Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nonni, sinne meni taas 650€ vuokraan. Sai vuokranantajakin juopottelu rahansa. Vituttaa oikeasti!

Vierailija
31.08.2016 |

Ja minä "saan" taas jatkaa ihanasti asumista tässä vitun läävässä! On sellasia pikku juttuja tässä talossa, mitä pitäs vähän niinku rempata mutta kun ei kuulemma vuokranantajalla oikein "ole sitä rahaa" että vois jotain paskaa tässäkin tehdä !! Joo ei vissiin ole!

Miks mä maksan 650€ vuokraa?? Sen takiahan mä maksan että vuokranantaja huolehtii että talossa on kaikki ok, sellaset jutut mitkä sille kuuluu !!

On kiva maksaa tyhjästä, siitä, että on joku rosonen katto pään päällä !!

Esim. jääkaappi on ihan kivikautinen ja hajoamassa. Oon monta kertaa nätisti sanonu, voisitko ostaa uuden. "Joo tottakai" kuuluu vastaus ja mitään ei oo kuukausiin tapahtunu.

No ostin sitten jumalauta soikoon ite jääkaapin vähistä rahoista ja heivasin tuon vanhan romun makkariin. Nyt on mitta täysi ja uuden asunnon haku edessä, kun on muitakin asioita mitä sen pitäs tehdä, en halua sanoa enempää kun en halua että mua tunnistetaan tästä !!

Vuokralla asuminen on kyllä täyttä paskaa, etten voi sanoin kuvaillakaan tätä tunnetta !!!!!!!!!!!!

Ihanaa kun on iso talo missä asua ja suht halvalla kun miettii et tälläsestä maksais jo etelässä päin jopa tonnin, mutta ei kauaa hymyilytä kun asiat on retuperällään ja vuokranantajaa ei kiinnosta muuta kuin se, että saa lypsettyä multa rahat !!!!!!!!!

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä "saan" taas jatkaa ihanasti asumista tässä vitun läävässä! On sellasia pikku juttuja tässä talossa, mitä pitäs vähän niinku rempata mutta kun ei kuulemma vuokranantajalla oikein "ole sitä rahaa" että vois jotain paskaa tässäkin tehdä !! Joo ei vissiin ole!

Miks mä maksan 650€ vuokraa?? Sen takiahan mä maksan että vuokranantaja huolehtii että talossa on kaikki ok, sellaset jutut mitkä sille kuuluu !!

Esim. jääkaappi on ihan kivikautinen ja hajoamassa. Oon monta kertaa nätisti sanonu, voisitko ostaa uuden. "Joo tottakai" kuuluu vastaus ja mitään ei oo kuukausiin tapahtunu.

No ostin sitten jumalauta soikoon ite jääkaapin vähistä rahoista ja heivasin tuon vanhan romun makkariin. Nyt on mitta täysi ja uuden asunnon haku edessä, kun on muitakin asioita mitä sen pitäs tehdä, en halua sanoa enempää kun en halua että mua tunnistetaan tästä !!

Vuokralla asuminen on kyllä täyttä paskaa, etten voi sanoin kuvaillakaan tätä tunnetta !!!!!!!!!!!!

Ihanaa kun on iso talo missä asua ja suht halvalla kun miettii et tälläsestä maksais jo etelässä päin jopa tonnin, mutta ei kauaa hymyilytä kun asiat on retuperällään ja vuokranantajaa ei kiinnosta muuta kuin se, että saa lypsettyä multa rahat !!!!!!!!!

Olit kirjoittaessasi niin harmissasi, että viestisi olnvähän sekava. 

Mulla on vuokralla asumisesta ihan toisenlaiset kokemukset. Isäntä hoiti omaisuuttaan hyvin, eli hommasi mm. juuri uuden jääkaapin vanhan tilalle. Vuokra oli silloiseen Helsingin vuokratasoon, alueeseen ja tuloihini sopiva. Kun nuokraisäntä tunsi kuolemansa lähestyvän, hän myi asunnon minulle samalla hinnalla, jolla oli sen itse ostanut. Ei halunnut voittoa, halusi vain asiansa järjestykseen. Eli vuokraisäntiä ja vuokrasuhteita on monenlaista. 

Mikä nyt vituttaa? Sekö, että asut vuokralla vai se, että vanha jääkaappi on makkarissa (mitä se siellä tekee?)? Jos asut alueella jossa (ehkä kaksion?) vuokra on 650, niin kyseessä on haja-asutusalue ja varmaan tunnet ihmisen. jolla on auto. Teilläpäin varmaan useimmilla on auto.  Autoileva kaveri voi vaikka ruokapalkalla auttaa sinut kuskaamaan jääkaapin makkarista jäteasemalle. 

Millä lailla katto on "rosoinen", ulkoa vai sisältä? Jos asuntosi on läävä ja vuokraisäntä laiska, neuvottele vuokraisännän kanssa korjauksista: sinä teet työt yhdessä kavereitten kanssa, hän maksaa tarpeet. Se on teidän kummankin etujen mukaista ja molemmat voittaa.  

Vierailija
102/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas tajua, miten kukaan viitsi sijoittaa asuntoihin. Tuotto on vain muutama satanen ja aina on epävarmaa, pitääkö vuokralainen asunnon kunnossa ja maksaako vuokria, lisäksi vanhoissa tulee remontteja jatkuvasti ja voi tulla uusissakin. Rakennusalaa läheltä liippaavalla alalla kun olen, on tullut vierestä nähtyä kuinka lähes uuteen taloon uusitaan viemärit. Meillä on jäämässä asunto tyhjäksi. Ei vuokrata sitä talveksi, vaikka on siisti ja hyvällä paikalla. Poika voi tarvita sitä ensi kesänä, koska luultavasti pääsee kesätöihin samaan paikkaan missä tänä kesänä ja mies tulee koeajalle, joten pidetään vain tyhjänä. Ei haluta ottaa riskiä. Tarjottiin tosin naapuriperheelle, joka asuu kaksiossa, mutta hekin ovat pian muuttamassa omaan - tässä tapauksessa poika olisi sitten etsinyt itselleen kesäksi toisen asunnon. Tuntemattomille ei kiitos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

103 vielä tarkentaa. Jos viemäreitä uusitaan, talossa ei voi asua, joten ei vuokratuottoa. Asunto oli sijoitus vielä silloin, kun hinnat nousivat. Mutta ei ne enää nouse kovin paljon. Raja on tullut vastaan. Muuttotappiokunnissa hinnat romahtavat, muissa vähän laskevat ja pk-seudulla ei ikinä saa omiaa takaisin elinaikana, koska asunnot ovat niin kalliita. Ei todellakaan kannata. Vuokra-asuntojen tarjonta tulee radikaalisti laskemaan lähivuosina, yksityisten puolelta siis. Poikanikin muutti: nyt vuokraisäntä ei ota enää kuulemma riskiä, sanoo että oli hyvä tuuri kun sattui kaksi asiansa hoitavaa vuokralaista peräkkäin, mutta nyt on aika myydä. 

Vierailija
104/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taas on köyhää kyykytetty...

Vierailija
105/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi oikein, että vuokra-asunto siirtyisi vuokralaisen omaksi, kun vuokraa on maksettu esim. puolet asunnon käyvästä hinnasta. Asuminen on ihmisoikeus, eikä sen tarkoitus saa olla lihottaa jonkun kukkaroa.

Vierailija
106/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi oikein, että vuokra-asunto siirtyisi vuokralaisen omaksi, kun vuokraa on maksettu esim. puolet asunnon käyvästä hinnasta. Asuminen on ihmisoikeus, eikä sen tarkoitus saa olla lihottaa jonkun kukkaroa.

Eli kun opisklelja vuokraa  mummon perintöasunnon siksi aikaa, että saa opintonsa loppuun ja on ajatellut, että muuttaa sinne takaisin sitten joskus tulevaisuudessa, niin siihen ei pääsekään, koska vuokralainen saa sen itselleen maksettuaan asunnosta puolet? Kuule, miksei sitä asuntoa voi ihan vain ostaa? Sitä paitsi, nykyään on alkanut tulla asumalla omaksi asuntoja, joten voi muuttaa niihin. Sun naurettava ja lapsellinen ajatusmallisi aiheuttaisi tasan sen, että markkinoilta katoaisi yksityisten vuokraamat asunnot kokonaan. Ennemminhän se kannattaa pitää tyhjänä kuin lahjoittaa asunnostaan puolet vuokralaiselle. 

Vierailija
107/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Eli kun opisklelja vuokraa  mummon perintöasunnon siksi aikaa, että saa opintonsa loppuun ja on ajatellut, että muuttaa sinne takaisin sitten joskus tulevaisuudessa, niin siihen ei pääsekään, koska vuokralainen saa sen itselleen maksettuaan asunnosta puolet? Kuule, miksei sitä asuntoa voi ihan vain ostaa? Sitä paitsi, nykyään on alkanut tulla asumalla omaksi asuntoja, joten voi muuttaa niihin. Sun naurettava ja lapsellinen ajatusmallisi aiheuttaisi tasan sen, että markkinoilta katoaisi yksityisten vuokraamat asunnot kokonaan. Ennemminhän se kannattaa pitää tyhjänä kuin lahjoittaa asunnostaan puolet vuokralaiselle. 

Tyhjänä olevan asunnot eivät ole mikään ongelma, kun niiden ei anneta lojua tyhjänä. Esim. maahanmuuttajien integroituminen yhteiskuntaamme onnistuu omassa asunnossa paljon paremmin kuin epäinhimillisessä vastaanottokeskuksessa. Asuminen on ihmisoikeus, sen sijaan vuokratuottojen rohmuaminen ei ole. Tästä seuraa hyvin yksinkertainen ratkaisumalli.

Vierailija
108/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit kirjoittaessasi niin harmissasi, että viestisi olnvähän sekava. 

Mulla on vuokralla asumisesta ihan toisenlaiset kokemukset. Isäntä hoiti omaisuuttaan hyvin, eli hommasi mm. juuri uuden jääkaapin vanhan tilalle. Vuokra oli silloiseen Helsingin vuokratasoon, alueeseen ja tuloihini sopiva. Kun nuokraisäntä tunsi kuolemansa lähestyvän, hän myi asunnon minulle samalla hinnalla, jolla oli sen itse ostanut. Ei halunnut voittoa, halusi vain asiansa järjestykseen. Eli vuokraisäntiä ja vuokrasuhteita on monenlaista. 

Mikä nyt vituttaa? Sekö, että asut vuokralla vai se, että vanha jääkaappi on makkarissa (mitä se siellä tekee?)? Jos asut alueella jossa (ehkä kaksion?) vuokra on 650, niin kyseessä on haja-asutusalue ja varmaan tunnet ihmisen. jolla on auto. Teilläpäin varmaan useimmilla on auto.  Autoileva kaveri voi vaikka ruokapalkalla auttaa sinut kuskaamaan jääkaapin makkarista jäteasemalle. 

Millä lailla katto on "rosoinen", ulkoa vai sisältä? Jos asuntosi on läävä ja vuokraisäntä laiska, neuvottele vuokraisännän kanssa korjauksista: sinä teet työt yhdessä kavereitten kanssa, hän maksaa tarpeet. Se on teidän kummankin etujen mukaista ja molemmat voittaa.  

Itse asiassa vanhan jääkaapin säästäminen on viisasta, sillä asunto on vuokrattu jääkaapilla joten kun siitä mutta pois jääkaappi pitää olla, eli jos ei ole jättää sitä kämäistä joutuu jättämään sen uuden omansa tai vuokraisäntä voi vuokravakuudesta ostaa uuden.

Vierailija
109/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat pitäisi ottaa pois ja pistää kaikki pakkomyyntiin siten että kun vuokria on tietty aika maksettu niin vuokralainen omistaa koko paskan itselleen. Se olisi vähintäänkin reilua kuten aikoinaan DDR:ssä oli mahdollista. Oma isoisäni kertoi miten sai hankittua asunnon maksamalla vuokraa kymmenen vuotta.

Suomen systeemi tukee vain pahoja ihmisiä.

Eli sun mielestä säästäväinen ja asioistaan huolehtiva ihminen on paha, ja köyhä ihminen sitten hyvä? Tulisko sustakin paha, jos sulle tämän sun fantasian mukaisesti taivaasta tipahtaisi oma asunto?

Vierailija
110/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun mä arvaan: Sun vuokraisäntäs on perinyt ton talon ja pitää ja vuokraa sitä tunnesyistä.

Tiedän ton tilanteen, minulla on itsellä ollut vastaavanlainen talo kerran. Voin kertoa, että talon tai osakkeen vuokraaminen ei ole mitenkään järkevää. Aina siellä on jotain laittamista ja asunnon kunto ja arvo rapisee siitä huolimatta silmissä. Suurin ongelma on kuitenkin verotus. Yhteiskunta ottaa kolmasosan päältä ja sanoo, että tämäpä ei olekaan sinun, eikä ole tikkua ristiin laittanut niiden tulojen mahdollistamiseksi.

