Miksi pitäisi ihmisiä erikseen kannustaa töihin? Eikö työnteko kuulu kaikille
Olen tehnyt eläissäni moneen otteeseen kahta työtä ja työttömyyskorvausta vetänyt 2 kk.
Ei mulle ole tullut mieleenkään että mua pitäisi kannustaa töihin erilaisilla kannustimilla.
Tai siis mun kannustimet on palkka, työn antama sisältö ja tunne oman korteni kantamisesta kekoon.
Kommentit (60)
Mä en tarvitse kannustamista. 30v. työtä tehneenä työ kiinnostaa mutta olen osatyökykyinen. On vaikea löytää sopivaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pitäisi tehdä jos kukaan ei palkkaa vaikka mitä tekisi? Esim minua kroonisesti mt ongelmaista vajaatehoista ei palkata töihin yhtään mihinkään.
En kysynyt tavallaan tätä.
Siis ymmärrän sua jos et vaan pääse työelämään. Silloin olet oikeutettu toimeentulotukeen.
Mutta kannustinrahat on kannustamista työelämään, eli sellaisille jotka pystyisivät mutta eivät halua?
Mua ainakin täytyi. Sain ekan oman asuntoni 2-vuoriaana ja tiedon siitä, että omistan sellaisen 15-vuotiaana. 3-kymppisenä sain pk-seudulla olevan kesämökin ja kiinteistön ulkomailta. 42-vuotiaana sain 200 000€:n ennakkoperinnön ja 48-vuotiaana 1,5 miljoonan euron perinnön (eri henkilöltä).
Mielestäni kukaan työnantaja ei voi tarjota sellaisia työehtoja ja samalla niin mielekästä työtehtävää, joka olisi omaa vapauttani tehdä mitä haluan, kiinnostavampi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska jokainen työpaikka on täynnä kuspäitä jotka paskoo ihmisen psyykkeen alle viikossa. Raha ei korvaa mielenterveyttä
Aina voi hakea itsenäiseen työhön
Työ pitäisi ymmärtää eri tavalla kuin teollisen vallankumouksen seurauksena ymmärrämme. Ei töihin mennä jonnekin, vaan töissä pitäisi voida olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin täytyi. Sain ekan oman asuntoni 2-vuoriaana ja tiedon siitä, että omistan sellaisen 15-vuotiaana. 3-kymppisenä sain pk-seudulla olevan kesämökin ja kiinteistön ulkomailta. 42-vuotiaana sain 200 000€:n ennakkoperinnön ja 48-vuotiaana 1,5 miljoonan euron perinnön (eri henkilöltä).
Mielestäni kukaan työnantaja ei voi tarjota sellaisia työehtoja ja samalla niin mielekästä työtehtävää, joka olisi omaa vapauttani tehdä mitä haluan, kiinnostavampi.
Good for you, mutta ehket nyt ole tavallinen tapaus kun puhutaan kannustinloukkujen purkamisesta.
Ei kuulu.
Elämä on liian lyhyt, joten ei sitä välttämättä kannata haaskata, sellaiseen toimintaan, mitä ei itse halua, varsinkin jos korvaussumma menetetystä ajasta on liian pieni ja fyysiset+henkiset kivut suuret, niin sanoisin että, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska jokainen työpaikka on täynnä kuspäitä jotka paskoo ihmisen psyykkeen alle viikossa. Raha ei korvaa mielenterveyttä
Postinjakelu öisin sopii hyvin sellaisille jotka ei tule toimeen muiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kannattavaa niin pienellä palkalla mennä töihin jossa voi lähteä henki
Vierailija kirjoitti:
Jokainen? Osa on, mutta iso osa ei. Sulla on ongelmia vuorovaikutussuhteissa, eli tulkitset ihmisten ihan tavalliset sanomiset liian negatiivisesti.
Tavallisissa töissä riittää kun hoitaa oman tonttinsa ja juttelee leppoisasti jotain asiakkaille ja työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu.
Elämä on liian lyhyt, joten ei sitä välttämättä kannata haaskata, sellaiseen toimintaan, mitä ei itse halua, varsinkin jos korvaussumma menetetystä ajasta on liian pieni ja fyysiset+henkiset kivut suuret, niin sanoisin että, ei kiitos.
Luuletko sä että meillä sun makoilusi mahdollistavilla työssäkäyvillä on helppoa?
Miksi laitat meidät raatamaan?
En ole kertaakaan ollut töissä joka motivoisi muuten kuin rahallisesti. Mieluummin käteen 1400e kuin alle 600e kuussa. Käyn töissä pelkästään rahan takia, oikea elämä on työn ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen kannata liikkua yksin hiljaisimpaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen? Osa on, mutta iso osa ei. Sulla on ongelmia vuorovaikutussuhteissa, eli tulkitset ihmisten ihan tavalliset sanomiset liian negatiivisesti.
Tavallisissa töissä riittää kun hoitaa oman tonttinsa ja juttelee leppoisasti jotain asiakkaille ja työkavereille.
Tämä on vähän sama kun koulukiusattu vaihtaa koulua ja uudessa koulussakin kiusataan, vika on silloin kiusatussa, ei muissa
Sä olet työllistynyt aivan väärällä tavalla :D
Töitä, joita voi sosiaalisesti estynyt ja lievistä mt-ongelmista kärsivä tehdä, osaan pitää kouluttautua:
Postinjakelija/lehdenjakaja
Henkilökohtainen avustaja
Rekkakuski
Metsäkonekuljettaja
Siivooja
Jäteauton kuljettaja
Nuo on ihan kunnon töitä. Kaikki työ on arvokasta. Tosin puhelinmyyjää en arvokkaaseen laske...
Työttömien solvaamiselle ei ole mitään muuta syytä kuin kateus ja katkeruus. Tässä maassa laitetaan rahaa paljon turhempaankin kuin sosiaaliturvaan. Suurin osa ihmisistä on nykyään välillä työttöminä ja välillä töissä. Ei niitä koko elämän kestäviä työsuhteita enää ole olemassa papparaiset. Te olette niitä viimeisiä jotka ovat vaihtaneet työpaikkaa maksimissaan vain yhden kerran ja ette ole joutuneet oppimaan mitään uutta niin nopeassa aikataulussa kuin nykyinen työelämä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sama kun koulukiusattu vaihtaa koulua ja uudessa koulussakin kiusataan, vika on silloin kiusatussa, ei muissa
Kiusaaminen on aina väärin, mutta jos joka paikassa joutuu kiusatuksi, niin kannattaa miettiä onko itse liian alavireinen, adhd, ohittaako muut tai ymmärtääkö keskustelun nyansseista häränpyllyä...eli ihmissuhdetaidot.
Jos työnteko kuuluu kaikille, niin miksi kaikki eivät saa työtä, vaikka hakevat ahkerastikin?
No mitäs pitäisi tehdä jos kukaan ei palkkaa vaikka mitä tekisi? Esim minua kroonisesti mt ongelmaista vajaatehoista ei palkata töihin yhtään mihinkään.