Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysykää heinähatut poissa autoinenne Helsingistä!

Vierailija
03.03.2006 |

Kyllä minä sen ymmärrän, että täällä voi ulkopaikkakuntalaisen olla vaikea suunnistaa paikasta toiseen, kun ei tunne reittejä.

Mutta silloin voisitte jättää sen koslan kotiin ja tulla julkisilla liikennevälineillä.

Esimerkki vaaratilanteesta tältä päivältä kolmostieltä. Edellä mennä kituutti 80-alueella seitsemääkymppiä ulkopaikkakuntalainen (autonsa tarroista päätellen Etelä-Pohjanmaalta). Näytti vilkkua kääntyäkseen Kannelmäkeen, mutta ihan viime tipassa taisi tajuta, että se olikin väärä liittymä ja kurvasi takaisin kolmostielle. Ei vilkkua, ei muun liikenteen huomioimista. Se oli kuulkaa ihan senteistä kiinni, ettei ko. auto törmännyt takaa tulleen (ja siinä vaiheessa siis kohdalla olevan) auton kylkeen.

No, sama toistui seuraavassa liittymässä (Kehä I), landepaukku huomasi TOISTAMISEEN, että sekään liittymä ei ole oikea ja TAAS perhana meinasi törmätä suoraan takaa tulevan - tällä kertaa minun autoni - kylkeen. Onneksi osasin tuota jo vähän varoakin ja väistin.

Mutta tuo paikkojen tuntemattomuus yhdistettynä taitamattomuuteen ovat oikeesti tappava yhdistelmä.

Maalla ehkä voi vielä viime hetken väistöjä tehdäkin, kun muuta liikennettä ei juuri ole. Mutta täällä sitä liikennettä on, ja se pitää huomioida. Kunnon suuntamerkit, ennakointi, äkkinäisten tempausten välttäminen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, sama toistui seuraavassa liittymässä (Kehä I), landepaukku huomasi TOISTAMISEEN, että sekään liittymä ei ole oikea ja TAAS perhana meinasi törmätä suoraan takaa tulevan - tällä kertaa minun autoni - kylkeen. Onneksi osasin tuota jo vähän varoakin ja väistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi