Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö esim. työttömän maisterin mennä mäkkiin tai feissariksi töihin?

Vierailija
31.08.2016 |

Pitääkö ihan kaiken työn kelvata?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi mennä feissariksi. En ymmärrä miksi koulutettu menisi mäkkiin, kun on kouluttamattomia työttömiä. 

Vierailija
2/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulehan, melkeinpä pitää jollei halua olla työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Väliaikaisesti. Jos se tutkinto ei kerran elätä.

Vierailija
4/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haittaa olla työttömänä niin ei. Jos taas haluaa vähän enemmän rahavirtaa tilille, niin kyllä.

Vierailija
5/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi mennä feissariksi/puhelinmyyjäksi.

100% tuottamatonta ihmisten kusetusta.

Jos joku tarvitsee lehden, sen voi itsekin tilata.

Jos joku haluaa lahjoittaa rahaa, onnistuu se paremminkin kuin tukemalla kuvia nälkiintyneistä naamalle.

Toki jos välttämättä haluaa, vaan silti todella turhia ja saastaisia moraamittomia töitä.

Sitäpaitsi maisteri menee hukkaan tuollaisessa siinä missä joku halukkaampi jäisi ilman höpötyötään

Vierailija
6/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua työttömänä maisterina kiinnosta, pitäisikö. Päätän tämän asian ihan itse.

Feissariksi tai puhelinmyyjäksi ei mielestäni tarvitsisi kenenkään ryhtyä, sillä ammatista on lähinnä haittaa. Sen sijaan mäkissä hampurilaisravintolassa tehdään ihan tärkeäää työtä. Itse en enää menisi, olin nuorena jo töissä mäkissä monta vuotta.

Vierailija
7/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkiin on kyllä aika vaikea päästä töihin. En sano, että mahdotonta mutta ei sekään ole molään itsestäänselvyys.

Vierailija
8/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä tuo on ihan yhteiskunnan varojen haaskausta ja investoinnin hukkaan heittämistä, jos koulutetaan vuosia yliopistossa vain päätyäkseen mäkkäriin. Kyllä siihenkin mäkkärin kassalle kannattaisi ottaa joku nuori/opiskelija/ravintola-alaa opiskellut, joka ihan konkreettisesti hyötyisi siitä työstä ja sen antamasta kokemuksesta.

Vierailija
9/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyllä tuo on ihan yhteiskunnan varojen haaskausta ja investoinnin hukkaan heittämistä, jos koulutetaan vuosia yliopistossa vain päätyäkseen mäkkäriin. Kyllä siihenkin mäkkärin kassalle kannattaisi ottaa joku nuori/opiskelija/ravintola-alaa opiskellut, joka ihan konkreettisesti hyötyisi siitä työstä ja sen antamasta kokemuksesta.

Jaa, että mieluumin maksetaan 10v. turhia opintoja jonka jälkeen maisteri voi maata kotona? Jos ei oman alan töitä löydy Suomesta, siirretään katse ulkomaille. Jos ei vieläkään löydy niin alan vaihto vaikkapa juuri siksi mäkkärin kassaksi.

Vierailija
10/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei feissariksi, eikä puhelinmyyntiin. Noiden kahden suhteen jo oma etiikka panee vastaan.

Mäkki on jo vähän siedettävämpi vaihtoehto (väliaikaisena työnä).

Vierailija
11/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse maisterina Mäkkiin, etkä todennäköisesti myöskään kaupan kassalle. Eivät ota liian kouluttautuneita.

Vierailija
12/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että työnantaja tietää, että maisteri etsii koko ajan koulutustaan vastaavaa työtä, eikä halua opettaa maisterille hampurilaisen paistoa, vain palkatakseen muutaman kuukauden päästä uuden työntekijän maisterin tilalle.

Minun kohdallani on ainakin niin, että en ole päässyt esim. toimistoapulaisen töitä hakiessa haastatteluun, olen siihenkin liian koulutettu.

Vierailija
13/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tutkimuksen mukaan http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001251136.html Suomessa on helppoa kiletäytyä töistä, paljon helpompaa kuin kilpailijamaissa. Suomessa on lisäksi todella korkeat tuet, joten ei ihme, että Suomessa on paljon enemmän työttömiä kuin noissa kilpailijamaissa.

Vierailija
14/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että mieluumin maksetaan 10v. turhia opintoja jonka jälkeen maisteri voi maata kotona? Jos ei oman alan töitä löydy Suomesta, siirretään katse ulkomaille. Jos ei vieläkään löydy niin alan vaihto vaikkapa juuri siksi mäkkärin kassaksi.

No mielummin noin, näin lähtökohtaisesti. Se työtön yliopistokoulutettu on silloin nopeasti työmarkkinoiden käytettävissä jos ilmaantuu hänen kokemustaan ja koulutusta vastaava työpaikka. Samalla nuori opiskelija saa arvokasta työkokemusta toimiessaan mäkkärin kassana. Tietysti jos nyt työttömyys pitkittyy eikä työpaikkoja vain ole eikä mäkkärin kassalle löydy pätevämpiä hakijoita, niin mikäs siinä jos itse niin haluaa tehdä. Mutta lähtökohtaisesti olisi sekä yksilön, työnantajan ja yhteiskunnan etu työllistää siihen mäkkärin kassalle vaikkapa motivoinut nuori opiskelija tai ravintola-alaa opiskellut. 

Vierailija
15/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä. Kenenkään ei pidä mäkkiin tai feissariksi töihin. Tuollaisia työpaikkoja ei tarvita muuhun kuin voittojen ja pääomien kasvattamiseen.

Vierailija
16/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varmasti sitten sitä yhteiskunnan pohjasakkaa mutta en menisi kumpaankaan. Niin ylimieliseltä kuin se kuulostaakin, niin olen opiskellut ulkomailla ja maksanut siitä sievoisen summan niin masentuisin todella paljon enemmän siitä, että päätyisin mäkkiin kääntelemään pihvejä, kuin siitä että olisin työttömänä ja yrittäisin etsiä omalta alaltani vaikka palkattomia harjoitteluita.

En rehellisesti usko, että mäkkärin työ on parempi vaihtoehto työnantajan silmissä kuin se työttömyys. En tarkoita, että se huonompi vaihtoehtokaan on mutta en usko, että omia työllisyyamahdollisuuksiaan pystyy kauheasti parantamaan väliaikaisella mäkkiduunilla. Ainoastaan oman rahatilanteen kannalta se olisi järkevää.

Vierailija
17/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse maisterina Mäkkiin, etkä todennäköisesti myöskään kaupan kassalle. Eivät ota liian kouluttautuneita.

Meinasin juuri tulla sanomaan samaa, eivät edes huomioi hakemustasi luettuaan koulutustason.

Vierailija
18/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jossain it-alalla ei ole mitään hyötyä cv:ssä siitä että on ollut Mäkissä töissä tai feissarina. Edes kaikesta it-alan työkokemuksesta ei ole hyötyä, kun ne haut on nykyisin niin tajuttoman fokusoituja eli haetaan usein hyvin tarkkaan tiettyä osaamista ja kokemusta. Veikkaan, että tätä samaa on nykyisin monissa asiantuntijatöissä kun haetaan uusia työntekijöitä, ei edes pelkästään it-alalla.

Toki rahatilannettaan voi parantaa noilla hanttihommilla. Mutta ei kenenkään tarvitse mielestäni ryhtyä feissariksi tai puhelinmyyjäksi. Tuosssahan lähinnä häiritään ihmisiä.

Vierailija
19/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne vaan mennä. Eka pitää hakea työtä ja katsoo sit pääseekö edes sinne

Vierailija
20/36 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pitäisi mennä feissariksi/puhelinmyyjäksi.

100% tuottamatonta ihmisten kusetusta.

Jos joku tarvitsee lehden, sen voi itsekin tilata.

Jos joku haluaa lahjoittaa rahaa, onnistuu se paremminkin kuin tukemalla kuvia nälkiintyneistä naamalle.

Toki jos välttämättä haluaa, vaan silti todella turhia ja saastaisia moraamittomia töitä.

Sitäpaitsi maisteri menee hukkaan tuollaisessa siinä missä joku halukkaampi jäisi ilman höpötyötään

Olen tehnyt noita töitä elääkseni, kun ei ollut muuta tarjolla. Saan nyt varmaan alapeukkuja, mutta olen eri mieltä tuosta työn hyödyllisyydestä. Noin yleensä minusta vähän outoa väittää, ettei markkinoinnista olisi muka mitään hyötyä. Markkinointi auttaa ihmisiä löytämään heitä kiinnostavia juttuja ja tuo firmoille asiakkaita.

- feissari kerää rahaa tärkeään vapaaehtoistyöhön, jolla ilman feissareita olisi huomattavasti vähemmän varoja ja huomattavasti vähemmän resursseja pelastaa ihmishenkiä, auttaa eläimiä ja estää ympäristötuhoja

- feissarin kautta ihmiset saavat tietoa eri järjestöistä, millaista työtä ne tekevät, jne. Väitän, että aika harva niistä alkaa itse oma-aloitteisesti ottaa selvää

- hyvä puhelinmyyjä selvittää asiakkaan tarpeet ja tekee kartoituksen sen perusteella. Harva ihminen tietää esim. erilaisista internetverkoista paljon mitään, eikä välttämättä osaa valita itselleen sopivaa verkkoyhteyttä.

- puhelinmyyjältä saa kätevästi tietoa päivittyneistä tuotteista ja hinnoista, aika harvalla ihmisellä on aikaa ja intoa ruveta noita itse selvittämään.

Ymmärrän kyllä ihmisten kritiikin ja tuohtumuksen noita aloja kohtaan, koska ne on toteutettu aika typerästi lyhytnäköinen voitontavoittelu silmissä ja aito asiakaspalvelu on tavoitteena unohtunut. Siksi en itse enää noissa hommissa ole, koska en saanut työskennellä tarpeeksi asiakaslähtöisesti, vaan pomot tuijottivat pelkkää myynti/lahjoitustulosta välittämättä yhtään esim. asiakastyytyväisyydestä, mikä sitouttaa asiakkaan tai lahjoittajan paljon pidemmäksi aikaa kuin hillitön tuloksen tahkoaminen väkisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan