Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaa, että koiraa ei saa ottaa mukaan kaikkialle?

Vierailija
21.02.2024 |

Tässäkin yksi nainen on avautunut Hesarissa asti, kun koiraa ei saanut viedä Alkoon:

Pirjo Hallipellolle ei myyty Alkossa viiniä mukana olleen koiran vuoksi Näin Alko selittää - Helsinki | HS.fi

Nainen siis jätti koiransa tuulikaappiin ja tyrmistyi, kun näin ei olisi saanut tehdä.

Kyllä, laki on muuttunut 2021, että kauppias saa _halutessaan_ ottaa koirat sisälle myymäläänsä. Aika moni myymälä kuitenkin yhä kieltää koirien tuomisen sisään. Minä ymmärrän hyvin, miksi koiria ei haluta kauppaan tai edes tuulikaappiin. On allergisia, koirapelkoisia ja myymälässä voi olla huoli, tuhoaako koira esim. myytäviä elintarvikkeita. Monet tuulikaapit ovat ahtaita ja koiran joutuu ohittamaan lähietäisyydeltä. Vieraasta koirasta ei koskaan tiedä, miten koira käyttäytyy. Omistajan mielestä kilttikin koira saattaa purra vierasta ihmistä tai toista koiraa. Kaikki tuulikaapista kulkevat eivät ole terveitä aikuisia, vaan ovista kulkee myös esim. pyörätuolilla kulkevat, huonosti kulkevat vanhukset ja pienet lapset. Lisäksi minusta koirien paikka ei ole tuulikaapissa yksin nököttämässä, koira altistetaan tuollaisissa tilanteissa kiusaamiselle. Kaikkien kannalta olisi parempi, että jätetään koirat noissa tilanteissa kotiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin omistaja ei ymmärrä, että muut eivät rakasta heidän lemmikkiään samalla tavalla. Sama koskee lapsiperheellisiä. Lapsen ja lemmikin kanssa pärjää yhteiskunnassa paremmin, kun oivaltaa, että muut eivät nosta lemmikkiäsi tai lastasi jalustalle.

Vierailija
2/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat lasten korvikkeita ja siksi niitä pitää roudata kaikkialle

Vierailija
4/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ku mä haluun.

Vierailija
5/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan koiria, jotka on jätetty kaupan oven suuhun odottamaan. Aina saa jännittää, käykö koira päälle/kompastunko flexiin tms. Miksi siellä lähikaupassa ei voi käydä ilman koiraa? 

Vierailija
6/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Mites allergiset ihmiset?

Vierailija
7/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Ku mä haluun.

Tuon jälkeen itku potku raivari

Vierailija
8/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mitään eläintä pitäisi tuoda kauppaan? En minä halua, että kenenkään rekku tai kisu haistelee ja raapii ruokia, jotka aion kiikuttaa kotiini.

Vierailija
9/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien omistajana oon ihan samaa mieltä. Ei koirien kanssa pidä kaupoille mennä. Koiralenkit tehdään erikseen eikä niitä yhdistetä kauppareissuihin.

Vierailija
10/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet koiran omistajat eivät voi käsittää Miksei muut halua möyriä heidän lemmikkinsä saastassa.  

Vierailija
11/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miessikoja saa viedä kaikkialle! Siksi!

Vierailija
12/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Ku mä haluun.

Tuon jälkeen itku potku raivari

Viekää ne hurtat maaseudulle, ei kaupunkiin!

Vierailija
13/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa nainen näyttää ns. viininaamalta. Ehkä kassalle jääneistä pulloISTA aiheutunut mielipahaa ja siitä kaveritoimittajan raapustama juttu viittaa myös siihen suuntaan että Alkon asiakaspalvelukokemus ei ole naisen ainoa ongelma.

Saa nähdä kuinka pk-seudun pumaviheristö reagoi kyseiseen koirapilliin, onko Alko nyt pannassa ja kesällä ahkeran marjanetsäilyn (sark.) tulos sulatellaan nyt kiivasta kyytiä käymisastiohin. Vai riittääkö perinteinen vasemmiston verkko-cancel betonikuution pimmennyksessä.

Vierailija
14/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua ystäviemme koiraa kotiin, koska karvaa irtoaa aivan järkyttävästi. Ystäväni eivät ole kertaakaan tarjoutuneet tamppaamaan matot ja pesemään lattiat vierailun jälkeen. Olemme allergisia. Tässä se syy ettemme halua koiraa kotiimme. Pidämme koirista. 

Vierailija
15/19 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koiraihmisenä en tajua, mutta nykyään moni loukkaantuu ties mistä... Koirat voi jättää kotiin aina.

Sitä en ymmärtänyt tässä Alkon jutussa, että oli maksua vailla. Miksi ei olis voinut maksaa ja lähteä sitten? Tavarat piipattu, nainen  pakannut ne ja yhtäkkiä se maksaminen ei onnistu koiran takia. Outoa logiikkaa myyjältä, erittäin epäammattimaista toimintaa. Koiralle oli kesällä jopa annettu vettä, joten nyt on myyjällä ollut joku bugi päässä. 

En kyllä ymmärrä näitä koirakärrejä kaupassa. Voisin ymmärtää, jos kesä, pakko käydä kaupassa eikä voi koiraa jättää autoon odottamaan. 

Vierailija
16/19 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö tulee vain yleistymään, kun koirien määrä on kasvanut niin järkyttävän paljon.

Vierailija
17/19 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetyttää se, eikö nämä koiranomistajat tajua, ettei toiset tiedä heidän koiristaan mitään? En minä tiedä, onko se tuulikaapissa odottava koira vaikka aggressiivinen vai ei. Enkä tiedä, miten koira reagoi siihen, jos taaperoni kävelee vähän horjahdellen läheltä ohi. Itse ainakin kierrän tuulikaapissa tai kaupan ulko-ovella odottavan koiran mahdollisimman kaukaa ja menen toisesta ovesta sisään, jos vain pääsee.

Vierailija
18/19 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaanpa:

Pirjo jättää koiransa tuulikaappiin odottamaan. Pirjon ollessa ostoksilla koira puraisee ohi kävelevää naista säärestä. Onko Pirjo varmasti valmis korvaamaan kaikki puremasta aiheutuneet kulut?

Vierailija
19/19 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikin omistaja ei ymmärrä, että muut eivät rakasta heidän lemmikkiään samalla tavalla. Sama koskee lapsiperheellisiä. Lapsen ja lemmikin kanssa pärjää yhteiskunnassa paremmin, kun oivaltaa, että muut eivät nosta lemmikkiäsi tai lastasi jalustalle.

Älä nyt hitossa vertaa jotain ELÄINTÄ  lapseen! Elukka, oli miten ihana ikinä, ei kuulu ravintolaan, kauppaan (ei edes Alkoon) mutta LAPSI on pieni ihminen ja hänet pitää voida ottaa mukaan ihmisten tavalliseen elämään, eikä kenenkään ulkopuolisen tarvitse kuvitella,  että vanhempi nostaa lapsen jonnekin JALUSTALLE vain siksi että tämä on mukana!

t. Mummimamma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan