Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tarhatädille huomauttaa kännykän räpläämisestä kun ovat lasten kanssa pihalla, vai onko heillä lupa siihen?

Satuin huomaamaan :(
01.09.2016 |

En haluaisi nyt mitään paskamyrskyä, en täällä palstalla enkä myöskään tarhatädeiltä, koska mielestäni kysymys on ihan asiallinen. Itsekään en tuijota kännykkää kun olen lapsen kanssa ulkona, vaan olen lapsen kanssa. Muillakaan aloilla ei asiakkaiden seurassa selailla kännykkää. Onko siis tarhatädeillä ihan lupa uppoutua älylaitteeseen lasten ollessa läsnä, vai voiko asiasta sanoa? Kyseessä kunnallinen päiväkoti.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa mielestäni tärkeän viestin lukea, mutta ei mitään somettamista minuuttikaupalla. Näitkö, että kuinka pitkään katsoi puhelinta?

Vierailija
2/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotikohtaista. Meillä saa olla oma puhelin työajalla ja tärkeät hommat saa sillä hoitaa jos työ ei häiriinny. Eli ei tietenkään kesken esim. aamupiirin mitään viestejä lueta, mutta hiljaisella hetkellä saa vilkaista.

Lisäksi meillä on työpuhelimet, joilla toki vastaillaan vanhemmille yms kun tarpeellista. Oletko varma ettei ollut työluuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ehdottomasti viestiä kunnan kautta. Tuossahan voi tapahtua jotain kun täti ei seuraa lasten leikkejä. Hän on kuitenkin hoitamassa työtehtäviään. Naputelkoot kännykkää tauollaan kuten muutkin. Todella usein näillä päikyntädeillä on taipumus laiskotteluun jos joku ei vahdi.

Vierailija
4/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ollut työpuhelin? Meillä ei saa omaa puhelinta edes pitää työaikana esillä.

Vierailija
5/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalisessa päiväkodissa kaikki tädit räpläävät puhelimiaan kun ovat lasten kanssa ulkona. Olen tarkkaillut autosta useita kertoja. Tein välituksen kunnan päivähoidon johtajalle :)

Vierailija
6/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin osaatko sanoa miten kauan käytti sitä? Jos tosiaan vaikka laittaa omalle lapselleen viestiä että mitä voi ottaa välipalaksi tms niin kyllähän tuollaisia joutuu työn ohessa muutkin hoitamaan.

Jos on jatkuvasti nenä kiinni luurissa niin ilmoittaisin kyllä sitten esimiehelle.

Vierailija
7/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Jyväskylässä hoidetaan kirjaukset, tiedotteet ja muut puhelimella. Ehkä hoitaja katsoi ketä on vielä paikalla ja vielä haettavien lasten hakuaikoja, tai viestitteli pomon tai vanhempien kanssa. Ei sille ole mitään erillistä aikaa työpäivään varattu.

Vierailija
8/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miten kauan katsoi, tulin paikalle niin hän laittoi puhelimen taskuun alle puolessa minuutissa (asioin siis toisen tädin kanssa, mutta seurasin sivusilmällä tätä kännykänkäyttäjää). Eli on tietty voinut toki vastata johonkin työviestiinkin. No hyvä etten sanonut tai kysellyt mitään heti siinä :D 

Vierailija
9/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttaa asialliseen hommaan tietenkin. Jos et nähnyt olan yli, että oli somessa ym., niin sinuna en valittaisi. Nolaat vain itsesi.

Vierailija
10/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa mulla on ollut aina käsitys, että työviestintä tapahtuu kansliassa tai muualla missä ei ole samaan aikaan lapsia vahdittavana. Mutta jos näin ei ole ja asia on ihan normaali muuallakin niin en mä sitten siihen puutu.

Vierailija
11/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. PäiväkodinTÄDIT. Tuo vihattu ryhmä ihmissaastaa. Työt tulisi tehdä robottimaisesti ja jokaisen perheen tulisi saada päättää miten MINUN lastani hoidetaan. Kusipäitä koko porukka. Silti lapset tuodaan sinne joka aamu vaatimuslistan kera. En keksi tähän vihamielisyyteen mitään muuta selitystä kuin sen, että vanhemmat (=yleensä äiti) tuntevat niin suurta syyllisyyttä hylätessään oman lapsensa vieraille ihmisille päivittäin, etttä on pakko survoa joka ikinen TARHATÄTI helvetin perimmäiseen nurkkaan. 

ps. ne päiväkodissa työskentelevät kusipäät tuskin ovat lapsesi tätejä ja eläimiä pidetään tarhassa, ei ihmisiä.

Vierailija
12/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työajalla syvennytä älypuhelimeen, jollei sitten ole jokin tärkeä viesti tai puhelu tulossa, esim. lääkärinsoittoaika, oma lapsi sairastuu kesken päivän yms

Mutta ne hoidetaan privaatisti eikä pihalla, eikä siihen älypuhelimeen jäädä roikkumaan tietenkään.

Huvin vuoksi datailu suoritetaan tauolla.

Meillä oli kerran sijainen, sellainen pidemmän ajan sijainen, joka koko ajan kulki kännykkä kiinni nenässä, jopa nukkarissa lasta rauhoitellessaan tekstasi ja hihitteli viestejä. Hänelle esimies piti pienen palaverin asiasta.

Vierailija
13/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tarhatäti?

Vierailija
14/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

itseasiassa mulla on ollut aina käsitys, että työviestintä tapahtuu kansliassa tai muualla missä ei ole samaan aikaan lapsia vahdittavana. Mutta jos näin ei ole ja asia on ihan normaali muuallakin niin en mä sitten siihen puutu.

En ole päiväkodissa töissä, mutta menisivätkö opettajat ja hoitajat aina kansliaan kun vastaavat vanhempien tekstiviesteihin lapsen sairaudesta ta poikkeuksista hakujärjestelyissä?

Kun niitä hoitajia on muutenkin vähän ja lapsia paljon, epäilen ettei ole aikaa kansliassa istua harjoittamassa työviestintää.

Vierailija
15/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Alkaa olemaan vähän vanhanaikaista monessa paikassa. Nykyään ollaan lapsiryhmässä koko työssäoloaika (koska henkilökuntaa on vähän ja lapsia paljon) ja siinä samassa hoidetaan tietsikkahommat (monet asiat tehdään nykyään jo sillä älyluurilla).

Vierailija
16/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa ainakin lapset kirjataan ulos puhelimella. Siis ihan reaaliajassa seurataan ketä on paikalla jne.

Vierailija
17/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vähintään 24 lasta, kolme hoitajaa. Luuletko, että siinä voi yksi lähteä kansliaan hoitamaan työviestintää? Urpo!

Vierailija
18/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Ei se työntekijä voi lähteä kesken ulkoilun kansliaan lukemaan vanhempien lähettämiä tekstiviestejä ja vastaamaan niihin. 

Vierailija
19/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kirjataan sisään ja ulos kännykällä. Jos ei ole ehditty aamulla kirjata, hoidetaan pihalla kun lapset leikkivät. Ja toimistoon ei kyllä ehdi edes joka pvä, kahvitkin juodaan nykyisin ryhmässä tai pihalla seisten. Että kyllä räplään, työpuhelinta.

Vierailija
20/56 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko nyt varma, ettei kyseessä ollut työpuhelin? Sitä nimittäin joutuu ulkoillessa lähes koko ajan pitämään esillä ja näpräämään, koska lapset kirjataan saapuneeksi/lähteneeksi puhelimella, ja iltapäivisin kirjauksia joutuu tekemään lähes jatkuvalla syötöllä. Lisäksi vanhemmilta tulee usein viestejä.

Hyvin harva oikeasti käyttää _omaa_ puhelinta ollessaan töissä päiväkodissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi