Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kammottavin tutustumis- tai ryhmäytymisleikki?

Vierailija
30.08.2016 |

Kaikki laulamista vaativat on mun inhokkeja.

Kommentit (743)

Vierailija
101/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteen alussa leikimme tutustumisleikkiä jota en tarkalleen muista miten se meni, muistaakseni se oli "ponileikki" tms. Mutta jotenkin niin se meni että tehtiin iso ympyrä ja musiikin soidessa piti tanssia ja kirmata sitä ympyrää, sitten valita joku sieltä ympyrästä kenen eteen mennä tanssimaan, ja tämä henkilö joutui sitten myös mukaan ympyrään.

Ikinä en ole tuntenut oloani yhtä typeräksi kun silloin ja vielä herkässä iässä kun muutenkin kaikki hävettää etkä tunne ketään.

Vierailija
102/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kyllä aina niin jöröjä ja tympeitä. Ei se leikkiminen ole mikään maailmaa kaatava asia. Pointti on se, että leikin jälkeen voidaan yhdessä nauraa, kun kaikki ovat näyttäneet vuorollaan typeriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäänpä noihin tutustumisleikkeihin vielä draamatuokiot, niin ollaan opettajankoulutuksen mustimmassa pimeydessä.

Vierailija
104/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kyllä aina niin jöröjä ja tympeitä. Ei se leikkiminen ole mikään maailmaa kaatava asia. Pointti on se, että leikin jälkeen voidaan yhdessä nauraa, kun kaikki ovat näyttäneet vuorollaan typeriltä.

Eli kollektiivista häpeää, ja vahingoniloa siitä. Sopii varmasti niille tympeille suomalaisillesi.

Vierailija
105/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nää on sellasia asioita jotka tuntuu kivenä sydämen päällä vielä vuosienkin jälkeen ja aina jännittää kun liittyy johonkin uuteen yhteisöön, että ei kai vaan. En osaa sanoa mikä tutustumisleikeistä on hirvein, mutta muistan vain vähemmän hirveitä. Eli käytännössä sellaisia joissa ei tarvitse nostaa persettä ylös, vaan saa pitää turvaväliä ja vapaasti kertoa itsestään mitä haluaa.

Jotenkin tuntuu ettei suurinosa (ei vain introvertit) edes nauti tällaisesta, saati sitten tutustu toisiin, joten en ymmärrä miksi niiden yli-innokkaiden annetaan pompotella kaikkia. Kieltäytyjille lyödään ilonpilaajan leima otsaan ja omassa koulussa sai lisäksi jälki-istuntoa. Että sellaista hassun hauskaa toimintaa. Miten voi olla joillekin niin käsittämätöntä ettei kaikki halua leikkiä, seistä muiden pällisteltävänä, kertoa itsestään yhtään mitään, koskea tai tulla kosketuksi tuntemattomien toimesta. Minä olen koulussa/työpaikassa pääasiassa opiskelemassa/tekemässä töitä. Opin kyllä kaikkien oleellisten ryhmäläisten nimet parissa viikossa ja tarkkailen heidän persoonaansa kaukaa. Jos haluan tutustua johonkuhun, niin sitten lähestyn. Ei niin että joku ulkopuolinen pakottaa paniikkikohtauksen partaalle, koska muiden asioiden utelu on kivaa ja kaikkien pitää olla kavereita keskenään.

Vierailija
106/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku peili-leikki, eli pitää ottaa pari ja mennä seisomaan vastakkain, sitten matkia toisen liikkeitä, eli toimia "peilinä".

Vierailija
107/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan googletteli että oisko näiden leikkien vihaaminen tuttua universaalisti vai taas vaan "huoh ne juntit suomalaiset" ja tadaa viha on maailmanlaajuista!

http://nonprofitwithballs.com/2014/08/icebreakers-dos-and-donts-and-som…

Lueteltu esim. tuollakin tossa don't kohdassa tismalleen samoja asioita kuin täällä "junttien suomalaisten" kesken.

Ja tässä kans keskustelua https://www.reddit.com/r/college/comments/1xcu88/small_class_ice_breake…

Mutta kun me "jurot ja juntit suomalaiset"

Vierailija
108/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan pieni enkä muista, mikä kyseisen leikin idea varsinaisesti oli, mutta joka tapauksessa se edellytti joidenkin esineiden nimien tietämistä. Minun olisi pitänyt tietää klemmari tai siis paperiliitin ja vaikka olin nähnyt sellaisia, en ollut kuullut, miksi sitä sanotaan. Olin ihan paniikissa, sillä muilta ei saanut kysyä. Koko leikki tyssäsi sitten jotenkin minuun. Tunsin ryhmästä vain yhden lapsen lisäkseni ja hänkin suhtautui minuun sen jälkeen vähän halveksivasti, kun olisihan se klemmari pitänyt tietää :/

Vierailija
109/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat, yökerhot

Vierailija
110/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että ryhdymme järjestelmällisesti vastustamaan yli-innokkaiden haluja jyrätä muiden oma tahto ja koskemattomuus. Lyököön vaan häpeälätkällä. Jos yksikin ihminen uskaltaa sanoa ettei halua, on muidenkin helpompi kieltäytyä, jättäen ryhmän vetäjän ja leikkimielisen vähemmistön vikisemään.

Vierailija
111/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joku peili-leikki, eli pitää ottaa pari ja mennä seisomaan vastakkain, sitten matkia toisen liikkeitä, eli toimia "peilinä".

Saako ottaa useamman kuin pari?

Vierailija
112/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussaa pupua: pehmolelu kiertää ringissä ja jokainen pussaa pehmoa jonnekkin minne muut eivät ole vielä pussanneet. Kierroksen päätteeksi käsketään pussata oikeanpuoleista vierustoveria samaan paikkaan.

Hyi!!! Voin kuvitella, että tuon leikin säännöt kerrotaan loppuun vasta siinä vaiheessa, kun pitää alkaa pussaamaan sitä vieruskaveria. Ja siinä on sitten 55-v. Pertin/Marja-Leenan hikinen kainalo tms. vieläkin intiimimpi paikka, jota pitäisi suukotella :( 

Aivan kamala "leikki", joka mielestäni loukkaa kaikkien osallistujien fyysistä koskemattomuutta!

Vierailija
113/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaan hyvän ryhmäytymisleikin: vedettiin aina uusien rekrytointien jälkeen sekalaisia laneja eri räiskintäpelejä. Mua ei pelaaminen muuten nappaa, mutta noissa sai aina napsutella työkavereita alas, ihan kivaa oli.

Vierailija
114/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkien tarkoituksena on tietysti rikkoa jäätä ja luoda rentoa tunnelmaa porukkaan, mutta valitettavasti kääntyvät usein itseään vastaan ja aiheuttaa usein vaan ahdistusta ja ulkopuolisuuden tunnetta. Sitähän nämä leikkien vetäjät eivät tajua, koska ovat itse varmaankin niin rentoja ja ulospäinsuuntautuneita ja itsevarmoja, että eihän kukaan muukaan nyt voi leikkiä tosissaan ottaa! 

Kaikki missä on fyysistä läheisyyttä tai mahdollisuus jäädä jotenkin ulkopuolelle ovat varsinkin niitä joita ei pitäisi vieraita ihmisiä keskenään pakottaa leikkimään. Jotkut muut hauskat puuhat voisivat olla parempia, jossa jokainen osallistuu juuri sen verran kuin itse haluaa eikä ketään pakoteta mihinkään mutta samalla voisi tutustua toisiin. En nyt tosin keksi kyllä esimerkkejä...

Vierailija
115/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yks inhottava leikki joskus lukiossa. Istuttiin rinkiin ja piti heittää pallo jollekin ja sanoa jotakin positiivista ko ihmisestä. Mulle ei kukaan heittänyt, ja open piti käskeä jotakuta heittämään mullekin. Sitten se positiivinen oli "hyvä kun joku osaa olla hiljaa", olin siis todella ujo ja hiljainen hissukka joten tästä tuli kyllä tukala olo. 

Vierailija
116/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy kyllä ottaa enemmän kuin pari, että viitsin mitään leikkejä alkaa.

Vierailija
118/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa meni tytöt omaan riviin ja pojat omaan riviin niin, että rivit oli kasvokkain. Sit piti tuijottaa 1min sitä edessäseisovaa silmiin ja kasvojen välissä oli siis max 20cm. Aina sitten toinen rivi liikkui niin, että tuli katsottu jokaista vastasukupuolta olevaa silmiin. Hmm, se oli kyl kiusallista, eikä vähiten ton sukupuolierottelun takia. Mut tiiättekö 16-vuotiaana herkäs iäs venasit naama punasena minuutin, et se luokan hyvännäkösin laskee sun jokasen mustapään.

Toisella kurssilla oli tällänen samantyyppinen, mutta paljon mukavampi juttu. Luokka jaettii vaan puoliksi eli tytöt ja pojat sekasi. Ite päätettiin etäisyys niin, et itsestä tuntuu hyvälle ja sit piti sen 1min puhua sen vastapuolen kans aiheesta, jonka ope heitti.

Vierailija
119/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoja nää on???

En ole 45 ikävuoteeni vielä mitään ryhmäytymis/tutustumisleikkejä tarvinut. Esittelen itseni selkeällä suomen kielellä, jos se ei jollekin riitä, niin ei voi mitään. Mihinkään pelleilyhommiin en lähde.

Vierailija
120/743 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin ehdottomasti kun toisena koulupäivänä meidät jaettiin 4-5 hengen ryhmiin ja tuutorit antoi tehtäviä jotka piti tehdä "Asetukkaa niin, että ryhmänne jäseniltä vain 2 kättä ja 3 jalkaa osuu maahan jne"

Hyi kamala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi