Hyi v×tun pervo miesgyne , vai ylireakoinko?
Tutkimuksen alussa kun aina ensin tunnustellaan sormilla niin tämä painoi peukalon häpyhuulieni väliin suoraan klitorikseen. Ei kukaan naisgyne tee näin vaan pitävät näppinsä kurissa. Vai onko tämä ihan normaali tilanne, josta ärsyynnyin vain koska kyseessä miesgyne?
Kommentit (62)
Noh...kun tekee sisätutkimusta, kädet on semmosessa asennossa, että peukalo vähän väkisin osuu klitoriksen seudulle. Anatomiasta varmaan riippuu ja tutkijastakin vähän.
t.kätilö
Ap, jos sinulle tuli epämiellyrtävä olo, anna palautetta kyseiselle lääkäriasemalle.
Kyseessä oli normaali toimenpide. Lääkärin tosin olisi pitäny hienovaraisesti ilmaista ennen tekemistä, että "nyt kosketan tähän" tai "seuraavaksi tutkin tämän". Hän teki työtään tosin ehkä hiukan epäkohteliaasti.
T. Lääkäri
Mulla mies- ja naisgynet olleet onneksi aina ihan asiallisia. Viimeksi mulla teki gynetarkin ihan terveyskeskuksen omalääkäri (nainen). Abortin jälkeen mulle teki gynetarkin urologi (nainen myös). :D
Sanoiko se, että nyt kosketan klitoristasi kevyesti, kerro, miltä tuntuu. Näitkö peeniksen operaation aikana pilkottavan takin sisästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole gynekologi, mutta voin vilkaista.
Kerran näin nuoren miehen kantamassa päällään paitaa, jossa tuo yllämainittu teksti oli.
Se myötähäpeä mikä minulle tuli siitä oli valtaisa.
Samoin jos joku viljelee kirjoittaessaan tai puheessaan tuota lausetta.
Kertoo vain ihmisestä, joka ei ikinä tule näkemään pimppaa... siis livenä oikeasti.
Mä oon nainen, mut mua toi lause vaan naurattaa.
Heh, pitääpä tehä paita, jossa on teksti "En ole urologi, mutta voin vilkaista" - ihan tasa-arvon nimissä! :D
No vitun pervo nimenomaan. Osuvasti sanottu
Jos asia sinua häiritsee, voit ottaa sen puheeksi ko. gynen kanssa, tai antaa palautetta.
Oliko lääkärin pöydällä musta tekopeenis?
Se on "reagoida".
Itse asiasta, että varmaan normaali toimenpide, tai käsi lipsahti kun olit jo niin liukas ja märkä. Tulitko?
Oisit aukaissu jalkoja enemmän, ehkä vain sentin ja kattonu miten reagoi.
Mä pyydän aina avaamaan kielellä. Se on lämmin, märkä ja pehmeä.
Käyn ihan liian harvoin gynellä, mutta miesgynet on hellävaraisempia. Naisgynet ronkkii.
Vierailija kirjoitti:
Siis sorkki vaan klitorista puhumatta mitään? Itselläni lääkärikammo,ja tykkään kun hammäslääkäri ja gynekologi selittävät mitä tapahtuu samalla kuin tekevät työtään.Onhan siinä muuten avuton olo,kun ruumiinaukkoja sorkitaan eikä tiedä mitä tapahtuu.
itse taas olen tyytyväisempi jos esim. hammaslääkäri puhuu vaikka säästä tai jostain tyhjänpäiväisestä sen hoitsunsa kanssa kun että se selostaa tekemisiään: noniin nyt porataan sitten isolla terällä niin että hampaan kappaleet lentelee... ja sitten tungetaan tämä piikki ikenen alle... ja sitten väännetään ien rullalle että päästään poraamaan... jne.
"En ole urologi, mutta tunnistan kyllä mulkun kun sellanen tulee vastaan" ois parempi paita
Miksi ette hyvät naiset käytä valintoja ja omaa äänivaltaa itsestänne.
En IKINÄ valitse mieslääkäriä tutkimaan yhtikäs mitään, Korkeintaan nieluun annan katsoa hyvällä tuurilla. No ehkä verenpainetta yms.
Tiedän kyllä itse minkälaiseen tutkimukseen hakeudun, ja pyydän tarvittaessa AINA naislääkäriä. Kas vain mutta aina onnistuu.
Ihmiset käyttävät hölmöjä fraaseja kuten "ammattilaiset kyllä osaavat ja ovat nähneet kaiken blaa blaa".
-Kyllä ovatkin, mutta se on aina tavallinen ihminen siellä tutkimusten takana, ja hän kyllä mielellänsä urkkii sieltä ammattinsa varjosta. Ei se tietysti mitenkään välttämättä päälle näy mutta kyllä ne ajatukset myös huomiodaan. (Mitä sekin jo kertoo henkilöstä joka hakeutunut ks hommaan..)
Jos synnytän, ei koskaan ikinä seuraa mieslääkäri tilanteestani yhtikäs mitään.
naisten hommia kirjoitti:
Miksi ette hyvät naiset käytä valintoja ja omaa äänivaltaa itsestänne.
En IKINÄ valitse mieslääkäriä tutkimaan yhtikäs mitään, Korkeintaan nieluun annan katsoa hyvällä tuurilla. No ehkä verenpainetta yms.
Tiedän kyllä itse minkälaiseen tutkimukseen hakeudun, ja pyydän tarvittaessa AINA naislääkäriä. Kas vain mutta aina onnistuu.
Ihmiset käyttävät hölmöjä fraaseja kuten "ammattilaiset kyllä osaavat ja ovat nähneet kaiken blaa blaa".
-Kyllä ovatkin, mutta se on aina tavallinen ihminen siellä tutkimusten takana, ja hän kyllä mielellänsä urkkii sieltä ammattinsa varjosta. Ei se tietysti mitenkään välttämättä päälle näy mutta kyllä ne ajatukset myös huomiodaan. (Mitä sekin jo kertoo henkilöstä joka hakeutunut ks hommaan..)
Jos synnytän, ei koskaan ikinä seuraa mieslääkäri tilanteestani yhtikäs mitään.
Ystäväni haluaa aina myös naislääkärin, ja naislääkärin myös saa. Etenkin jos on jokin tällainen tutkimus, jossa täytyy riisuutua jne. Muuten ei periaatteessa ole merkitystä, mutta gyne mieluummin kyllä nainen. Samaten puhun masennuksesta, seksiasioista jne naislääkärille, koska yleensä naislääkärit on empaattisempia tai parempia sen empatian ilmaisemisessa, ja naiselle on helpompi uskoutua. SInänsä ei mitään kamalia kokemuksia mieslääkäreistä, mutta ennemmin nainen kuitenkin.
Toisaalta jos sulla on jo valmiiksi epäluottamus mieslääkäreitä kohtaan, niin ehdottomasti oman hyvinvoinnin takia valitse nainen. Itse vaihdoin omalääkärin aikoinaan miehestä naiseen, mutta suurin syy oli se, että se mies oli ihme hyypiö. Vaikutti jotenkin pervolta.
Ja TIEDÄN yhden pervon miesgynen, niin että kyllä niitä on. Toisaalta ajatuksilleen ei mitään voi, mutta jos lääkäri ei tee tai sano mitään asiatonta, niin so what. Ajatelkoon mitä ajattelee pienessä päässään (no pun intended).
Ei pahalla, mieslääkärit, jos tätä luette. Varmasti on paljon miehiä, jotka menevät mieslääkärille ennemmin.
No onhan näitä, kuten se yksi mieslääkäri joka imeskeli potilaan rintoja. Mutta en nyt rynnisi tuosta valitusta tekemään, vaikka mies se on lääkärikin.
Joka tapauksessa lääkäri pystyy tuon selittämään normaalina tutkimukseen kuuluvana osana, ja vaikka olisi sua oikeasti sormettanut, ja olisit valittanut, se olisi ollut sana sanaa vastaan. Ei seurauksia gynelle.
Kiihotuitko?