömiä kuin työpaikkoja, pitäisi kertoa todellisuudesta riittävästi.
Todellisuudessa ihmiset haluavat töitä ja elättää itsensä, kun taas rinnakkaistodellisuudessa työttömiä pitää aktivoida ja työttömyysturvaa leikata, jotta työn tekeminen kiinnostaa"
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/08/31/tyohalutt…
up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työkkärissä ole edes henkilökuntaa tarpeeksi.
Avainsana onkin ostopalvelu. eli yksityistäminen.
Toinen puoli palkataan yksityisiin firmoihin haastattelemaan toista, työttömänä pysyvää puolta.
Työllisyys nousuun!
TYÖTTÖMÄT!
Yksi vinkki työnhakuun, joka tuli mieleen:
Onhan teillä Linkedin-profiili kunnossa?
Itse ajattelin aluksi ettei siitä ole mitään hyötyä, mutta sattuikin niin että ensimmäistä kertaa kun en elämässäni varsinaisesti etsi töitä, niin sitten niitä työtarjouksia satelee Linkedinin kautta.
Toinen vinkki, jonka avulla itse löysin älyttömän hyvän työpaikan:
Googlettakaa työtehtäviä joita haluaisitte tehdä ja joissa olette hyviä. Suomessa on tuhansia pieniä firmoja, joiden paikat eivät ole koskaan julkisessa haussa, sillä näihin rekrytään yleensä tuttujen kautta. Pienelle yritykselle tulee tuhottoman kalliiksi virherekrytointi. Mutta joskus ajoituksesti voi olla juuri oikea!
Älkää vähätelkö sosiaalisien verkostojen hyötyjä nykyaikana, mitä tulee työelämään ja rekrytointiin.
Someprofiilit kuntoon, vaikkapa sitten vain työnhakumielessä.
Miten olette koettaneet erottua muista?
Jos laitatte itsestänne Facebookiin julkisen päivityksen jossa etsit töitä, saa se varmasti useampia jakoja vaikka oma kaveripiiri ei olisikaan kovin iso. Tai mikä estää tekemästä isompaa tempausta? Rautatientorille seisomaan aamuisin ja jakamaan omaa CV:tä ohikulkijoille. Varmasti jää positiivisesti jonkun työnantajan mieleen ja onhan näistä lehdissä juttua ollut eikä nämä tyypit työttömäksi ole jääneet.
Tiedän, ettei työnhaun pitäisi vaatia sirkustemppuja, mutta sitä se nykyaikana on ja siihen on sopeudettuva.
Vierailija kirjoitti:
TYÖTTÖMÄT!
Itse ajattelin aluksi ettei siitä ole mitään hyötyä, mutta sattuikin niin että ensimmäistä kertaa kun en elämässäni varsinaisesti etsi töitä, niin sitten niitä työtarjouksia satelee Linkedinin kautta.Toinen vinkki, jonka avulla itse löysin älyttömän hyvän työpaikan:
Googlettakaa työtehtäviä joita haluaisitte tehdä ja joissa olette hyviä. Suomessa on tuhansia pieniä firmoja, joiden paikat eivät ole koskaan julkisessa haussa, sillä näihin rekrytään yleensä tuttujen kautta. Pienelle yritykselle tulee tuhottoman kalliiksi virherekrytointi. Mutta joskus ajoituksesti voi olla juuri oikea!
Älkää vähätelkö sosiaalisien verkostojen hyötyjä nykyaikana, mitä tulee työelämään ja rekrytointiin.
Someprofiilit kuntoon, vaikkapa sitten vain työnhakumielessä.Miten olette koettaneet erottua muista?
Jos laitatte itsestänne Facebookiin julkisen päivityksen jossa etsit töitä, saa se varmasti useampia jakoja vaikka oma kaveripiiri ei olisikaan kovin iso. Tai mikä estää tekemästä isompaa tempausta? Rautatientorille seisomaan aamuisin ja jakamaan omaa CV:tä ohikulkijoille. Varmasti jää positiivisesti jonkun työnantajan mieleen ja onhan näistä lehdissä juttua ollut eikä nämä tyypit työttömäksi ole jääneet.Tiedän, ettei työnhaun pitäisi vaatia sirkustemppuja, mutta sitä se nykyaikana on ja siihen on sopeudettuva.
"sitä se nykyaikana on ja siihen on sopeudettuva" Sanoi natsi kun juutalaisia polttouuniin tunki. Hyvä opetettu rotta olet, tui tui. Hyvä sinä. osaat pari sirkustemppua.
Vierailija kirjoitti:
TYÖTTÖMÄT!
Itse ajattelin aluksi ettei siitä ole mitään hyötyä, mutta sattuikin niin että ensimmäistä kertaa kun en elämässäni varsinaisesti etsi töitä, niin sitten niitä työtarjouksia satelee Linkedinin kautta.Toinen vinkki, jonka avulla itse löysin älyttömän hyvän työpaikan:
Someprofiilit kuntoon, vaikkapa sitten vain työnhakumielessä.Miten olette koettaneet erottua muista?
Jos laitatte itsestänne Facebookiin julkisen päivityksen jossa etsit töitä, saa se varmasti useampia jakoja vaikka oma kaveripiiri ei olisikaan kovin iso. Tai mikä estää tekemästä isompaa tempausta? Rautatientorille seisomaan aamuisin ja jakamaan omaa CV:tä ohikulkijoille. Varmasti jää positiivisesti jonkun työnantajan mieleen ja onhan näistä lehdissä juttua ollut eikä nämä tyypit työttömäksi ole jääneet.Tiedän, ettei työnhaun pitäisi vaatia sirkustemppuja, mutta sitä se nykyaikana on ja siihen on sopeudettuva.
Tämä on niin totta! Monessa pienemmässä yrityksessä ei ole aikaa alkaa tekemään itse rekrytointikierrosta, joten yritys maksaa rekrytointifirmalle uusien työntekijöiden etsimisestä. Näiden rekryfirmojen työtä on löytää sopivia ehdokkaita, tehdä alkuhaastattelut ja valinnat ja sen jälkeen toimeksiannon tehnyt yritys tekee lopullisen valinnan. Rekryfirmat etsivät Linkedinistä yms paikoista potentiaalisia työntekijöitä. Työtä etsivän olisikin hyvä muistaa, että työnhaku ei ole pelkästään sitä, mistä sinä löydät työpaikan vaan myös sitä, mistä rekrytointifirma löytää sinut.
Hyvä juttu jos tarkoittaa että vihdoin joku oikea ihminen kuuntelee työtöntä työnhakijaa. Mutta käsittääkseni tarkoitus on vain pakottaa puhelinmyyjäksi epävarmalla palkkauksella ja rangaista. Tähän sirkukseen menee miljoonia vuosittain, vai kuka noiden kuulustelujoiden palkat maksaa?
Mitä tämä tarkoittaa:
"Työn vastaanottaminen ei vastaisuudessa viivästytä työttömyysetuuksien maksatusta"
Valtiovarainministeriön ja TEM:n kovapalkkaiset kampaviinerivirkamiehet eivät ole meidän ihmisten palveluksessa ja varten vaan me olemme alamaisia ja lypsykohteita! Ettekö te vieläkään tajua tätä eliitin kuviota! Kun kurjuus on osalla väestöä maksimoitu, tuottaa se näissä tyydytystä ja sulle mulle politiikalle jaetaan hyviä työpaikkoja ja etuja omilleen! Ilmeisesti jotkut suorastaan saa Eduskunnan, ministeriöiden ja pankkien ym.Senaatintorilta 2 km säteellä olevien eliittilaitosten (Sanoma Oyj) saleissa orkkuja, kun on saatu taas huononnettua työttömien ja köyhien asemaa. Eihän tarkoituskaan ole ikinä tarjotakaan työpaikkaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu jos tarkoittaa että vihdoin joku oikea ihminen kuuntelee työtöntä työnhakijaa. Mutta käsittääkseni tarkoitus on vain pakottaa puhelinmyyjäksi epävarmalla palkkauksella ja rangaista. Tähän sirkukseen menee miljoonia vuosittain, vai kuka noiden kuulustelujoiden palkat maksaa?
Mitä tämä tarkoittaa:
"Työn vastaanottaminen ei vastaisuudessa viivästytä työttömyysetuuksien maksatusta"
Toivottavasti tuo tarkoittaa, että kun lyhyt työsuhde päättyy, ei tarvitse taas odottaa paria kuukautta, että työttömyyspäivärahaa aletaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
TYÖTTÖMÄT!
Rautatientorille seisomaan aamuisin ja jakamaan omaa CV:tä ohikulkijoille. Varmasti jää positiivisesti jonkun työnantajan mieleen ja onhan näistä lehdissä juttua ollut eikä nämä tyypit työttömäksi ole jääneet.Tiedän, ettei työnhaun pitäisi vaatia sirkustemppuja, mutta sitä se nykyaikana on ja siihen on sopeudettuva.
