Suhde huomattavasti nuoremman naisen kanssa?
Täällä taas yksi neljänkympin kriisissä kituuttava ukkomies, jos järkytyit jo niin älä lue pidemmälle.
Oma avioliittoni on jo käytännössä tuhoon tuomittu, kaikki tunne, lämpö, yhteiset jutut on haudattu. Pääosin siksi että en ole pystynyt rahoittamaan meille rouvan haaveilemaa elämää, vaikka kaikkea mahdollista ja mahdotontakin on saatu aikaiseksi. Mutta en vaivu katkeruuteen, ja heti tähän väliin totean objektiivisesti että en varmasti itsekään ole täysin syytön nykytilanteeseen.
Noh, on kuitenkin käynyt niin että vaimon puolelta sukua olemme iskeneet silmämme toisiimme erään erittäin viehättävän nuoren naisen kanssa, jolla alkaa elämää olla takana neljännesvuosisata. Vuosi toisensa jälkeen kun katseemme kohtaa niin siinä silmissä leiskuu molemmilla pahemmin kuin menninkäisellä ja päivänsäteellä. Muutenkin kyseessä on erittäin fiksu, tasapainoinen, hyväkäytöksinen ja niiiiin naisellinen nainen että oksat pois, ja meidän ei tarvitse edes puhua mitään niin sen tuntee miten olemme samalla aaltopituudella. Puhumattakaan sitten siitä kun puhutaan.
No enivei, ymmärrän mitä meidän mahdollinen suhde tarkoittaisi omalta osaltani (ei tarvinne selityksiä), mutta lähinnä olen huolissani tästä nuoresta neidistä. Minulle on tehty vasektomia, eli mitään perhettä en voisi hänen kanssaan perustaa, ja mahdollisen avioeron seurauksena myöskään taloudellisesti minulla ei olisi kertakaikkiaan mitään annettavaa. Eli mitään "järkeä" koko jutussa ei voisi koskaan olla, mutta tunteet > järki, eli houkutus on suuri. Eli jos me jonkunlaisen suhteen aloittaisimme, olisiko meillä mahdollisuutta onnelliseen ja täysipainoiseen suhteeseen (jopa loppuelämään) yhdessä, vai ryöstäisinkö vain häneltä mahdollisuuden pullantuoksuiseen perhe-elämään?
Mielipiteitä puolesta ja vastaan otettaisiin mielellään vastaan.
Kommentit (71)
Nonni, nyt on sitten "pää" avattu. Kutsuin hänet Facebookissa kaveriksi, hän hyväksyi heti ja sanoi että olisi tosi kiva tutustua lähemmin. Jos saisi vähän selviteltyä tätä "jos se on vaan kohteliaan ystävällinen" -kantaa.
Löytyisikö tähän tarinaan jatkoa?
Että kuinkas sitten kävikään.
Omalla kohdalla hieman samanlainen tilanne sillä erolla että suhde on jo aloitettu. Pitäisi päättää ottaako koko aikuiselämän suurimman riskin vain siksi että oma elämä paranisi (tavallaan huomattavasti) vaikka riskinä on menettää kaikki mitä nyt on. Tosin se mitä nyt on ei ole sitä mitä halusin mutta kuitenkin paljon parempi kuin ei mitään.
Suuresta ikäerosta tulisi sanomista: Vaihdoit sitten nuorempaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Että kuinkas sitten kävikään.Omalla kohdalla hieman samanlainen tilanne sillä erolla että suhde on jo aloitettu. Pitäisi päättää ottaako koko aikuiselämän suurimman riskin vain siksi että oma elämä paranisi (tavallaan huomattavasti) vaikka riskinä on menettää kaikki mitä nyt on. Tosin se mitä nyt on ei ole sitä mitä halusin mutta kuitenkin paljon parempi kuin ei mitään.
Kuinka paljon teillä on ikäeroa ja kauan suhdetta on jatkunut?
Ei se ikä mikään ongelma ole, jos muuten tuntuu että on samanlaiset tavoitteet. Sukujuhlat voi tulla vähän tukaliksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kuinkas sitten kävikään.Omalla kohdalla hieman samanlainen tilanne sillä erolla että suhde on jo aloitettu. Pitäisi päättää ottaako koko aikuiselämän suurimman riskin vain siksi että oma elämä paranisi (tavallaan huomattavasti) vaikka riskinä on menettää kaikki mitä nyt on. Tosin se mitä nyt on ei ole sitä mitä halusin mutta kuitenkin paljon parempi kuin ei mitään.
Onko nuoremmalla naisella lapsia tai oletko kysynyt haluaako hän? Ja olisitko itse valmis hankkimaan lapsia hänen kanssaan? Vai haluatko vaan hauskanpitoa hänen kanssaan?
Kirjoittaako joku mies "enivei" tai "katseemme kohtaa niin siinä silmissä leiskuu molemmilla..."?
Olen 25-vuotias nainen ja ihan vetävä uskoisin olevani, komea ja fiksu poikakaveri/avokki löytyy todisteeksi. Olen nähnyt tasan yhden (1) kerran omasta mielestäni kiinnostan reilu 40-vuotiaan miehen ja hän oli nimenomaan 190 senttinen, tumma ja komea lentäjäkirurgi, joka oli sivistynyt, ystävällinen ja hauska. Tosiaan rahaongelmaisella 40-vuotiaalla rupsahtaneella ja masentuneella ukolla harvemmin on MITÄÄN annettavaa nuorelle naiselle, jolla on elämä edessä. Tavisukon on turha haaveilla lemmestä nuorten naisten kanssa ellei saa höpläytettyä jotain surullista ja isäongelmaista nuorta neitoa, jota säälittävyys turvallisuudessaan viehättää. Ap, arvosta avioliittoasi enemmän tai lähde rehellisesti menemään .
Bastian kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että pitää sinua vähän niinkuin isähahmona ja siksi halailee ym?
No kaikki on aina tietysti mahdollista, mutta kovin mielenkiintoinen tuo halaustyyli on isähahmolle.
Tiedän että tästä seuraavasta tulee aika lailla asiatonta palautetta, mutta sanokaas sitten miten asian voi poliittisen korrektisti selvittää? Lainaanko aikamme suurta filosofia Ron Jeremya seuraavan kerran kun nähdään, vaiko jotenkin vaikka sähköisen viestimen kautta?
Joo, pappa, lähetä sähköisellä viestimellä hyvässä valossa otettu dick pick. Nuoren naisen täsmäneuvo. Sillä saat selville onko hän kiinnostunut vai ei.
Ole mies äläkä Mikki hiiri. Tee päätös erosta ja ota nuorempi nainen, sillä hän se selviää tuleeko siitä mitään.
Ota vastuu siitä mitä teet tai jätät tekemättä.
Edellisellä kerralla se oli työpaikan 25v tähtisilmä, nyt vaimon sukulainen...
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko ihan satavarma, ettet ole tulkinnut sen tytön käytöstä sinua kohtaan joksikin muuksi kuin mitä se oikeasti on? Meinaan vaan että se on todennäköisesti todella vastenmielinen yllätys, jos hän onkin kokenut olleensa ainoastaan ystävällinen ja kohtelias "Marja-tädin puolisolle Pertti-sedälle", ja joka sitten alkaakin vonkaamaan häneltä seksiä/suhdetta kun avioliitto "Marja-tädin" kanssa vetelee viimeisiään ja tyttö "ymmärtää" niin hyvin ja on se keskinäinen "yhteyskin".
Pahoittelen, mutta tällainenkin vaihtoehtoinen skenaario aloituksestasi tulee mieleen.
Juuri tuo tuli minunkin mieleeni ja toi mukanaan muistoja niiltä ajoilta, kun olin itse parikymppinen. Jostain syystä kaksi kertaa minua vanhemmat miehet tuntuivat kiinnostuvan minusta ylettömästi, ja koska minä olin ystävällinen ja positiivinen ihminen, kohtelin heitä samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä. He vain tuntuivat tulkitsevan käyttäytymiseni aivan toisella tavalla ja saivat juuri käsityksen jonkinlaisesta erikoisesta "yhteydestä". Voi niitä ylilyöntejä.
Yksi nelikymppinen mies alkoi ravata kesätyöpaikallani joka ikinen päivä. Kerran hän bongasi minut lounaalta, istui samaan pöytään ja ilmeisesti luuli ryhtyneensä suhteeseen kanssani. Hän oikeasti pani välit poikki ikäisensä naisystävän kanssa minun vuokseni ja tuli eräänä päivänä palvelutiskilleni ilmoittamaan, että hänen kaksikymppinen tyttärensä oli tosi onnellinen meidän puolestamme.
Toinen nelikymppinen tyyppi iski minuun silmänsä ulkomailla kursseilla. Hän oli juuri jättämässä pitkäaikaista naisystäväänsä (juu juu) ja halusi luoda itselleen aivan uuden elämän uudessa maassa. Hän käveli perässäni kaksi kuukautta ja kieltäytyi ottamasta tosissaan kohteliasta kieltäytymistäni rakkaussuhteesta. Kaikki oli kuulemma vain järjestelykysymys, ja omassa mielessään hän oli päättänyt jo lapsilukummekin ja sen, että minusta tulisi kotiäiti. Kun minä lähdin takaisin Suomeen, hän tunki matkatavaroihini kirjekuoren, jossa oli iso tukko rahaa. Lähetin sen takaisin enkä kuullut hänestä enää.
Kolmannelle tyypille minun oli oltava hyvin kohtelias, koska hänen firmansa oli minun työnantajani tärkeä asiakas. Minä olin kolmekymppinen ja tämä mies kaksikymmentäviisi vuotta vanhempi. Hänen suunnitelmansa oli pitää minut rakastajattarena (en siis ryhtynyt tähän rooliin) niin kauan kuin hänen vaimonsa olisi elossa ja ottaa sitten vaimoksi. En kuullut tuosta miehestä mitään yli kymmeneen vuoteen, mutta sitten alkoi puhelin soida: hänen vaimonsa oli poistunut keskuudestamme ja miehelle tuli kiire tarjota paikkaa minulle.
Nämä jutut saattavat kuulostaa keksityiltä, mutta ovat aivan tosia ja todellisuudessa paljon kummallisempia kuin näissä tiivistelmissä. Muitakin oli, mutta nämä kolme sieltä sitkeimmästä päästä.
Ap:lle ja muille etenkin huomattavasti nuorempaan ihastuneille annan paljon nähneen viisikymppisen kokemusperäisen neuvon: lopettakaa edellinen seurustelusuhde tai avioliitto kokonaan ja ryhtykää vasta sitten rakentamaan uutta. Älkää hullaantuko ihanan nuoren naisen (tai miehen) hymyyn ja rupatteluun suin päin älkääkä varsinkaan lastatko pahaa-aavistamattoman nuoren niskaan keski-ikäisiä odotuksianne. Älkääkä ymmärtäkö kupeidenne palon kohdetta väärin, vaan kysykää asioista suoraan. Minkään ikäinen ihminen ei halua edes kuviteltuun vastuuseen tai maineeseen siitä, että on rikkonut avioliittonne.
Ison ikäeron suhteet eivät yleensä toimi. Sellaiset suhteet ovat aina epätasa-arvoisia: esimerkiksi riitatilanteissa käy helposti niin, että vanhempi osapuoli jyrää nuoremman ikään ja kokemukseen vetoamalla, vaikka olisi itse väärässä.
Mulla tuli just oksennus suuhun.
N25
Vierailija kirjoitti:
Ison ikäeron suhteet eivät yleensä toimi. Sellaiset suhteet ovat aina epätasa-arvoisia: esimerkiksi riitatilanteissa käy helposti niin, että vanhempi osapuoli jyrää nuoremman ikään ja kokemukseen vetoamalla, vaikka olisi itse väärässä.
Annan esimerkin omasta suvustani. Mies oli naista 19 v vanhempi. Eniten hänen aiemmassa liitossaan ilmesesti tökki miehen henkilökohtainen keski-iänkriisi kun testot lähti laskuun eikä ottanut kunnolla eteen. "Liian vanha" nainen vaihtoon, onneksi löytyi lapsuudessaan hyväksikäytetty parikymppinen nuori ja kiva nainen tilalle. Todella hirveä oli sitä seurata. Vaikka mies ei ollut menestynyt saati että hänellä olisi ollut mitään perspektiiviä itseensä tai elämään yleensä niin hyvin usein hän vähätteli nuoren naisen älyä ja ymmärrystä jos heille tuli mitään erimielisyyksiä. Onneksi lopulta erosivat eikä sentään ja alkanut hoitamaan sitä miestä.
Mun mielestä kannattaa ehdottomasti keskustella ensin tämän nuoren naisen kanssa ennen kuin eroaa vaimosta. Hänellä voi olla eri näkemys suhteesta.Vai oottekko jo keskustelleet?
Uskon, että vaimosi kanssa on hankalaa. Kirjoituksesi sävy paljastaa sen, ettet ole selvittänyt ajatuksiasi hänen kanssaan. On helpompi moitiskella häntä, rivienkin välistä, kuin miettiä mitä päätät ensin hänen suhteensa. Pakenet kauniiseen nuoreen naiseen ja unelmoit hänestä. Joo, helppoa, kivaa, mutta ei realistisen aikuisen miehen elämää. Nuori ja ihana nainen ei ratkaise elämääsi mitenkään. Niin kauan kuin et ole selvillä vesillä itsesi kanssa et tule onnistumaan suhteissasi taivaan enkelinkään kanssa, sillä kannat tunnekuorman mukanasi jokaiseen suhteeseen (hyvät ja huonot tunteet).
Voin leikitellä kanssasi ajatuksella nuoremmasta puolisosta. Minulla on itseäni huomattavasti nuorempi mies. Ja se, että suhteemme onnistuu on mieheni kypsyys ja älykkyys. Me voimme keskustella ikäerosta, ikäeron tuomista haasteista, hyväksyä sen että joku päivä korisen muistisairaana hoitokodissa jne. Kaikesta siitä voidaan sopia jo nyt. Jopa kirjallisesti niin, ettei Vauva-palstan av:n synkät ennusteet omaishoitajan roolista pääsekään toteutumaan ihan niin suurin velvoittein kuin innokkaimmat täällä väittävät.
Se, etten voi tuottaa jälkeläisiä rakkaalleni ei ole pelkästään minusta kiinni. Hänkin osaa ajatella ja punnita, mitkä tekijät hänen elämässään ovat tärkeitä: puoliso, lapset, mikä? Hänellä on ikiomat aivot, joilla voi pohtia mitä haluaa. Minun hommani on hyväksyä myös se, että jos isäkuume iskee on osattava väistyä. Toista ei voi omistaa, ei millään.
Tottakai koin itsekin moraalista, konservatiivista ja ennakkoluuloista häpeää siitä, miten olen nuoremman miehen kanssa. Hän on toki ohittanut jo toyboyn ikävaiheen, mutta nuorempi silti. Tilanteessa on kuitenkin hänenkin tahtonsa. Minä en ole pakottanut häntä ottamaan yhteyttä, pelannut likaista peliä rahalla tai suurilla lupauksilla saadakseni hänet kiintymään minuun, vaan ihan itse hän luokseni kävelee ja haluaa nähdä, olla kanssani ja ikävöi kun emme tapaa. Ihan normaali, järkevä mies ja joka ei vain pidä ikäisistään naisista. Makuja on monenlaisia.
Joten jos unelmiesi kohde on sinulle todellakin se oikein ja hän kokee sinua kohtaan samoin, niin mene, tee jotakin, mutta kohtele vaimoasi kunnioittaen ja pidä huoli myös hänen hyvinvoinnistaan. Ole rehellinen, puhu totta ja avaa tilanne kaikille osapuolille. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu ihan kaikista myös itsesi mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko ihan satavarma, ettet ole tulkinnut sen tytön käytöstä sinua kohtaan joksikin muuksi kuin mitä se oikeasti on? Meinaan vaan että se on todennäköisesti todella vastenmielinen yllätys, jos hän onkin kokenut olleensa ainoastaan ystävällinen ja kohtelias "Marja-tädin puolisolle Pertti-sedälle", ja joka sitten alkaakin vonkaamaan häneltä seksiä/suhdetta kun avioliitto "Marja-tädin" kanssa vetelee viimeisiään ja tyttö "ymmärtää" niin hyvin ja on se keskinäinen "yhteyskin".
Pahoittelen, mutta tällainenkin vaihtoehtoinen skenaario aloituksestasi tulee mieleen.
Juuri tuo tuli minunkin mieleeni ja toi mukanaan muistoja niiltä ajoilta, kun olin itse parikymppinen. Jostain syystä kaksi kertaa minua vanhemmat miehet tuntuivat kiinnostuvan minusta ylettömästi, ja koska minä olin ystävällinen ja positiivinen ihminen, kohtelin heitä samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä. He vain tuntuivat tulkitsevan käyttäytymiseni aivan toisella tavalla ja saivat juuri käsityksen jonkinlaisesta erikoisesta "yhteydestä". Voi niitä ylilyöntejä.
Yksi nelikymppinen mies alkoi ravata kesätyöpaikallani joka ikinen päivä. Kerran hän bongasi minut lounaalta, istui samaan pöytään ja ilmeisesti luuli ryhtyneensä suhteeseen kanssani. Hän oikeasti pani välit poikki ikäisensä naisystävän kanssa minun vuokseni ja tuli eräänä päivänä palvelutiskilleni ilmoittamaan, että hänen kaksikymppinen tyttärensä oli tosi onnellinen meidän puolestamme.
Toinen nelikymppinen tyyppi iski minuun silmänsä ulkomailla kursseilla. Hän oli juuri jättämässä pitkäaikaista naisystäväänsä (juu juu) ja halusi luoda itselleen aivan uuden elämän uudessa maassa. Hän käveli perässäni kaksi kuukautta ja kieltäytyi ottamasta tosissaan kohteliasta kieltäytymistäni rakkaussuhteesta. Kaikki oli kuulemma vain järjestelykysymys, ja omassa mielessään hän oli päättänyt jo lapsilukummekin ja sen, että minusta tulisi kotiäiti. Kun minä lähdin takaisin Suomeen, hän tunki matkatavaroihini kirjekuoren, jossa oli iso tukko rahaa. Lähetin sen takaisin enkä kuullut hänestä enää.
Kolmannelle tyypille minun oli oltava hyvin kohtelias, koska hänen firmansa oli minun työnantajani tärkeä asiakas. Minä olin kolmekymppinen ja tämä mies kaksikymmentäviisi vuotta vanhempi. Hänen suunnitelmansa oli pitää minut rakastajattarena (en siis ryhtynyt tähän rooliin) niin kauan kuin hänen vaimonsa olisi elossa ja ottaa sitten vaimoksi. En kuullut tuosta miehestä mitään yli kymmeneen vuoteen, mutta sitten alkoi puhelin soida: hänen vaimonsa oli poistunut keskuudestamme ja miehelle tuli kiire tarjota paikkaa minulle.
Nämä jutut saattavat kuulostaa keksityiltä, mutta ovat aivan tosia ja todellisuudessa paljon kummallisempia kuin näissä tiivistelmissä. Muitakin oli, mutta nämä kolme sieltä sitkeimmästä päästä.
Ap:lle ja muille etenkin huomattavasti nuorempaan ihastuneille annan paljon nähneen viisikymppisen kokemusperäisen neuvon: lopettakaa edellinen seurustelusuhde tai avioliitto kokonaan ja ryhtykää vasta sitten rakentamaan uutta. Älkää hullaantuko ihanan nuoren naisen (tai miehen) hymyyn ja rupatteluun suin päin älkääkä varsinkaan lastatko pahaa-aavistamattoman nuoren niskaan keski-ikäisiä odotuksianne. Älkääkä ymmärtäkö kupeidenne palon kohdetta väärin, vaan kysykää asioista suoraan. Minkään ikäinen ihminen ei halua edes kuviteltuun vastuuseen tai maineeseen siitä, että on rikkonut avioliittonne.
Olen monesti miettinyt, mikä iskee 40+ miehiin, kun heistä tulee ylihempeitä ja kuvittelevat vaikka mitä. Kassatytön hymystä päättelevät, että tuo haluaa kanssani heti paikalla suhteeseen. 40+naiset ovat paljon realistisempia suhteessa nuoriin miehiin. Harrastavat kiihkeää seksiä ja molemmat tietävät, että tämä päättyy aikanaan ja yleensä ilman draamaa.
No ihan ensin eroa vaimostasi ja tee tarvittavaa henkistä tiliä pitkän suhteesi loppumisesta. Sen jälkeen kaikki täysini ok, mihin toinen osapuoli on suostuvainen.
P.s. hiukka narsistinen/höpsö vaikutelma tulee siitä, että muutaman katseen perusteella kuvittelet tämän nuoren naisen ilman muuta haluavan loppuelämän suhteen kanssasi ja olet jo "huolestunut" miten hän kestää lapsettomuuden :D
Pps. Minä olin muuten valitettavasti tuossa iässä sellainen, että vanhempien miesten huomio imarteli, ja rohkaisin sitä, vaikka en TODELLAKAAN halunnut tehdä näiden kanssa mitään. Eli ota tämäkin huomioon.
Ppps. Pettäminen on halpamaista vaikka liitto olisi kuinka kuollut. Ole aikuinen ja eroa ennen kuin ryhdyt mihinkään.
No kaikki on aina tietysti mahdollista, mutta kovin mielenkiintoinen tuo halaustyyli on isähahmolle.
Tiedän että tästä seuraavasta tulee aika lailla asiatonta palautetta, mutta sanokaas sitten miten asian voi poliittisen korrektisti selvittää? Lainaanko aikamme suurta filosofia Ron Jeremya seuraavan kerran kun nähdään, vaiko jotenkin vaikka sähköisen viestimen kautta?