Mikä sellainen ruokavalio on jossa syödään kaksi kertaa päivässä?
Nimittäin ajattelin ryhtyä sellaiselle. Minulla ei vain onnistu se että syön aamiaisella jonkun puolikkaan kanamunan ja ruokalusikkallisen kaurapuuroa. Kun yritän säännöstellä syömisiäni, päädyn ahmimaan viisi kertaa päivässä. Kun kerran ahmia on pakko, ahmin mieluimmin kaksi kertaa päivässä kunnolla mahan täyteen eli reippaan aamiaisen, tukevan päivällisen ja jos ihan pakko on, jotain illalla. Kaksi päivää takana ja kohtuu hyvin on mennyt. Ketään joka olisi toteuttanut tällaista ja pitempään? Terveyshaittoja? Tässä nyt yhdistyisi se että saa syödä kun rupeaa syömään mutta on edes jokin tapa rajoittaa kaloreita. Nytkin on nälkä pitkästä aikaa, muttei harmita yhtään koska tiedän että aamulla saa syödä kunnolla eikä närppiä jotain mista tulee vain kiukkuiseksi. (Ja karpit älkää vaivautuko, EN ala mättämään rasvaa jne., olen kokeillut sitä eikä mun liikunnallinen elämäntapa onnistu kun lenkkeily on kuin vetäsi moukaria perässään, eikä mulle edes maistu rasva ja proteiinimättö). Muuta kilo on ylipainoa ja ajattelin ne tällä lailla saada pois ja jatkaa samalla lailla loppuelämän jos vain mahdollista.
Ap palaa asiaan. Takana on pari syömisten suhteen kaaottista päivää, ei nyt ole mennyt ihan niinkuin strömsössä tämä kokeilu. Asiaa mutkistaa vielä se että juuri kun aloitin oli freelance-työssäni dedis, minkä seurauksena oli liian lyhyesti nukuttuja öitä ja lopuksi aivan karmea väsymys, josta ei oikein tiedä että onko se työväsymystä vai ruokaväsymystä vai molempien yhdistelmä. Joka tapauksessa tällä hetkellä suurin ongelma on totaalinen ruokahalujen ja mielitekojen puute, joka on tässä nyt ehkä isoin yllätys ollut. Ongelma se on siksi, ettei huvita syödä edes silloin kun on nälkä ja siitä taas seuraa kaikenlaisia aikataulutusongelmia. Kun joku täällä mainitsi termin pätkäpaasto, luin jopa yhden nettiartikkelin aiheesta ja totesin että juu juu, eka päivän ateria puolilta päivin, tosi realistista... No siihen se nyt kuitenkin on mennyt myös omalta osaltani tänään koska ei ollut nälkä ennen sitä. Eli miinuksena ruokailujen ajoittaminen on vaikeaa mutta plussana tai miinuksena, vähän näkökulmasta riippuen on se että mielihalut ovat tehneet täydellisen katoamistempun. Kävin eilen kaupassa ja kun yleensä katselen kaiholla kohti karkkihyllyä ja ostan jotain korvaavia tuotteita tyyliin kuivttuja luumuja tai aprikooseja tai hunajassa pyöriteltyjä pähkinöitä, tällä kertaa ei tullut edes mieleen että pitäisi jotain makeaa herkkua ostaa. Saa nähdä kauanko tätä nyt kestää.