Ainoa järkevä syy vuokrata asuntoja on olla PAMin tai muun AY liikkeen omistama 'yleishyödyllinen' säätiö joka saa vuokratulot verottomana (ja samalla nostaa vuokria joka vuosi). Siis korostan: Vuokraaminen tuottaa jotain vain jos et maksa veroja. Homma menee nollille jos et ole asunnoista velkaa, muuten joudut laittamaan kiinni joka kuukausi omaa muualta hankittua rahaa tukeaksesi muiden asumista.

Aikansa minäkin sitä taloa roikotin mutta jäätyäni eläkkeelle möin koko roskan. Rahat sijoitin vuokra-asuntoihin uudessa kotimaassani ja täällä on ihan eri meininki. Vuokrarahat ovat sinun ja näillä vuokratuloilla elää, aika hyvinkin.

Vierailija
111/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

650€ vuokra on halpa ainakin pääkaupunki seudulla. Toimiva jääkaappi on toimiva eikä syytä vaihtaa ellei olis esimerkiksi palovaaraa. 650 - (yhtiövastike) n. 200 = 450€ Tästä verot -30% = 315€ - (vesi) n.15 = 300€ - (vanhan talon remontit ja mahdolliset lainanlyhennykset) n.300 = 0€

Tuottoprosennti siis on olematon eikä vuokranantajalla tosiaan tällaisessa tilanteessa ole intressiä sinulle uutta jääkaappia ostaa toimivan tilalle. Toisaalta voihan hän nostaa vuokraasi jos tekee pieniä hankintoja asuntoon jolloin varustetaso paranee. Miltäs kuulostas uus jääkappi ja vaikka vähän uutta maalia seinään ja vuokra jatkossa 850€ ?

Vierailija
112/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirkku29vee kirjoitti:

No, arvatkaapas mitä meidän vuokraisäntä teki??? Väärin, olemme asuneet tässä samassa jo 10 vuotta, niin. Nyt tehtiin pintaremonttia meille vain ja lautalattiat. Vuokra nousi ja heti mutta nyt se vastaus VAIN MEILLE.  Se on aina tiedetty että ukko on pihi ja kauhea jäärä mutta tämä oli törkeä teko, kymmenessä vuodessa vuokramme on noussut jo 220 euroa ja asumme pienessä kyläpahasessa.

Kyllä 10v. kaikki kulut ovat nousseet ja uusia veroja on tullut palveluihin esim

sähköön, jätemaksuihin, lämmitykseen, kiinteistöveroihin ja ihan samalla tavalla omistusasunnossa asuvien kulut ovat nousseet, eikä pelkästään vuokralaisten.

Ilmaisia lounaita kun ei ole.

Vierailija
113/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt ymmärrä tätä avautumista, vuokraat tiettyä palvelua x summalla ja voit lopettaa sen milloin tahansa jos hyöty ei mielestäsi kata maksua. Olet oletettavasti tiennyt, minkä asunnon olet vuokrannut.

Vaihda asuntoa. Se on vuokranantajan asunto ja hän voi pitää sen sellaisena kuin haluaa.

Vierailija
114/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi_ kirjoitti:

650€ vuokra on halpa ainakin pääkaupunki seudulla. Toimiva jääkaappi on toimiva eikä syytä vaihtaa ellei olis esimerkiksi palovaaraa. 650 - (yhtiövastike) n. 200 = 450€ Tästä verot -30% = 315€ - (vesi) n.15 = 300€ - (vanhan talon remontit ja mahdolliset lainanlyhennykset) n.300 = 0€

Tuottoprosennti siis on olematon eikä vuokranantajalla tosiaan tällaisessa tilanteessa ole intressiä sinulle uutta jääkaappia ostaa toimivan tilalle. Toisaalta voihan hän nostaa vuokraasi jos tekee pieniä hankintoja asuntoon jolloin varustetaso paranee. Miltäs kuulostas uus jääkappi ja vaikka vähän uutta maalia seinään ja vuokra jatkossa 850€ ?

Tämä.

Vierailija
115/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat pitäisi ottaa pois ja pistää kaikki pakkomyyntiin siten että kun vuokria on tietty aika maksettu niin vuokralainen omistaa koko paskan itselleen. Se olisi vähintäänkin reilua kuten aikoinaan DDR:ssä oli mahdollista. Oma isoisäni kertoi miten sai hankittua asunnon maksamalla vuokraa kymmenen vuotta.

Suomen systeemi tukee vain pahoja ihmisiä.

Eli sun mielestä säästäväinen ja asioistaan huolehtiva ihminen on paha, ja köyhä ihminen sitten hyvä? Tulisko sustakin paha, jos sulle tämän sun fantasian mukaisesti taivaasta tipahtaisi oma asunto?

Jaa että oman lainan lyhentäminen on säästöä, mutta vuokranmaksu on jotain tyhmyyttä, rahaa kankkulan kaivoon joka ei oikeuta yhtään mihinkään? Vähän niinkuin köyhän velvollisuus ja yksityinen vero siitä että saa katon pään päälle ja pysyy hengissä.

Asumisesta siinä maksetaan yhtälailla, toisilla vaan ei ole varaa tai mahdollisuuksia lunastaa itseään vapaaksi sieltä vuokranantajien ikeestä.

Vierailija
116/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tuhoan vuokrakämppiä ihan aatteellisesti, koska pätkätöiden takia ei meille lainaa heru niin pistetään paska kiertämään näille huoranpenikoille jotka rahastaa muiden huonolla onnella.

Jos Suomessa vuokrat olisivat edes kohtuullisia niin asia olisi eri. Ap:n vuokra on aika kohtuullisen hintainen Suomen mittaluokassa, mutta liian korkea. Puolet pois hinnasta saatanan riistäjät.

Kiitos, että jaoit ajatuksiasi.  Juuri sinä ja kaltaisesi "aatetoverit" ovat yksi syy vuokra-asuntojen vähyyteen ja/tai huonoon kuntoon.  Teltan voin sinulle lainata, mutta asuntoa en vuokraa.  Have a nice life.

Vierailija
117/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tuhoan vuokrakämppiä ihan aatteellisesti, koska pätkätöiden takia ei meille lainaa heru niin pistetään paska kiertämään näille huoranpenikoille jotka rahastaa muiden huonolla onnella.

Jos Suomessa vuokrat olisivat edes kohtuullisia niin asia olisi eri. Ap:n vuokra on aika kohtuullisen hintainen Suomen mittaluokassa, mutta liian korkea. Puolet pois hinnasta saatanan riistäjät.

Kiitos, että jaoit ajatuksiasi.  Juuri sinä ja kaltaisesi "aatetoverit" ovat yksi syy vuokra-asuntojen vähyyteen ja/tai huonoon kuntoon.  Teltan voin sinulle lainata, mutta asuntoa en vuokraa.  Have a nice life.

Minä en lainaisi edes sitä telttaa.

Vierailija
118/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi_ kirjoitti:

EIKÖ SE MENE JO PERILLE ETTEI OLE MITÄÄN VITUN YHTIÖVASTIKKEITA LUKEKAA SAATANA KUNNOLLA ALOITUS ENNEN KUN KIRJOTATTE. VITUN MONTA KERTAA TÄMÄKIN ASIA PITÄÄ VITTU TÄÄLLÄ JAUHAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
119/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat 650€ vuokraa. Vuokranantaja maksaa siitä summasta yhtiövastikkeen. Jäljellejäävästä summasta hän maksaa valtiolle veroa 30%. Loput voi sitten ryypätä, ellei hankintalistalla ole juurikin jääkaappia, hellaa, taloyhtiön remontteja maksettavana yms. Että ei taida känniä riipasta.

Juuri näin. Eipä 650 euron kuukausivuokralla vuokranantaja paljoa juhli kulujen jälkeen. Vastike, juurikin tuo 30 %:n vero ym. Kuvitteleeko joku oikeasti, että vuokranantaja saa koko potin puhtaana käteen??

Vierailija
120/123 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi_ kirjoitti:

EIKÖ SE MENE JO PERILLE ETTEI OLE MITÄÄN VITUN YHTIÖVASTIKKEITA LUKEKAA SAATANA KUNNOLLA ALOITUS ENNEN KUN KIRJOTATTE. VITUN MONTA KERTAA TÄMÄKIN ASIA PITÄÄ VITTU TÄÄLLÄ JAUHAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikö sitten ole kiinteistöveroa? Eikä sitä 30 %:n pääomatuloveroakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi