Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto siinä on, että on vallalla käsitys, että kaikille olisi töitä jos vaan niitä töitä OTTAISIVAT?!

Vierailija
31.08.2016 |

Mä olen ollut vuoden työttömänä ja viimeisimpään hakemaani paikkaan en päässyt edes haastatteluun. Sekin olisi ollut vain osa-aikatyö ja sellaista, jonka jokainen osaa, mutta siltikään en päässyt edes haastatteluun!
V*tuttaa sitten tuollanen, että "jokaiselle on töitä jos vaan kelpaisi".

Tulipahan vaan taas mieleen, kun luin IS:n uutisen työttömien työstä kieltäytymisestä.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tekisin puhelinmyyntiä kun menisin sossun luukulle.

Puhelinmyynti on yleensä provisiopalkkaista, joten sitä tekevä usein joutuu menemään sossun luukulle siitä huolimatta että tekee työtään (joka käytännössä on häiriköintiä).

Vierailija
102/106 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä porvareiden propagandaa, jolla yritetään perustella sosiaalitukien leikkaamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkään firmassa jossa olen työskennellyt, ei TODELLAKAAN otettaisi vastaan ketään paikan päälle tupsahtanutta työnhakijaa. Tuntuu, että porukka elää 80-lukua.

Heh, joo. Valitettavasti osa 80-luvulla suojatyöpaikkaansa päässeistä edelleen elää sitä vuosikymmentä. Eivät ole joutuneet kokemaan, että työnhaun realiteetit tuosta ajasta (jonka itse muistan, olin silloin jo työelämässä) ovat "hieman" muuttuneet.

Eihän moneen firmaan edes pääse, kun ovet on lukossa tai vähintään vartija aulassa pysäyttämässä tunkeilijat, jotka eivät pysty kertomaan, kenen kanssa ovat sopineet tapaamisen.

Vierailija
104/106 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mol. Fi, oikotie, duunitori yms pullistelevat avoimia työpaikkoja. Mutta kyllä ei kelpaa. ..

Häh, ei se, että siellä on ilmoitus, sitä tarkoita, että esimerkiksi minä niihin duuneihin pääsen! Olen kyllä hakenut. Vähänkö olet idiootti.

Vierailija
105/106 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta kommentoin silti siivousduuneista. Itse halusin töitä siivoojana, sillä opiskelujen ohella fyysinen työ tasapainottaa hyvin. Valitsin ison firman, sillä ajattelin työnantajan olevan luotettava, sekä voivani muuttuvissa tilanteissa vaihtaa työaikojani helpommin.

Muutaman kuukauden jälkeen ymmärrän täysin, miksi työntekijät ovat tyytymättömiä työhönsä. Lähiesimiehemme ei ole tehtäviensä tasalla lainkaan. Ylityötunneista ei haluta maksaa, ne pitäisi tasata. Tasaamismahdollisuuksia ei kuitenkaan käytännössä ole ja useimmiten nämä tunnit vain katoavat. Tuurilla niistä saa peruspalkan, mutta ylityökorvausta ei kuulu. Asiasta kysyttäessä, vedotaan aina tasoittumisjaksoon, sekä siihen, että lisät maksetaan harvoin. Kuinka harvoin, siitä ei tunnu olevan tietoinen kukaan. Muita kautta kuuluu huhua, että pomon mielestä niitä ei tarvitse maksaa lainkaan. Usean kerran kysyttyäni, en edelleenkään tiedä milloin voin tarkistaa palkkakuiteistani, onko lisät maksettu oikein.

Palkkakuisteista ei myöskään saa mitään selvää. Sen sijaan, että kuiteissa näkyisi samoja lukuja, näkyy siellä ihan mitä sattuu, monta riviä erillisiä maksuja, joista mikään ei näytä oikealta. Asiasta kysyttäessä, pomo kertoo käyttäneensä väärää merkintää "mutta loppusumma on oikein".  Silloinkin kun tiedät, että esim. yksi päivä on kokonaan jäänyt maksamatta, ei selvittelypyyntöihin useimmiten vastata, tai vastaus on "selvitellään", mutta sen jälkeen asiasta ei kuulu enempää.

Palkat maksetaan alimman luokan mukaan, riippumatta kohteen luokituksesta. Työhön perehdyttää useimmiten toinen työntekijä, joka ei itsekään ole perehdytystä saanut. Valituksia satelee, kun työt on tehty väärin, mutta perehdytystä ei kuulu vaikka sitä pyydetään.

Työntekijöitä pompotellaan miten sattuu. Eräs kohde oli aiemmin 2 x 7,5h päivässä. Useiden leikkausten jälkeen koko kohteen siivoaa nyt yksi työntekijä, viidessä tunnissa. Vakituisen työntekijän ollessa sairaslomalla kohteen siivous ei meinaa onnistua millään, sillä kukaan muu ei pysty samaan ja valituksia satelee jo ensimmäisen tunnin jälkeen. Vakituinen työntekijä ei tietenkään koskaan saa kiitosta työpanoksestaan, valituksia vain kun ajoittain joutuu tekemään ylitöitä (nykyään tekee nämä leimaamatta korttiaan, kun ei jaksa enää kuunnella valitusta). Sijaistavat siivoojat taas saavat varoituksia, kun eivät pysty hoitamaan kyseisen kohteen siivousta samantasoisesti. Sama toistuu kaikkialla.

Tekee pahaa hyvien työntekijöiden puolesta, jotka oikeasti hoitavat työnsä hyvin ja tunnollisesti, mutta päivittäin kuuntelevat vain valituksia, saavat varoituksia ja palkanmaksupäivänä tilille kolahtaa 1200e, riippumatta siitä kuinka monta tuntia ylitöitä tuli kuukauden aikana tehtyä. Työ itsessään on mielestäni ihan mukavaa eikä opiskelijana pieni palkkakaan ole ongelma, mutta vakituisille, pitkäaikaisille työntekijöille en todellakaan tätä suosittelisi.

Vierailija
106/106 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti ei ole työtä vaan ihmisten kiusaamista ja huijaamista, sama kuin sanoisi työttömälle että ala huoraksi, työtä se on sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän