Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti tunne-elämältäni epänormaali nainen, mikä diagnoosi?

Vierailija
30.08.2016 |

Olen kuullut usein minulle sanottavan lähinnä miesten toimesta että olen jollain tapaa viallinen tunne-elämältäni. Viime aikoina olen pohtinut asiaa enemmän itsekin ja mietin mikähän tämän kaiken takana on. Syystä että vielä enemmän koen olevani outo, koska kukaan ei tiedä todellisia ajatuksiani mistään.

Jos haluan jotain, esim ihmistä tiedän että saan mitä haluan. En kaipaa mitään muuta kun hetken läheisyyttä tai seksiä, en koskaan anna ymmärtää mitään muuta enkä ota yhteyttä kehenkään jälkeenpäin itse ensin. Joidenkin kanssa kenet olen mieltänyt sopiviksi jatkan yhteydenpitoa ja aikani tutkailtua millainen ihminen on kyseessä alan puhua kaikkea sellaista joka saa monet jäämään pikkusormen ympärille ja menen kuulema tunteisiin. Suurin osa ylipäätään miehistä on sellaisia etten vastaa tai jotain lyhyesti korkeintaan jos yrittävät tutustua/lähestyä vaikkapa somessa. Sitten ne yksittäiset on niitä jotka koen hyödyksi sillon kun on tarve jollekin.

Ystäviä en halua kuin ne muutamat mitä elämässäni on. Jos joku on vuosien päästä alkanut "ärsyttää" pystyn pyyhkimään ihmisen elämästäni ja mielestä noin vain. Sama koskee olipa ihminen kuka hyvänsä. "Kavereita" minulla ei ole ollenkaan enkä niitä halua, kaikki muut jotka eivät kuulu siihen muutaman ihmisen joukkoon on ihan sama mitä minusta ajattelevat. Minua pidetään vaikeasti lähestyttävänä ja "mulkkuna" ihmisenä. Ne jotka lähemmäs tätä pääsevät, ovat ihmeissään kuinka voin olla niin erilainen ihminen pohjimmiltani mitä ulkopuoli antaa ymmärtää.

Menestyn työssäni hyvin, en tarvitse mihinkään ketään rahallisesti tai muutenkaan avuksi elämässäni. Osaan paljon asioita itse ja on ne tietyt keneltä neuvoa kysyn tarvittaessa, pääsääntöisesti teen nopeita itsenäisiä ja rohkeitakin ratkaisuja. Työyhteisössäni olen pidetty esimies, minulla on erittäin hyvät välit kaikkiin ja muutaman miespuolisen kanssa vähän muitakin juttuja. Yleisesti ottaen olen aina kiinnostunut nuoremmista (7-10v) ja he myös jostain syystä minusta.

Työ ja lapset on ainoa asia joita vilpittömästi voin sanoa rakastavan ja teen kaikkeni niiden eteen. Työssä en kaihda myöskään "likaisia keinoja" jos koen jonkun tekevän vääryyttä minua kohtaan. Enkä myöskään siviilissä, olen näpäyttänyt mutkien kautta jopa yli 10v takaisia asioita ja koen siitä onnistumisen tunnetta vaikka se ihminen jota se koski ei tule koskaan tietämään mikä iski.

Tässä jotain pääpiirteittäin, kysykää jos joku olennainen asia vaikuttaisi että mitä tämä on.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö?

Vierailija
22/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vaan, mutta kyllä tuossa minun mielestäni on paljon psykopaattisia piirteitä. 

Oletko katsonut Pahan väri sarjaa, se toinen lääkäri todetaan sarjassa psykopaatiksi siinä ja tuli mieleen kuvauksestasi juuri tämä henkilö. 

Mutta älä pelästy, psykopaattina voi elää aivan normaalia elämää, mutta kuten kerroit olet huomannut itsessäsi tiettyjä piirteitä. Jos ei ne sinua häiritse niin jatka elämää nauttien. Kaikillahan meillä on omat ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen samaa mieltä, että eniten kuulostaa psykopatialta. 

Vierailija
24/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli postannut linkin huomionhakuiseen persoonallisuuteen.

Dramaattisuus ja huomion keskipisteenä oleminen ei täsmää yhtään, mutta se kyllä, että hakee huomiota ehkä flirttaillen ja toivoo sitä. Olen myös mustasukkainen kumppanini huomiosta.

Turvallisuushakuinen voisi sanana täsmätä, muttei taida olla häiriö. Vältän riskejä ja eristäydyn pettymyksiltä yksinäisyyteen saakka.

T. 16

Vierailija
25/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi sopia minuun, on kyllä eri tyyppinen haaste kuin ap:llä, vaikka ulospäin yhteinen oire oli "mlkkuus":

------------

Estynyt persoonallisuus 

haluttomuus olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä, jos ihminen ei voi olla varma, että hänestä pidetään

sellaisten tehtävien ja tilanteiden välttely, joihin liittyy ihmiskontakteja

läheisten ystävien ja uskottujen henkilöiden vähäinen määrä

elämänpiirin voimakas kaventuminen

kritiikin ennakointi ja murehtiminen

torjutuksi, nolatuksi tai arvostelluksi tulemisen pelko

voimakkaan estoinen käytös ihmissuhteissa: tunteiden näyttämisen välttely ja vaitonaisuus omista asioista

uusien haasteiden välttely nolatuksi tulemisen pelon vuoksi

varman päälle tekemisen ja rutiiniluontoisten tehtävien painottaminen

alisuoriutuminen, koska ylivaroivaisuus, varautuneisuus ja välttely estävät omien resurssien käyttöä.

----------

Sosiaaliset haasteet ja tunnelukot painottuvat.

Mielestäni on jo häiriön tasolla, koska haittaa elämääni.

T. 16

Vierailija
26/26 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko, joka ohjaa elämääni ja saa minut eristäytymään:

Minusta ei pidetä ja minut hylätään