JOULUJEN viikonloppupino:)
täällä herättiin jo puoli kahdeksan tänä aamuna... hohhoijaa... äitiä vielä vähän väsyttää mutta Vilma istuu ihan tyytyväisenä sitterissä ja hymyilee :D
Kommentit (13)
 pikana vaan kun olen toipumassa migreenistä,vieläkin jomottaa päätä=( otin nyt sitten kuitenkin vahvaa särkylääkettä kun en jaksa tätä enää kun monta päivää jo pää kipeä ollut,en vaan voi antaa Juholle omaa maitoani.
 muutenkin karsea päivä kun lapset herää aina vaan aikaisemmin...mä heräsin 5:30 lypsämään ja käytännössä silloin olen tänään herännyt,kun Juho heräs syömään 6:30 ja 6:45 heräs sitten esikoinen,että mua väsyttää ja päänsärky ei edistä asiaa.
 Juho on parvekkeella,kohta tunnin peräti nukkunut mutta kerran on jo pitänyt käydä siellä kun oli herätä.
 ei muuta ja mulla ei yahoon osoitetta ole kun olen siellä toisessa Joululahjojen yhteisössä.
 äityliini ja Juho 3kk4pv
 Tässä yahoon osoite, toivottavasti tulee oikein...
 http://groups.yahoo.com/group/joulupiiperot05/
 En ole jaksanut pariin päivään pinoutua kun mulle iski toissapäivänä kunnon flunssa :( Olihan se pitänyt arvata kun en viikkoon nukkunut kunnolla vanhemman tytön ollessa vatsataudissa. Onneksi mulla ei ole ainakaan vielä lämpöä mutta muuten on kyllä tosi voimaton olo.
 Lahjan kuulumisia luin kauhulla, toivottavasti Joni alkaa olemaan jo kunnossa!!! Mulla oli pienenä myös kuumekouristeluja ja mun isä oli aina pelästynyt kamalasti. Mun äiti on sairaanhoitaja joten ei pelästynyt ihan yhtä paljon. Olen jostain lukenut että kouristelut saattavat periytyä äidiltä tyttärelle. Saaralla oli tosi korkea kuume viime syksynä hänen ollessa 11kk mutta eipä onneksi tullut kouristeluja. Toivottavasti ei Veerallekaan tule jos (kun) joskus kuumeilee...
 Pojat ovat nyt isänsä luona joten ollaan tyttöjen ja miehen kanssa nelistään. Tilattiin miehen kanssa pizzat, ja mä ahmatti söin omani heti kokonaan.... Ja laihis tykkää edelleen mun herkuttelusta, jee ;) Ihan uskomattoman paljon energiaa imetys vie, olen meinaa laihtunut muutamassa viikossa melkein 5 kiloa vaikken ole juurikaan muistanut (jaksanut...) miettiä syömisiäni, toisinsanoen olen herkutellut ihan hurjan paljon. Saisin laihtua vain 500g viikossa mutta enemmän paino putoaa, ei voi mitään. Mulla on sellainen tavoite että tammikuussa palatessani takaisin töihin saisin tilattua monta numeroa pienemmän jakkupuvun kuin mitä mulla oli ennen tyttöjä... Kiloissa se tarkoittaa noin 20 kilon pudotusta. Onpa siinä tavoitetta kun välissä on vielä kesä makkaroineen ja siidereineen ;)
 Täytyy mennä taas niistämään, hasta la vista vaan (tai hasta la pizza... ;))!
 Mukavaa viikonloppua kaikille!
 Tansku & tytöt + ukko
 Kovimpa on hiljaista täällä...
 Meillä riittää hulinaa kun esikoinen juhlii 11-vuotis synttäreitään muutaman pojan kans, poikiahan ei tartte ku yksi ni voluumitkin on jo kaakos :)
 Julius on kans löytäny kätensä, tai nyrkki on jo aika päiviä sit eksyny suuhun, mut nyt osataan käyttää sormia yksi kerrallaan imettävänä...
 Lutusen näköstä, ku pikkunen eilen jutteli sitterin lelukaaressa olevalle nallelle. Samoten riittää juttua sille auringon keltaiselle hymynaamalle jonka sai neuvolasta. (nytkin on ihan nallukan lumoissa =) )  Kädet yrittää ottaa nallesta kii, välil saakin ja jos ei saa ni sit suututaan ja mäiskitään palloja pikkukätösil. Ihan tippa tulee simmuun ku toista kattoo...
 Nyt taitaa suuttua kun ei se nallukka vastaa, täytyy äiteen mennä höpsiin (ukko aina ihmettelee et mistä mä keksinki höpöttämistä)
 Illanjatkoja äiteille ja ihanille pikku palleroille...
 K ja Julius Joel Antero (pitää saaha välil kirjottaa koko nimiki, =D)

Täällä ollaan vaikka hiljaista onkin:) Viime yö meni aika kivasti, herättiin kahdesti syömään..
 Sitten kyselenkin mielipidettä teiltä... Nukkuuko kenenkään vauva vatsallaan? Aamuviideltä herra pungersi pedissään ja ähisi ja tuhisi niin että kukaan ei saanut nukuttua. Mä keksin sitten että laitetaas poika masulleen, ja sittenhän se nukkui vielä 2,5h! Mä olin aamulla kun uusi ihminen:)
 Siis mitä ne nykyään sanoo tuosta mahallaan nukuttamisesta esim neuvolassa? Alkuyö meillä menee hienosti kyllä kyljelläänkin, mutta jos herra tosiaan nukkuis vielä aamuyöstä masullaan niin kyllä mä sitä käyttäisin... Aaattaakkee:)
 Pakko mennä, kohta saunaa ja muuta lauantai-illan huumaa!
 Laitoin meidän Juliuksen kuvan Kastettuihin.
 Saapi käydä ihailemassa =D
 Aina vain sama kylmyys jatkuu. Täällä kuitenkin pakkaslukemat pysyneet juuri siinä -10 Eetun päiväuniaikaan ja vaikka on tuullutkin, olen nukuttanut poikaa ulkona. Vaunuissa on alimpana talja ja harso tuulensuojana aukon edessä, niin hyvin on tuulet vaunuista pysynyt poissa ja poika tyytyväisenä nukkunut 4 tunnin päiväunia.
 Viime yö meni pitkästä aikaa vähän huonommasti. Tietenkin vielä niin, kun mieskin " muutti"  toisesta kamarista taas meidän kamariin. On nukkunut siellä, kun sillain me kaikki on nukuttu paremmin, mies jaksanut mennä töihin ja poika ei ole herännyt sen " yö-ääniin"  ja ollaan saatu syödä rauhassa pojan kanssa ym. Mutta nyt tosiaan ajateltiin eilen, että eiköhän taas uni maistu kaikilla hyvin samassa huoneessa, niin eipä onnistunutkaan. Eetu alkoi piereskelemään aamu-yöstä ja ees takasi nukahti ja heräsi... Meillä on ollut kakka tiukalla tässä useamman viikon, että sitä kai se heräili. Oon joutunut antamaan levolacia ja luumuakin, jotta kakka saataisiin tulemaan. Viime viikolla oli viikon tauko. Alussa kakka tuli kerran päivässä, sitten kahden päivän välein, sitten kolmen ja sitten tuli se viikon väli ja nyt on menossa neljäs päivä. Aivan outoa, kun esikoinen on ollut aina läpi*** sellainen:), joka päivä käy ainakin 3 kertaa kakalla, niin poika sitten on tällainen. Mutta useinhan etenkin isokokoisilla vauvoilla ennen kiinteiden aloittamista on ummetusta, koska kaikki maito imeytyy ja suoleen ei jää enää kuitua kakan muodostumiseen. Että toivottavasti tää helpottaa kiinteiden aloituksen myötä...
 Viikon päästä on 3 kk neuvola, niin se aika rientää. Eetu on kasvanut aivan silmissä, saa nähdä mitkä on lukemat, 8 kiloa taitaa olla aika lähellä.
 On se muuten niin suloinen, kun toinen tuijottelee nyrkkejänsä ja ihmettelee, että mitkä ihmeen kapistukset tuossa heiluu. On alkanut tekemään sillain, että laittaa peukalon keskisormen ja etusormen väliin ja tuijottelee sitten sitä, että mikä se tuolta pilkottaa :)
 Mutta nyt täytyy mennä syömään jotain, kun Eetu vetelee aamupäivä tirsojaan
 T: Meimi79+Eetu kohta 3kk
 Eli rocka: Kyllä mä meiän poitsua nukutan mahallaan, nimittäin juuri niin, että kun uni käy levottomaksi aamuyöstä, käännän poitsun mahalleen ja uni jatkuu hyvänä vielä pari tuntia! Eihän sitä tietenkään suositella, mutta meiän Eetu on kääntänyt hyvin pään jo syntymästään sivulle. En tietenkään aivan vauvana mahallaan nukuttanut, mutta nyt oon nukuttanut jotain kuukauden verran. Ootan aina, että nukahtaa hyvin pää sivulla ja herään siihen sitten kun poitsu ähertää ja haluaisi kääntyä. Ja usein siinä mahallaan tulee sitten pari ylimääräistä pierua ja röyhyä, että hyvänä oon kokenu maha-asennon meidän Eetulle.
 T:Meimi79+Eetu
 Oltiin aamulla Nellan kanssa vauvauinnissa ja mukavaa oli koko perheellä. Myös isä innostui ja sanoi, että tästä tulee mukava koko perheen harrastus. Oli siinä tohinaa pukuhuoneessa ja pesutiloissa.
 Mä olen nukuttanut mahallaan paljon. Muistaakseni lapsi osaa vähän niin kuin refleksin omaisesti kääntää päänsä sivulle (meillä ei koskaan ole ollut naamaasuoraan alaspäin)......
 Nella on nukkunut nyt noin 4 tunnun päikäreitä, mutta yöllä keräilee tiheämmin. Ensimmäinen syöttöväli ei ole kuin pari tuntia, mutta toinen on onneksi noin 4 tuntia. Tosin nyt on alkanut olemaan myös ähinää ja puhinaa ja mähän herään jokaisen pieneenkin ääneen.
 No eipä muuta.Hyvää ensi viikkoa kaikille.Tuntuu, että viikot vaan vilajaa, niin nopeasti aika kuluu.
 Taas on yksi viikko vierähtänyt ja hengissä selvitty. Isikin tuli viime yönä kotiin, ja jaksoi heti aamulla herätä esikoisen kanssa, ja mä sain jäädä Niklaksen kanssa mammittamaan, ihanaa. Niklas on hirveen räkäinen ja tukkoinen, mutta jaksaa touhuta ihan normaalisti, ja syöminenkin onnistuu. On vain niin paha olla toisen puolesta, miksei noita lasten vaivoja voi ottaa itselleen?!?!
 Myös minä annan pojan nukkua masullaan, jos tuntuu siihen parhaiten rauhoittuvan. Välillä nukkuikin joka yö masullaan, kun oli vähän ilmavaivoja. Nyt nuhassa mahallaan on paha olla, menee nenä pahemmin tukkoon.
 Ihanaa, Niklaksen pulauttelu on loppunut! Kokeilin vaihtaa Rela-dropsit takaisin Gefilus-kapseleihin, ja niin loppui pulauttelu, nyt kolme päivää riittänyt yhdet vaatteet päivässä. Taitaa nuo Gefilukset olla halvempiakin, joten voitto kaikin puolin.
 Nyt täytyy vääntäytyä saunan lauteille. Säästettiin saunapäivä sunnuntaille, että isikin pääsee mukaan, ja nyt nuo ovatkin tuolla jo menossa löylyttelemään.
 Mukavaa sunnuntain iltaa kaikille!
 T:Emppu ja katras
 Mua vaivaa tuo kirjoitus saako äidinmaitoa lämmittää mikrossa...kun mulle ei koskaan kukaan ole sanonut etteikö saisi(esikoisesta lypsin 5kk ja nyt lypsän) ja oon aina lämmittänyt tai joskus vesihauteessakin mutta viime aikoina sekä rintamaidon sekä korvikkeen mikrossa...
 pitäiskö mun nyt se lopettaa?en oo tuota kyllä tiennyt...
 mä tänään laitoin irc-galleriaan kuvia mutta ei sitä tässä voi kertoa millä nimimerkillä ne on?!
 Juholla kaikki hyvin,yskäkin lähes parantunut,tosin epäilen onko esikoisella pissatulehdus,ravaa pissalla useasti,yleensä tosi harvoin.
 äityliini ja Juho 3kk5pv
 Niinpä se taas alkaa olla viikonloppu takana ja uusi viikko edessä.. Eihän siinä muuten niin suurta eroa ole, mut ku miehen täytyy käydä töissä ja muutenkin on kaikennäköistä ohjelmaa ensi viikolle. Noh, kylläpä se taas siitä.
 Heti alkuun, kun vielä muistan.. Eli olisi kiva, jos muistaisitte/jaksaisitte laittaa vauvojen ikä viestin loppuun, niin on mukava verrata juttuja omaan vauvaan. Useat kyllä muistavatkin..
 Jep, vauvan kanssa menee mukavasti. Kantaminen on vähentynyt huomattavasti ja typykkä viihtyy hyvin jo esim. sitterissä katsellen lelukaaren leluja. Jännä vaan, kun sitä tulee sitten monesti syyllinenolo, kun antaa vauvan olla " yksin" , vaikka toisaalta olen yrittänyt ajatella, että kyllä se sitten älähtää, kun ei enää viihdy ja haluaa seuraa ja hoitoa.
 Mä en ole vielä nukuttanut mahallaan, mutta uskoisin, että meidänkin vaavi kyllä osaisi pitää/kääntää päänsä sivulle. Vauva on nukkunut joka yön mun kainalossa. Alkaa tuntua vähän selässä ja hartioissa, kun on puoli yötä samassa asennossa, mutta se on vaan niin mukavaa.. :)
 Täälläkin on vauva nuhainen, enkä ole sen takia nyt nukuttanut ulkona, kun ajateelen, etten kuule, jos ménee ihan tukkoiseksi. Olen varmaan kyllä ylivarovainen. Oletteko te muut nuhaisten lasten kanssa ulkona (tarkoitan isompiakin lapsia)?
 Juup, täällä viettelen rentoa iltaa, kun vauva nukkuu ja isukki on toisen lapsen kanssa pikku reissulla.
 Hoppana + typsy 2,5kk
 p.s. meillä lämmitetään lypsämäni maito mikrossa
 Nyt on vihdoinkin ristiäiset vietetty, tytteli sai nimekseen Ida Orvokki Emilia ja käyttäytyi koko juhlan ajan tosi nätisti! Nyt onkin kiukutellut illan, väsymystä varmaan.
 Mä en oo uskaltanut nukuttaa vielä vatsallaan kun tuntuu että meiän neidin (ei millään osaa vielä kutsua Idaksi :))  pää on vielä niin holtiton... En tiedä voiko johtua siitä että syntyi niin aikasin (rv36+2).
 Mä en nukuttanut ulkona kun meiän tyttö oli flunssassa, yski niin kovin että tuntui välillä että raukka tukehtuu! Tosin eipä hän hirveesti nuku ulkona, kitisee vaan... Olin viikon sisällä kun pelkäsin et pahenee jos lähen pihalle. Mut joku mun mielestä on laittanu että flunssasta lasta voi pitää ulkona? Ite en uskaltanut. Neiti tuli onneksi just terveeksi ristiäisiin.
 Onpa sekavaa tekstiä... koittakaa kestää :)
 t. tiituliini81 ja ida 2kk 4 päivää
Olisin liittynyt Yahoon listalle uudestaan, mutta en löytänytkään listaa enää mistään. Voisiko joku laittaa listan osoitteen vielä tähän?
Päivi ja Leevi 2,5 kk
(tänään vielä Suomessa, illalla takaisin Ruotsiin)