Hehhheeee, kohta tuolla Steissillä seisoo satoja työttömiä CV plakaatit kourissa.
Ihan varmasti joo, noinhan niitä työpsikkoja saadaan. Luuletko oikeasti?
Meno on kuin 1900- luvun alussa Englanissa, Irkuissa tai Jenkeissä kun kundeja seisoi telakoiden yms paikkojen porteilla aamusta odottamassa josko sais päiväksi duunia muutaman roposen saadakseen.
Tosin eipä tämä nykyinen ja pari edellistä halitusta ole oppineet menneisyydestä mitään, joten tuollainen toiminta olis heidän mieledtään ihan hyväkin juttu..
Sinne vaan seisomaan Nokian tms tietotekniikan ovien taakse aamuisin, kyllä osaavalle töitä löytyy ainakin siksi päiväksi, jos ei muuta niin siivousta, maksetaan muutama euro/pv...
Niinpä. Eihän muissakaan töissä kuulustella ketään. No poliisit tms. tekee sitä asiakkailleen ihan viran puolesta.
Kyllä mää olen sitä mieltä että jokaisessa pitkäaikaistyöttömässä jotain vikaa on ....ei ne ole tavallisia ihmisiä. ..mä itse olen ollut jo samassa työpaikassa 17v ja mun kaikki lapset ovat aina itse työnsä etsineet ja saaneet ilman suhteita! Mun lapset ovat nyt noin. 20v. ..mutta tunnen paljon myös nuoria joita ei työnteko innosta makaavat vaan kotona koko päivän ja yön pelaavat.....säälittävää ja surullista. .ja halveksittavaa myös. Mun lapsille tommonen ei tulis kuuloonkaan. ..kunnia-asia heille että itse elättävät itsensä. Mutta ainahan joka yhteiskunnassa loisia on!! Työttömät jotka eivät halua töihin ovat loisia hyi helvetti!!
Vierailija kirjoitti:
Velvoittavan työllistymissuunnitelman toteutumista seurataan tehostetusti ja rikkomuksista säädetyt sanktiot toimeenpannaan täysimääräisesti. Päätöksen toimeenpano tehdään tarvittaessa ostopalveluna.
Nyt tutisee ainakin tämän lusmun puntti. Tuleekohan Gestapon mustat autot illalla hakemaan kotoota ja muilutus jonnekin hiekkakuopalle, jossa tähdätty niskalaukaus? Sieg Heil!
Hauskaa tässä on se, että ostopalveluna ostettu palvelu maksaa 50 000 tyttömän peruspäivärahan verran, mutta käräytettyä he saavat 1 työttömän vuodessa. Mutta Keskustahan on aina osannut kusettaa ja siirtää tukirahoja omille kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYÖTTÖMÄT!
Tämä on niin totta! Monessa pienemmässä yrityksessä ei ole aikaa alkaa tekemään itse rekrytointikierrosta, joten yritys maksaa rekrytointifirmalle uusien työntekijöiden etsimisestä. Näiden rekryfirmojen työtä on löytää sopivia ehdokkaita, tehdä alkuhaastattelut ja valinnat ja sen jälkeen toimeksiannon tehnyt yritys tekee lopullisen valinnan. Rekryfirmat etsivät Linkedinistä yms paikoista potentiaalisia työntekijöitä. Työtä etsivän olisikin hyvä muistaa, että työnhaku ei ole pelkästään sitä, mistä sinä löydät työpaikan vaan myös sitä, mistä rekrytointifirma löytää sinut.
Tämä on jotain semmoista, mitä en käsitä. Miksi ihmeessä pieni firma maksaa jollekin maltaita, että löytää kandidaatteja duuniin? Harvassa firmassa sentään tehdään niin tuottoisaa työtä, että siitä saatu raha on isompi kuin tuohon rekryprosessiin käytettävä hinta per tunti. Eikä rekrytointi ihan vaivatonta ole noinkaan. Ensin kerrot heille, mitä tarvit, seulot vaihtoehdot, ehkä haastattelet jne. Samalla vaivalla olisi itse laittanut ilmoituksen ihan ilmaiseksi ja kutsuu sieltä muutaman tapaamaan. Ei pienessä firmassa kannata maksaa siitä, että joku muu tekee pienen ja helpon työn kovalla hinnalla. Rekryfirmat on tietysti onnistuneet myymään ideansa juuri tuolla "iso työ, keskitytte ydintyöhön" -ideologialla. No, pienessä firmassa kaikki työ on ydintyötä, ei siitä ole varaa ulkoistaa mitään osa-aluetta, jonka pystyy itse tekemään. Näin siis pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mää olen sitä mieltä että jokaisessa pitkäaikaistyöttömässä jotain vikaa on ....ei ne ole tavallisia ihmisiä. ..mä itse olen ollut jo samassa työpaikassa 17v ja mun kaikki lapset ovat aina itse työnsä etsineet ja saaneet ilman suhteita! Mun lapset ovat nyt noin. 20v. ..mutta tunnen paljon myös nuoria joita ei työnteko innosta makaavat vaan kotona koko päivän ja yön pelaavat.....säälittävää ja surullista. .ja halveksittavaa myös. Mun lapsille tommonen ei tulis kuuloonkaan. ..kunnia-asia heille että itse elättävät itsensä. Mutta ainahan joka yhteiskunnassa loisia on!! Työttömät jotka eivät halua töihin ovat loisia hyi helvetti!!
Just, kyllä mää, mä itse, mun kaikki lapset, mun lapset, mun lapsille, kunnia-asia, jäkätijäkäti, miltähän muut tosiasiat näyttäytyvät kaltaisellesi omaan napaan tuijottajalle?
Just, just hyvä se vähän kuulustella ja ahdistella jo valmiiksi ahdistuneita henkilöitä heidän taustoistaan mitään tietämättä ja välittämättä.
Peukutetaan 👍
Kolme ässää tosiaan osaa ja haluaa laittaa asiat järjestykseen.
Työttömyydestä tulee nyt rikos. Tarkempi syynääminen ja vahtiminen kuin oikeasti rikollisilla.
Voisiko tuosta valittaa johonkin EU tuomioistuimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, kyllä mää, mä itse, mun kaikki lapset, mun lapset, mun lapsille, kunnia-asia, jäkätijäkäti, miltähän muut tosiasiat näyttäytyvät kaltaisellesi omaan napaan tuijottajalle?
Eiköhän se ollut sarkasmia, se edellinen. Tuskin noin suojatussa kuplassa eläneitä ihmisiä oikeasti enää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TYÖTTÖMÄT!
Tämä on jotain semmoista, mitä en käsitä. Miksi ihmeessä pieni firma maksaa jollekin maltaita, että löytää kandidaatteja duuniin? Harvassa firmassa sentään tehdään niin tuottoisaa työtä, että siitä saatu raha on isompi kuin tuohon rekryprosessiin käytettävä hinta per tunti. Eikä rekrytointi ihan vaivatonta ole noinkaan. Ensin kerrot heille, mitä tarvit, seulot vaihtoehdot, ehkä haastattelet jne. Samalla vaivalla olisi itse laittanut ilmoituksen ihan ilmaiseksi ja kutsuu sieltä muutaman tapaamaan. Ei pienessä firmassa kannata maksaa siitä, että joku muu tekee pienen ja helpon työn kovalla hinnalla. Rekryfirmat on tietysti onnistuneet myymään ideansa juuri tuolla "iso työ, keskitytte ydintyöhön" -ideologialla. No, pienessä firmassa kaikki työ on ydintyötä, ei siitä ole varaa ulkoistaa mitään osa-aluetta, jonka pystyy itse tekemään. Näin siis pääsääntöisesti.
Jos pienellä firmalla on kynnyskysymys maksaa rekryfirmalle hyvien työntekijäehdokkaiden etsimisestä sillä aikaa, kun itse tekee sitä ydintyötä, josta asiakkaat maksavat, niin minusta silloin kannattaa miettiä, onko firmalla oikeasti varaa palkata uutta työntekijääkään. Uusi työntekijä kun ei tuota yritykselle moneen kuukauteen edes oman palkkansa vertaa. Toki sitten, jos on sellainen työ, jota kuka tahansa kadulta kaapattu henkilö pystyy tekemään, mutta niissä firmoissa tuskin rekryfirmoja käytetäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työkkärissä ole edes henkilökuntaa tarpeeksi.
Avainsana onkin ostopalvelu. eli yksityistäminen.
Eli joku springhouse tms. Missä on töissä matalasti koulutettuja tanttoja. Jee. Ja kallista on.
Kyllä. Ja suhdeluku lasketaan vain "oikeista" työttömistä eli karenssille joutuneita ei lasketa...